Zobacz pełną wersję : Wentylator....
Witam!
Mam problem z wentylatorem a raczej wentylatorami chłodnicy(Civic 1,8 B ). Za każdym razem po przekręceniu zapłonu oba wentylatory działają cały czas. Nie ma różnicy czy na zewnątrz jest temperatura sporo ponad 15 st. czy tak jak dziś rano ok. 3 st, nie ma różnicy czy silnik jest cepły czy zimny.
Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale ok dwa miesiące temu wymieniałem czynnik chłodzący w układzie klimatyzacji. Nie wiem czy opisany problem rozpoczął się wówczas czy może później. Auto jest używane jako " drugie w Rodzinie" więc nie za bardzo mogę skojarzyć kiedy problem się zaczął.
Sprawdzałem "domowym sposobem" jakie błędy są w komputerze, pojawiły się dwa:
1. PA51 DTC B1235
2. PA51 DTC B2991
Oba błędy skasowałem, jednak problem pozostał.
Nie wiem również czy moje skojarzenia są dobre, może ktoś odpowie na pytanie:
Czy po całkowitym wyłączniu klimatyzacji - nadal palą się kontrolki: żółta od obiegu zamkniętego lub zielona od pobierania powietrza z zewnątrz? Być może problem tkwi w klimatyzacji? Drugi odczytany przeze mnie błąd (PA51 DTC B2991) dotyczy połączenia włącznika klimatyzatora z ekranem - moze ten błąd ma coś wspólnego z wentylatorami?
Może przyczyna tkwi we włączniku termicznym wentylatora?
Może ktoś wie gdzie on się znajduje? Czy jest on umiejscowiony na obudowie wentylatora u góry po prawej stronie?
Z góry dziekuje za każdą pomoc, pozdrawiam
Miałem kiedyś taki problem w poprzednim aucie (Civic VII). Za każdym razem uruchamiały się od razu obydwa wentylatory, i świeciła kontrolka serwisowa (nie wiem,jak to się nazywa dokładnie). Zacząłem od najprostszego pomysłu,odłączyłem akumulator na ok.2 godziny...Po podłączeniu problem znikł:D. Ale szczerze,to nie mam pojęcia czym jest to spowodowane i nie gwarantuje sukcesu z tym rozwiązaniem. Po wyłączeniu klimy (ale nie dmuchawy) mi też nadal palą się kontrolki od obiegu zamkniętego lub otwartego, i to normalne, przecież zawsze jakiś musi być włączony, nie zwróciłem uwagi czy zgasną jak wyłączę całkiem dmuchawę, jutro sprawdzę....Pozdrawiam.
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Odłączenie akumulatora niestety nie pomogło - sprawdzałem.
Proszę o sprawdzenie czy po wyłączeniu dmuchawy nadal palą się kontrolki...
Może ktoś ma jeszcze pomysł na rozwiązanie problemu???
U mnie kontrolki od obiegu zamkniętego i otwartego również się palą, świecą też, kiedy wyłączę całkowicie dmuchawę; wniosek? - jest to działanie jak najbardziej prawidłowe ;) Pzdr
witam-chcialbym sie dowiedziec jak zakonczyl sie ten ,,problem,, a mianowicie co bylo przyczyna-ja niestety mam identycznie....
Witam!
Powod jest prozaicznie prosty - czujnik na spodzie chlodnicy. Czujnik umieszczony w dolnej czesci chlodnicy po lewej stronie obok kranika spustowego plynu chlodniczego.
Jak wyczytalem na angielskim forum - czujniki te czesto sniedzieja i nie lacza. W miom przypadku doszlo rowniez do pekniecia stycznikow w tym czujniku, jakims cudem zrobilo sie zwarcie i wentylator pracowal caly czas.
Proponuje po pierwsze podniesc auto, odkrecic metalowa oslone i sprawdzic kolor wlacznika (sa czarne i siwe)! Ja z rozpedu tego nie zrobilem - dzwonilem do serwisu, pytalem o koszt czujnika u nich ( jedyne 275zl :p dla zaintersowanych) - zamowilem przez allegro uzywany czujnik (zaplacilem 100zl). Niestety okazalo sie ze nie pasuje :( W moim przypadku czujnik byl czarny.
Mozna go dostac w praktycznie kazdym sklepie motoryzacyjnym bo byl montowany juz w starszych Cvicach, Accordach i innnych Hondach - numer EPS 1.830.299, numer FACET 7.3299
Po wymianie wszystko hula jak nalezy!!!!
Siemak -napisz jak mozesz jakim ,,domowym sposobem,, skasowales error na kompie...
Spojrzalem na Twoje posty i zauwazylem, ze znasz juz sposob odczytywania na folie aluminiowa :)
Po odczycie bledu przytrzymaj przez 10 sek. SEL/RES
i juz.....
wlasnie tak zrobilem no i owszem error zniknal ale kontrolka check system dalej wyskakuje no i zauwazylem ze teraz za kazdym razem zalacza mi sie wentylator z chlodnicy,podejrzewam ze to bedzie problem z tym przekaznikiem,tylko od czego to zalezy jaki jest model tego przekaznika?i czy po wymontowaniu go nie idzie go rozebrac i zobaczyc w jakim stanie sa styki(kiedys troszke grzebalem w stycznikach i przekaznikach) takze mogbym sam naprawic o ile jest rozbieralny, z tym ze nie mam pewnosci czy to wlasnie to...a tak wogole to dzieki wszystkim fachowcom za rady bo jestem ,,nowicjuszem,,jesli chodzi o hondy-pozdro
Nowicjuszem jesli chodzi o hondy ja tez jestem :)
Mowimy nie o przekazniku ale o czujniku - wlaczniku (mozesz go znalezc np.tu: http://www.samli.pl/product_info.php?product_id=114075&cPath=fjtaavnvqpck_45_6247_22650&cat=0# )
Jak juz pisalem wczesniej - musisz dostac sie pod auto, czyli podniesc go na podnosniku albo wjechac na kanal. Pod podloga praktycznie na calej dlugosci auta znajduje sie plastikowa oslona chroniaca elementy przed urwaniem. Jednak na wysokosci silnika w tej obudowie znajduje sie metalowa odkrecana jej czesc - majaca zastosowanie przede wszystkim przy wymianie oleju. Nalezy ja odkrecic i zlokalizowac czujnik ktory nas intersuje. Napisalem wczeniej - w lewej dolnej czesci chlodnicy - obok kranika spustowego plynu. Jak zdejmiesz wtyczke - bedziesz mogl zobaczyc jaki kolor ma czujnik - czarny czy siwy.
W moim przypadku nie udalo sie go naprawic - po prostu jest to czesc nierozbieralna.
a jeszcze jedno pytanko jak sprawdzic czy ten czujnik jest sprawny czy nie tzn.jak go przemierzyc?
Jak juz mowilem - u mnie czujnik byl uszkodzony mechanicznie, tzn urwany byl jeden ze stycznikow. Sprawa byla prosta.
gdybym jednak mial go sprawdzac to wyjalbym go z chlodnicy, poczekal az ostygnie i podlaczyl neonowke przez akulator i czujnik.
Moim zdaniem - jesli czujnik jest zimny - neonowka nie powinna swiecic.
Potem zagotowalbym troche wody i podgrzewal i sprwadzal czujnik....
Ale moze tylko mi sie tak zdaje :rolleyes:
Sprawdzałem "domowym sposobem" jakie błędy są w komputerze,
Pilnie dowiem się na czym polega ten sposób.
Mozesz smialo sprawdzac bledy wg instrukcji:
http://www.civinfo.com/forum/how/7044-read-clear-diagnostic-error-codes-no-special-tools.html
Dziala na 100% - przetestowane!!!
mam jeszcze jedno pytanko czy ty piszac o czujniku masz na mysli termostat?(chyba glupie pytanko?)
Ja juz chyba dokładniej nie potrafię!
Czytaj za zrozumieniem temat od poczatku - nie moge w kółko opisywać tego samego.
Pzdr
spokojnie bez nerwow,musze sie upewnic bo jutro zaczynam dzialac-mam nadzieje ze wymiana pojdzie gladko o ile to jest to?dzieki za porady panie Siemak
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.