PDA

Zobacz pełną wersję : Roznice i silniki w VII generacji EP1/EU1



Wooju
17-10-10, 21:57
Witam,

Na wstepnie chciabym prosic o wyrozumialosc, poniewaz probowalem przeszukac forum, i z jakiegos powodu wyszukiwarka nia dziala.

Posiadam obecnie MB3 i zastanawiam sie nad kupnem nowszej Hanki VII generacji. Zastanawiam sie glownie nad 2 modelami. EU1 (http://otomoto.pl/honda-civic-1-6-d16v1-w-calosci-na-czesci-C15506200.html) lub EP1 (http://otomoto.pl/honda-civic-C15727032.html)

Teraz kilka pytan. :confused:
1. Czy modele ktore sa na zdjeciach to napewno EU1 i EP1? Jesli nie to jakie to modele?
2. Jakie modele silnikow w nich wystepuja?
3. Jakie sa za i przeciw obydwu modeli (pod wzgledem awaryjnosci)?
4. Jakie sa roznice pomiedzy modelami EP1, EP2 i EP3?

Wielkei dzieki za pomoc.

Pozdrawiam,
Wooju

rafal
17-10-10, 22:32
Wszystkie EP są 3 drzwiowe, EU 5-cio... Produkowane w latach 01-05. Po 2004 przeszły lifting (lampy, zderzaki, kierunki w lusterkach)
Co do oznaczeń modeli EP:
EP1 -silnik 1.4 bez v-tec'a, dość dynamiczny jak na 1.4, bardzo ekonomiczny.
EP2 -silnik 1.6 z v-tec'iem, bardzo dynamiczny i w miarę ekonomiczny. Najbardziej bym polecał z tym silnikiem.
EP3 -silnik 2.0 v-tec dohc -Type R... nie będę się rozpisywał na ten temat :)
EP4 -silnik diesla 1.7 (taki sam jak w oplu astrze) jedni go polecają, jednak bardziej awaryjny niż benzynowe, ja nie jestem zwolennikiem opla...

EP1 i EP2 silniki ogólnie nie do zajechania, lecz mają wadliwe skrzynie. Trzeba średnio co 100 tys km wymienić dwa łożyska wałka sprzęgłowego bo stuka (koszt ok 1000zł z robocizną). Dodatkowo te modele razem z EP4, po 2004 roku wychodziły dodatkowo w wersji Sport (skórzana, sportowa kierownica, fotele obszyte czerwoną nicią i zestaw nakładek na zderzaki i progi).

Jeśli masz rodzinę większą to bierz sobie wersje 5cio drzwiową, są trochę cięższe od 3 drzwiowych, co czuć w czasie jazdy. Miałem EP1 a teraz mam EP2 Sport i jestem bardzo zadowolony :D

Wooju
17-10-10, 22:55
Dzieki Rafal, a jak z silnikami w modelach EU? Czy sa to te sam jednostki ?

CM Punk
17-10-10, 22:58
To ja dodam od siebie i troszkę sprostuję-lifting był po 2003 roku,w 2004 wychodziły już polifty.
Silnik diesla jest w sumie dość wytrzymały,bardziej szwankuje turbo i elektronika,z resztą silnik jest konstrukcji Isuzu,a Opel,podobnie,jak Honda zaimportowały go do swoich aut z mniejszym,lub większym sukcesem :).
Jeśli chodzi o silniki D14Z6,to były według mojej skromnej wiedzy montowane w obu modelach :).

Duff-1964
17-10-10, 23:10
D16V1 też jest w EU i do tego nadwozia zdecydowanie bardziej pasuje 1.6 110 KM - po prostu będzie to lepiej jechało. W budzie EU nie było tylko typerowskiego K20.

CM Punk
17-10-10, 23:20
D16V1 też jest w EU i do tego nadwozia zdecydowanie bardziej pasuje 1.6 110 KM - po prostu będzie to lepiej jechało. W budzie EU nie było tylko typerowskiego K20.

Dokładnie,ja akurat zwróciłem uwagę na numerację-EP1 i EU1 mają silniki 1,4.
Jeśli chodzi o K20,to też występuje w modelu EU,choć bardzo rzadko i ma oznaczenie K20A3,to jest ten sam silnik,co w amerykańskiej EP3-Si,ma 160 kucy :).

Wooju
18-10-10, 15:59
Ok, a jak z awaryjnoscia silnikow, calej elektroniki i samych samochodow?

Oprocz wspomnianych problemow ze skrzynia biegow.

maciex
18-10-10, 16:10
To Honda co tu może się psuć ? Nic... tylko zabezpiecz sobie podwozie na zimę, słyszałem opinię, że często palą się żarówki.... od 7 lat nic mnie takiego nie spotkało więc wątpie w tą teorie.

Wooju
19-10-10, 12:34
Ok, dzieki to jeszcze jedno pytanie. Na co zwracac uwage podczas kupna? Raczej bede szukal modeli z benzynowym 1.4 lub 1.6.

maciex
19-10-10, 17:10
Wiesz tu masz wszystko napisane http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?25303-FAQ-VII-gen. Jeśli polujesz na 1.4 w hatchu to moje będzie na sell ale to już inny temat. pozdro

CM Punk
19-10-10, 23:48
A jak chcesz,żeby nie trafić na szrota,to podsyłaj mi ogłoszenia-wstępnie ocenię ze zdjęć,czy warto dalej oglądać.
Ale może właśnie zacznij od auta maciexa :).