Zobacz pełną wersję : Plyn do wspomagania po raz kolejny...
Witam. Zauwazylem ze mam duzy ubytek w zbiorniczku plynu wspomagania - jest duzo po nizej minimum. I teraz tak, nie wiem co dolac. Szukalem na forum, przeczytalem wszystkie tematy z tym zwiazane i mam metlik w glowie bo opinie byly zroznicowane. W gre napewno NIE wchodzi plyn z ASO ten PSF ktory wiekszosc zaleca.
Mam w garażu jakis ATF II Hipola, ale mysle ze nie jest dobry. Na innym forum przeczytalem ze ATF Dextron III jest okej. Prosilbym o jakies konkretne propozycje zamiennikow/nazwy takowych plynow (do V gen) i opinie - bylbym wdzieczny. Aha no i nie wiem co mam wlane teraz, jutro sprawdze jaki jest kolor plynu na ktorym jezdze, bo chyba nie mozna dolac np czerwonego ATF'u do zielonego??
http://allegro.pl/mobil-atf-320-dextron-iii-1l-hurt-fa-vat-promocja-i1268579714.html
Mobil 1 ja taki dolałem i wspomaganie działa bez zarzutów
CHyba chodzilo raczej o PSF (power steering fluid) plyn do wspomagania ATF jest do skrzyni
http://allegro.pl/listing.php/search?string=honda&from_showcat=1&category=18928
kup psf, jest do tego, wiec sie go do tego leje. wiec dlaczego ma nie wchodzic w gre? duzo ci ubywa, czy poprostu sie tak zdazylo, bo jesli masz wyciek to przydalo by sie go powstrzymac
Nie wchodzi w gre ten z ASO bo nie pojade tak daleko po plyn. Wyciek jest, w tym tygodniu pojade do mechanika i sie okaze czy to jakies uszczelniacze czy pompa.
Ja jeżdżę na ATF Dexron III i nie mam żadnego problemu. Śmigam na nim od wiosny tego roku i wspomaganie chodzi jak marzenie. Dodatkowo 2 znajomych ma taki sam płyn we wspomaganiu i również nie narzekają.
A ja mam Hipol ATF i działa bez zarzutu :D
kolor plynu mam czerwony powiedzialbym nawet lekko brozowy wiec chyba bede musial dolac ATF'u
skolopendra
24-10-10, 17:17
trochę to dziwne lać do wspomagania płyn którego przeznaczeniem są automatyczne skrzynie biegów :confused:
http://www.mobil.com/Poland-Polish/LCW/Audiences/Automaticl_transmission.asp
ja w sumie tez musze. Zauwazylem ze ta wszczelka na wezyku zaraz pod zbiorniczkiem jest za slaba i plyn uciekal. Zalozylem na ten wezyk 2 takie co sie srubokretem skreca i jest gitara ale plynu zostalo w zbiorniczku mniej niz minimum i nie wiem jaki mam dolac. Myslemem zeby moze orginalny taki jaki zaleca ksziazka. Dodam tylko ze plyn jest w srodku czerwony. Chyba ze mozna dolac innego to ok ale gdzies wyczytalem ze jak sie doleje innego to pozniej sa wycieki rozne. Co polecacie.
trochę to dziwne lać do wspomagania płyn którego przeznaczeniem są automatyczne skrzynie biegów :confused:
http://www.mobil.com/Poland-Polish/LCW/Audiences/Automaticl_transmission.asp
Trochę to dziwne klepać, nie wiedząc w 100% o czym się klepie :)
Ja u siebie również po tym jak rozwaliłem zbiorniczek wymieniłem cały płyn na Mobila ATF'a 220. I na opakowaniu jest wyraźnie napisane.
"Olej przekładniowy do automatycznych skrzyń biegów. Stosowany również do hydraulicznych układów wspomagania układu kierowniczego oraz do innych układów wymagających oleju spełniającego poniższe normy"
ja w sumie tez musze. Zauwazylem ze ta wszczelka na wezyku zaraz pod zbiorniczkiem jest za slaba i plyn uciekal. Zalozylem na ten wezyk 2 takie co sie srubokretem skreca i jest gitara ale plynu zostalo w zbiorniczku mniej niz minimum i nie wiem jaki mam dolac. Myslemem zeby moze orginalny taki jaki zaleca ksziazka. Dodam tylko ze plyn jest w srodku czerwony. Chyba ze mozna dolac innego to ok ale gdzies wyczytalem ze jak sie doleje innego to pozniej sa wycieki rozne. Co polecacie.
przeczytałeś cały topik czy tylko spojrzałeś na temat i postanowiłeś się spytać ?
Moje zdanie jest takie, że nie ma co popadać w teorie o "magicznych" właściwościach płynów OEM. MTF-a też skutecznie można zastąpić dobrym 10w40.
skolopendra
28-10-10, 10:39
czym się klepie
a co tu dociekać!? kolega nie czytał jeszcze manuala :rolleyes:
to polecam na początek
link w podpisie :rolleyes:
a czy jak się wleje ten psf do pompy itd ktore chodziły całe zycie niewiadomo na czym albo na ATF-ie to nie siądzie pompa? bo on jest sporo rzadszy...moja np po zmianie zaczeła wyć, a teraz pojawiły sie problemny ze wspomaganiem...no i wtedy tez pompa zaczeła cieknąć co wczesniej nie mialo miejsca gdy olej nie był taki rzadki
Ja przez przypadek wlałem Dot4 tam i nic się nie działo, pompa zaczeła przeciekać lekko, przestała. jak się dowiedziałem zaraz zakupiłem jakiś płyn do wspomagania(chyba mobil) i wymieniłem. To było przeszło rok temu nic się nie dzieje.
a co tu dociekać!? kolega nie czytał jeszcze manuala :rolleyes:
to polecam na początek
link w podpisie :rolleyes:
Nie można lać niczego innego niż PSF a ja mam Mobila, przekładnia, pompa i cała reszta ma się świetnie.
Nie można lać nic innego niż MTF a ja mam Motula, i od 40kkm nadal nic nie zgrzyta nawet przy odcince, biegi wchodzą idealnie, zimą również nie ma absolutnie żadnych problemów.
Manual to jedno a życie to drugie
Przeczytaj prosze jeszcze raz uważnie mój post ze zrozumieniem bo widzę, że nie zrozumiałeś o co mi chodziło z tym klepaniem nie wiedzieć o czym. Chodziło mi o to, że piszesz, że dziwne lać do wspomagania płyn przeznaczony do automatów, a ten płyn defakto też przez producenta jest zalecany do wspomagania a nie do tego czy manual pozwala czy też nie.
jest srodek do uszczelniania maglownic (STP) ...?
przez przypadek wlałem Dot4 tam
Powiedz mi stary jak tego dokonać bo nie mogę Sobie tego wyobrazić ;)
Wlalem ATF'u i narazie nic sie nie dzieje, wszystko smiga bez zarzutu wiec dla mnie temat jest juz zamkniety.
skolopendra
03-11-10, 16:24
Manual to jedno a życie to drugie
ponoć płyn ludwik, z odrobiną trocin spisuje się doskonale ...jak to w życiu bywa
manual jest pewną zasadą ,lecz jak to z nimi bywa moża je dowolnie łamać
Przeczytaj prosze jeszcze raz uważnie mój post ze zrozumieniem
ja nie mam problemów z logiką myślenia, w przeciwieństwie do co poniektórych osób :rolleyes:
Panowie takie pytanie, czym zimniej na dworze tym ciężej chodzi mi wspomaganie :/ dzis przy -15 to chodziło tak jak by wogule go nie było hehe czy to wina płynu czy może czegoś innego, w innych civicach nie mialem takiego problemu... oczywiście jak juz jade i auto sie rozgrzewa zaczyna chodzić coraz lżej
wymień płyn, pewnie stracił już swoje właściwości
podłącze sie do tematu miałem takie same objawy zeszłej zimy ,wiec wymieniłem płyn na oryginał i tej zimy doświadczyłem tego samego. zastanawiam sie nad zmiana płynu na jakis zamiennik ale czy jest sens ???:confused:
wdl mnie nie ma sensu. Przy -15 samochod jest "zdretwialy" szczegolnie jak stoi pod chmurka albo w jakiejs stodole i wydaje mi sie ze ma prawo tak sie robic przy bardzo niskich temp.
czy może czegoś innego
np. pasek napędzający pompę może na początku delikatnie się ślizgać
otwórz machę, niech ktoś zakręci, i patrz na pasek od pompy jak delikatnie się ślizga to masz odpowiedź na "brak wspomagania" tuż po rozruchu
Yotomeczek86
02-12-10, 00:53
U mnie dzisiaj to samo - samochód postał na tym mrozie parę godzin. Ruszam z pod pracy... i brak wspomagania dosłownie :eek: ale jak się silnik rozgrzał po paru kilometrach sukcesywnie zaczęło powracać - także myślę że to wina mrozu :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.