Zobacz pełną wersję : Słaby odbiór sygnału FM (EP3)
czy ktoś z was miał problem z odbiorem FM w EP3?
Radio mam niefabryczne (VDO DAYTON) i nigdy nie było problemu, a teraz sygnał ucieka i nie ma RDSu. Popsuło się to samo jakoś w lecie. Sprawdziłem podłączenie anteny do radia i jest wszystko ok - nawet podgiąłem blaszki we wtyczce anteny żeby lepiej obejmowały wejście anteny w radiu. Niestety nic to nie zmieniło.
Patrząc w manuala EP3 zauważyłem że jest coś takiego jak "Antenna amplifier" do którego idzie z kostki radia 1 kabelek z pierwszego pinu. Czy ktoś wie czy to jest jakieś urządzenie i gdzie ono jest? Znalazłem w necie też takie info:
"some civic have a booster antenna amplifier and that connects to the strips on the back window. this device is on the side of the back window and needs power. look on the vehicle radio harness if there is a cable not been use. it is possible that the harness use for the installation is missing the blue cable"
http://img829.imageshack.us/img829/3182/50366015.jpg
Kilku z was modziło sobie audio i czy podpinaliście jakiś dodatkowy kabel z radia do wzmacniacza anteny?
Ponadto na schemacie kabli jest zaznaczone coś jakby połączenie kabla antenowego oznaczonego "antenna sub-lead" z "antenna lead" w okolicach lewego głośnika w drzwiach lub w okolicach nóg kierowcy. Ktoś to widział i czy może tam się coś rozłączyć?
http://img2.imageshack.us/img2/6458/43858392.jpg
Przy antenie dachowej są jeszcze dwie wtyczki które mogły się jakoś rozłączyć i chyba od nich zacznę sprawdzanie, tylko trzeba zdjąć podsufitkę...
http://img209.imageshack.us/img209/5823/86264710.jpg
Może ktoś z was też miał taki problem i pomoże mi to naprawić?
czy ktoś z was miał problem z odbiorem FM w EP3?
"some civic have a booster antenna amplifier and that connects to the strips on the back window. this device is on the side of the back window and needs power. look on the vehicle radio harness if there is a cable not been use. it is possible that the harness use for the installation is missing the blue cable"
ja Ci pomoge wyjaśnić tylko to. Nie dotyczy to Twojego wozu tylko tych które mają antene w szybie, czyli sedany i coupe
a Tobie moze pomóc najzwyczajniej wymiana anteny, ale posprawdzaj najpierw te wtyki
dzięki, To nawet lepiej bo o jedną rzecz mniej do popsucia :)
a Tobie moze pomóc najzwyczajniej wymiana anteny, ale posprawdzaj najpierw te wtyki
zmieniłem na chwilę antenę na antenę z Toyoty Rav4, która jest dłuższa od oryginalnej od EP3 i niestety to nic nie dało :/
W takim razie muszę sprawdzić wtyki pod podsufitką i między lead i sub-lead.
W takim razie muszę sprawdzić wtyki pod podsufitką i między lead i sub-lead.
to polaczenie nie jest w drzwiach tylko pod plastikami przy nadkolu/podłoadze
Sprawdziłem połączenia:
1. między antenna lead i antenna sub-lead
2. pod podsufitką podłączenie anteny
i wszystko jest ok. Rozłączyłem wszystkie kable; lead i sub-lead oraz przy samej antenie i podłączyłem jeszcze raz i radio nadal gubi sygnał oraz nie jest w stanie znaleźć jakiejkolwiek stacji w trybie automatycznym, więc nic to nie zmieniło.
Zauważyłem że od anteny tak jak na rysunku z manuala idą dwa przewody i rozłączają się dopiero przy połączeniu lead-sub lead. Kabel antenowy idzie dalej do radia, natomiast drugi kabel idzie do kostki (przy nadkolu/podłodze) do której z drugiej strony wchodzi kabelek żółto-zielony zgodnie z tym jak jest na diagramie który załączyłem wcześniej (z 1 pinu). może to jest ten antenna amplifier?
Wskazywało by to że jednak w EP3 jest "antenna amiplifier" który podłączony jest od radia z pierwszego pinu kostki żółto-zielonym przewodem. Czy ktoś wie gdzie on się znajduje?
http://img69.imageshack.us/img69/6933/52742848.jpg
http://img121.imageshack.us/img121/9937/20850446.jpg
Być może mam podłączone radio do oryginalnej instalacji przejściówką która nie obsługuje pierwszego pinu i nie zasila wzmacniacza antenowego. Żeby to sprawdzić będę musiał wyjąc całe radio - a to jest niestety męczarnia i być może kupić inną na 100% dedykowaną przejściówkę. Dziwne jest to że kiedyś działało wszystko ok. i nagle przestało...
Patrząc na allegro to chyba jest kilka rodzajów przejściówek bo cześć pasuje np. do Honda Civic 3/ 5 drzwiowa wszystkie modele 09/88 - 04/97(http://allegro.pl/kostka-iso-honda-accord-civic-cr-v-prelude-zas8b-i1287870734.html), a inne Honda Civic 1999-2005 (http://allegro.pl/zlacze-iso-do-honda-accord-civic-cr-v-fr-v-jazz-i1281063574.html). Z tego co pamiętam to rąbnąłem tą przejściówkę z Accorda 98...
Jeśli to nie przejściówka to czy można jakość zasilić ten wzmacniacz z innego pinu? Any idea?
podmien radio bo troche za duzo tych kombinacji
nie pomyslales ze moze to wlasnie w radiu padło fm?
podmien radio bo troche za duzo tych kombinacji
nie pomyslales ze moze to wlasnie w radiu padło fm?
pomyślałem i szczerze trochę się tego boję... Na razie sprawdzam inne możliwości :) ale jak już to wszystko rozbiorę to podłącze inne radio i sprawdzę
tylko że najprostszą zostawiasz na koniec
no ciekawe :)
tylko że najprostszą zostawiasz na koniec
no ciekawe
no właśnie nie do końca. Żeby sprawdzić czy działa radio to muszę je wyjąć a jak sam wiesz to jest koniczny demontaż całej konsoli a to jest masakra. Sprawdzenie kabli zajęło mi ok 30 minut. Poza tym żeby to sprawdzić to muszę mieć inne radio i muszę je też wyjąć z innego samochodu. Wiec zacząłem od najszybszych i najłatwiejszych rzeczy.
:)
BTW: a jak sprawdzić czy w tym przewodzie z 1 pinu jest napięcie? Może wtedy obyłoby się bez demontowania radia...
a jak sprawdzić czy w tym przewodzie z 1 pinu jest napięcie?...
Żartujesz prawda?
Żartujesz prawda?
no wlasnie nie :/
jeden przewód pomiarowy do przewodu z pierwszego pinu, a drugi do masy?
Tak i powinno tam się pojawić napięcie zasilania (około 12V) po włączeniu radia. Sygnał ten używany jest do zasilania wzmacniacza antenowego lub/i silnika wysuwanej anteny o ile taka jest. To napięcie pojawia się (zależnie od modelu radia) po włączeniu tylko radia a w trybie np CD jest odcinane.
TU (http://studio24.prv.pl/) fajna stronka z rozpiską kostek i inne przydatne pierdoły.
dzięki bardzo :) W takim raze to najpierw sprawdzę zanim rozbiorę całą konsolę.
A jak sprawdzić przy pomocy miernika czy na kablu antenowym nie ma jakiejś przerwy?
Omomierzem, zwierasz z jednej strony żyłę z ekranem przewodu a z drugiej miernikiem lub próbnikiem przejścia sprawdzasz czy obwód jest zamknięty.
Naprawdę nigdy nie bawiłeś się bateryjką, żaróweczką itp?
Dzięki. No jakoś nie było sposobności :)
sprawa wyjaśniona. Oczywiście Honda się nie popsuła bo jest japońska tylko popsuło sie niemieckie radio :)
Można zamykać.
Niech zostanie otwarty, ładnie temat opisany, może się jeszcze komuś przyda :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.