Zobacz pełną wersję : MOŻE I BYŁO!! OPINIE!!!
jak to sie ma kit sprzęgło exedy<cały zestaw> plus koło 4,5 kilo fidanza.
i teraz silnki b16a2.
jakie są wady a jakie zalety zalożenia takiego zestawu w takim silniku.
może już ktoś to ma i podzieli sie opiniami co i jak
jeśli nie to jakie są zalezty zalożenai tego no i jakie wady <bo napewno takowe się znajada>
prosze o konkrety związane z tym tematem jedynie.
za info wileki dzęki
Co do eksploatacji to nie mam pojęcia, ale zalety i wady moge wymienić :D
Lekkie koło zamachowe wad nie posiada, a jedynie zalety. Przy masowej produkcji nie możliwe jest dokładne jego odszczuplenie, bo zabieg ten zajmowałby zbyt wiele czasu, poza tym findaza robi koła ze stali ( jakiej to nie wiem), a nie z żeliwa, przez co ma lepsze właściwości cierne oraz silnik łatwiej się wkręca na odpowiednie obroty, niestety nigdzie nie widziałem jak dokładnie lekkie koło zamachowe zmienia wykres momentu, ale podejżewam, że znacznie. Koła zamachowe są praktycznie niezniszczalne, więc wad się raczej nie doszukamy.
exedy to raczej jeden z niewielu producentów sprzęgieł, który oferuje je po przyzwoitej cenie i jakości. Sam fakt, że jest ich tak dużo na rynku i nikt się na nie nie skarży już dużo mówi. Zaletami takich sprzęgieł jest to że się nie ślizgają przy wysokich obr silnika i skutecznie przenoszą napęd za sprawą spiekowych okładzin. W zależności od rodzaju sprzęgła charakteryzują się odpornością na ślizganie, co sprawnie umożliwia przeniesienie napędu, natomiast wadami są szarpnięcia przy ruszaniu (w sporej mierze zależy od sprzęgła np. stage I mniej "szarpie" niż stage II) Opanowanie płynnego ruszania wymaga pewnej wprawy.
Z tego wynika że mamy więcej zalet niż wad :)
poza tym wszystkim sportowe sprzęgła przy w miarę spokojnej jeździe mają dłuższą żywotność
lekkie koło raczej nie będzie miało wpływu na wygląd wykresu mocy/momentu, jakkolwiek silnik będzie się szybiej wkręcał na obroty, ale coś za coś - będzie też z nich szybciej schodził - zdejmiesz nogę z gazu i będzie od razu zwalniał. lżejsze koło kumuluje mniej enegrii.
kołko napewno nie ma wplywu na charakterystyke mechaniczna silnika, "cięzkie" kola sa poto aby zapewnic rownomiernosc pracy na niskich obrotach, oraz biegu jałowym. Załozenie lekkiego kola spowoduje ze przy jezdzie na bardzo niskich obrotach moze troche szarpac samochodem, oraz na biegu jałowym bedzie musial trzyamc troszeczke wyzsze obroty, co do osiagow to efekt bedzi edokladnie taki sam jakbys zlozysz lzejsze koła. No i oczywiscie jak mowi pati silnik bedzie sie szybciej wkrecal i szybciej zatrzymywal.
Na koniec dodam ze to oczywiscie teoria, praktycznych doswiadczen brak :(
ps omnipower Zeliwo ma o wiele lepsze wlasciwosci scierne niz stal, przytym znacznie lepiej tlumi drgania. Wiec generalnie jest lepszym materialem na kolo zamachowe.
lekkie koło raczej nie będzie miało wpływu na wygląd wykresu mocy/momentu, jakkolwiek silnik będzie się szybiej wkręcał na obroty, ale coś za coś - będzie też z nich szybciej schodził - zdejmiesz nogę z gazu i będzie od razu zwalniał. lżejsze koło kumuluje mniej enegrii.
Dokladnie tak. Czesto sie to okresla, jako wirtualny wzrost mocy/momentu, bo na wykresie go nie zauwazysz, jednakze w osiagach juz tak.
Co do sprzegla, to nie znam jego szczególów, ale raczej slyszalem opinie, ze jest lepsza alternatywa, od typowego spieka, wlasnie ze wzgledu na brak szarpania przy ruszaniu (a omnipower pisze ze jednak sa ?)
ja tez wale tylko czysta teoria, zaslyszana i zaczytana :D
zalezy ktory dokladnei kit. Jak stage II czyli tarcza organiczna a docisk juz pod wiekszy momemnt itp. Czyli jak jest/było u mnie to zalet jest dużo np mimi tego ze chciałem to nie mogłem ani troche spalić sprzęgła hehe ale niby wadą było to że docisk i łożyska były twardsze wiec i pedał sprzęgła był kurewsko twardy w korku łydka boli po 10 minutach hehe ale ogólnie jestem na tak i jak kupie auto i sprzeglo bedzie sie konczy to kupie znowu takie sprzeglo.
Z kołem nic nie powiem bo nigdy nie mialem :( a teretycy juz napisali wszystko co wiedzialem :wink:
heheheh dzieki za wselaki info dotyczace jak i sprzegla tak i lekkiego kolo trza przemyslec i dzialac:)
heszcze raz wielkie danke za info
mam takie OT czy tarcza b16a1 jest taka sama jak w a2 czym sie rozni bo wiekosc to sama 220mm? gdzie moge dostac dobra w polsce tarcze ?
taka sama jest tarcza sprzegla.
gdzie mozesc dostac hmm
napisz do mnie na prv
podam cene
zobacz Ignac jeszcze czy nie wala Ci się luzem 7dych...
I would recommend 12 lbs. ACT makes one call the streetlites i believe. I think anything below 10 lbs is overdoing it. For a 7.5 lb flywheel, you will need to shift quick so that you will still be in vtec. 12 lbs will give you enough time to shift so that you could still be in the vtec range. Everybody is different. But if you feel like you really need to lose that extra 5 lbs... go on a diet.
jeszce jedno bo teraz sie dowiedzialem ze podobno wieloklin jest inny jak to korna jest?? :?:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.