PDA

Zobacz pełną wersję : Ukręcone szpilki przy wymianie opon



zibi61
19-10-10, 09:00
Witam. Czy ktoś miał podobny problem. Drugi rok to samo.
Miesiąc po wizycie w serwisie na przeglądzie okresowym jadę zmieniać opny na zimowe i ukręcone 2 szpilki koła przedniego lewego (obok siebie). W zeszłym roku podobna sytuacja - ukręcona szpilka prawego koła przedniego - koszt w zeszłym roku w JKK - "R"+"M"~260zł z 50% upustu na "R". Coś jest chyba nie tak. Albo serwis za mocno dokręca, albo szpilki nie takie, jak trzeba? Koszt naprawy jest niebagatelny - może coś poradzicie?

PS: Wczoraj byłem w serwisie i naprawa (wymiana szpilek) zostanie wykonana w piątek (22.10.2010r.) na koszt serwisu. W miesiąc po wizycie (przeglądzie) nie mają prawa zapiec się szpilki w kołach - to jakiś absurd (albo bubel Hondy).
Dam znać jak to się wszystko zakończy.

Ordi
19-10-10, 18:33
ukręcone = jakie? Urwane? Czy gwint zerwany? Koszt nowej szpilki to chyba coś około 20pln. Wymiana to hmmm 10min roboty?

Ja w zeszłym roku urwałem jedną szpilkę. One ogólnie są jakieś felerne bo znam inne przypadki urwania w takiej samej Hondzie...

Begbi
20-10-10, 19:32
Jak rozumiem uszkodzili Ci szpilki w serwisie ?...a może w trakcie wymiany kół ktoś był nie zbyt precyzyjny? Tak czy inaczej mnie spotkało to samo w trakcie wymiany kół na zimowe w serwisie oponiarskim. Jest to wina braku precyzji w dokręcaniu kół pneumatycznym pistoletem, nie dokładnie nałożona nakrętka + siła pistoletu, swoją drogą miękość szpilek nadaje się do poprawki. Czy przy poprzedniej wymianie ,wymieniano także łożysko koła? Podczas telefonicznej rozmowy z serwisem Hondy, o dziwo dowiedziałem się,że jest to konieczne. Jeśli mógłbyś w trakcie wizyty w serwisie zapytaj dla porównania, czy rzeczywiście jest taka konieczność.
Ps. Ja do serwisu dotrę prawdobodobnie w przyszłym tygodniu i także zdam relację.PZDR

solowiec
24-10-10, 14:17
Przerabiałem to w tamtym roku. Koszt szpilek to nie problem. Problem stanowi robocizna, bo podobno trzeba piastę zdjąć(civic 4d). W Hondzie Matraszek k/Warszawy kosztowało mnie to 300zł. I od tamtego roku opony zmieniam w ASO, róznic w cenie specjalnych nie ma(Honda Plaza-80zł, Honda Matraszek-57zł) a zawsze to trochę inaczej jak jest fakturka

zibi61
25-10-10, 09:42
No to ja zdaję relację z wizyty w ASO. Wymienili mi dwie pozostałe (przednie) opony, ukręcajaąc przy tym te dwie szpilki. Zapłaciłem 52 zł za wymianę 2 opon. Wymiana szpilek została wykonana bezpłatnie, jako naprawa gwarancyjna po przeglądzie. Ale dopiero po rozmawach z kilkoma Panami doszedłem do takiej sytuacji, bo na początku chcieli mnie kasować za wszystko. A więc ogólnie trochę nerwów było, ale w miarę dobrze się skończyło. Też chyba będę jeździł na wymianę opon do ASO. A swoją drogą to te szpilki chyba jakieś felerne są, że przy każdej wymianie opon są takie problemy.

solowiec
25-10-10, 18:56
Szpilki myślę, że złe nie są, tylko po prostu takich "fachowców" od wyważania mamy. I już naprawdę wolę pojechać do ASO, niech zabiorą samochód, wymienią i odstawią. Nie na moje nerwy patrzenie jak wymieniają;)

Jacek65
25-10-10, 20:00
Ja dzisiaj byłem na przeglądzie w ASO.Widziałem że koła odkręcili,ale nie sprawdzałem czy coś jest nie tak ze szpilkami.Trochę mnie przestraszyliście z tym ukręcaniem w ASO.Ale wydaje mi się że nie wydali by mi auta z uszkodzonymi szpilkami:rolleyes:.Choć może lepiej sprawdzić.:)Koła letnie na zimowe i odwrotnie wymieniam co prawda sam ale muszę w takim razie starać się uważać.Pozdrawiam.

zyga502
25-10-10, 20:45
jacek większość tych problemów wersji 3/5d nie dotyczy wersji 4d ,nie wiem dlaczego,ale mimo i tak słabszej jakości nowszych aut to sedan bije na głowę 3/5d,także nie przejmuj się zbytnio

Jacek65
26-10-10, 16:24
Sprawdziłem dzisiaj.Tak dla świętego spokoju:o.Wszystkie śruby ładnie dokręcone.Co do wersji 4D, to nawet w ASO mówili iż jest solidniej wykonany.:D Tak że faktycznie chyba tak jest jak piszesz.Pozdrawiam.

freak502
24-03-11, 18:39
Witam,

Dzisiaj przy zmianie kół zimowych na letnie zostały mi uszkodzone dwie szpilki. Koło przednie lewe-od kierowcy.Wulkanizator twierdzi ze były krzywo nakręcone :( efekt na jednej uszkodzony gwint druga zerwana :(

Czy ktoś zna dokładne wymiary szpilek do civica 5D ? koła 17 cali -oryginalne. Czy są dostępne tylko w serwisie ?
Jak je wymienić ?

freak502
26-03-11, 10:26
Dziś szpilki zostały wymienione koszt w serwisie 15 PLN sztuka.
Wymiana-trzeba zdjąć zacisk hamulcowy i tarcze - nie ma konieczności zdejmowania piasty.

TRAFO
27-03-11, 19:28
Próbował ktoś użyć smaru miedziowego? Dobre serwisy opon smarują nimi gwinty szpilek.
Cena na Allegro ok. 15zł
Ktoś ma jakieś doświadczenia?

TeeS1975
28-03-11, 11:03
jak się kupuje aftermarketowe nakrętki to jest na nich napisane żeby stosować właśnie smar miedziowy

Jacek65
28-03-11, 18:17
A jak jest ze smarem grafitowym?Stosował go ktoś do nakrętek?Fabrycznie to u mnie był taki jasny.Wyglądał jak teflonowy.To może jednak takim lepiej smarować.:confused:

zyga502
28-03-11, 18:21
i miedziowy i grafitowy smar warto stosować do śrub w kołach ,później napewno łatwiej je odkręcić

Jacek65
28-03-11, 22:06
Grafitowy kilka razy zastosowałem w poprzednim aucie do śrub przy kołach.Ale w zasadzie nie byłem pewien czy dobrze robię:rolleyes:.Mam jeszcze grafitowy to taki zastosuje.Dzieki na informację.:)Pozdrawiam.

zandir
14-02-14, 12:03
Próbował ktoś użyć smaru miedziowego? Dobre serwisy opon smarują nimi gwinty szpilek.
Cena na Allegro ok. 15zł
Ktoś ma jakieś doświadczenia?

ja stosuję miedziowy w sprayu od dawna i uważam, ze za kilkanaście złotych za puszkę za niezapieczone i niezardzewiałe śruby nakrętki to żadne pieniądze....stosuję nie tylko na szpilki :)

od dawna taki:
http://images.okazje.info.pl/p/motoryzacja/5946/smar-miedziowy-spray-400ml-boll.jpg

ps. nieźle odgrzałem kotlecika :D

Hayabusa
14-02-14, 12:38
straszny kotlet panie ;)

Tommi01
14-02-14, 13:02
jak się kupuje aftermarketowe nakrętki to jest na nich napisane żeby stosować właśnie smar miedziowy
ja zawsze myslem zeby tylko piaste wysmarowac zeby pozniej ladnie felga zeszla , a o nakretkach myslalem ze to glupota smarowac je bo moga sie odkrecic w czasie jazdy

andkas
14-02-14, 20:40
Też uważam, że nie powinno się smarować szpilek żadnymi wynalazkami. Problem z ukręcanie szpilek pewnie tkwi w zbyt mocnym dokręceniu pistoletem pneumatycznym. Przy zmianie kół z letnich na zimowe dokręcam je kluczem dynamometrycznym z siłą bodajże 110 Nm i nie mam z nimi żadnych problemów.

TRAFO
14-02-14, 20:44
Mam ten sam smar co wyżej i stosuję go co najmniej 2 lata i jeszcze żadna nakrętka mi się nie poluzowała. Ze swojej strony jak najbardziej polecam...

filipfm
15-02-14, 02:46
Też uważam, że nie powinno się smarować szpilek żadnymi wynalazkami. Problem z ukręcanie szpilek pewnie tkwi w zbyt mocnym dokręceniu pistoletem pneumatycznym. Przy zmianie kół z letnich na zimowe dokręcam je kluczem dynamometrycznym z siłą bodajże 110 Nm i nie mam z nimi żadnych problemów.

Nie chodzi o sama sile przykrecenia, ale wystarczy, ze nie trafia w gwint i dowala pneumatem ...

zandir
15-02-14, 10:21
Nie chodzi o sama sile przykrecenia, ale wystarczy, ze nie trafia w gwint i dowala pneumatem ...

tylko to! nic innego.

ręcznie nikt tak nie dokręci, czuć, że coś nie tak, chyba nikt nie jest taki glupi, żeby kręcić do upadłego jak źle idzie, a pnemumatem obcy człowiek przy zmianie np opon ma w dupie! chyba, że dobry warsztat wtedy ręcznie nakecają potem kończą pneumatem, w tych gorszych wkładają nakrętkę w pneumat i od razu na szpilkę.....efekt zerwany gwint.

Jacek65
16-02-14, 19:43
Też uważam, że nie powinno się smarować szpilek żadnymi wynalazkami. Problem z ukręcanie szpilek pewnie tkwi w zbyt mocnym dokręceniu pistoletem pneumatycznym. Przy zmianie kół z letnich na zimowe dokręcam je kluczem dynamometrycznym z siłą bodajże 110 Nm i nie mam z nimi żadnych problemów.

Ja smaruje grafitowym smarem,ale nie przy każdej wymianie.Bo smar przecież zostaje na szpilkach i nakrętkach.Dokręcam ręką kluczem fabrycznym.Nie stosuje dynamometrycznego.Może to kwestia odpowiedniego wyczucia, ale nigdy mi się nakrętki nie luzowały.A i odkręceniem nie mam problemów.Ze względu właśnie na uwagi o ukręcaniu szpilek, koła sam wymieniam.:)

piotrooh
23-03-14, 00:20
Mi dzisiaj udało się ukręcić szpilkę podczas zmiany opon przy odkręcaniu nakrętki... chyba była źle przykręcona podczas poprzedniej zmiany opon. Da się to chałupniczo wymienić czy trzeba gdzieś w serwisie się pojawić?