PDA

Zobacz pełną wersję : d15b2//Rozrząd przestawiony o pół obrotu na wale korb.... WTF??



bew2
10-10-10, 12:52
Witam wszystkich!!
Na wstępie uprzedzam że przekopałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie ale niestety takie zdarzenia jakie miało miejsce u mnie, nie należą do powszechnych, stąd zapewne brak podobnych tematów...

Do rzeczy:
Po tym jak dobrałem się do rozrządu celem zdjęcia paska (wymieniam uszczelke głowicy), ustawiłem koło pasowe wałka rozrządu na TDC na pierwszym cyl., według znaków (znaki--górna płaszczyzna głowicy, UP u góry ).
Następnie schodzę na dół a tam na kółku pasowym wału korb znak jest dokładnie po przeciwległej stronie niż strzałka na pompie oleju!!!!
Krótko mówiąc mam rozrząd przestawiony o pół obroty wału korbowego czy jakby nie patrzeć o 1/4 obrotu wałka rozrządu zatem conajmniej 4 albo 5 zębów??!!

Najdziwniejsze jest to, że Hanna do samej naprawy sprawowała się bardzo dobrze.

Moje pytanie brzmi:
Czy zmieniać na "fabrykę" czy zaznaczyć sobie jak było i poskładać tak samo??

Pytanie pomocnicze:
Jak to ma prawo chodzić?? Przecież nie da sie założyć "źle" żadnego z tych kół pasowych - oba są na 1 wpust.

Proszę o pomoc w powyższej sprawie.

jasiek09
10-10-10, 13:55
na kole pasowym jest znak który ma się zgrywać ze znakiem na obudowie rozrządu

bew2
10-10-10, 14:16
1. na kole pasowym (małym kółku paska rozrządu czy kole napędu alternatora i PS??)
2. na obudowie rozrządu - mówisz o "muszce i szczerbince" jak w pistolecie??

Karuzel
10-10-10, 14:44
koło pasowe to od paska alternatora ale tez masz znak na dolnej zebatce, taka mala kropka od strony czolowej a odnosnik jest na obudowie pompy oleju.

bew2
10-10-10, 14:55
Wszystko sie zgadza,
z tym że znak na obudowie pompy oleju jest dokładnie po przeciwnej stronie niż znaczek na kółku "zębatym" (o 180 stopni) w chwili gdy koło rozrządu jest ustawione na 1 TDC.

jerzynew
10-10-10, 18:44
głowice przykreciles juz? znaczyles farbka swoje znaki na starym pasku kole glowicy i bloku? skladaj na fabrycznych bo tam wałek rozrzadu jest na wpuscie nie na samym stozku jak w VW
jak zlozysz to recznie obroc wal za kolo pasowe 2x

bew2
10-10-10, 19:46
jeszcze nie składałem, zrobiłem sobie znaki ale jak poskładam jak było to bedzie nie profi :>
wolałbym tak jak mówisz na fabryczne znaki, sprawdze obracając ręcznie wałem czy zawory nie walą w tłoki przed odpaleniem, ma sie rozumieć.
Ale jak to chodziło do tej pory????????

amon
11-10-10, 20:53
widać ktoś kiedys co robił i odwortnie ustawił rozrząd tzn. nie znal sie na hondach i nie wiedzial że 1 cylinder to ten od strony rozrzadu, tylko myslał ze ten od strony aparatu zapłonowego. Widac nie znal sie tez na znakach i ustawił rozrząd na oko - tzn. zdjął pokrywe zaworów i ustawił będnie tłok 4 w pozycj górnego martwego punktu, a następnie ustwił wałek rozrządu na podstawie krzywek - wielu tak robi jak nie wie jak powinno być ustawine - metoda ta sprawdza się w autach niemieckich. Jak ustawiłeś górę na znaki to dół wyszedł ci przestawiony o 180 stopni - czyli 4 tłok pewnie był w pozycji górnej. jak ustawisz dobrze rozrząd to sprawdz czy płetwa w aparacie nie jest przestawiona.