Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : [EJ6] Zaczynam walkę ze spalaniem + check podzespołów wpływających na jego zużycie.



Saiti
22-10-10, 11:56
Cześć.
Uznałem, że dokonałem wszelkich możliwych już rzeczy, które we własnym zakresie mogę sprawdzić chcąc zwalczyć wysokie spalanie. Mianowicie zniwelowałem wpływ techniki jazdy na spalanie (czyt. w trasie też za dużo pali), wymienione świece, filtry.

Moje D16Y7 wdycha ponad 12 litrów (tutaj mówię o ruchu miejskim, ale bez żadnego butowania, gwałtownego przyspieszania itp - emerycka jazda). Jestem więcej niż pewien, że to dużo za dużo.

Teraz proszę Was o dwie rzeczy: pomoc w samodiagnostyce oraz innych potencjalnych przyczynach.

1. Samodiagnostyka. Mam auto z ABSem, ale zmuszony byłem wstawić inne (sprawne) zegary z auta, w którym ABSu nie było (przez co tylko wisi mi kabel, ale nie mam gniazda, żeby go wetknąć). Domyślam się, że w sytuacji, gdybym dokonał próby samodiagnozowania, nic mi się nie zaświeci. Co w takiej sytuacji zrobić?

2. Podejrzane podzespoły:
- sonda Lambda. Czy ktoś mi może dać rozpiskę przewodów? Mam 4-pinówkę, czyli dwa od samej sondy, dwa od grzałki. Domyślam się, że sonda skacze w napięciach 0,1-1V? Czy są jakieś inne w Hondach? I prosiłbym o podanie odpowiedniej rezystancji grzałki.
-czujnik powietrza Jak go sprawdzić? Tj. jakie napięcia i na jakich kablach oraz ogólnie jak sprawdzić? Komputer pobiera wartości z rezystancji czy z napięcia wysyłanego przez czujnik?
- co jeszcze? Czy filtr paliwa może mieć tak duże znaczenie w spalaniu? To jedyny filtr, którego jeszcze nie zdążyłem wymienić.

Specjalnie wrzucam w środek, żeby tylko czytający a nie marudzący się wypowiedział. Nie piszcie mi, żebym szukał w Szukajce. Wpisz sam Samodiagnostyka i zobacz, że 99% odpowiedzi brzmi "było, poszukaj". W takim razie proszę o linki.

Podajcie mi jeszcze jakieś rady, a obiecuję, że wykonam fotorelację z działań i przygotuję poradnik (czyli Wy pomagacie mi, oraz pewnie innym, ja pomagam reszcie :D)

Z góry Wam dziękuję. Niech pełny bak będzie z Wami!

skolopendra
22-10-10, 18:43
Czy są jakieś inne w Hondach?


tak

prosiłbym o podanie odpowiedniej rezystancji grzałki.

jeśli grzałka by padła wyskoczy czek


Komputer pobiera wartości z rezystancji

tak .zmienna wartość od ok 4,5-7kΩ


Czy filtr paliwa może mieć tak duże znaczenie w spalaniu?


nie

jacente
23-10-10, 20:03
Stawiałbym na sondę, zmierz miernikiem napięcie czy jest w odpowiednim zakresie 0,1 - 0,9V. Zdejmij kawałeczek izolacji żyletką i podłącz miernik na białym kablu. Zielony to masa sondy a 2 czarne są od grzałki. Ja mierzyłem względem minusa w aku, ciekawe czy ma to duży wpływ na odczyt. Jutro zmierzę względem zielonego to napisze. Sondy się nie naprawia także jak pokazuje źle napięcia to trzeba wymienić.
Jak podłączysz miernik to odpal furę i sprawdzaj napięcie, czekaj aż zagrzeje się silnik. U mnie na zimnym sonda dobrze pokazuje a jak się nagrzeje silnik to pokazuje 0,05V :) Widać też jak silnik zaczyna się dziwnie trząść (podlewa mu za dużo paliwka).

djwafel
23-10-10, 21:34
Czy filtr paliwa może mieć tak duże znaczenie w spalaniu?

nie
Ma. Koledze autko paliło 9 litrów jak wymieniłem mu filtr to paliło 7. A jeździł tak samo.

LechuLK
24-10-10, 10:27
A ja mam jeszcze zamontowany uniwersalny filtr paliwa(mniejszy niż seryjny) też może miec wpływ na spalanie? Mam taki bo jak zmieniałem na wtrysk to w sklepie wtedy mieli tylko taki. Ale już mam zakupiony nowy dedykowany z uchwytem. Ostatnio po zmienie wydechu na 2' w mieście auto mi spaliło prawie 12l :confused: 1.3 :( wtf - jazda normalna, czasem do odcinki.

djwafel
24-10-10, 11:06
To coś tu nie gra możliwe, że to przez filtr.

Saiti
24-10-10, 13:50
Dodam jeszcze, że problem rozpoczął się (z dość dużą, ale nie najwyższą, dozą pewności) po wymianie tłumika końcowego (czyli nadwozie było pod napięciem). Czy mogło to wpłynąć na "wygenerowaną" usterkę? Pytam się, gdyż posiałem gdzieś miernik i teraz nie mam jak sondy sprawdzić. Na dniach wymienię filtr paliwa, oczyszczę przepustnicę. CHECK mi się nie pojawia (a działa, przy procedurze startowej zapala się na kilka sekund - czyli poprawnie). A czujnik powietrza?

LechuLK
24-10-10, 14:44
Teraz w trasie mi spalił 6.37l /100km :cool: (jazda do 120km/h średnio 80km/h ) a miasto 12l / 100km :mad:

ps sorry że ci się wpiepszam z moim problemem do tematu

Kozi0403
24-10-10, 15:00
ja w swojej EJ6 miałem podobny problem ze spalaniem, w mieście ok. 14litrów. Wymieniłem sonde i spadło do normy. Być może masz taką samą sytuacje :)

Saiti
24-10-10, 15:31
Ale dlaczego nie wywala checka? Przecież sonda została zdefiniowana w błędach diagnostycznych, więc też wywali problem z nią... :(

jacente
24-10-10, 22:12
Mi też nie wywala checka a sonda jest padnięta. Widocznie nie wyłapuje tego. Może wywali checka jak ulegnie uszkodzeniu grzałka bądź sygnału z sondy w ogóle nie będzie. U mnie jest 0,05V więc komp uznaje, że mam ubogą mieszankę :D

jasiek09
24-10-10, 22:29
dobrze jacente pisze, jak padnie grzałka to wywali błąd, Lechu kiedyś śledziłem taki temat gdzie spalanie w trasie było ok a w mieście horror i po wymianie połowy osprzętu okazało się że to uszkodzony tps, a spalanie wzrastało w mieście bo wtedy najwięcej operujemy przepustnicą

Saiti
24-10-10, 22:44
Nie no, jacente, myślisz za mnie :P Fakt, wydedukowałem sobie prostoliniowo: nie działa poprawnie - przerwane obwody. A przecież właśnie może też się uszkodzić, ale jeszcze działać ;) Czyli rozumiem, że jeśli podłączę multimetr do sondy i po nagrzaniu silnika cały czas będzie niska wartość to jest ona rąbnięta?

jacente
24-10-10, 23:35
Tak napięcie na sondzie powinno się zmieniać w zakresie 0.1 - 0.9V w zależności od obciążenia silnika, na luzie to będzie gdzieś chyba latać w około 0.5V bo wykresem napięcia sondy jest sinusoida.

Jeśli będziesz mierzył napięcie względem białego i zielonego to uważaj żeby Ci się krokodylki od miernika nie zwarły bo może się coś zepsuć (ecu, sonda). Dlatego dobrze jak ktoś inny odpali samochód, pogazuje lekko a Ty będziesz odczytywał napięcia z miernika. Ja mierzyłem względem masy aku i ciekawe czy dobre wyniki miałem. Może jutro zrobię 2 próbę.

Saiti
25-10-10, 12:38
Sonda sprawna :( Napięcia skaczą normalnie....

jogal
25-10-10, 14:41
Jeśli sonda sprawna to należy sprawdzić ustawienie rozrzadu, następnie ustawić zawory i przyspieszyć zapłon na 18 st, spalanie powinno spaść. Można jeszcze sprawdzić czy Ci się czasem nie blokują tłoczki hamulcowe po rozgrzaniu hamulców...

LechuLK
25-10-10, 22:01
okazało się że to uszkodzony tps, a spalanie wzrastało w mieście bo wtedy najwięcej operujemy przepustnicą

Co to jest ten tps? Jakiś czujnik przepustnicy? Jeżeli tak to jak go można sprawdzić?

jogal
25-10-10, 22:33
Co to jest ten tps? Jakiś czujnik przepustnicy? Jeżeli tak to jak go można sprawdzić?
Ty akurat możesz sobie go sprawdzić podłączając laptopa pod kompa, wystarczy do tego program freelog oraz interfejs ttl-usb i będziesz miał odczyt ze wszystkich czujników jakie się w aucie znajdują :).

Saiti
25-10-10, 22:35
Pozazdrościć. Jutro sprawdzę jeszcze czujniki pozostałe, zobaczymy.

LechuLK
26-10-10, 01:00
Ty akurat możesz sobie go sprawdzić podłączając laptopa pod kompa, wystarczy do tego program freelog oraz interfejs ttl-usb i będziesz miał odczyt ze wszystkich czujników jakie się w aucie znajdują .

Dobrze wiedzieć :D taki kabel będzie ok? http://ttl-232r-3v3.katalog-tme.pl/ widzieliście gdzieś tańszy? Albo gdzie taką końcówkę TTL i USB do zarobienia kupić. I gdzie znaleźć schemat podłączenie TTL USB. i Gdzie końcówkę TTL podłączam? Bo USB to wiem że do pożyczonego lapka :P

jogal
26-10-10, 09:41
Ja używam takie coś do logowania: http://allegro.pl/konwerter-usb-rs232-ttl-interfejs-ft232-rl-kabel-i1277493410.html
Kompa trzeba przygotować tak: http://www.civic5g.pl/ECU.datalog.html
I wszystko ładnie śmiga :)

LechuLK
26-10-10, 12:17
A nie potrzeba jeszcze jednego kabla ? Bo tam widzę gniazdo i kabel USB.

jogal
26-10-10, 14:05
Potrzebne są jeszcze tylko 3 kabelki, aby połączyć ten konwerter z kompem. Istotne są sygnały GND(pin 1 w kompie) RX(pin2) i TX(pin4). Sygnały RX i TX łączymy naprzemiennie a GND do GND. Konwerter z laptopem łączy się zwykłym kablem USB.

Adek85
01-11-10, 10:30
Pytanie z innej beczki. Gdzie jest złącze diagnostyczne w EJ6? W EJ9 miałem koło kompa a w QP nie moge znaleźć.

kubson012
01-11-10, 15:43
albo na srodku za konsola albo z prawej kolo kompa

xandu
01-11-10, 16:20
Pytanie z innej beczki. Gdzie jest złącze diagnostyczne w EJ6? W EJ9 miałem koło kompa a w QP nie moge znaleźć.

ja mam normalne zlacze obd2 pod kiera po lewej stronie, tyle ze w ej8(przedlift). sadzac po avatarze masz polifta, wiec moze tez juz tak masz.

Adek85
02-11-10, 15:43
Znalazłem, jest po lewej stronie pod kierownicą (EJ6 Przedlift)