PDA

Zobacz pełną wersję : mini me czy d16



zico1981
20-10-10, 07:18
silnik d15b2 i tak sa dwie opcje:
mini me wielopunkt + glowa z z6
czy lepiej wsadzic caly d16z6
przy 1 opcji glowica bedzie po remoncie, reg. kolko, ogolnie wszystko tak na zicher plus strojenie tego wszystkiego, koszt okolo 4tys (w tym robocizna czesci itd)
4 tys to troche duzo jak na mini me czy jest sens tyle inwestowac?
czy wsadzic d16 tu koszta podobne (silnik+robocizna), lecz silnik jak zawsze pozostaje zagatką (jego stan)

AltairV
20-10-10, 08:17
jak chcesz się bawic w jakies 1/4 mili i zostac przy pojemnosci 1.5 to baw sie w mini me, a jak nie to sie nie oplaca :)

zico1981
20-10-10, 08:26
typowo do 1/4 to nie:) auto do jazdy na codzien jest. chce troche poprawic osiągi:)

AltairV
20-10-10, 08:31
to wsadz d16 a jak sie boisz zrób remont, nie wiem ale chyba się zmieścisz w tych 4 tysiacach ;) i bd mial pewna *******alake która może tak szybko Ci sie ne znudzi ;)

radar333
20-10-10, 09:37
Potwierdzam, jestem obecnie na orientacji w tym temacie i d16z6 swap z jakimś remoncikiem powinno się w 4 kaflach zamknąć. No może ciut ponad.

zico1981
20-10-10, 09:42
przykladowo:
2200 silnik
1000 swap
240 uszczelka pod glowice
150 rozrząd
100 olej
50 plyn chlodniczy
150 uszczelniacze zaworowe
= 3900 + -
cos jeszcze?

radar333
20-10-10, 11:16
przykladowo:
2200 silnik
1000 swap
240 uszczelka pod glowice
150 rozrząd
100 olej
50 plyn chlodniczy
150 uszczelniacze zaworowe
= 3900 + -
cos jeszcze?
pierscienie z 250
robota za otwarcie silnika do 500
4650, ja mam obd1 to swap -500 zł = 4150

TougeRicer
20-10-10, 19:18
różnica w kosztach nie będzie wielka ale osiągi będą lepsze z komletnego d16. proponuje ci tą droge...

szczypior88
20-10-10, 22:58
pierscienie rikena za +/- 200 zł u Golema dostaniesz
uszczele OEM tez podobnie.
Jak masz otwarta głowice to warto silnikowi nadac druga mlodosc: pierdzionki, uszczelniacze i uszczele, looknąć panewy. Tylko zeby to zlozyc na dobrych gratach. Ale moim zdaniem Mini me faktycznie jest mało opłacalne. Lepiej naprawde zrobić swapa jak koledz wyżej radzą. Juz masz startowo 125 KM a nie 90. Ja w swojej poprzedniej eg4 chcialem sie bawic w glowice od z6 ale pozniej trafila sie okazja kupic zdrowiutką sztuke D16z6 i robic swapa - nie zastanawiałem sie ani chwili:)

embargo
21-10-10, 10:18
Aczkolwiek minime jest tańsze niż swap na d16z6 ,
przy mini masz pewność silnika. moc taka sama.

Bogdan19
21-10-10, 11:56
ja swap na d16z6 zamknąłem sie w 3300zł. w tym rozrząd, nowe sprzęgło, oleje płyny jeszcze jakieś tam pierdoły.
a koszt około 4tyś za mini me, to jakiś kosmos:rolleyes:

azyl82
21-10-10, 12:05
D15 Mini me plus mody na zdrowym silniku Tak!
bez modów nie! ...bo lepsze jest D16 a szansa na dobry remont przy okazji mini-mi jest 50%-50%

A jak chcesz się zagłębić w temat to...
teoretycznie D15 z mini-mi ma krótsze korby i dlatego powinno się lepiej kręcić niż D16 ale ograniczeniem do pełni szczęścia jest skrzynia. Druga rzeczy to mając wszystko na wierzchu mamy możliwość modyfikacji tłoków, kanałów głowicy i spasowania kolektora( ja zamiast tłoków D13 splanowałem głowicę 0,5mm żeby zostać przy 95BN)

szczypior88
21-10-10, 12:30
Zalezy w jakim stanie masz blok, cylindry itd. Bo jeżeli nie jest jakos mocno sfatygowane to możesz smiało nominały walic. Tylko nie jakąś chińszczyzne. Przyłożyc sie porzadnie do sumiennego i dokładnego złożenia i bedzie git. Jak robiłem remoncik ATR z bracholem to złożyliśmy na nominałach wszystko i nawet mgiełki nie puszczał choć wczensiej dymił jak popieprzony i na 500 km brał litra półsyntetyka;] Jeździ do tej pory, szkołe zycia przechodzi u mojego koleszki który go wziął i jest zalany Motulem 8100 X-Cess i nie bierze nic. Podstawowy remoncik robiłem ( Rikeny pierscionki, uszczela OEM, uszczelniacze OEM i Panewy ACL Race )
Koszt remontu ATR - 900 zł;]