PDA

Zobacz pełną wersję : stukające zawory



minka484
12-10-10, 23:04
Witam
mam ostatnio mały problem, strasznie coś mi stuka w silniku. pojechałem to znajomego mechanika i stwierdził ze odpowiadają za to zawory, że to one stukają. luzy zaworowe są takie jak mają być wg. niego nic nie wygląda żeby było uszkodzone, poprostu nie widzi żadnej przyczyny. a stuki początkowo było słychać na wolnych obrotach a w miarę zwiększania obrotów stuki się zwiększały. po odwiezieniu samochodu do mechanika stukało tylko jak on twierdzi wtedy gdy vtec się włączał
będę wdzięczny za każdą rade
pozdrawiam

lar
13-10-10, 08:26
ciężko powiedzieć co to moze być, najlepiej jak być nagrał to bys my posłuchali. Co do zaworów to jezeli mechanik sprawdzał i mają luz na poziomie wydechowe 18-23 ssące 20-25 to powinno być ok, choć lekkie cykanie moze występować, wiem po sobie, a to ze stuka po załączeniu vteca dalej sugeruje za zawory bo vtec aktywuje 16 zaworów a bez vteca chodzi na 12. (zmień machanika najlepiej na takiego od hond a nie golfów) a i sprawdź sobie czy bardziej stuka na zimnym silniku niz na rozgrzanym

DaRoN
13-10-10, 08:33
A bardzo stuka? Czy może rzęzi? Bo jak rzęzi to może kasowniki VTEC?

szastal
13-10-10, 09:29
Potwierdzam, wczoraj dałem auto do regulacji d15z6 i na zimnym jak się odpaliło od razu było słychać stukanie zaworów , teraz po regulacji już tego nie ma. Dodam że w moim b18 nic nie było słychać a i tak wymagały drobnych regulacji.

DaRoN
13-10-10, 09:42
U mnie zaś B18 dzwoni jak dzwonki w kościele :D
Wymaga to regulacji (i to pooooorządnej! i zalania świezynką olejem). A powiedz mi szastal. Mógłbyś na swoim silniku połozyć szklanke z wodą napełnioną po brzegi i nic by się nie wylało? Bo u mnie się silnik nieco "trzęsie". Pracuje równo, obroty stoją (ale chyba nisko nieco - około 750RPM), ale wibruje.

szastal
13-10-10, 10:10
750 to chyba taka norma, no może z 800 , ze szklanka nie próbowałem, ale może z ciekawości zobaczę, ale pewnie też się trzęsie ale czy mocno to nie wiem, może poduszki silnika są już wyjechane. A regulacja zaworów dobra rzecz więc rób czym prędzej .

DaRoN
13-10-10, 10:20
Ja Ci powiem, że "siostra" mojej VTi pracuje w idlu na 900RPM :| Z fabryki! I własnie praca silnika jest taka równa i tak CICHA (!), że mój to... koncert dzwonkowy właśnie.
Jedno wiem - to jeszcze nie kasowniki :)

szastal
13-10-10, 10:23
Nie pamiętam dokładnie na ile moja teraz chodzi, może masz za nisko ustawione niskie obroty, ja ostatnio trochę naciągałem linkę od gazu bo miała luz ale to raczej nie ma wpływu.

DaRoN
13-10-10, 10:32
Raczej nie, bo jak podciągam go nieco, tak gdzieś na własnie 800-900 to się trzęsie jeszcze bardziej... prawdziwie równo zaczyna działać gdzieś w okolicach 1300RPM.
Ide sobie oblukać ile poduszki w IC...

teg
14-10-10, 02:23
Witam
mam ostatnio mały problem, strasznie coś mi stuka w silniku. pojechałem to znajomego mechanika i stwierdził ze odpowiadają za to zawory, że to one stukają. luzy zaworowe są takie jak mają być wg. niego

Sprawdzał po tym, jak samochód ostygł co najmniej 5 godzin? Zna wartości ? Czy kolejny spec z mojej ulubionej serii "Paaniee, na oko bo to i tak stary samochód jest a te manuale serwisowe to celowo bzdury piszą, żeby się szybciej psuło"?



nic nie wygląda żeby było uszkodzone, poprostu nie widzi żadnej przyczyny. a stuki początkowo było słychać na wolnych obrotach a w miarę zwiększania obrotów stuki się zwiększały. po odwiezieniu samochodu do mechanika stukało tylko jak on twierdzi wtedy gdy vtec się włączał
będę wdzięczny za każdą rade
pozdrawiam

Przejechał się tym D15Z3 co to ma VTEC, ale VTEC-E i nasłuchiwał w okolicach 2,5 tys. obrotów przy delikatnym operowaniu gazem, że wypowiada się na temat stukania przy załączaniu VTEC?

Ja już chyba wiem co to jest (szczególnie po opisie trzęsawek na wolnych obrotach), ale nie napiszę, bo i tak mnie nikt nie posłucha, nie będzie chciał uwierzyć, bo np. "przebieg jest w 100% oryginalny" i ma, jak każdy, "bo przecież są wyjątki", 150-200kkm po 15 latach jazdy.

Obym się (przecież jak zwykle) mylił, zacznij od SAMODZIELNEJ regulacji luzów zaworowych.

oklahoma
14-10-10, 11:01
Koledzy mają rację. Regulowałem ostatnio bratu zawory w D15Z3 i przy ciepłym silniku (można było dotknąć spokojnie ręką) luzy były ok a gdy już zupełnie ostygł luzy były za małe, nie dało się włożyć listków szczelinomierza. Także przy regulacji należy dobrze wychłodzić silnik a najlepiej rano regulować po nocnym postoju. Niby możne ustawić na ciepłym silniku - wtedy ustawia się mniejsze luzy - ale IMHO silnik się schładza w czasie tej operacji i gdy ustawimy zawory pierwszego cylindra na powiedzmy 0,15 i 0,20 to ustawiając te same wartości przy ostatnim cylindrze (tj. drugim w kolejności od paska) ustawiamy w rzeczywistości już trochę inną wartość niż na pierwszym cylindrze. Także podsumowując - ustawiamy zawory na zupełnie zimnym silniku :p

lar
14-10-10, 11:50
bez przesady tak precyzyjnie to nigdy zaworów nie ustawisz wazne zeby byly w granicy takiej jak w manualu piszą.
Choć ja bardzo sie przykładałem do regulacji oczywiście na całkowicie zimnym silniku 10* na dworze i na 1000% wszystkie zawory są ustawione tak jak podaje manual starałem sie celowac w 0.20 na ssących i 0.25 na wylocie i naprawde długo sprawdzałem zeby bylo ok kręciłem wałem paredziesiąt razy i snowu sprawdzałem czy sie nie przestawilo coś no i STUKAJĄ nadal http://w201.wrzuta.pl/film/10cVilrbS6d/img_0441
jak bede ustawial nstepnym razem to dam na 0.15 i 0.20

minka484
15-10-10, 23:34
dzwięk taki sam jak na filmiku kolegi "lar"
mój mechanik zmniejszał luzy na mniejsze i nic to nie dało, zasugerował mi bym zmienił olej na gęściejszy.
nie wiem co już mam robic.

teg
16-10-10, 23:53
Zmien tego "mechanika". Po pierwsze nie wie podstawowej rzeczy ze oleje sa klasyfikowane wg lepkosci a nie gestosci, po drugie zalanie gestszego oleju da efekt przeciwny. Tak samo jak zalanie zwyklego okleju przekladniowego (np. 75W90) do skrzyni Hondy (MTF jest w porownaniu do niego jak woda!), nie sprawia ze skrzynia pracuje ciezej albo "jakbys zmienial biegi drazkiem znajdujacym sie w smole", ale daje efekt taki jakby w skrzyni nie bylo oleju, skrzynia hałasuje, co sam przerabialem 2 razy jak mi zły wlewali.

Trzeba chyba sporawdzic te slynne kasowniki VTEC, nie wiem jak to wyglada w ogole w D15Z3, musisz sie poradzic kogos kto naprawia silniki Hondy - niech tego silnika poslucha. Jesli nie, to pozosotaje to co napisalem Ci na PW.

kamil-wawa
17-10-10, 15:29
Koledzy mają rację. Regulowałem ostatnio bratu zawory w D15Z3 i przy ciepłym silniku (można było dotknąć spokojnie ręką) luzy były ok a gdy już zupełnie ostygł luzy były za małe, nie dało się włożyć listków szczelinomierza.

Mi zawsze wydawało się że jest na odwrót .... jak silnik się nagrzewa luzy sie zmiejszają..bo metal się rozszerza...i w sumie nadal mi się tak wydaje ;)

Odnośnie stukania w silniku moj d14a8 chodził podobnie, użytkownikowi TEG też miał podobny odgłos...mi się nie udało wyregulować zaworów na tyle żeby nie waliło tak jak na Twoim filmiku, pozatym obstawiam że to nie zawory. Na tyle mnie to wqu... że wymieniłem silnik na d15z6 ;)

DSB
18-10-10, 20:40
Regulowałem ostatnio bratu zawory w D15Z3 i przy ciepłym silniku (można było dotknąć spokojnie ręką) luzy były ok a gdy już zupełnie ostygł luzy były za małe
Chyba były za duże.


o pierwsze nie wie podstawowej rzeczy ze oleje sa klasyfikowane wg lepkosci a nie gestosci

po drugie zalanie gestszego oleju
:D:D

teg
21-10-10, 20:37
Rusz głową i zrozum treść, to się wcale nie wyklucza.

lar
22-10-10, 17:05
ja sie jeszcze chce dopytać kogoś obytego co do tych zaworów. Jak juz wyżej napislem zawory ustawilem sobie sam i niestety wydją sie być za luźne (choć podchodziłem do tego bardzo skrupulatnie i ustawiłem tak jak manual powiedzieli:)) w każdym razie troche je słychać takie cykanie, ogólnie podczas jazdy nie słychać. A pytanie mam odnośnie tego czy moze sie coś przez to stać? czy nie wpłynie to jakoś źle na wałek czy popychacze czy coś innego...?