Zobacz pełną wersję : kontrolka rezerwy w EJ9 d14a4
czy w waszych autach jest aktywna kontrolka rezerwy paliwa?? bo wyjmowałem licznik dziś specjalnie i żaróweczka dobra jest a jeździłem tak długo aż zgasł i sie nie zapaliła, jak sprawdzić czy w ogóle jest podłączona ta kontrolka?? silnik d14a4
Z tą kontrolką rezerwy to śliska sprawa jest. U niektórych jest u innych nie ma, raz świeci raz nie :) było już o tym kilka zapytań, poszukaj. U mnie w MB3 kontrolka jest i nawet świeci, jak w baku zostaje jakieś 12l to zaczyna migać, jak zostaje go mniej to zaczyna świecić ciągle.
skolopendra
16-10-10, 20:01
rezerwy paliwa?
nie masz jej :D
a to wtedy po co żarówka siedzi w liczniku??
a czu po włączeniu zapłonu powinna mignąć chociaż?? czy daje znac tylko jak nie ma paliwa??
skolopendra
17-10-10, 11:52
tylko jak nie ma paliwa??
jak schodzi do rezerwy
kamil-wawa
17-10-10, 15:21
jak jest kontrolka rezery to spawdzić ją możesz zwierając kabelki we wtyczce przy pływaku - u mnie zarowka dziala zepsuty był termistor w baku.
A poza tym był cały grubaśny temat o kontrolce rezerwy... ale po co poszukać jak można założyć nowy i to jeszcze w nie swoim dziale.
ja ost zajrzałem pod siedzisko sprawdzić co jest nie tak z tą kontrolką czy wogóle mam czujnik w baku i co się okazjue jest ale wtyczka od czujnika jest w środku cała oblepiona żółtym smarem nie wiem czy to wina braku kontaktu wyczyściłem ile mogłem tego smaru teraz latam bo miałem cały bak może zaświeci się bo i w zegarach żarówka siedzi i sprawna jest, więc zachodze w głowe czemu auto z pełną elektryką nie ma czujki rezerwy ale może to winna tego smaru zobaczymy... nie zaświeciła teraz wymieniam termistor dzięki podpowiedzi kolegi wyżej
U mnie kiedyś działała ładnie, potem już blisko pustego baku zaczynała świecić, a raz zapaliła się, 100m dalej zgasiłem auto i z bańką musiałem latać... Czemu?
ja ost zajrzałem pod siedzisko sprawdzić co jest nie tak z tą kontrolką czy wogóle mam czujnik w baku i co się okazjue jest ale wtyczka od czujnika jest w środku cała oblepiona żółtym smarem nie wiem czy to wina braku kontaktu wyczyściłem ile mogłem tego smaru teraz latam bo miałem cały bak może zaświeci się bo i w zegarach żarówka siedzi i sprawna jest, więc zachodze w głowe czemu auto z pełną elektryką nie ma czujki rezerwy ale może to winna tego smaru zobaczymy
Smar jest chyba u wszystkich, ma za zadanie uszczelnić wtyczkę. U mnie jakoś nie przeszkadzał. Jeśli działa Ci wskaźnik poziomu paliwa (wskazówka) to raczej nie wina mazi. Poza tym mogłeś sprawdzić cały obwód kontrolki rezerwy zwierając dwa styki w tej wtyczce (nie pamiętam które) ale na forum jest długaśmy wątek o tym. Zapewne padł termistor - pasuje od Daewoo, koszt kilka złotych na Allegro.
U mnie kiedyś działała ładnie, potem już blisko pustego baku zaczynała świecić, a raz zapaliła się, 100m dalej zgasiłem auto i z bańką musiałem latać... Czemu?
Może termistor stracił swoje wyjściowe parametry i potrzebuje dużo więcej czasu na zmianę R pod wpływem temp. W baku zrobiło się sucho a ten dopiero rozgrzał się na tyle, że zapalił kontrolkę.
a gdzie ten termistor przy wtyczce ??? ok już wiem w baku ten czujnik no to ładnie ktoś do tego już zaglądał sam czym to potem uszczelnić sylikonem?
Co Ty chcesz uszczelniać ? Pływak ma swoją gumową uszczelkę, a o wtyczkę nie martw się.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.