bew2
10-10-10, 12:52
Witam wszystkich!!
Na wstępie uprzedzam że przekopałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie ale niestety takie zdarzenia jakie miało miejsce u mnie, nie należą do powszechnych, stąd zapewne brak podobnych tematów...
Do rzeczy:
Po tym jak dobrałem się do rozrządu celem zdjęcia paska (wymieniam uszczelke głowicy), ustawiłem koło pasowe wałka rozrządu na TDC na pierwszym cyl., według znaków (znaki--górna płaszczyzna głowicy, UP u góry ).
Następnie schodzę na dół a tam na kółku pasowym wału korb znak jest dokładnie po przeciwległej stronie niż strzałka na pompie oleju!!!!
Krótko mówiąc mam rozrząd przestawiony o pół obroty wału korbowego czy jakby nie patrzeć o 1/4 obrotu wałka rozrządu zatem conajmniej 4 albo 5 zębów??!!
Najdziwniejsze jest to, że Hanna do samej naprawy sprawowała się bardzo dobrze.
Moje pytanie brzmi:
Czy zmieniać na "fabrykę" czy zaznaczyć sobie jak było i poskładać tak samo??
Pytanie pomocnicze:
Jak to ma prawo chodzić?? Przecież nie da sie założyć "źle" żadnego z tych kół pasowych - oba są na 1 wpust.
Proszę o pomoc w powyższej sprawie.
Na wstępie uprzedzam że przekopałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie ale niestety takie zdarzenia jakie miało miejsce u mnie, nie należą do powszechnych, stąd zapewne brak podobnych tematów...
Do rzeczy:
Po tym jak dobrałem się do rozrządu celem zdjęcia paska (wymieniam uszczelke głowicy), ustawiłem koło pasowe wałka rozrządu na TDC na pierwszym cyl., według znaków (znaki--górna płaszczyzna głowicy, UP u góry ).
Następnie schodzę na dół a tam na kółku pasowym wału korb znak jest dokładnie po przeciwległej stronie niż strzałka na pompie oleju!!!!
Krótko mówiąc mam rozrząd przestawiony o pół obroty wału korbowego czy jakby nie patrzeć o 1/4 obrotu wałka rozrządu zatem conajmniej 4 albo 5 zębów??!!
Najdziwniejsze jest to, że Hanna do samej naprawy sprawowała się bardzo dobrze.
Moje pytanie brzmi:
Czy zmieniać na "fabrykę" czy zaznaczyć sobie jak było i poskładać tak samo??
Pytanie pomocnicze:
Jak to ma prawo chodzić?? Przecież nie da sie założyć "źle" żadnego z tych kół pasowych - oba są na 1 wpust.
Proszę o pomoc w powyższej sprawie.