Zobacz pełną wersję : tłoki z B16A2 do B18C4 na co uważać
1.witam czy ktoś mi powie czy po wsadzeniu toków z B16 trzeba zmieniać w silniku coś jeszcze ??
2.jakie panewki dać ,czy seryjne czy ACLRacing?
3.jakie przyrosty można się spodziewać ?
4.czy nie będzie to za mocny hardkor?
5. czy podejdą korbowody z B16 czy trzeba z C4 ?
6. czy może troche przeszlifować tłoki (garby)??
7 może ktoś już ma taki zestaw to niech sie pochwali ..
1.wydaje Mi sie ze to bez sensu wkladac tloki z b16a2 do b18c4
2.jakie chcesz dasz wydaje Mi sie ze alc racing lepsze bo niby wieksza wytrzymalosc na temperatury jest..
3.nie mam pojecia jakiej mocy mozesz sie spodziewac o ile wogole cos mocy to da
5.Korby z b16 nie podejda bo sa krotsze dlatego tym sie rozni b16 z b18 maja ten sam rozmiar tlokow a jedynie skok jest inny..
6.szlifowac tłoki tego sie nie robi nie mozna szlifowac tlokow
7.Szukaj
kompresja powinna sie zwiekszyc przy zmianie tlokow
według kalkulatora to będzie CR 11.31:1 a w serii jest 10,01:1 to moc powinna się poprawić po strojeniu. jeżeli się mylę to niech mnie poprawią :)
Strojenie na pb98 i powinno byc lepiej. Chociaz glownie z niutonem na dole i w srodku, seryjne walki raczej nie wykorzystaja takiego wzrostu kompresji.
panewki seryjne.
seryjne lepsze od ACL ?? , myślałem o wymianie tylko korbowych na nowe czy pokusić się o główne też ??
po co chcesz wymieniać dobre panewki ?
Najlepiej tłoki z b16a. To z doświadczeń Dyla.
po co chcesz wymieniać dobre panewki ?
myślisz żeby zostawić te co są teraz ?? korbowe i główne ??
kristico86
21-11-10, 16:52
a tłoki te podchodzą p&p chodzi o p30, czy zawory nie spotkają się z tłokami ..a czy wałki z itr ogarną potencjał tych tłoków p30 w C4???? prosze o porady pilne
a może by tak tłoki z b16b? a jak już do tego doszłyby wałki z itr to było by ciekawie
kristico86
22-11-10, 13:27
pct to już całkiem duży pieniądz :( a ja mam możliwośc kupno nowych oem tłoków pierścieni i sworzni za 500 zł....wiec chyba warto
Się nie zastanawiaj tylko bierz. Jakby co to spokojnie pchniesz dalej za takie pieniadze.
Z walkami ITR moze byc juz bardzo przyjemnie ale moze sie nie obejsc bez regulowanych kolek.
jakiej firmy koleczka beda najlepsze do takich tloczkow i waleczkow ? skunk , vision ? czy to nie ma zbytnio znaczenia ?
Bez znaczenia, byle nie chinszczyzna jakas.
nie zakladaj ACL racing,chyba ze planuejsz jakies grube mody
,sa mocniejsze ale maja wieksza tolerancje - sa luzniejesze ,
sa jeszcze inne ACL np duraglide, tansze niz oem i nie odbiegaja jakoscia od oem-owskich
mam u siebie ,przejechane juz okolo 5 tys km przy 0.9bara zadnych problemow ;)
jak zdecydujesz zostawic stare panewki zapamietaj ich kolejnosc, skladajac silnik wkladaj w te same miejsca
na twoim miejscu jak juz bedziesz mial to wszystko na wierzchu sprawdzil bym tolerancje nic cie to
nie bedzie kosztowalo,prawie nic, po za czasem i czyms takim klik (http://cgi.ebay.co.uk/PLASTIGAUGE-BEARING-CLEARANCE-GAUGES-0-001-0-007-/350285492162?pt=UK_Measuring_Tools_Levels&hash=item518ea46fc2#ht_500wt_922)
Arturvf500
26-11-10, 17:28
Z walkami ITR moze byc juz bardzo przyjemnie ale moze sie nie obejsc bez regulowanych kolek.
seryjne walki, i regulowane kolka? w celu?
poza tym wyzsza kompresja da wlasnie wiecej gory niz dolu i srodka
i sprawa kolejna - kompresja 11.7 to juz sporo - a tyle wyjdzie z glowica P72; przy PCT to wariactwo do jazdy na codzien - 12,4
BTW: Vision to najzwyklejsza chinszczyzna;)
nie zakladaj ACL racing,chyba ze planuejsz jakies grube mody
,sa mocniejsze ale maja wieksza tolerancje - sa luzniejesze ,
sa jeszcze inne ACL np duraglide, tansze niz oem i nie odbiegaja jakoscia od oem-owskich
mam u siebie ,przejechane juz okolo 5 tys km przy 0.9bara zadnych problemow ;)
jak zdecydujesz zostawic stare panewki zapamietaj ich kolejnosc, skladajac silnik wkladaj w te same miejsca
na twoim miejscu jak juz bedziesz mial to wszystko na wierzchu sprawdzil bym tolerancje nic cie to
nie bedzie kosztowalo,prawie nic, po za czasem i czyms takim klik (http://cgi.ebay.co.uk/PLASTIGAUGE-BEARING-CLEARANCE-GAUGES-0-001-0-007-/350285492162?pt=UK_Measuring_Tools_Levels&hash=item518ea46fc2#ht_500wt_922)
ACL i grubsze mody ? To są tanie panewki w jednym rozmiarze, raz beda za luzne innym razem za ciasnne, a czasem sie uda. Fajnie ze ci podpasowały, ale plastigage ma dość sporą granicę błędu. 5 tys to jeszcze bardzo mały przebieg.
seryjne walki, i regulowane kolka? w celu?
A czy przy tych tlokach i walkach z ITR nie bedzie problemu kolizji?? A nawet jesli nie to juz kiedys z doswiadczen Promotora w troche pomodowanym ITR (dolot, wydech, apexi) wyszlo, ze krecac kolkami mozna fajnie zyskac w srodku.
poza tym wyzsza kompresja da wlasnie wiecej gory niz dolu i srodka
Nie na seryjnych walkach C4. Polecam podobny temat na passwordzie z wykresami. Widac, ze podbicie komprechy w C4 dalo piekny dol i srodek, niestety walki nie daja juz rady wykorzystac tego na gorze. Z walkami ITR bedzie oczywiscie duzo lepiej.
BTW: Vision to najzwyklejsza chinszczyzna;)
A tego nie wiedzialem.
Arturvf500
27-11-10, 11:20
A czy przy tych tlokach i walkach z ITR nie bedzie problemu kolizji?? A nawet jesli nie to juz kiedys z doswiadczen Promotora w troche pomodowanym ITR (dolot, wydech, apexi) wyszlo, ze krecac kolkami mozna fajnie zyskac w srodku.
ale kosztem gory; tak bedzie w kazdym silniku - fizyka;)
Nie na seryjnych walkach C4. Polecam podobny temat na passwordzie z wykresami. Widac, ze podbicie komprechy w C4 dalo piekny dol i srodek, niestety walki nie daja juz rady wykorzystac tego na gorze. Z walkami ITR bedzie oczywiscie duzo lepiej.
predzej przypisal bym to strojeniu; podstawowym efektem zwiekszenia kompresji jest szybsze spalanie mieszanki co jest bardzo wazne przy wysokich obrotach, bo i malo czasu na to sie robi; dlatego przy ostrych walkach (wysoko kreconych) MUSI byc wysoka kompresja; juz kilka osob przekonalo sie o tym zakladajac walki s2 czy nawet s3 do nieotwieranych silnikow;)
ale kosztem gory; tak bedzie w kazdym silniku - fizyka;)
No i wlasnie co ciekawe straty na gorze byly w granicach bledu hamowni. Mozna bylo odwrotnie, zyskac ze 4-5KM w szczycie ale tracilo sie mocno wczesniej. Samochod mojego bliskiego znajomego, znam dokladnie historie i mody.
predzej przypisal bym to strojeniu; podstawowym efektem zwiekszenia kompresji jest szybsze spalanie mieszanki co jest bardzo wazne przy wysokich obrotach, bo i malo czasu na to sie robi; dlatego przy ostrych walkach (wysoko kreconych) MUSI byc wysoka kompresja; juz kilka osob przekonalo sie o tym zakladajac walki s2 czy nawet s3 do nieotwieranych silnikow;)
Oczywiscie tak. Ale tylko do takiego stopnia do jakiego jestes w stanie dostarczyc wystarczajaco mieszanki. A walki z C4 jakies superhiper to raczej nie sa. I dzieki kompresji dostajesz niutona na dole, potem w srodku, walki jeszcze nadazaja ale potem niestety, nie sa juz w stanie zapewnic wystarczajacego przeplywu i wykres zaczyna ostro spadac. Na serii nie byloby tego widac ale poprawilismy dol i srodek wiec juz i widac i czuc. Strojenie moim zdaniem nie ma wiele do rzeczy - zawsze sie stroi tak zeby wyciagnac jak najwiecej w danym setupie. Tu nie i-VTEC ze jeszcze mozna fazowac, po prostu ustawiasz paliwo i zaplon i tyle - chyba, ze wystapilo stukowe ale to chyba w tym teoretycznym rozwazaniu mozemy pominac. Jakos mi sie nie wydaje zeby chlopaki stwierdzili, ze super, dostalismy dol i srodek to gore ustawmy zeby byla slabsza:cool: Po prostu nie mieli juz z czego jej wyciagnac.
Tak jak sam napisales - naczynia polaczone...dasz ostre walki do seryjnego silnika to raczej glownie stracisz majac zysk moze w ostatnim 1000rpm wykresu. Odwrotnie tak samo - dodasz kompresji na seryjnym, niezbyt ostrym walku to bedzie zysk do pewnego momentu a potem niestety, walki na nadaza.
ACL i grubsze mody ? To są tanie panewki w jednym rozmiarze, raz beda za luzne innym razem za ciasnne, a czasem sie uda. Fajnie ze ci podpasowały, ale plastigage ma dość sporą granicę błędu. 5 tys to jeszcze bardzo mały przebieg.
ze sa tansze niz oem nie znaczy ze sa gorsze ,
dosptepne rozmiary to standart, .025 i .25 - to juz po szlifach jezeli wogole sie ktos tego podejmie, nie zawsze jednak masz te jak wczesniej wspomniales szczescie,
ale plastigage ma dość sporą granicę błędu
jak inaczej chcesz mierzyc tolerancje? zawsze mozesz uzyc znakow na bloku+wale
ale nawet po tak dobranych panewkach warto sprawdzic czy wszystko jest w normie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.