Zobacz pełną wersję : lekki wał korbowy do NA? (knife edge/ścięte przeciwwagi)
jak to sie ma do NA, na zagramanicznych forach wyczytalem ze niby do na ma sens, a to turbo raczej nie, chociaz sa rozne zdania na ten temat, pytanie czy oplaca sie cos takiego robic, jakie napotkam trudnosci przy tym, i gdzie ew cos takiego mozna zrobic...
pozdro
zrobi ci to praktycznie kazdy, problem pozniej z wywazeniem moze byc;
nie bez powodu wal w b18c6 jest ciezszy od tego z b18c4
bardziej chodzilo mi o to kto mi je zetnie i to wywazy potem :) ciezszy jest po to zeby bylo go latwiej wywazyc?
tylko pytanie glowne czy jest sens cos takiego robic, pomijajac koszta i problemy.
Nie, ciezszy jest po to ze lepiej tlumi wibracje. A te przy 9000rpm sa dosyc spore.
kuba_guzik110
23-10-10, 11:40
Jak juz wiesz mam taki wał tylko do d16z6, zrobilem go z mysla zeby wsadzić go do swego projektu ale po rozmowie z ludzmi którzy troche bardziej znają się na tuningu ode mnie doradzili mi to, ponieważ do turbo czy kompresora się na nadaje. Wał po takich obróbkach ma takie samo zadanie jak lekkie koło zamachowe, miedzy innymi silnik ma się wkrecac szybciej na obroty (przez mniejsze opory stawiane olejowi w misce), a przy okazji troszke mniej obciąza uklad korbowo-tlokowy (ze wzgledu na swoja niższa mase). Co do obróbki wału mi obrabiał go człowiek który obróbka silników zajmuje się od 25lat i jest pasjonatem motorsportów, mówił że zrobił już kilkanaście takich wałów dla ludzi którzy scigają się w KJS-ach i każdy był zadowolony. Co do wyważenia nie wiem jak w szczecinie ale dowiadywałem się jak jest z wyważeniem tego wału w wawie i miedzy innymi podejmie się tego firma na krasnobrodzkiej lub na białołęckiej, wiec jak widzisz nie ma z tym najmniejszego problemu :)
no tak, tylko teraz pytanie, czy ten twoj typ robi tylko sciecie przeciwwag a wywazyc sobie musze sam, czy zrobi mi wszystko. i pytanie ile by mnie to kosztowalo...
wiem ze masz wal do z6, ale jak tez wiesz mi potrzebny jest wal do 1,5 i to 2x :P
kuba_guzik110
24-10-10, 22:54
no niestety on nie ma maszyny do wywazania i odeslal mnie do swego kolegi ktory robi to w wwa, zajechalem tak pogadalem i opowiedzialem jaka jest historia a koles z wawy powiedzial mi ze nie ma z tym problemu chodz jest troche zabawy, z ciekawosci czy nie gada głupot pojechalem na krasnobrodzka i tam powiedzieli mi to samo :)
Z tymi poscinanymi walami to ja wam tylko dodam, ze jakos Honda jak robi bardziej wysokoobrotowa wersje silnika to raczej doklada wagi do walu. Wlasnie doskonalym przykladem jest B18C6 vs B18C4, a z nowszej historii to K24 z TSX - przy okazji zmian liftingowych na MY2006 i podniesieniu mocy silnika (glownie polepszeniu gory i wyzszej odcinki) zastosowano ciezszy wal niz wczesniej.
Takze ja nie wiem czy to warto sie bawic.
ogolnie to ma byc do d serii, wiec nie bedzie wysokich obortow rzedu 9k :) 7,5 mysle ze max. konkretnie to ma byc do minime ;)
kuba_guzik110
25-10-10, 19:54
Z tymi poscinanymi walami to ja wam tylko dodam, ze jakos Honda jak robi bardziej wysokoobrotowa wersje silnika to raczej doklada wagi do walu. Wlasnie doskonalym przykladem jest B18C6 vs B18C4, a z nowszej historii to K24 z TSX - przy okazji zmian liftingowych na MY2006 i podniesieniu mocy silnika (glownie polepszeniu gory i wyzszej odcinki) zastosowano ciezszy wal niz wczesniej.
Takze ja nie wiem czy to warto sie bawic.
kras nie neguje że inz, Hondy robią coś zle itp, ale w tym przypadku mam jak na dloni widoczna roznice w autach ktore jezdzily przed scieciem przeciwwag na wale i po. Powiem szczeze zawsze byla widoczna róznica w wkrecaniu sie autka na obroty :) więc uwazam to za dobry mod na N/A. Ja u siebie tego wału nie wrzucam bo turbie silnik i nie ma to najmniejszego sensu. dla tego sprzedaje swoj
Grzesiek2290
25-10-10, 20:19
No dobra ale teraz na chłopski rozum:
B16 przy 9000rpm ma tłok rozpędzony do ponad 23m/s. Więc musi być jakaś masa po przeciwnej stronie aby ten tłok wyhamować bo inaczej całe obciążenie pójdzie na stopkę korby i wał.
No ale ja tak tylko teoretyzuje i idąc tym tropem nie zawracał bym sobie dupy jeżeli docelowo jest 7500...
docelowo to przeciez po cos sie to wywaza tak? nikt nie mowi zeby miec sciete przeciw wagi i na pałe to pakowac do bloku, no chyba po cos tez przeciw wagi tam są tak?
kuba_guzik110
26-10-10, 23:46
grzesiu dla tego po zaostrzeniu przeciwwag wywaza sie od nowa wal zeby wszytsko ladnie gralo
Grzesiek2290
27-10-10, 15:38
Szczerze? Chyba tylko w takich modzonych furach z ostatniej dekady widzę takie akcje. Nie pamiętam o silniku z takim modem w serii. :P
W Motorsporcie też nie specjalnie...
ps.no i przede wszystkim ciekawi mnie wpływ zdjęcia masy z przeciw wagi na obciążenie korbowodów
kuba_guzik110
27-10-10, 22:58
Tak zgadza sie takie mody wykonuje się właśnie w furach z tamtej dekady bo teraz producenci zakladaja duzo lżejsze kute wały do nowych samochodow.
a co ma do tego obciazenie na korbowody ??
Grzesiek2290
28-10-10, 07:39
Nie wiem :P I dla tego mnie to zainteresowało czy nie ma to jakiegoś negatywnego wpływu.
kuba_guzik110
28-10-10, 12:03
no wiec mowie ci ze nie ma :) sciecie przeciwwag jest wykonywane po to aby odelzyc uklad zeby wlasnie wal mogl sie obracac przy dostarczeniu mniejszej pracy przez co silnik szybciej sie wkreca, odelzony wal (i oczywiscie wywazony) ma ta sama specyfikacje co odelzone kolo zamachowe
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.