Zobacz pełną wersję : Wspomaganie auta wodorem
Witam
czy ktoś może u siebie w aucie testował wodór?
Po krótce wyjaśnię o co chodzi:
mamy zbiornik z wodą wsadzamy do niego dwie elektrody np. ze stali nierdzewnej do jednej podłączamy + a do drugiej - z akumulatora lub innego źródła, no i mamy wszystkim znaną elektrolizę, gaz który się wytwarza to wodór i tlen, wszystko oczywiście szczelnie musi być zamknięte poza jakąś rurką którą wylatuje sobie gaz do tego jakiś zawór wodny na tej rurce, gaz z rurki doprowadzamy do dolotu powietrza, tłoki zasysają i wodór spala się.
Rozejrzałem się po kilku forach i parę osób już na tym jeździ i są zadowoleni spalanie zmniejsza się od 20% do nawet 63%, są już nawet na allegro takie generatory, robione np. z obudowy filtra do oczyszczania wody(mam taki w kuchni:))
przytoczę jeszcze kilka zalet wyczytanych z internetu:
auto jeździ ciszej
mniej pali benzyny
mniej szkodliwych spalin
więcej mocy
testowali jakieś auto amerykańskie które paliło 20l po założeniu takiej instalacji spalanie spadło do 5l, wszystko zależy od tego ile tego wodoru wytworzymy.
pozostaje jeszcze oszukanie sondy bo w takiej instalacji będzie więcej tlenu na wylocie więc sonda będzie lać paliwo, ale też gdzieś były jakieś urządzonka oszukujące sondę
proponuje zapoznać się z tematem bo według mnie warto tym bardziej że ktoś już na tym jeździ i są efekty, sam zamierzam niedługo przetestować takie coś.
http://www.totalizm.pl/eco_cars_pl.htm
http://www.swistak.pl/a4856384,Wodor-w-Twoim-Aucie-Generator-HHO-KOMPLET-.html#
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1022013.html
Bassmaster
15-10-10, 22:40
Bardzo ciekawe jest to co piszesz. Jeśli znajdzie się kilka osób na tym forum, które mają zamontowane takie urządzenie, to będzie to dla mnie dużym zaskoczeniem.
Zachęcając cię do zbudowania własnego generatora HHO powiem, że będę śledził z zaciekawieniem ten temat.
TougeRicer
15-10-10, 22:52
Wydaje mi się że to coś w stylu magnetyzerów itp rewelacji ktore mają działać nie działając ;) jak to może zmniejszyć spalanie jak wtrysk i tak będzie dawał taką samą dawke paliwa a jedynie ten "wodór" bedzie podawany jako w tym wypadku mieszanka powietrzno wodorowa, to i tak benzyny spali tyle samo... chyba że ktoś rozjaśni tą sprawe jeżeli posiada taki o to stuff
takie zalety też są wypisane przy magnetyzerach ;)
-prędkość maksymalna się zwiększa o 16%
-przyspieszenie na każdym biegu o 14%
-moc xx% :cool:
Bedzie dawal taka sama dawke paliwa, ale:
Jesli wodor zwieksza moce piekielne, to przyspieszanie idzie w parze. Wiec potrzeba mniej czasu na rozpedzenie samochodu azeby zmienic bieg. itd, itp. W teorii powinien palic mniej :]
szczepan358
16-10-10, 09:13
jesli wodor daje jakiegos kopa to nie trzeba tak cisnac zeby auto jechało tak samo a co za tym idzie mniej wciskamy gaz, mniejsze otwarcie przepustnicy, mniejsze cisnienie w kol ssacym i mniejsza dawka paliwa,
Wszystko ładnie piszecie ale żeby wytworzyć co nieco wodoru na aucie to trzeba użyć prądów dochodzących do 800-900 A...
W aucie jest to nie wykonalne a to co piszą to tylko bajerowanie i naciąganie głupich i naiwnych ludzi.
jak to może zmniejszyć spalanie jak wtrysk i tak będzie dawał taką samą dawke paliwa
chyba nie czytasz dokładnie, pisałem na początku że trzeba będzie zrobić coś z sondą, na początek można ją chociażby odłączyć i jeździć na wartościach z mapy paliwowej żeby sprawdzić czy jest jakaś oszczędność
rider143
nie spieszyłbym się z takim teoretyzowaniem, że nie ma szan aby to zadziałało skoro ktoś już to sprzedaje to musi mieć to jakiś sens.
mój prototyp urządzenia jest prawie gotowy, teraz będzie to trzeba przetestować, będę informował na bierząco
dorzuce jeszcze filmik jak ładnie wodór wybucha:)
http://www.youtube.com/watch?v=jZqjZZ34cEk
rider143
nie spieszyłbym się z takim teoretyzowaniem, że nie ma szan aby to zadziałało skoro ktoś już to sprzedaje to musi mieć to jakiś sens.
mój prototyp urządzenia jest prawie gotowy, teraz będzie to trzeba przetestować, będę informował na bierząco
Kolega ze studiów robi doktorat na Politechnice Lubelskiej i można powiedzieć że mam info praktycznie z pierwszej ręki.
Magnesy też sprzedają-czy to znaczy że muszą działać tak jak sprzedający sobie tego życzy?
ja się nie będę kłócił dopóki tego nie sprawdzę na własnej skórze:) zaznaczam tylko że nie zamierzam wytworzyć tyle wodoru żeby auto bez benzyny jeździło, wiadomo im więcej tym lepiej ale nawet trochę może dać w miarę zadowalające oszczędności, w jednym z linków które podałem ktoś pisał że na tym jeździ i jest zadowolony, także albo kłamie albo coś w tym jest.
mcgyver555
16-10-10, 19:48
W idealnych (czyt. niemożliwych) warunkach, energia zużyta do rozłożenia wody na tlen i wodór będzie równa energii wytworzonej podczas ich spalania. W najlepszym razie wyjdziesz na zero, niestety. Uznanie za agregat ;)
mcgyver555
16-10-10, 20:30
Nie, ale takie są prawa fizyki. Chcesz robić hydrolizę wody używając energii elektrycznej wytwarzanej przez alternator silnika spalinowego. Proces hydrolizy będzie obciążeniem dla alternatora a następnie całego silnika ( tak jakbyś włączył wszystkie odbiorniki prądu ). Teoretycznie energia ta powinna być zwrócona dzięki spalaniu wodoru i tlenu, który produkujesz. Tutaj jest jednak duże 'ale'. Jaka jest sprawność tłokowego silnika spalinowego? 25%-40% a musimy do tego jeszcze dodać straty na pasku alternatora i samym alternatorze...
nie trzymałbym się kurczowo praw fizyki bo prawdopodobne co niektóre się mylą:), polecam książkę "sprawa atomu-michała gryzińskiego", dlatego jak już wspomniałem dopóki nie przetestuje nie będę się kłócił i dlatego w teorie z książek od fizyki nie do końca wierzę:)
cytat z innego forum:
"gaz Browna łączy się z benzyną i wyzwala zupełnie inna energię!"
mcgyver555
16-10-10, 21:33
Słuszne podejście. 3mam kciuki. Jak będzie mniej palić to ustawiam się w kolejce po ten agregat ;p
Z lpg się śmiejecie ale wodór to by każdy pchał;););););););););););););););)
wodór w przeciwieństwie do lpg daje więcej powera a lpg na odwrót:P
Era 1 gen przemija a wtrysk LPG zapewnia praktycznie pomijalny spadek mocy.
Ale to juz OT.
Testuj ten wodór i dziel się wrażeniami.
zamiast czekać na mnie też byście sie wzięli za robote i porobili jakies próby:P czemu tylko ja mam zginąć od ew. wybuchu;)
mcgyver555
17-10-10, 00:59
Mam LPG na normalnym mikserze i nie narzekam, aczkolwiek rozważam montaż blosa jak gwarancja się skończy. Wodór jako samo paliwo pod względem ekologii byłby idealny - z wydechu powinna iść para wodna. Nie wiem natomiast jaka jest jego liczba oktanowa a tym samym odporność na spalanie stukowe. Z przytoczonego filmiku wygląda na to, że jest ona dosyć niska...
W idealnych (czyt. niemożliwych) warunkach, energia zużyta do rozłożenia wody na tlen i wodór będzie równa energii wytworzonej podczas ich spalania. W najlepszym razie wyjdziesz na zero, niestety. Uznanie za agregat ;)
myslisz sie bo paliwem jest woda ktora jest rozdzielana,. potrzeba jedynie energi do wzbudzenia procesu. (coś jakby pompka paliwa) przerabialem to 1,5 roku temu chociaz ostatecznie nie zamontowalem w samocodzie, opinie uzytkownikow sa pozytywne, spalanie od 15%-25% mniejsze, natomiast energia z spalania wodoru w polaczeniu z tzw gazem ma wieksza wartosc od energi z spalania beznzyny. czysta chemia +fizyka. trzeba tylko zamotowac takie cos
jak to może zmniejszyć spalanie jak wtrysk i tak będzie dawał taką samą dawke paliwa a jedynie ten "wodór" bedzie podawany jako w tym wypadku mieszanka powietrzno wodorowa, to i tak benzyny spali tyle samo... chyba że ktoś rozjaśni tą sprawe jeżeli posiada taki o to stuff
Sprobuje odpowiedziec, oczywiscie tylko teoretycznie - sprawa wyglada tak:
faktycznie jesli ten reaktor zadziala i bedzie podawal cos tam wodoru (pomijam juz wzgledy bezpieczenstwa) + normalna dawka beny przy okreslonym obciazeniu, w okreslonym czasie - mieszanka H i Pb w kolektorze bedzie za bogada - sonda to "wyczuje" - da sygnal do ECU zeby skrocil czas wtrysku (oczywiscie w jakis tam dopuszczonych granicach) i dzieki temu spalanie Pb faktycznie moze byc mniejsze, przy zachowaniu dynamiki, mocy lub ewentualnie cos tam na plus.
Ja tak to widze............. pozyjemy - zobaczymy jesli ktos z forum zrealizuje taki projekt to tez sie chetnie przyjrze.
powodzenia i pozdrawiam
czemu tylko ja mam zginąć od ew. wybuchu
Ale sie usmiałem :D:D:D
Zainteresowales mnie tym, jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie?
Jaki jest termin pierwszego testu?:D
trudno powiedzieć sam generator jest praktycznie gotowy, teraz robi się jakiś zasilacz o regulowanym napięciu:) bo narazie testy będą się odbywać poza samochodem, trzeba zobaczyć co i jak:)
Z lpg się śmiejecie ale wodór to by każdy pchał;););););););););););););););)
Ja tez mam gaz i sie z niego nie smieje, chociazby dlatego ze za 60 zł robie 2 x wiecej km niz na PB. nawet chyba wiecej niz 2x. a wodor kazdy by pchal bo produkowalby w domu, i wiadomo jaki jest sklad. Zaś LPG to loteria...
PS> fajnie by brzmialo w glosnikach na wyscigach 1/4 mili.... xxxx vs Honda Civic zasilana wodorem !!! Normalnie jak pojazd kosmiczny :D
xxxx vs Honda Civic zasilana wodorem !!!
jedynie wspomagana wodorem:)
PS> fajnie by brzmialo w glosnikach na wyscigach 1/4 mili.... xxxx vs Honda Civic zasilana wodorem !!! Normalnie jak pojazd kosmiczny :D
eeetam pojazd kosmiczny .... nie wiem czy wiesz ale sa juz seryjne hondy z zasilaniem wodorowym .... ale to jeszcze nie nasz rynek.
żeby były lepsze rezultaty w spalaniu to by można naprodukować wodoru w domu i nabić w jakąś butle tak jak np. lpg i dodawać określone dawki do kolektora:) wtedy można sobie regulować ilość tylko niestety duże ryzyko wybuchu jak na domowe sposoby:) ew. w jakiś sposób wykorzystać instalację gazową tylko nabić ją wodorem:)
TougeRicer
18-10-10, 20:52
Offtop: "Eksperyment z podłączaniem widziałby mi się w noc w Haloween, podczas błyskawic w starej szopie na wzgórzu gdzie słychać głośne śmianie się i ryk vtec'a po czym otwieraja się z jękiem stare drzwi stodoły i w blasku błyskawic wyjeżdża.. uwodorowany Frankencivic, normalnie groza... " /koniec offtopa. Pożyjemy-zobaczymy jak w praktyce...
albo i nie pożyjemy i nie zobaczymy;)
zapomniałem dodać że dla lepszej elektrolizy dodać trzeba łyżkę sody oczyszczonej
Zasilana czy wspomagana, brzmi tak samo wybuchowo hehe.
OSCAR wiem ale raczej nie ta wersja hehe.
pierwsze testy już są:)
narazie elektrody mają małą powierzchnię więc chwilę trzeba poczekać aż się troche nazbiera wodoru, ale nie było źle w słoiku-zaworze co chwile podpalałem zapalniczką i nic, ale wodór chyba na dnie się osadził i jak wypełnił już całą wolną powierzchnię to wyje..... denko od słoika:), teraz trzeba zwiększyć powierzchnię elektrod i połączyć gazy do jednej rurki, bo teraz tlen i wodór były w osobnych rurkach:) później nakręce jakiś filmik.
tlen i wodór idą jedną rurką efekt całkiem zadowalający:) napięcie 17 V, pobór prądu 1 A
http://www.youtube.com/watch?v=mLu3BqAIKu0
Odkopuje temat:):)
Czy forumowicz "6h057" jeszcze zyje?
I co z tym wodorem?
I'm alive!!!!!! ;) póki co zrezygnował gdyż na razie nie mam warunków do dalszych testów itp. ale polecam pogrzebać w internecie bo temat wodoru się rozkręcił i z tego co pamiętam to było już zamontowane w jakimś aucie w polsce, i sama maszynka do produkcji wodoru też uległa wielu modyfikacjom, teraz bodajże najnowsza jest tzw. "sucha cela". pozdro
Uffffff bo juz myslalem ze testy poszly nie w tym kierunku heheh:)
MarioMario
19-01-12, 14:11
ech, jak tylko to zacznie działać, to nałożą pewnie 500 mln % akcyzy na mm3 wodoru :)
A tak poważnie, to temat bardzo ciekawy. Pierwszy samochód na wodór powstanie pewnie u kogoś w mieszkaniu w Polsce, a nie w pracowaniach projektowych światowych firm motoryzacyjnych :)
Juz kilka jezdzi w PL:)
O jednym nawet w wiadomosciach mowili .
niestety w pl jest to nielegalne i auto nie przejdzie badań chociaż raczej nie byłoby problemem ukryć takie urządzenie. A jak ktoś chce legalnie to musi się starać o indywidualną homologacje więc dupa zbita bo to się nie opłaca. Z drugiej strony ciekawe czy można by połączyć LPG z tym wodorem :D
dla zainteresowanych tematem mam taki link: http://media.wp.pl/kat,1022943,wid,14158783,wiadomosc.html?ticaid=1dc 61
Jepp z polski przerobiony właśnie w ten sposób.
I co bd ktoś robił coś z tym bo też chetnie bym pokombinował coś w tym temacie / a co do nabijania butli z gazem lub wykorzystywania instalacji lpg do wspomagania auta wodorem dało by rade tylko trzeba by jakoś zrobić coś takiego co nabiję tą butlę gazem lub później wodorem
Tu pewnie będzie problem butli. Już do CNG są wymagane inne butle niż do LPG więc raczej nie będziesz wstanie tankować raz tego a raz tego.
Poza tym jestem ciekaw czy rozważyłeś problem przechowywania wodoru. W rozwiązaniach gdzie spalany jest wodór (a nie zużywany w fuel cellach) jest to trzymane w baku który jest chłodzony (żeby wodór był w stanie ciekłym). Do tego zbiorniki te się znacznie różnią od tych zwykłych na gaz. Trzeba by zapewnić ciągłe chłodzenie, także na postoju (inaczej ciśnienie zrobi wielkie buuum)
tak zagłębułem sie w temacie i to jest nie możliwe i nie bezpieczne i to bardzo a poza tym tak jak mówisz to muszą być jakieś specjalne zbiorniki bo przez zwykły metalowy to ponoć ucieka wodór wiec pozostaje tylko zabawa w suchą cele itd. ale na allegro jest już traki wielki staff ze chyba wystarczy mieć pieniądz i wszytko można mieć ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.