Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : slaby docisk wycieraczki



jeru
21-10-10, 16:33
witam, mam taki problemik ze prawe ramie wycieraczki za slabo dociska, tak ze srodkiem wycieraczki wlasciwie nie zbiera, na poczatku myslalem ze to wina zuzytych juz pior ale jak kupilem nowe i bylo to samo to sie zdziwilem. pytam wiec czy ktorys z szanownych forumowiczow mial takie cos i jak sobie z tym poradzil, moze da sie jaskos ta sprezyne co tam jest podciagnac czy cos...
pozdrawiam.

Budziniak
21-10-10, 19:14
kupiłeś banany czy zwykłe piórka ze stelażem ?

stypek23
21-10-10, 21:26
witam podepne sie bo mam ten sam problem, mam zwykle valeo na stelażu. Też jestem ciekaw czy ktoś kombinował ze spreżyną.pozdrawiam.

jeru
21-10-10, 22:54
kupilem teraz banany ale wczesniej jezdzilem na zwyklych i bylo dokladnie to samo w tym samym miejscu

WaSSIL
22-10-10, 01:07
poszukaj warsztatu co ma urządzenie do korekty kąta padania wycieraczki względem szyby czy jakoś tak Po prostu możesz mieć krzywe ramię wycieraczki i takie masz z tym klocki

lar
22-10-10, 09:34
generalnie za docisk odpowiada ta sprężyna na ramieniu, no ale jezeli sprężyna jest ok to wymieniłbym cale ramie.

jeru
23-10-10, 08:06
dzieki za odpowiedzi, jakby ktos mial jeszcze jakis pomysl to smialo:)

analyzer64
23-10-10, 13:34
Moim zdaniem ramiona wycieraczek nadają się do regulacji (w warsztacie który ma odpowiedni sprzęt o którym pisał WaSSil, jeśli to nie pomoże to może warto zainteresować się tym plastikiem (lotką, czy jak to się nazywa), który ma dociskać ramię wycieraczki podczas jazdy, co prawda montowane to jest chyba na lewym ramieniu, ale nie zaszkodzi i montaż tego na prawym...

hellrider
23-10-10, 18:31
KOlego

(lotką, czy jak to się nazywa), który ma dociskać ramię wycieraczki podczas jazdy, co prawda montowane to jest chyba na lewym ramieniu, ale nie zaszkodzi i montaż tego na prawym...

Ja tez poczatkowo nie majac jeszcze samochodu z taka lotka mowilem sobie ze jak kupie zaloze na 2 strone..... A wiecie jaki jest myk ? Ogladalem kiedys na Discovery jakis program w ktorym byl poruszany ten temat. Bylo cos w rodzaju. ''Dlaczego jedna a nie dwie?''. Badali te lotki w tunelu aerodynamicznym, co sie okazalo. Lotka po stronie kierowcy spelnia swoje zadanie na 100% zas zalozenie lotki po stronie przeciwnej skutkuje pogorszeniem dzialania wycieraczki, lepiej dziala bez niej. Dlaczego tak sie dzieje ? Jak wiadomo szyba jest lukowata, wycieraczka kierowcy porusza sie od srodka na lewa strone, jak jest przy lewym slupku, wyraznie widac ze ten spojlerek jest odchylony w taki sposob ze powietrze spadajace na z szyby na boki go dociska. Zas odwrotnie jest ze spojlerkiem z 2 strony. Jesli wycieraczka jest pionowo na srodku szyby ( prawa). To powietrze ktore pada na szybe podnosi ja do gory zamiast dociskac, w zla strone jest wyprofilowany ten spojlerek.... Teraz pytanie, dlaczego by nie robic osobnego spojlerka na prawa wycieraczke ?

Nie mam pojecia, zaslania wiecej poniewaz wycieraczka zawraca na srodku szyby ?
Moze nie potrzeba bo kierowca patrzy na wprost a nie w bok..... To juz nie moja sprawa.

Natomiast, spojlerek ktory jest na lewej wycieraczce, przelozony na prawa bedzie jeszcze bardziej pogarszal jej dzialanie. Ktos kto potrafi sobie wyobrazic co sie dzieje z powietrzem padajacym na szybe, profil spojlerka i miejsce w jakim porusza sie wycieraczka bedzie chyba wiedzial o co chodzi.

Mi na poczatku tez nie chcialo zbierac, kupilem wycieraczki, dalej to samo. Rozkrecilem caly mechanizm, wyczyscilem, przesmarowalem. Zlikwidowalem luzy. I jest teraz cacy, mam dwa komplety wycieraczek. Valeo Banan - Lato i Bosch, zwykle metalowe wycieraczki - Zima.

Dlaczego dwa rodzaje ? Wycieraczki Bosha sa mocniejsze konstrukcyjnie i nie posiadaja takiego rowka przez cala dlugosc po obu stronach jak Valeo.... Plusem w zimie jest nie zatrzymywanie sie w rowku wody i nie zamarza......... Banany mam na lato bo ladniejsze, na zime sa za delikatne. Obie pary wycieraja jak nalezy..... Uslyszalem kiedys od kogos '' Wycieraczki sa po to zeby myly szybe, a nie po to zeby je myc'' :D


Jeszcze jedna rada. Nie myjcie pior szmatkami, gabkami itd.... One maja na sobie jakies cos przez co dobrze scieraja. Mycie ich ingerujac szmatkami itd... po czasie sciera ta powloke i wycieraczki nadaja sie na smietnik.

PS. teraz staram sie obmyslec jakis pasek grzejny naklejany od srodka na szybie w miejscu w ktorym zatrzymuja sie wycieraczki. Macie jakis pomysl ?


Pozdrawiam.

djwafel
23-10-10, 21:44
Weź wymontuj pióro wycieraczki i trochę ją zegnij a jak to nic nie da to ramię troszeczkę zegnij tak zrobiłem u kolegi w samochodzie i wszystko cacy.

PS. teraz staram sie obmyslec jakis pasek grzejny naklejany od srodka na szybie w miejscu w ktorym zatrzymuja sie wycieraczki. Macie jakis pomysl ?
Hmm. Może spróbuj z taką farbką co zawiera sobie jakieś drobinki przewodzącego materiału i podłącz to pod zasilanie jak tylną szybę.
Jest taka farba która służy do uzupełnienia ubytków na grzanej tylnej szybie.