Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jakie przyśpieszenie 0-100 w 1,4 5d?



sharky
02-12-06, 21:44
Witam właścicieli 1,4. Ten post to do Was.

Co kilka miesięcy pada pytanie "co zobić bo muli", "nie jedzie" itp.
Każdy chciałby, żeby mu jechał niemal jak Vti :) , ale jak jest naprawdę? (pozdrawiamy i chylimy czoła dla właścicieli vti, typeR, si :) ).... i spalał jak niemiecki diesel 1,9 :))))

Czy wiecie, że dane w literaturze i w sieci są różne? Raz podają, że 0-100 wynosi 10,5s, a raz 13,3.
Ktoś kiedyś mówił na tym forum (a może innym), że te z niemiec (75 KM) to mają 13,3, a te z Polski i reszty Świata (Europy :) ) 10,5 s. Jak jest naprawdę? Kto ma rację!?

Kto z Was sprawdzał i jakie osiągnął wyniki. Myślę, że zaciekawić to może nas wszystkich.
Wydawać by się mogło, że HONDA, w tym Honda Civic to samochód o zacięciu (pseudo)sportowym, ale czy to tylko nasze złudzenie, czy faktycznie 90 kuców odwala niezłą robotę.

prz3mo
02-12-06, 21:49
http://www.hondapl.org/civic5d/danetech/5D96-98.gif

:)

Czyli 13,3 (skrzynia manual) i 14,4 (automat).

10,8 to jest w 3d (hatchback), taki np. jak moj.

Oczywiscie mowa o wersjach 90KM silnika 1.4 (nie zmulonych na rynek niemiecki silnikach 75KM).

vtecmatti
02-12-06, 22:38
13,3 ogolnie podawane, ale spokojnie jest sie w stanie osiagac niska 12 do 100 km/h.

Waldek
02-12-06, 23:45
Wydawać by się mogło, że HONDA, w tym Honda Civic to samochód o zacięciu (pseudo)sportowym, ale czy to tylko nasze złudzenie, czy faktycznie 90 kuców odwala niezłą robotę.

Sportowy czy nie to przy tej pojemności nie jest takie ważne.
Ale to że od 1 do 5 ciągnie tylko do przodu to jest frajda - ten typ tak ma a inne nie, przy tej pojemności i trochę większej oczywiście.
Od 4000 tys. zaczyna się przyjemność i spalanie też w normie. Bo co to jest 8l/100 jak podczas wyprzedzania bierzesz wszystko co podchodzi bo żal przestać - chodzi o warynki normalne, bez ścigania.

Diups
03-12-06, 01:37
ale spokojnie jest sie w stanie osiagac niska 12 do 100 km/h.

na jakich modach ?

Gtech, felgi 15" opony 195/45/15" fakt ze w styczniu i trakcja nie najlepsza... na zapchanych filtrach.... wyszlo mi 13,6

a jak na auta 1,4 ;) to powala konkurencje :) no i oczywiscie najfajniejsza sprawa jest jak kolega Waldek napisal wyprzedzanie... redukcja i pieknie wskakuje w obroty :)

skubiszek
03-12-06, 01:42
niby 13.3 do setki...a ja schodziłem do 12... nawet 11.8sek. Astra II która ma wpisane 12.1sek do setki nie miała podjazdu czy to ze startu zatrzymanego czy też przy sprawdzaniu elastyczności i to nie tak, że 1 kierowca. Honda to Honda... ostatnio kolega przyjechał z Anglii i w Polsce ma Mondeo 1.8 115km... i szła moja 5d z tym mondeo łep w łep... dopiero od 130-140 troszke zaczął mondeo odjeżdzać ale to na dlugość maski nawet nie było

Poza tym przeglądając ten prospekt zauważam różnice w parametrach z jakimi moje auto wyjechało z fabryki a jakie są tutaj. Po pierwsze moment obrotowy w moim d14z4 nie wynosił 120Nm a 128 to raz, po drugie prędkość max podana w moich prospektach-178km/ha nie 175, po trzecie opony-tu 175/65 u mnie już 185/60 r14. aha i jeszcze jedno-specyfikacja podana tutaj dotyczy roczników 96-98 a jak wiemy wszyscy w 99r.wprowadzono jednostkę d14z4, która troszkę się różni. W Igmarze w Słupsku zresztą te dane zostały potwierdzone, że od 99r przy d14z4 osiągi troszke się poprawiły i dla 5d wynosiły 11.6sek.a nie 13.3.

Gruszka
03-12-06, 02:02
Na hondapl.org czytalem kiedys, ze ktos seryjnym D14A2 wykrecil bodajze 10,13sek. Mysle, ze spokojnie da rade zrobic 0-100km/h w okolo 11sek.

D14Z4 mocniejsze? Jezdze taka na zmiane z moja i jestem pewien, ze nie jest ani troche szybsza a przy profesjonalnym pomiarze do 100km/h bedzie na bank wolniejsza. Po lifcie byla inna skrzynia i stowke lapie dopiero na 3 biegu, wiec ta zmiana biegu jeszcze ulamek sekundy urywa.

Cairo
03-12-06, 08:04
Zmiana biegu wiadomo troche trwa, ale jak sam mówisz skrzynia krótsza, także może lepiej się wkręca?

TrOuBLE
03-12-06, 10:20
http://www.hondapl.org/civic5d/danetech/5D96-98.gif
:)

Czyli 13,3 (skrzynia manual) i 14,4 (automat).

10,8 to jest w 3d (hatchback), taki np. jak moj.


Te dane dotyczące Anglików na hondapl.org, to jedna wielka ściema:) i już dawno przestałem im wierzyć. Prędzej już te się sprawdzają (choć i tak w wielu miejscach nie do końca):
http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=778&model=185&typ=306
Mi jak kiedyś mierzyłem z kumplem w środku wyszło poniżej 12. Dodatkowo, ścigałem się z zagazowanym jajkiem (1.5 90KM) i szliśmy do 130 równiótko, a ja po drodze i tak zaliczyłem 2 odcinki:).
Ale oczywiście to mógł być przypadek i fuks, że wyszły mi takie a nie inne wyniki. Dlatego też postaram się w najbliższym czasie dokładniej to sprawdzić (choć teraz mam 16tki i na nich nie sprawdzałem jeszcze).

P.S. Wszyscy tak jadą na Angliki 1.4, a ja tam jestem bardzo zadowolony z silnika:). I dodatkowo miałem do tej pory takiego farta, że jeszcze nikt mnie na światłach nie zrobił od 6 miesięcy:).
Pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy Angoli:)

Cairo
03-12-06, 10:58
P.S. Wszyscy tak jadą na Angliki 1.4, a ja tam jestem bardzo zadowolony z silnika:). I dodatkowo miałem do tej pory takiego farta, że jeszcze nikt mnie na światłach nie zrobił od 6 miesięcy:).
Pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy Angoli:)

Farta miałeś bo jak widzisz dobrą fure to wogóle nie podejmujesz walki.
Ja dostałem wczoraj, od Alfy 156 GTA, ale wcale nie jakoś z kretesem, zobaczyłem jej światla, ale to było tak na długośc auta więc naprawde rewelka biorąc pod uwagę że auto ma 250KM.
Mam katalogi z 1994, 1996 i 1998 jak zostanie na forum wyrażone zainteresowanie to zrobie dokładne tabelki z danymi technicznymi różnych modeli civiców do porównania.

rubicon
03-12-06, 16:02
Zeskanuj i wrzuć, chętnie obejrzę...

vtecmatti
03-12-06, 18:25
mozliwe, ze D14A2 moze byc minimalnie wolniejsze do 100 km/h, poniewaz skrzynie ma krotsza (FD 4,437) i setke osiaga wlasnie na 3-jce, ale pozniej w wyzszych predkosciach powinien lepiej pojsc.

niewiem jak jest z waga, czy przed i po lifcie te civic-i mialy wage ta sama czy sa jakies roznice.

pytam sie poniewaz niewiem jak jest z tymi wagami, bo w manualu jest 1090kg w katalogach 1075kg, a gdzies na niemieckiej stronie widzialem 1055kg.

juz od dawna mialem zwazyc auto, ale jakos sie do tej pory nie udalo i to by pewnie niektore watpiwosci rozwialo

Konrad84
03-12-06, 22:05
Z tego co widziałem na wykresach z hamowni to każdy ma trochę inną moc przy tym samym silniku. Ja naprzykład zamiast 90 mam 94. Dlatego każde auto różnie przyspiesza, jeszcze w 1.4 bardzo ważna jest waga jak ktoś sobie dociążył duperelami to ma troche wolniejszy. Ja osobiście bez problemu robie 156, focusy, silniki 1,9 TDI itd. itp. Ośmiele się nawet powiedzieć że mam poniżej jedenastki. Kiedyś kolega mi mieżył to mu wyszło 9,5s no ale to raczej jego błąd :)

TrOuBLE
04-12-06, 08:43
pytam sie poniewaz niewiem jak jest z tymi wagami, bo w manualu jest 1090kg w katalogach 1075kg, a gdzies na niemieckiej stronie widzialem 1055kg.


Ja mam po lifcie (D14Z4, 1999rok) i w dowodzie mam wbite 1070kg. Auto nie ma ABSu, ale ma klime.

vtecmatti
04-12-06, 14:18
ja cos nieufam zabardzo w to co pisze w dowodzie o wadze.

Windykator
04-12-06, 23:39
Ja osobiście bez problemu robie 156, focusy, silniki 1,9 TDI itd. itp.
Ja dostałem trochę od Oktavi 1,9 TDI :( Ale mam kb, tyle że ona tez była kb. Ale chwilę wcześniej objechałem o długość maski cifa 1,4is hb,ale dopiero pod koniec dwójki zacząlem odchodzić. Zdziwiłem sie trochę,bo mam 2x dłuższego ;) i "grubszego" ;)

murgrabia
05-12-06, 19:53
witam mój to chyba ma zapchany wydech bo jest strasznie mulasty i powyżej 130 wolno sie rozpędza a jak przyłożyłem dzis ręke do końcówki wydechu renówki a mojego na jałowych biegach to z mojego autka spaliny lekko dmuchały a z renówki dosyć ostro pozdro jutro sprawdzę ile na sek od setki

Wombat
05-12-06, 20:28
w Gtecha (bez zbędnej dyskusji o Gtechu) czasy osiagane to:
HC 1.4 5D 11,53
HC 1.4 5D 10,83
HC 1.4 3D 10,00
HC 1.4 5D 9,98
HC 1.4 3D 9,89
HC 1.4 3D 9,73
HC 1.4 4D 9,28
HC 1.4 '97, kolektor 4-2-1, filtr Jamexa 9,12

smar
08-12-06, 22:12
Witam!
A mnie interesuje technika osiągania tej 100 :)
Jak jechać czyli do ilu (km/h ewentualnie obrotów/min) ciągnąć na 1, 2 biegu, czy maksymalnie przyciskać gaz, itp.
Wcześniej miałem Corollę 1,3 75 KM i wydaje mi się, że była bardziej dynamiczna (na 100% bardziej elastyczna-zmierzyłem).

michael82
08-12-06, 22:46
Technika tylko jedna : RED LINE 8)

xms
22-01-07, 10:54
a ja wczoraj swoją D14A2 jadąc prędkością emerycką (80km/h) z moja połówką miałem starcie z Oplem Tigrą. Jade te swoje 80 i patrze w lusterko a tam łopel jakieś 30-40m za mną i zabiera się do wyprzedania, więc ja mała redukcja (za mała) 4 - 3500 i zaczynamy rozpędzanie, gdy tigra zrównała się ze mną miałem ok 4200 a wiadomo że dopiero wtedy 16V zaczyna pracować :) mina gościa ściskającego kierownice była dość zabawna wyprzedził mnie przyznaje ale tylko dlatego ze z przeciwka leciał poldonez, następnie przez jakiś kilometr siedziałem na zderzaku i wychylałem się do wyprzedzania ale odpuściłem. Żona spytała mnie tylko, czemu nie zredukowałem na 3 ?? :) a w sobote dostałem po dupsku od Vento 1.9 Tdi ale dlatego że gość wyprzedzał na wiadukcie na ciągłej.

s3kawek
22-01-07, 12:19
a ja wczoraj swoją D14A2 jadąc prędkością emerycką (80km/h) z moja połówką miałem starcie z Oplem Tigrą. Jade te swoje 80 i patrze w lusterko a tam łopel jakieś 30-40m za mną i zabiera się do wyprzedania, więc ja mała redukcja (za mała) 4 - 3500 i zaczynamy rozpędzanie, gdy tigra zrównała się ze mną miałem ok 4200 a wiadomo że dopiero wtedy 16V zaczyna pracować :) mina gościa ściskającego kierownice była dość zabawna wyprzedził mnie przyznaje ale tylko dlatego ze z przeciwka leciał poldonez, następnie przez jakiś kilometr siedziałem na zderzaku i wychylałem się do wyprzedzania ale odpuściłem. Żona spytała mnie tylko, czemu nie zredukowałem na 3 ?? :) a w sobote dostałem po dupsku od Vento 1.9 Tdi ale dlatego że gość wyprzedzał na wiadukcie na ciągłej.


I to cie bawi? Swiadczy to o twoim braku wyobrazni zeby nie napisac glupocie. Szkoda ze w poblizu nie bylo policji bo przydałby cie sie solidny mandat :mlotek:

TeeS1975
22-01-07, 12:49
I to cie bawi? Swiadczy to o twoim braku wyobrazni zeby nie napisac glupocie. Szkoda ze w poblizu nie bylo policji bo przydałby cie sie solidny mandat :mlotek:
:hinczyk:

xms
22-01-07, 12:50
spokojnie, spokojnie, bez nerw :) odległość moja i tigry była na tyle bezpieczna ze zaden z nas nie chamował :) zanim poldek nas minął minęło troche czasu, nikt tu nikomu nie utrudniał życia. Nawet polonez długimi nie mrugał.

tomi
22-01-07, 12:52
zabiera się do wyprzedania, więc ja mała redukcja (za mała) 4 - 3500 i zaczynamy rozpędzanie, gdy tigra zrównała się ze mną miałem ok 4200 a wiadomo że dopiero wtedy 16V zaczyna pracować mina gościa ściskającego kierownice była dość zabawna wyprzedził mnie przyznaje ale tylko dlatego ze z przeciwka leciał poldonez

Brak słow :szok3: bardzo niedobrze to o tobie swiadczy az sie w jezyk ugryze i wstrzymam od brzydkich słow


Żona spytała mnie tylko, czemu nie zredukowałem na 3 ??
:ścianaaa:

xms
22-01-07, 12:56
może i rzeczywiście macie racje nie powinienem tak robić ale naprawde ta sytuacja nikomu nie zagrażała. Może powinienem się zastanowić... :bicie:

tomi
22-01-07, 13:08
Może powinienem się zastanowić...


Nom powinienies ale dobrze chociaz ze sie przyznajesz do błedu :piwo2:

s3kawek
22-01-07, 13:08
może i rzeczywiście macie racje nie powinienem tak robić ale naprawde ta sytuacja nikomu nie zagrażała. Może powinienem się zastanowić... :bicie:

A co tu ma do rzeczy zagrazanie czy nie. W KD jak wół jest ze nie wolno przyspieszac jak jestes wyprzedzany. Po drugie nie przyszlo Ci do głowy ze koles nie mial ochoty na twoje popisy? Jak chcesz sie poscigac to jedz na 1/4. I w koncu po czwarte, jak jedziesz 80, dogania cie jakies auto a ty przyspieszasz i nie pozwalasz mu sie wyprzedzic to jedziecie chyba wiecej niz 100, nie? wiec nie pisz ze zadnego zagrozenia nie było.

xms
22-01-07, 13:10
ok. Zgadzam się z wami. Głupio mi i jest mi wstyd.... :speszony:

[ Dodano: Pon 22 Sty, 2007 ]
:piwo2: na przeprosiny :piwo2:

TrOuBLE
22-01-07, 14:41
Zgadzam się z przedmówcami.


ok. Zgadzam się z wami. Głupio mi i jest mi wstyd.... :speszony: :

I dobrze!



[ Dodano: Pon 22 Sty, 2007 ]
:piwo2: na przeprosiny :piwo2:

Może wybaczymy.

Cairo
22-01-07, 15:27
już mu tak znowu nie wrzucajcie, a ten argument, że pewnie miał ok 100 bardzo mało trafny...wręcz kompromitujący...

s3kawek
22-01-07, 15:34
już mu tak znowu nie wrzucajcie, a ten argument, że pewnie miał ok 100 bardzo mało trafny...wręcz kompromitujący...

No to pomysl - miał 80, zbliza sie do niego auto. On redukuje i ognia. Jak myslisz ile mogl miec scigając sie z tym autem, 85km/h??? Stówe podałem z duuuzym marginesem. Do tego wez pod uwage obroty jakie podaje kolega.
Czy teraz uzasadnisz mi na czym polega ta kompromitacja?

Cairo
22-01-07, 16:00
już mu tak znowu nie wrzucajcie, a ten argument, że pewnie miał ok 100 bardzo mało trafny...wręcz kompromitujący...

No to pomysl - miał 80, zbliza sie do niego auto. On redukuje i ognia. Jak myslisz ile mogl miec scigając sie z tym autem, 85km/h??? Stówe podałem z duuuzym marginesem. Do tego wez pod uwage obroty jakie podaje kolega.
Czy teraz uzasadnisz mi na czym polega ta kompromitacja?

nie chodzi mi o to, że tej 100 nie miał, tylko, że uważasz że to że miał 100km/h to jakieś wielkie zagrożenie

draffter
22-01-07, 16:08
nie chodzi mi o to, że tej 100 nie miał, tylko, że uważasz że to że miał 100km/h to jakieś wielkie zagrożenie
a nie jest? Otylia wyprzedzać zaczeła pewnie tez od tej predkości (na drzewie miała koło 160), a ja na 4 biegu przy 4500 obrotów mam na oko kolo 130 (jak nie wiecej), a oni się ciagle rozpedzali.

s3kawek
22-01-07, 16:13
już mu tak znowu nie wrzucajcie, a ten argument, że pewnie miał ok 100 bardzo mało trafny...wręcz kompromitujący...

No to pomysl - miał 80, zbliza sie do niego auto. On redukuje i ognia. Jak myslisz ile mogl miec scigając sie z tym autem, 85km/h??? Stówe podałem z duuuzym marginesem. Do tego wez pod uwage obroty jakie podaje kolega.
Czy teraz uzasadnisz mi na czym polega ta kompromitacja?

nie chodzi mi o to, że tej 100 nie miał, tylko, że uważasz że to że miał 100km/h to jakieś wielkie zagrożenie

Nie chodzi mi o samą predkosc. Co innego przeleciec koło kogoś kto ma 90 z predkoscią 150 a co innego jechac jeden obok drugiego z predkoscia 100 czy nawet 80. Tymbardziej ze ten drugi niekoniecznie musi wiedziec o co chodzi temu z prawej. Kazda sekunda to prawie 30m. Pomijam tego poloneza ktory "nawet nie mrygał".

Leeo
22-01-07, 16:14
Kolejny raz juz poruszamy ten temat.. Nie wolno przyspieszac, kiedy ktos nas wyprzedza :) Poglad ogolnie przyjety i zatwierdzony, wiec take it easy i juz tutaj sie nie klocic, bo nie ma o co.. Bedziemy wszyscy jezdzili grzecznie..

Szymon Septic
22-01-07, 16:32
a ja wczoraj swoją D14A2 jadąc prędkością emerycką (80km/h) z moja połówką miałem starcie z Oplem Tigrą. Jade te swoje 80 i patrze w lusterko a tam łopel jakieś 30-40m za mną i zabiera się do wyprzedania, więc ja mała redukcja (za mała) 4 - 3500 i zaczynamy rozpędzanie, gdy tigra zrównała się ze mną miałem ok 4200 a wiadomo że dopiero wtedy 16V zaczyna pracować mina gościa ściskającego kierownice była dość zabawna wyprzedził mnie przyznaje ale tylko dlatego ze z przeciwka leciał poldonez, następnie przez jakiś kilometr siedziałem na zderzaku i wychylałem się do wyprzedzania ale odpuściłem. Żona spytała mnie tylko, czemu nie zredukowałem na 3 ?? a w sobote dostałem po dupsku od Vento 1.9 Tdi ale dlatego że gość wyprzedzał na wiadukcie na ciągłej.
kiedys mi tak koles zrobil jakims partnerem w HDi ze ledwo przed niego wjechalem...z naprzeciwka jechala ciezarowka....Koles dostal za to w leb...nie rob tak wiecej kolego bo czasem Tobie ktos sprobuje kodeks do lba na drodze wbic :mlotek: A wierz mi ze to dobra szkola...podejrzewam ze juz NIGDY nikomu nie przyspieszy jak bedzie wyprzedzanym :aloha:

Cairo
22-01-07, 16:44
ok, pass, ale jazda stówką niekoniecznie musi stanowić jakieś wielkie zgrożenie
co do przyspieszania podczas wyprzedzania zrobiłem tak jakiś czas temu passatowi w poprzedniej budzie, jak zobaczyłem że przeciwka pojawił się samochód odrazu dałem po hamplach koleś bezproblemów wjechał przede mnie i jeszcze mi podziękował co mnie zdziwiło. na następnym zakręcie gościa sponiewierało i stanął twarzą w twarz za co znów przeprosił....

p.s. to było tylko raz już tak nie robie

s3kawek
22-01-07, 16:52
ok, pass, ale jazda stówką niekoniecznie musi stanowić jakieś wielkie zgrożenie
co do przyspieszania podczas wyprzedzania zrobiłem tak jakiś czas temu passatowi w poprzedniej budzie, jak zobaczyłem że przeciwka pojawił się samochód odrazu dałem po hamplach koleś bezproblemów wjechał przede mnie i jeszcze mi podziękował co mnie zdziwiło. na następnym zakręcie gościa sponiewierało i stanął twarzą w twarz za co znów przeprosił....

p.s. to było tylko raz już tak nie robie

Ale ześ sie przyczepił tej stówy. Zmienie na 130 - lepiej bedzie, troszeczke bardziej niebezpiecznie?

Cairo
22-01-07, 17:03
ok, pass, ale jazda stówką niekoniecznie musi stanowić jakieś wielkie zgrożenie
co do przyspieszania podczas wyprzedzania zrobiłem tak jakiś czas temu passatowi w poprzedniej budzie, jak zobaczyłem że przeciwka pojawił się samochód odrazu dałem po hamplach koleś bezproblemów wjechał przede mnie i jeszcze mi podziękował co mnie zdziwiło. na następnym zakręcie gościa sponiewierało i stanął twarzą w twarz za co znów przeprosił....

p.s. to było tylko raz już tak nie robie

Ale ześ sie przyczepił tej stówy. Zmienie na 130 - lepiej bedzie, troszeczke bardziej niebezpiecznie?
no powiedzmy, ale też zależy od warunków.
jeżdze często powyżej tej prędkości i zdaje sobie sprawe, że to nie do końca bezpieczne, ale nie potrafie się powstrzymać, jestem za to wtedy mega skupiony i o błąd okropnie ciężko

TeeS1975
23-01-07, 03:26
jestem za to wtedy mega skupiony i o błąd okropnie ciężko
ziom już nie jeden tak myślał, nie chodzi o Twój bład, wyobraź sobie że w Tigrze obok strzela guma :( i co Ty byłeś ostrożny a kolo z Tigry melduje Ci się na fotelu pasażera :bicie:
troszkę wyobraźni please :angel:

a tak wogóle to chyba juz czas zamknąć ten temat :zamkniety temat:

Cairo
23-01-07, 06:41
Koło tigry może mi wylądować na fotelu pasażera jak będe stał na światłach,a lbo parkował także słaby przykład. Jednak zdaje sobie sprawę, ze przy prędkości powiedzmy 140, 15o jak ktos mi spod porządkowanej wyjedzie no to "pozamiatane". Będę się w dalszym ciągu upierał, że większa szansa jest, że "wychwyce" tego co ma zamiar wyjechać i zareaguje wcześniej niż przy 50, tylko, że przy 50 reakcja może być mocno spóźniona i przy 150 nie ma ułamka sek do stracenia.

UWAGA! Wiem, że jazda szybka jest bardziej niebezpieczna, ale zaznaczam, że jestem lepszym kierowcą jadąc 150 niż 50 (przy 150 nie popełniam błędów, przy 50 jestem rozmażony i np, tak jak dwa tygodnie temu, przejeźdzam drogę główną na wprost na zblokowanych kołachi zatrzymuje się po jej drugiej stronie.

xms
23-01-07, 07:18
Przyjąłem grzecznie cięgi na plecy :) prędkośc była 130, droga prościutka, bez bocznych wjazdów (znam ją na pamięć) gościu z Tigry był miejscowy. Sądząc po jego wyglądzie lubił sie ścigać (młody człek w dresowej bluzie) zwłaszcza że z boku siedziała blond niunia. Gdyby nie chciał sie ścigać to by odpuścił albo tak jak napisał Szymon, wbiłby mi do głowy KD, a gościu ciągle przyspieszał nawet po wyprzedzeniu, do tego Tigra nie wyglądała jakby nie miała ochoty na sprint. Przyznaje zrobiłem źle, bardzo źle....
A Cairo ma zupełną racje... przy większych prędkościach człowiek jest znacznie bardziej skupiony.
No dobra to browar dla wszystkich i zakończmy temat :piwo2:

Marcinek1991
24-01-07, 19:23
Sory za OT ale po tytule wątku spytam. Ile naprawde ma do setki D14A8 . Z góry mówię ze używałem opcj szukaj i po tym jeszcze bardziej chce sie zapytac bo wszedzie inny wynik. Np. na hondapl.org 13,8 , w katalogu aut 98' 10,8 .Sam nie mierzyłem bo te zwykle pomiary to se mozna wsadzić. w du...

s3kawek
24-01-07, 19:50
Sory za OT ale po tytule wątku spytam. Ile naprawde ma do setki D14A8 . Z góry mówię ze używałem opcj szukaj i po tym jeszcze bardziej chce sie zapytac bo wszedzie inny wynik. Np. na hondapl.org 13,8 , w katalogu aut 98' 10,8 .Sam nie mierzyłem bo te zwykle pomiary to se mozna wsadzić. w du...

Skoro wszedzie podaja inaczej to dlaczego liczysz ze nagle ktos jednoznacznie napisze Ci ile ma.
Wg ksiazki ma 13 z kawałkiem a wiekszosc userow twierdzi ze spokojnie 11. Podobno D14Z4 mial zmieniony troche silnik i skrzynię i lepsze osiągi. Jak jest to chyba nikt nie wie.

elmer
25-01-07, 15:26
Po pierwsze to D14A2 ma wyżej odcięcie niż Z4 i ma to wpływ na czasy do 100.

Po drugie moim zdaniem, trochę lepiej jeździ A2, przynajmniej ja miałem wersję podstawową z minimalną ilością wyposażenia, może z racji masy trochę lepiej się zbierała niż Z4, którym jeździłem.

s3kawek
25-01-07, 16:14
Po pierwsze to D14A2 ma wyżej odcięcie niż Z4 i ma to wpływ na czasy do 100.

Po drugie moim zdaniem, trochę lepiej jeździ A2, przynajmniej ja miałem wersję podstawową z minimalną ilością wyposażenia, może z racji trochę lepiej się zbierała niż Z4, którym jeździłem.

Moze miec odcięcie i przy 20 tys rpm, nie ma to wiekszego znaczenia, a przynajmniej nie jest to podstawowy warunek przyspieszenia. Bardzo istotny jest moment obrotowy i pilowanie go jak moment spada nie ma juz wiekszego sensu.

Jak to jest z tym przyspieszeniem w D14Z4 i D14A2 to nie wiem, pisze to co wyczytalem na tym forum wiec nie napisze ktory ma krotszy czas do setki.

Gruszka
25-01-07, 17:27
Ja jezdze na zmiane D14A2 i D14Z4 od kilku lat. Z moich obserwacji wynika, ze D14A2 jest szybsze do 100km/h jednak przy wiekszych predkosciach np. 0-160km/h D14Z4 bedzie lepszy. D14Z4 rzeczywiscie ma krotsza skrzynie, ale 100km/h lapie na trojce a D14A2 jeszcze na dwojce. Zmiana biegu odrobine czasu zabiera, stad lepszy wynik D14A2. Ogolnie rzecz biorac wszystkie 90 konne silniki mondowane w 5D (D14A2, D14A8 i D14Z4) jezdza bardzo porownywalnie i tylko testy z dokladnym pomiarem moglyby cos w tej kwestii rozjasnic.

elmer
25-01-07, 23:10
Moze miec odcięcie i przy 20 tys rpm, nie ma to wiekszego znaczenia, a przynajmniej nie jest to podstawowy warunek przyspieszenia. Bardzo istotny jest moment obrotowy i pilowanie go jak moment spada nie ma juz wiekszego sensu.

A jak już sie mam przyczepiać to moment obrotowy spada od 4800 rpm - to znaczy, że nie warto kręcić wyżej?

Cairo
25-01-07, 23:18
Oczywiście, że ma sens, pisałem o tym już wielokrotnie, ale nie wiem czemu na forum panuje powszechna opinia, że jest to kompletne nieporozumienie :uh uh uh:

vtecmatti
28-01-07, 00:21
Ja jezdze na zmiane D14A2 i D14Z4 od kilku lat. Z moich obserwacji wynika, ze D14A2 jest szybsze do 100km/h jednak przy wiekszych predkosciach np. 0-160km/h D14Z4 bedzie lepszy. D14Z4 rzeczywiscie ma krotsza skrzynie, ale 100km/h lapie na trojce a D14A2 jeszcze na dwojce. Zmiana biegu odrobine czasu zabiera, stad lepszy wynik D14A2. Ogolnie rzecz biorac wszystkie 90 konne silniki mondowane w 5D (D14A2, D14A8 i D14Z4) jezdza bardzo porownywalnie i tylko testy z dokladnym pomiarem moglyby cos w tej kwestii rozjasnic.


z tymi skrzyniami D14Z4 i D14A2 jest na odwrot jak napisales (jak chodzi o dlugosci), sprawdz dobrze to :)

a to ze odciecie ma wyzej d14a2 to do setki jest lepiej ------ poniewaj mimo to ze moment spada to duzej straty niema na niskich biegach (czyli 1,2, dlatego ze przelorzenia sa duze i moment dzieki temu jest duzy na kolach w porownaniu do wyzszych biegow) i duzo bardziej sie oplaca ciagnac do odciecia na I i II biegu bo po zmnianie biegow silnik wchodzi na wyzsze obroty (czyli mamy w tym monencie wiecej mocy do dyspozycji).
Mialem D14A2 dlatego sprawdzilem to juz.
Na III , IV i V juz sie wlasnie niezabardzo oplaca ciagnac do odciecia :D

Gruszka
28-01-07, 01:41
z tymi skrzyniami D14Z4 i D14A2 jest na odwrot jak napisales (jak chodzi o dlugosci), sprawdz dobrze to

Uswiadom mnie. Prosze.

vtecmatti
28-01-07, 22:24
Edit:

ok teraz dopiero zobaczylem w tylm topiku:

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=7783

ze D14Z4 ma minimalnie krotsza skrzynie od D14A2 (choc nieznacznie - procz 4 i 5 oraz jak na serie d to d14a2 ma krotka skrzynie w porownaniu do innych silnikow)

i pewnie z racji krotszej IV i V D14Z4 lepiej idzie przy wyzszych predkosciach :D

Sorrki moj blad, nigdy sie nie interesowalem D14Z4 z racji ze niemusialem :D

hehe Gruszka przynakmniej dzieki temu zamiaszaniu sie wszystko wyjasnilo, ktora skrzynia jaka dla potomnych :)

Gruszka
28-01-07, 23:11
Sorrki moj blad (...)

Nie ma za co ;)

CORNEK
27-05-08, 21:38
no dobra a na przyśpieche jakie auta weźmie taki civ 1,4?

Badman
27-05-08, 22:48
Vw, ople, fiaty, fso i wiele innych... fajne pytanie zadałeś :ok:

Gruszka
27-05-08, 23:27
W ramach ciekawostki - katalogowe przyspieszenia Hondy Civic 5D (97-00, po lifcie):
http://img84.imageshack.us/img84/8002/157x875jpgwv5.jpg

Pzdr,
Gruszka

CORNEK
01-06-08, 23:00
mi sie wydaje że coś niezazbytnio sie zbiera to moje d14a4..... moja zajechana starletka też tak jeździła, a v max 170 km/h to już wogóle dziwne jakieś bo nawet katalog podaje więcej......

Gruszka
01-06-08, 23:10
CORNEK przypomiam, ze tu jest dzial 5D. A one nie mialy D14A4.

bobibagno
02-06-08, 10:37
W ramach ciekawostki - katalogowe przyspieszenia Hondy Civic 5D (97-00, po lifcie):
Obrazek (http://img84.imageshack.us/img84/8002/157x875jpgwv5.jpg)

Pzdr,
Gruszka


To moja padaka ma 11,5 sek/100!! Cos jest chyba nie tak bo wydaje mi sie ze sporo mniej :/ Kiedyś z kolega mierzylem to moglo byc cos koło 9,5 - 10,0 ;) Chyba ze tak mierzyliśmy :aloha:

Xus
02-06-08, 13:12
albo G-tech wam powie ile ma do 62m/h lecz tez nie do konca dokladnie albo specjalistyczna aparatura. ktorej raczej nikt nie ma w domu.

inna sprawa na fotce ktora podal Gruszka moja honda ma Vmax 138m/h a ja mam na GPS 140 :aloha:

jjurgiel
02-06-08, 17:18
no różnicę 2m/h chyba można wytłumaczyć: wiatr w plecy, z górki było...

uuuplask
12-07-08, 02:02
Ja ostatnio miałem dostęp do G-techa i z samym kierowcą i średnim startem czasy powtarzalne około 9,5 sekundy ze zmianą na 3 bieg. Z pasażerem ok. 70 kg, powtarzalne 9,8 sekundy. Należy pamiętać, że g-tech mierzy 0-60 mil czyli do ok. 97 km/h. Zauważyłem że udaje się na 2 dociągnąć do otrzymania pomiaru, ale wynik jest strasznie zależny od dobrego startu więc ciężko jednoznacznie określić czy ciągnąć na 2 czy lepiej wrzucić 3.

Konrad84
12-07-08, 09:50
1. Jaki masz silnik/bude.
2. Nie rozumiem twojego ostatniego zdania.

Cairo
12-07-08, 19:12
W ostatnim zdaniu chodzi mu o to, że nie jest w stanie jednoznacznie ocenić czy korzystniej jest osiągać 60 m/h na drugim biegu czy na trzecim, bo ta różnica jest mniejsza niż straty przy nieidealnym starcie.

uuuplask
12-07-08, 23:59
1. Jaki masz silnik/bude.
2. Nie rozumiem twojego ostatniego zdania.


Silniczek 1,4 is 90 km w budzie 5D z 98 roku. Co do ostatniego zdania, tak jak Cairo napisał, ze względu na to jak wielkie znacznie miał start w pomiarze nie byłem w stanie określić czy bardziej opłacalne w sprincie do setki jest ciągnięcie do oporu na 2, czy może wrzucenie 3 biegu.

superman2
13-07-08, 00:41
a jakie jest dokladnie oznaczenie silnika? bo np. w moim d14a5 to na dwojce odciecie mam minimalnie przed 100 - zgodnie ze wskazaniami szybkosciomierza... a poza tym to mozliwe zeby 1.4 dalo sie zejsc ponizej 10sek? na forum czytalem ze 1.6 podobno jest ciezko zejsc ponizej 10....

dokladnie w tym temacie: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=13331

uuuplask
13-07-08, 09:16
Oznaczenie później sprawdzę, ale jest tak jak mówisz, tzn. odcina minimalnie przed 100. Musisz jednak wziąć pod uwagę, że g-tech mierzy 0-60 mph, co daje dokładnie 96,558 km/h. No i jeśli wierzyć g-techowi a jest to urządzenie w miarę dokładne to można zejść spokojnie poniżej 10 s ;)

uuuplask
20-08-08, 02:31
1. Jaki masz silnik/bude.


Sory za posta pod postem, ale chciałem żeby było widać udzielenie nowej odpowiedzi. Otóż silnik D14A8.

Xus
20-08-08, 02:54
jezeli piszecie ze 1,4 ma do setki wysoka 9 to ile ma vti tak z ciekawosci pytam ??

zed
20-08-08, 15:15
Ja ostatnio miałem dostęp do G-techa i z samym kierowcą i średnim startem czasy powtarzalne około 9,5 sekundy ze zmianą na 3 bieg. Z pasażerem ok. 70 kg, powtarzalne 9,8 sekundy. Należy pamiętać, że g-tech mierzy 0-60 mil czyli do ok. 97 km/h. Zauważyłem że udaje się na 2 dociągnąć do otrzymania pomiaru, ale wynik jest strasznie zależny od dobrego startu więc ciężko jednoznacznie określić czy ciągnąć na 2 czy lepiej wrzucić 3.

To bylo mierzone na seryjnych 14''?

uuuplask
21-08-08, 11:20
Tak, seryjne 14.

TeeS1975
21-08-08, 18:10
zmień tego Gtecha, to raczej bardzo bardzo bardzo mało prawdopodobne seryjne nie jest wstanie tak się ogarniać, nawet z górki ;)

zed
23-08-08, 13:30
Ja swoja mb1 mierzylem zwyklym stoperem i na 16'' wychodzilo okolo 10s wiec nie wydaje mi sie zeby 1.4 robilo czasy ponizej 10s....:D

AdaSu
29-08-08, 01:26
W naszych budach przy seryjnym 1.4 czas do 100 ponizej 10s jest nieosiagalny.
Wczoraj testowalismy z kumplem przyspieszenia Civ vs Corolla(najnowsza) 1.4 97KM
Do 2 biegu ~ 95km/h zawsze szlismy praktycznie rowno - dobry start decydowal kto bedzie pierwszy. Dopiero od 120km/h Hanka zaczynala wyraznie odchodzic do przodu.
Moim zdaniem Civic do 2 biegu byl minimalnie szybszy bo nawet jesli zepsulem start to dalej utrzymywalem stracona na poczatku odleglosc. W przypadku Toyotki zly start owocowal coraz wiekszym odejsciem. Z tego co zauwazylem "przewage" (jesli w ogole mozna to tak nazwac;) zyskiwalem przy ok 600obr przed odcinka, znow Corrolka mogla sie pochwalic lepszym momentem przy nizszych obrotach(zaraz po zmianie biegu)
Corollka ma katalogowo 12s do 100, ja mierzylem kiedys czas swojej i wyszlo 11,8s. Mysle ze wynik wiarygodny. Pozdrawiam

Krystian_
31-08-09, 14:36
D14a8 u mnie ma 10.9 s mierzone gps i :P

OSCAR
01-09-09, 14:22
D14a8 u mnie ma 10.9 s mierzone gps i :P

taaaak ....... gps to faktycznie bardzo miarodajne urzadzenie do pomiarow przyspieszenia :D
zobacz jaki ma czas ustalania pozycji (opoznienie) twoj odbiornik gps a potem dodaj ten czas do swoich 10.9s

pozdrawiam ;)

MikeFoto
01-09-09, 14:53
taaaak ....... gps to faktycznie bardzo miarodajne urzadzenie do pomiarow przyspieszenia :D
zobacz jaki ma czas ustalania pozycji (opoznienie) twoj odbiornik gps a potem dodaj ten czas do swoich 10.9s

pozdrawiam ;)

Podobnie jak licznikowa prędkość na którą wpływają takie parametry jak rozmiar opon, zużycie bieżnika. Owszem zgodzę się, że do pomiaru przyspieszenia GPS się nie nadaje, ale do ustalenia prędkości (stałej) jak najbardziej. Myślę, ze najbardziej miarodajne będą jak rozpędzisz się do GPSowych 100km/h i będziesz tak jechał powiedzmy 15sek. Zobacz gdzie znajduje się wskazówka prędkościomierza - i do tej prędkości się rozpędzaj. U mnie jadąc licznikowe 100km/h stała prędkość - GPS wskazuje 94km/h (Oponki 15' 195/50).

mirasek
01-09-09, 16:23
W danych fabrycznych zawsze był jednakowy czas przyspieszenia do setki niezależnie czy to D14A2, A6, A8 czy Z4 a jak wiadomo silniki te (przynajmniej D14Z4) róznią sie nieco charakterystyką i przełożeniami, i tak sobie dumam że któryś model ma szanse być nieco szybszy niż inne 1.4 :rolleyes:

eVok
03-09-09, 21:46
szybszy będzie czerwony ;)

Krystian_
13-01-10, 16:09
no fakt licząc wg licznika do 105km stoperem daje jakies 11.5

kacza_mc
16-01-10, 11:03
ja mam poniżej 12 s z błędem pomiaru 0.5s,

k0zik
16-01-10, 17:34
Czołem

Czyli jak moja Hania z 1997 roku 5D z silnikiem 1.4 jest kupiona w Niemczech to mam tylko 75 kucy ?

To pewne na 100 % ?

skolopendra
16-01-10, 18:42
To pewne na 100 % ?

sprawdź czy jest zwężka pod przepustnicą

k0zik
17-01-10, 09:10
Ekhm ... A gdzie to jest ? Jak to wygląda ? :)

Pozdrawiam