Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15 ... co najlepiej zrobic



DobekBdg
13-10-10, 08:22
Witam jako ze zaden temat mnie nie satysfokcjonuje to zalozylem nowy, moze ktos mi tu dobrze podpowie. Chodzi o to ze pozycja wyjsciowa jest blok d15 i teraz co mozna, najlepiej zrobic lub maksymalnie wyciagnac na dostepnych seryjnych gratach hondy.

w gre wchodzi zmiana glowicy na jaka ???? obecnie jest zalozona d15z6 a myslalem o d16z6 tylko nie wiem jak to ze stopniem sprezania bedzie

jaki walek tak ( zeby mial najostrzejsze krzywki)

jaka wiazka (lub jakie wiazki moga byc czy sa ktores ze soba zamienne np czy z d16z6 pasi na d15z6 lub b7 ????)

jakie ECU

i co najwazniejsze jaki kolektor ssacy od czego i z jakimi wtryskami

chce sie poprostu pobawic by wywalic maxa z d15 bo niedawno odremontowalem silnik, pierscienie panewki i mam ochote sie pobawic :) aparat jaki posiadam to TD-42U. Wiadomo odrazu pozniej wszystko bym dal do strojenia.

na wylot pojdzie 4-2-1 z przelotem 2.25

Nie traktujcie tematu typu ta jasne zrobi bo mam juz ruszylem z robota caly body na JDM skompletowany teraz skompletowac silnik i wiooo do garazu na tydzien :D

Tompro
13-10-10, 08:49
Masz pełno tematów na forum o tym co można zrobić z D15 więc poszukaj. Od siebie dodam, że przed remontem trzeba było przemyśleć sprawę ile chcesz na to wydać i po prostu zrobić swap na coś mocniejszego. Też się bawiłem D15 i choćbyś nie wiem jak się starał to i tak zawsze będzie mało, bo to ciągle tylko 1,5.

jogal
13-10-10, 09:08
kolega tylko nie napisał że jego silnik to d15z1 dodatkowo na osprzęcie z d15b2, a to wiele zmienia...

tfidos
13-10-10, 09:27
blok d15, tloki d13, splanowana glowica d16z6, metalowa uszczelka pod glowice, kol. dolot. d16z6, przepustnica h22, kol. wydech. 4-2-1, skrzynia hybryda 3-4 CRX, ...

jogal
13-10-10, 11:32
blok d15, tloki d13, splanowana glowica d16z6, metalowa uszczelka pod glowice, kol. dolot. d16z6, przepustnica h22, kol. wydech. 4-2-1, skrzynia hybryda 3-4 CRX, ...

To jest najlepszy sposób w przypadku silnika d15b2/b7, niestety zupełnie nie ma racji bytu w d15z1/z3...

gruszkin
13-10-10, 13:07
ma-po zmianie tłoków można robić pełnoprawne minime,nawet koleżanka Asia tu z forum zrobila z d15z1 140PS

jogal
13-10-10, 18:10
ma-po zmianie tłoków można robić pełnoprawne minime,nawet koleżanka Asia tu z forum zrobila z d15z1 140PS
tak?? a na jakie tłoki trzeba zmienić jeśli można wiedzieć (jedyne sensowne i pasujące to tłoki d15b p08, podbijają kompresję do ok 11.5:1)?? Bo pełnoprawne minime zrobi się jak zmieni się tłoki np z d15b2 ale razem z wałem i korbami, na korby z z1 nie założysz żadnych innych sensownych tłoków tak żeby nie wystawały ok 3 mm ponad blok :) (oprócz tych z d15b).

DobekBdg
13-10-10, 22:53
czyli jak dzialac i co pakowac moge przeznaczyc okolo 800 na wszystko bez wylotu

jogal
13-10-10, 23:14
za 800 zł to najlepszym rozwiązaniem jest zrobienie pełnego wtrysku i wgranie odpowiedniej mapki, na więcej modyfikacji Ci nie starczy...

DobekBdg
13-10-10, 23:32
no to wiem tylko chodzi mi o to jakie graty wpakowac jaki ssacy jaka wiazke jakie ecu sonde szerokopasmowa i aparat juz mam jedynie moge jeszcze hajs na inna glowice ustukac

jogal
14-10-10, 07:31
Ssący z d16z6, wiązkę z d16z6 i komp też p28, sonda szerokopasmowa do niczego Ci się już nie przyda (4 przewodową powinieneś załatwić).

tfidos
14-10-10, 09:42
z 800zł to ja bym nic nie robił, lepiej dozbierać i całe d16z6 wsadzić

zico1981
14-10-10, 17:42
dozbierac? i co kupisz z6 za 3tys? do tego remont.
zrob wielopunkt i gitara bedzie

Ksawi
14-10-10, 19:47
i poźniej opcjonalnie czapka od z6 ;)

jogal
14-10-10, 20:24
Czapka z z6 to zły pomysł przy tym silniku, ale chyba opłacałoby się zmienić wałek na ten z d15z6...

Ksawi
14-10-10, 22:05
Chyba z D16Z2 :rolleyes:

rider143
15-10-10, 09:37
Chyba z D16Z2 :rolleyes:

Tylko ciężko dostać w rozsądnych pieniądzach ten wałeczek :mad:

DaRoN
15-10-10, 09:42
Głupoty gadacie z tym Z6 za 3 tysiące do remontu. Za 2500 kupujesz dobrego D16W4, albo nawet i D16Y8... z osprzetem. Tylko trzeba znać ludzi...
Za 800zł to też bym nic nie robił. Powtórzę to co mówili do mnie: rzeźba w gównie...

jogal
15-10-10, 09:52
Chyba z D16Z2 :rolleyes:
Taki wałeczek to można sobie śmiało wkładać do d15b2/b7, ale kolega ma d15z1 czyli VTEC-E (na osprzęcie z d15b2 :P).

Ksawi
15-10-10, 21:33
Jogal , przepraszam nie doczytałem :eek: , no to od z6 niech wlozy ;)

jogal
16-10-10, 16:02
Jogal , przepraszam nie doczytałem :eek: , no to od z6 niech wlozy ;)

może założyć od z6 ale od d15, bo od d16 wałek jest zupełnie inny, posiada dodatkową krzywkę od vtec-a, bo ten vtec w d15 to właściwie zmiana trybu z 12v na 16v.

Ksawi
16-10-10, 21:05
o d15z6 mi chodzilo , wiec ze zmiana 12v na 16v xD prawie jak VAŁTEK :D