Zobacz pełną wersję : hałas z tylnej półki
Witam. Na tylnej półce w mojej hondzie liftback mam zamontowane głośniki (niestety poprzedni właściciel zamontował) przez co tylna półka jest mocniej obciążona. Podczas jazdy po nierównościach z tyłu słychać takie piszczenie i trzaski które pochodzą z miejsca gdzie półka opiera się na tych plastikach, jak można się pozbyć tych dżwięków przesmarować czymś może???
ja slyszalem "kiedys od kogos" pomysl, zeby obkleic polke, albo miejsce podparcia na okolo takim uszczelnieniem, jak jest w oknach, miedzy oknem otwieranym, a framugą (miekka guma- nie wiem jak to sie nazywa) :)
Ja stawiam ze to piszczy i trzaska klapa. Obniz zamek, wyreguluj gumki w klapie i bedzie cyc.
Ja stawiam ze to piszczy i trzaska klapa. Obniz zamek, wyreguluj gumki w klapie i bedzie cyc.
u mnie tez piszczy i tez gadali ze tylna klapa :o
To nie klapa. Trzeszczą te czarne plastiki, na których się opiera półka. Próbowałem się do tego dobrać ale mi się odechciało jak zobaczyłem, że będzie z tym grzebania.
muszę spróbować ten patent z uszczelką do okien i przesmarować czymś te czarne plastiki dzięki za zainteresowanie
Kolega z tematem mnie wyprzedził. Też się nad tym zastanawiałem. Ciekawy patent z uszczelniaczem do okien. A jak to nie pomoże to co jeszcze można zrobić?
Panowie... czy estetyka nie jest wazna? Jak to bedzie wygladac? Jak polonez :D Ja bym szukal innego rozwiazania. Jakiego to nie wiem bo mi pukala klapa i to ogarnalem.
U mnie też puka klapa. Jak ją wyregulować? Jak opuszczę zamek to nie otwiera się klapa z rączki przy siedzeniu. Przy samym zamku (nie w klapie tylko w bagażniku) brakuje mi gumki (odboju). Brak jego może być powodem pukania? Ma ktoś może taki na zbyciu? Ewentualnie jak by komuś się chciało i by ją wyciągnął i zdjęcie jej zrobił, byłbym wdzięczny.
Zamek opuszczasz ale doslownie o milimetr i sprawdzasz. Te gumki miec musisz bo na nich klapa dobija do nadwozia. Poprawne ustawienie klapy to odpowiednie jej opuszczenie na zamku oraz dobre dopasowanie gumek aby ladnie siadly. Prosto to zrobic - wkrecasz gumki by byly luzne, lekko spuszczasz zawias, paetrzysz czy klapa sie otwiera ok, wykrecasz gumki by siedziala na sztywno.
Swego czasu nie mialem pojecia ze to klapa. Tez obstawialem polke, pozniej juz zawias. Jak skumalem ze to klapa i to zrobilem to jakbym jezdzil innym autem - z tylu cisza jak makiem zasial :D
jest wiele patentów, a hałasuje i klapa i półka i plastiki pod półką :) można podłożyć gumę pod półkę, można opuścić klapę, można wyregulować gumki i zamek klapy, można włożyć waz ogrodowy w te gumy na klapie które przyciskają półkę, można włożyć gąbkę pod te plastiki na których leży półka, ja jeszcze do tego wszystkiego dodałem dość twarda gąbkę pod półkę od spodu zeby ja trochę podnieść i docisnąć do klapy i stwierdzam ze jeśli ma sie dość spore i ciężkie głośniki w tylnej półce to i tak będzie hałasować :) amen :cool:
A mi kurcze popękała tylna półka i za bardzo nie wiem od czego. Opuszczałem klapę na zamku ale od tego chyba nie powinna. Poodklejały się te plastikowe zawiasiki półki i popękała półka na rogach przy szybie. Ta listwa która idzie mniej więcj pośrodku od spodu półki odkleiła się też na znacznej długości od półki. Próbowałem to kleić superglue a potem taśmą dwustronną ale po pwenym czasie znowu puszcza i zaczyna pukać i skrzypieć. Półka jak wiadomo jest z takiego "włoskowatego" materiału. Może ktoś wie czym to skleić skutecznie ? Wolał bym uniknąć wymiany bo za używaną półkę krzyczą 100 zł.
Nic zbytnio nie wykombinujesz. Poszukaj na allegro półki od Rovera 400. Pasują, w sumie są takie same. Wyrwiesz od 50 plnów.
Z pęknięciami na rogach polki nic nie zrobi, kiedyś tez próbowałem to kleić i łatać ale bez rezultatów, jeśli chodzi o ta listwę pod polka możesz ja przykręcić małymi wkrętami z góry ;]
no mi tez sie coś tłucze z tyłu, myslałem ze półka i podłozyłem te uszczelki do okien ale nic nie pomogło. Wczoraj oblukałem tylna klape ale nie wiem jak ten zamek opuścić. zrobilem foto ale nie wiem jak sie za to wziąć
http://img258.imageshack.us/img258/8283/20101022171.th.jpg (http://img258.imageshack.us/i/20101022171.jpg/) http://img401.imageshack.us/img401/4568/20101022170.th.jpg (http://img401.imageshack.us/i/20101022170.jpg/)
Foto po prawej. Odkrecasz "czymś" te 2 krzyzakowe sruby...
"czymś" - musisz miec dupny srubokret i duzo pary w łapie - siedza dosc mocno.
i znizasz o milimetr (doslownie o milimetr!) ta klamre w dol - w kierunku spodu bagaznika. Skrecasz. Zamykasz klape i sprawdzasz czy Ci sie dobrze otwiera. Jesli tak mozesz obnizyc jeszcze.
Po tym sprawdz jak klapa lezy na tych odbojach gumowych. Musi byc sztywno.
Po tym zabiegu nie ma prawa sie ruszac! Powodzenia! :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.