Zobacz pełną wersję : Regulowane amortyzatory a seryjne sprężyny warto??
Szukam sposobu na usztywnienie zawieszenia, ale bez jego obniżania, co najwyżej obniżyć go góra - 15mm - -20mm. Więc mam pytanie czy warto dać np. regulowane amortyzatory i seryjne sprężyny. Zamiast krótszych sprężyn sportowych (wiem, że one już usztywniają) zostawić seryjne. Warto tak zrobić, co o tym myślicie? Co to da? Albo macie jakieś inne propozycję?
TougeRicer
13-10-10, 23:10
amortyzatory ci nie usztywniają zawiechy, spręzyna/stab/rozpórka jest od tego (amortyzator jest od tego by koło trzymało przy jezdni a nie odrywało sie/łapało poślizgów). nie widze sensu we wstawianiu reg. amora do seri springa bo ci bedzie gieło auto równo, lepiej seria amor (zdrowy) i "sport" (twardszy) spring + reszta bajerów jeżeli ci chodzi o trakcje. pozdro
Wsadz sprezyny od Integry R bedzie tak samo wysoko a duzo sztywniej. Z tym ze tylnie springi w 5d sa szersze u dolu wiec potrzebujesz kielichy z amorkow od itra lub vti bo maja ta sama grubosc co amor 5d(delphi). Nakladasz je na swoj amor i zakladasz spring od itra, lepsza trakcja , wieksza sztywnosc a wysokosc ta sama. :D
Ps: jak chcesz mam 2 komplety amorkow od cifa 5 gen vti , w jednym komplecie amor u gory ma sciety gwint wiec jest praktycznie do wyzucenia wiec kielichy moge ci dac za darmo, bedziesz potrzebowal tylko kupic sprezyny.
amortyzatory ci nie usztywniają zawiechy, spręzyna/stab/rozpórka jest od tego (amortyzator jest od tego by koło trzymało przy jezdni a nie odrywało sie/łapało poślizgów). nie widze sensu we wstawianiu reg. amora do seri springa bo ci bedzie gieło auto równo, lepiej seria amor (zdrowy) i "sport" (twardszy) spring + reszta bajerów jeżeli ci chodzi o trakcje. pozdro
Dawno takich głupot nie czytałem, jeśli seryjny amortyzator przystosowany jest do seryjnej sprężyny to jak ma dobrze działać nie pracując w granicy swojego optymalnego skoku (jak ma to miejsce przy niższej sprężynie)? Sprężyną bardziej reguluje się wysokość niż samą charakterystykę zawieszenia. Tak samo ani stabilizator, ani rozpórka nie usztywnia bezpośrednio zawiasu. Stabilizator ogranicza przechyły na zakrętach, rozpórka ma za zadanie usztywnić budę.
amortyzatory ci nie usztywniają zawiechy, spręzyna/stab/rozpórka jest od tego (amortyzator jest od tego by koło trzymało przy jezdni a nie odrywało sie/łapało poślizgów). nie widze sensu we wstawianiu reg. amora do seri springa bo ci bedzie gieło auto równo, lepiej seria amor (zdrowy) i "sport" (twardszy) spring + reszta bajerów jeżeli ci chodzi o trakcje. pozdro
http://x7f.xanga.com/79982a5571418208471112/z162342801.jpg
Chłopaki nie przesadzajcie fajna teoria pośmiać się można :D
Rafiso oczywiście, że zmiana amortyzatorów na takie z regulacją siły tłumienia usztywni zawieszkę i spełni Twoje oczekiwania.
Myślę, że KYB AGX czy Koni Sport spokojnie spełnią Twoje oczekiwania. Z Bilsteina B8 też byłbyś pewnie zadowolony ale tu nie masz regulacji tłumienia.
chudypiter
29-11-10, 19:04
A co w przypadku amorów koni z frezami na niższym stopniu, i seryjnymi sprężynami ?
A co ma być ?
Dasz na niższe frezy, to obniżysz o tyle, o ile obniżają te frezy i nic więcej.
A co w przypadku amorów koni z frezami na niższym stopniu, i seryjnymi sprężynami ?
Właśnie tak planuję zrobić u siebie, czyli -25mm. Mam nadzieję, że nie będzie dobijać... Ma ktoś taką konfigurację?
chudypiter
01-12-10, 19:18
Duży jest odstęp pomiędzy frezami w cm?? Rozumiem, iż na amorkach koni są też frezy, na takiej wysokości jak w seryjnym amorku?
Pisałem już wiele razy o frezach w koni :)
Do 5/6gena przód 2 frezy, górny seria, dolny -35mm, tył 3 frezy, środkowy seria, górny +25mm, dolny - 25mm.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.