Zobacz pełną wersję : kontrolka EPS i utrata wspomagania
Witam,
Nastąpiła gwałtowna utrata wspomagania kierownicy potwierdzona zapalona kontrolką EPS w zegarach. Wyłączenie i włączenie ponowne zapłonu nie daje żadnej zmiany.
Pacjent to Civ 2004 sedan z silnikiem 1.6.
Gdzie szukać usterki?
Chciałbym sam powalczyć zanim pojadę do ASO.
Dziękuję za pomoc
Bartek
a co wczesniej robiłeś z Autem ?? u mnie też był problem ale jakoś sam minął tzn. odłączyłem wszystko aku i komputer po 20 minutach podłączyłem i czekałem bo mobilajzer się ustawiał :D
TU (http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/17-64.htm) jest opis jakiejś diagnostyki EPS, zobacz może coś pomoże.
Mi również kiedyś zapaliła się kontrolka EPS ale w EP1 jak w górach szybciej w zakręty wchodziłem -może od obciążeń dużych...? Ale później po jakimś czasie wszystko wróciło do normy.
Witam!
Mi kiedyś taż paliła się kontrolka jak zakopałem się głęboko w piachu.Mocno gazowałem ale wyjechałem.Myślę,że to było od tego.elektryk trochę popatrzył i stwierdził,że to bezpiecznik.wymienił i było ok. Może to jest to?
Autko zachowuje się tak bez specjalnej przyczyny. Ot, po prostu, wsiadłem rano, zapaliłem a kontrolka nie zgasła. Kierownica kręci się wyjątkowo opornie, czyli wspomaganie nie działa. Bezpiecznik OK, sprawdzałem. Odłączałem też aku na 10 minut, ale nic to nie dało. Na szczęście miałem kod do radia. ;-)
Macie jakieś lepsze pomysły?
Jak się dostać do modułu wspomagania? Gdzie go szukać?
Czy są jakieś inne czujniki, które mogłyby wpłynąć na tę usterkę EPSa? Na razie stawiam na poluzowane złączki, zaśniedziałe styki itp.
Czy Civ ma złącze OBD do diagnostyki komputera? Zastanawiam się, żeby jakoś zczytać błąd?
Dzięki,
Bartek
cześć, mam ten sam problem - nie działa wspomaganie, serwis boscha usunął błąd, ale następnego dnia dokładnie to samo... Bartek, co było przyczyną u Ciebie i jak sobie z tym poradziłeś? dziękuję za info
sławek
Trochę odświeżę temat ale u mnie dokładnie to samo. Świeci się kontrolka EPS i nie gaśnie, nie działa wspomaganie.
Co prawda jest to mój błąd, bo po wyjęciu maglownicy i włożeniu jej z powrotem zapomniałem o podpięciu jednej wtyczki. Tak uruchomiłem samochód i z tego co się już dowidziałem to zapisał się jakiś błąd w pamięci sterownika EPS. Do momentu jego skasowania nie będzie działać wspomaganie :/ Można jakoś bez wizyty w ASO to samemu skasować? Trochę się boję jechać samochodem z niedziałającym wspomaganiem do ASO. Do najbliższego mam w tej chwili około 60 km.
mechanikhondy
13-07-12, 23:56
Panowie tz błędami EPS to najlepszym rozwiązaniem jest jechać na org tester ja byście byli w wawy to mogę zaprosić
Ogólnie rzecz biorąc sterownik maglownicy znajduje się na ścianie grodziowej pod wykładzinką od strony pasażera. Możesz sprawdzić czy któraś kostka się czasem nie wypięła.
Występują dwie wady układu wspomagania EPS w tym modelu:
1. uszkodzony czujnik położenia maglownicy - znajduje się na maglownicy przy wałku wychodzącym do drążka kierowniczego. Dostęp do niego jest tylko od strony komory silnika. Wymiana kłopotliwa, bo trzeba demontować maglownicę.
2. uszkodzony sterownik. To gdzie można go znaleźć napisałem wyżej. Łatwo się wymienia. Łatwo też jest go pożyczyć od znajomego i sprawdzić czy to za jego sprawą nie działa EPS.
Jeżeli chodzi o Ciebie kamilen
Co prawda jest to mój błąd, bo po wyjęciu maglownicy i włożeniu jej z powrotem zapomniałem o podpięciu jednej wtyczki. Tak uruchomiłem samochód i z tego co się już dowidziałem to zapisał się jakiś błąd w pamięci sterownika EPS. Do momentu jego skasowania nie będzie działać wspomaganie :/
nie wiem jak to zrobiłeś :/ Ja już w dwóch autach grzebałem przy EPS. W jednym przez tydzień jeździłem bez sterownika. Później podłączyłem, odłączyłem, podpinałem inny moduł. Odpinałem kostki a kiedy podłączyłem właściwie swój moduł wspomaganie działa jak należy bez konieczności kasowania błędów. Jesteś pewny, że wszystko podpiąłeś i że nie spalił się bezpiecznik?
Pewny na 100% no może na 98% bo zawsze mógł się jakiś kabel poluzować czy urwać. Myślę, że to przypadkowe uszkodzenie, które zbiegło się w czasie z moim grzebaniem przy tym. Chociaż nie wierzę w zbiegi okoliczności. Może ma ktoś schematy elektryczne EPS to bym sobie posprawdzał czy wszystko łączy.
Jakbyś chciał to mogę Ci zorganizować wiązkę i moduł EPS (działający). Pochodzą z Civica 5D 2.0 2003, ale współpracował również z maglownicą z 2004 roku.
Na razie jestem na etapie sprawdzania co jest nie tak. Jak by się okazało, że moduł czy jakieś kable to będę pamiętał o propozycji.
Schemat już znalazłem i dziś będę grzebał. Wszystko sprawdziłem i połączenia są ok.
Dzięki koledze Arturowi 'mechanikhondy' wszystko się wyjaśniło. Podpięcie pod HDS i wyczyszczenie błędów pomogło w 100%. Miałem rację, że sam namieszałem zapominając o wtyczce. Hmm nieuwaga kosztuje, ale przynajmniej przez tydzień jazdy bez wspomagania nabrałem trochę krzepy :P
Witam szanownych kolegów.Mam mały problem ze wspomaganiem w EP2 z 2002r(to moja trzecia Hania ale pierwsza z elektrycznym wspomaganiem).mam wrażenie,że wspomaganie jest bardzo słabe,ciasno chodzi kierownica,tak jakby nie działało wspomaganie.Na postoju jest różnica przy odpalonym silniku i zgaszonym więc działa na pewno ale jakoś słabo.Podczas jazdy to mam wrażenie jakby wcale nie działało.Kilka razy już mi się zdażyło też podczas manewrowania na parkingu jakby na chwilkę wspomaganie zanikało-wyraźny opór na ułamek sekundy i dalej kręci.Wersja pacjenta to EP2 3D 1,6 D16V1 ze sport pakietem.Lampka EPS nie świeci,błędów w kompie brak.Auto 100% bezwypadkowe,sprowadzone miesiąc temu z Niemiec.
Co może być przyczyną-mam służbową Astrę IV i tam kręci się kierownica prawie sama.Zastanawiam się czy tak ma być,bo to Honda i przez to,że ma sport pakiet to wspomaganie jest mniejsze by mieć większe wyczucie kierownicy???Z drugiej strony autem jeździć mogą kobiety więc to byłaby przesada....może ktoś spotkał się z takimi objawami????
Może nawalać Ci czujnik położenia maglownicy. Dlatego miejscami nie wysyła sygnałów do silnika żeby pomógł Ci kręcić kółkiem. Niestety, ale podmiana czujnika położenia jest bardzo kłopotliwa.
Druga opcja to zacierająca się maglownica. Jak ktoś za mocno dociągnąć sprężynkę regulacyjną do kasowania luzu możesz mieć podobne objawy.
Jeżeli chodzi o maglownice to we wszystkich modelach 01-05 były te same, nieważne, czy to diesel czy benzyna, 3D czy 5D.
dzięki wielkie,jutro sprawdzę stan smarowania listwy a jak czas pozwoli to nawet silnik wykręcę z wspomagania .... jednak nasze forum jest najlepsze,dzięki
Wykręcenie silnika nic nie da. Nasmaruj i poluzuj słynną sprężynkę i powinno pomóc. U mnie po smarowaniu chodzi wyraźnie lżej niż przed. Jak będziesz grzebał to uważaj na wtyczki bo sobie biedy narobisz jak ja. I zaopatrz się od razu w opaski do mocowania gum na maglownicy bo te oryginalne są jednorazowe.
...każde forum tworzą ludzie, którzy udzielają się na większości forów o tym temacie :)
I zaopatrz się od razu w opaski do mocowania gum na maglownicy bo te oryginalne są jednorazowe.
Niekoniecznie, zarówno na przegubach jak i na maglownicy opaski ściągam i zakładam te same :) Kombinerkami można naciągnąć opaskę i zatrzasnąć. Chyba, że ktoś nie ma cierpliwości to kupuje nową skręcaną kluczem oczkowym :)
Kamilen o jaką słynną sprężynkę chodzi??? Nie udało mi się gum ściągnąć,nie miałem zapasowych opasek więc nie ściągałem starych.Wstrzyknąłem tylko trochę oleju pod gumy listwy wspomagania ale raczej nie pomogło to za wiele.Wspomaganie było i jest raczej słabe co oczywiście daje fajne poczucie kierownicy ale w mieście troszkę za twarde jednak jest.
Tu jest coś napisane:
http://www.hcforum.pl/threads/10958-Luz-na-przek%C5%82adni-kierowniczej/page2
I tu też
http://www.ep-klub-forum.pl/viewtopic.php?t=659
Przejrzyj jeszcze wątki o stukach/luzach w przekładni kierowniczej i wszystko się wyjaśni. Na początek nasmaruj i wymień sprężynkę (24 PLN w ASO) i powinno być dużo lepiej.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.