Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z szarpaniem silnika w momencie załączenia się VTEC-a



mycek
11-10-10, 11:54
Witam,

Mam taki niespotykany problem. Podczas przyśpieszania na biegu 3 i wyżej w momencie załączania się VTEC-a (4,5 tys) czuć najpierw takie szarpniecie i samochod rozpedza sie dalej. Kilkakrotnie zdarzylo sie tak ze podczas przyspieszania powyzej 4,5 tys samochod zaczyna szarpac i zapala sie check silnika. O dziwo check zgasl sam. Mialem juz raz taki przypadek to udalo mi sie sprawdzic ze blad wskazywal na problem z czujnikiem polozenia walu. Ostatnim razem podczas takiego szarpania zapalil sie wlasnie check silnika i pozniej silnik mi zgasl.

Moze ktos z was koledzy jest mi w stanie pomoc od czego warto zaczac szukac ? jazda bez VTEC-a to rzadna frajda. na 2 podczas zalaczania sie VTEC-a wszystko jest OK, auto nie szarpie.

Dzieki wszystkim za pomoc

gregor1230
11-10-10, 18:05
Mam to samo :(. Błąd czujnik położenia wału. Też gaśnie po jakimś czasie. Jak pojedziesz na 5 biegu 150 km/h lub 180 to wywali się tak że zgaśnie silnik. Byłem na warsztacie to mi powiedzieli, że to nie koniecznie czujnik położenia wału, ale coś chyba naciągali bo przecież komp wypluwa dokładny błąd. Chyba , że coś innego go powoduje i odbija się to na czujniku. Do tej pory tak jeżdże i niestety nie mogę trafić na allegro czujnika . Jedyne co to w hondzie gdzie ceny od 400 zł w zwyż tak na warsztacie powiedzieli.

mycek
11-10-10, 20:54
wlasnie sprawdzilem kody bledow i sa to P0335 oraz P0336

mycek
12-10-10, 16:24
moze ktos jest w stanie powiedziec czy nalezy ten czujnik odrazu kupic czy moze rozebrac i sprawdzic czy kable sa dobrze docisniete itp itd.

gregor1230
12-10-10, 17:51
U mnie tylko ten P0336. Myślę, że to nie wina kabelków, a raczej uszkodzony czujnik położenia wału. Jak pojeździsz dłużej i zaczniesz katować na 1 do końca potem 2 bieg i od 6k obrotów też będzie szarpało - rzadko ale jest też ten objaw na drugim biegu.

mycek
12-10-10, 21:29
ja sie juz z tym spotkalem ze jadac 3 tys obrotow auto zaczyna mi szarpac. pytalem sie o ten czujnik i w aso kosztuje 310 netto. nie ma wyjscia bedzie trzeba wymienic bo to nie jazda :(

dam znac ja juz bede po wymianie badz naprawie (jezeli to cos innego). autko pewnie w przyszlym tygodniu odstawie do mechanika to zdam relacje po tym jak je odbiore

mycek
13-10-10, 10:17
jako ciekawostke powiem ze dzis jak mi auto zgaslo, wcisnelem pedal sprzegla, przekrecilem kluczyk w lewo i nastepnie w prawo (bez uruchamiania rozrusznika) i silnik zaczal dzialac. jest to dla mnie bardzo dziwne i niezrozumiale :D

mycek
20-10-10, 15:29
problemem okazaly sie kable. czujnik jest w porzadku. teraz jestem w trakcie testow. w razie jak by cos sie zmienilo dam znac. u mnie wystrepowal blad P0336 (problem z obwodem)

mycek
28-10-10, 18:01
problemem okazl sie blednie podlaczony opornik przez specjalistow od instalacji gazowej. opornik byl zbedny dodatkowo podlaczony do nieodpowiedniego obwodu.

teraz wszystko dziala bez problemu.

pozdrawiam

gregor1230
30-10-10, 22:01
Czyli ten objaw miałeś na gazie? U mnie nie ma instalacji gazowej, a kod błędu identyczny. Napisałeś że to błąd obwodu , a nie przypadkiem czujnika położenia wału? Pytam , bo mechanik mi właśnie powiedział , że wymieniałby czujnik dopiero na samym końcu. Także co może być u mnie przyczyną skoro gazu nie mam. Pamiętam, ze przed wymianą paska rozrządu tego nie miałem. Wymienili mi rozrząd i zaczęły się takie jaja z którymi jeżdżę już jakiś rok ;/.

mycek
31-10-10, 18:33
na benzynie rowniez mialem takie problemy, auto gaslo i szarpalo. ow problem rowniez zauwazylem po wymianie rozrzadu, ale tak jak mowie okazaly sie kable. czujnik znajduje sie w miejscu gdzie zaklada sie ten pasek rozrzadu wiec mogli cos tam zamieszac z kablami (nie doscisneli zlaczki, mogl jakis kabel sie poluzowac w zlaczce) warto sprawdzic. ja zaplacilem za te operacje 200pln i dostalem gwarancje na 6 miesiecy ze w razie problemow z szarpaniem i gasnieciem naprawia mi na swoj koszt. robilem to w sieci zakladow q-service

gregor1230
01-11-10, 09:00
Oki jest ładna pogoda więc zaraz rozkręcę to i owo i obadam jak tam połączenie wygląda, bo rzeczywiście może to jedynie jakiś słaby styk na kostce. Użyję kontaktu i obadam co w trawie piszczy. Thanks za info - zdam relację z moich bojów niebawem.

gregor1230
26-06-11, 20:47
Chciałem powrócić do tematu ponieważ do tej pory problemu nie rozwiązałem :(. Błąd rzadko się zapala p0336 , ale silnik szarpanie zwłaszcza przy wysokich obrotach 4k w zwyż - jest to bardzo denerwujące zwłaszcza podczas jazdy w trasie. Czasem potrafi tak szarpnąć że wyłącza się silnik. Niestety mechanik w firmie automax we Wrocławiu nie podołał zadaniu lub też nie chciało mu się "rzeźbić w ...". Wszystkie połączenia sprawdziłem, zawory ustawiłem, czujnik sprawny pomierzyłem miernikiem i wartości na czujniku położenia wału są w normie także jego wymiana problemu nie usunie. Panowie podpowiedzcie gdzie z tym fantem pojechać, do kogo, kto ogarnia ten temat we Wrocku, bo nad morze na wakacje aż strach jechać ;).

mycek
26-06-11, 22:33
ja wymienilem czujnik walu i wiazke od czujnika do walu i wszystko dziala ladnie. tak wiec skoro czujnkik jest ok, to pozostaje wiazka do wymiany. koszt kolo 150pln

zbych123
29-06-11, 11:25
wymień kable od czujnika albo napraw

mycek
29-06-11, 13:06
kabli sie nie naprawia. moga gdzies byc pogiete podrodze. odrazu wymien na nowe bo pozniej tylko bedziesz mial 2 raz rozbieranie. prawdopodobnie gdzies nie laczy. to sa 3 albo 4 kabelki do wymiany.

Mxim555
10-07-11, 02:43
Zajrzyj do tego tematu, zapchany zawór sterujący VTEC może powodować szarpanie.

Mxim555
11-07-11, 10:17
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?114276-VTEC-w-d16v1-sprawdzanie-elektrozaworu

gregor1230
21-07-11, 11:55
Dzięki za podpowiedź i obeszło się bez większych kosztów. Kable od czujnika wymienione i jest oki. Trasa Unieście - Wrocław i na odwrót bez najmniejszych problemów. Dzięki jeszcze raz.

mycek
21-07-11, 12:19
cieszymy sie ze udalo sie naprawic w dobrej cenie :)