Zobacz pełną wersję : s80 i fidanza a predkosc maksymalna?
witam :) strasznie interesuje mnie to ile traci sie na predkosci maksymalnej po takiej modyfikacji b18c4? bo roznie mowia, ze traci sie nawet 7km na kazdym biegu itp moze sie ktos wypowiedziec na ten temat?
7km na każdym biegu? dobre sobie :D
nie zmieniasz przełożeń skrzyni tylko koło zamachowe :D Tracisz tylko prędkość maxymalną, ale na to nie ma co patrzeć, nie ma czym się przejmować bo to drobnostka. Nie są to jakieś niesamowite wartości.
Nie napisałeś też jaką fidanzę - jest kilka wersji wagowych :)
EDIT: sorry zle zrozumialem, pisałem to jakby temat dotyczył tylko koła zamachowego :D
chodzi mi o ta co ma 3,4kg :) i chodzi mi o skrzynie i zamach bo obecenie mam s9b a chce wlozyc s80 z lekkim zamachem i rozne opinie slyszalem ...
Nie wiem czy to już po zmianie na lekki zamach, bo w mb6 pako ma już przełożenia z sc4 i tak mu to idzie http://www.youtube.com/watch?v=gHemnfUOvvg&feature=related ale poszukaj jego tematu w dziale nasze hondy i zapytaj o ten filmik.
Nie wiem czy to już po zmianie na lekki zamach, bo w mb6 pako ma już przełożenia z sc4 i tak mu to idzie http://www.youtube.com/watch?v=gHemnfUOvvg&feature=related ale poszukaj jego tematu w dziale nasze hondy i zapytaj o ten filmik.
Z lekkim zamachem ;)
co prawda nie całe 5kg z tego co widziałem ale tragedii nie ma w vmax tzn z 3,4kg też nie powinno być najgorzej.
S80 + lekki zamach zdecydowanie będą rozpier..alać :D bardzo fajny mod ALE
3,4kg do b18 to troche za malo. Wiem ze fajnie jak auto szybko przyspiesza, fajnie sie wkreca, ale to jest dosc hardcore'owe wyjscie :)
4,5kg byłoby najfajnieszym wyjściem chyba, no ewentualnie 4kg ale nie mniej, ale to tylko moje zdanie
3,4kg do b18 to troche za malo. Wiem ze fajnie jak auto szybko przyspiesza, fajnie sie wkreca, ale to jest dosc hardcore'owe wyjscie :)
No to w takim razie jak zmienię i będzie taka masakra to na wszelki wypadek zostawię swoje oem do ode lżenia, choć kilka osób jeździ na takich i mówią że jest ok, a z drugiej strony każdemu co innego pasuje i jak się samemu nie założy i nie sprawdzi to się nie będzie wiedzieć .
ktos wie ile wazy seryjne kolo przy b18c4?
Moim zdaniem najlepszym wyjściem będzie odelżenie seryjnego koła do ok.4.5-4.7kg,s80 w połączeniu z tym wyważonym dynamicznie do 20tyś obrotów spełni w 100% twoje oczekiwania no i przy okazji zapłacisz za taką usługę 140zł:)
seria wazy ok. 8kg. i nie bardzo rozumiem czemu 3.4kg może być za lekkie??
seria wazy ok. 8kg.
true true :cool:
seria wazy ok. 8kg. i nie bardzo rozumiem czemu 3.4kg może być za lekkie??
Bo za szybko sie wkreca i trzeba DSG ladowac :) :D :D
seria wazy ok. 8kg. i nie bardzo rozumiem czemu 3.4kg może być za lekkie??
Nie chodzi mi ze za lekkie i moga być jakieś problemy, tylko ze juz z tak lekkim kołem i do tego krótką skrzynią czasem nie fajnie może być na trasach :) na miasto jak najbardziej na plus to wszystko. ja mam koło 4,45kg i jest w sam raz -> na trasę jest ok, nie jest uciążliwe a na miasto ujdzie choć tu nie pogardziłbym lżejszym jeszcze :)
Dla mnie 4,45kg jest odpowiednie by jakos tam sprawniej sie poruszać mając denne d14, a przy B18 to już będzie robić szał przy krotkiej skrzyni.
Wszystko zależy od upodobań i od przeznaczenia auta.
czemu na forach ludzie twierdzą, że koło zamachowe wpływa na prędkość maksymalną :confused:
Prędkości na biegach możesz obliczyć z kalkulatora: http://www.teammfactory.com/gear-calculator
Fidanza będzie ok.
czemu na forach ludzie twierdzą, że koło zamachowe wpływa na prędkość maksymalną :confused:
Bo ktos kiedys wcisnal taki kit i przetrwalo do dzis. Faktycznie w jakims aucie ze sporym niedoborem mocy typu jakis maluch kiedys, to jak go robili do sportu i odelzali zamach to faktycznie mogl costam tracic na vmaxie. Ale tutaj??? Samochody sa zbyt szybkie i glowna bariera jest opor powietrza (dla przykladu czterokrotnie wiekszy przy 200kmh niz przy 100) a nie pare kilo lzejszy zamach. Bez zartow...
Wada lekkiego zamachu poza koniecznoscia ruszania z nieco wyzszych obrotow jest szybsze ich wytracanie (co nieodlacznie bedzie sie wiazalo z nieco wiekszym zuzyciem paliwa, bo samochod zwyczajnie bardziej zwalnia przy kazdym odpuszczeniu gazu) oraz gorsze wyrownywanie wibracji. W konsekwencji zbyt lekkie, badz niedokladnie wywazone kolo moze powodowac przyspieszone zuzycie silnika. Ale znowu - okolice 4kg porzadnej firmy to nic takiego.
czemu na forach ludzie twierdzą, że koło zamachowe wpływa na prędkość maksymalną :confused:
Prędkości na biegach możesz obliczyć z kalkulatora: http://www.teammfactory.com/gear-calculator
Fidanza będzie ok.
chodzi o to, że owy lekki zamach kumuluje w sobie dużo mnie energii niż cieższy seryjny i dlatego wpływa na prędkość maksymalną - (bardzo delikatnie ale jednak).
na logikę:
Ciężkim kołem trudniej na początku zakręcić ale gdy już owe koło poruszymy to można je rozkręcić do wyższej prędkości obrotowej. Mniej energii jest wytracane przez co więcej energii idzie na ciągłe zwiększanie prędkości tego ciała.
ale jakie to ma znaczenie czy pojedziesz np. 230km/h czy 240km/h, jak czesto i jak długo będziesz jeździł z taką prędkością :confused:
ale jakie to ma znaczenie czy pojedziesz np. 230km/h czy 240km/h, jak czesto i jak długo będziesz jeździł z taką prędkością :confused:
NO NIE MA ! :D dla mnie też to kompletnie nie ma znaczenia, sam napisałem przeciez ze to bardzo drobne zmiany, chciałem tylko wyjasnić, że mimo wszystko to nie mit :)
Z tym, ze jednak troche mit. Bo roznica w energii zmagazynowanej w kole ciezszym i lzejszym jest bardzo mala w porownaniu do oporow powietrza wystepujacych przy takich predkosciach i ogolnej energii potrzebnej by ta predkosc utrzymywac. Jesli chcesz koniecznie patrzec na logike to porownaj sobie zwalnianie silnika wyposazonego w kolo 10kg i 4kg gdy puscisz gaz przy 40kmh i 240kmh. W tym pierwszym przypadku faktycznie, roznica bedzie zauwazalna, w tym drugim w zasadzie jej nie bedzie.
Zreszta najlepszym przykladem jest moje ex-EP3, ktore osiagalo dokladnie taki sam vmax z lekkim kolem Tody 3.8kg co na serii.
dana prędkość to wynikowa predkosci obrotowej silnika i przełożeń skrzyni biegów. Przy lżejszym kole zamachowym łatwiej zwiększyć prędkość obrotową silnika, przy czym przy większych oporach i dłuższych przełożeniach, jak napisał Kras, tak niewielka zmiana nie ma znaczenia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.