Zobacz pełną wersję : Sportowe sprężyny i problem ze zużyciem opon
gregor1230
09-10-10, 22:20
Witam. Wczoraj zmieniłem oponki na zimówki. Postanowiłem nie kombinować i założyłem na aluski 17 cali opony zimowe pirelli snow sport 205/45. Ściągając opony Champiro - letnie zauważyłem, że tylne są bardzo ściachane od środka. Różnica wynosiła nawet 3mm ;/. Na zewnątrz była jeszcze spoko a od wewnątrz łysa. Czy jest możliwość w em2 ustawić tak tylną zawiechę - geometria, aby zmniejszyć zużycie opon od środka. Jak patrzę na tył to ewidentnie widać, że są one pod kątem.
zbieznosc byla ustawiana po kazdej wymianie kol ?
gregor1230
09-10-10, 23:04
Właśnie mam zamiar ustawić - tylko pytanie jest czy w em2 jest jakakolwiek możliwość ustawienia zbierzności na tylnej osi?
Grzesieklodz
09-10-10, 23:26
musisz kupić camber kit i wtedy ustawisz kąt koła z tyłu
gregor1230
10-10-10, 10:04
Może dacie namiar na te regulowane wahacze - pewne sprawdzone żeby się coś nie urwało, bo coś gdzieś na forum kiedyś czytałem , że komuś w zimę się uwalił chyba ksport ale nie jestem pewny.
Leeo mial ksporta i sie urwal .
gregor1230
10-10-10, 19:23
No właśnie jest coś pewnego na polskim rynku w sensownej cenie?
http://www.jdl-performance.com/regulowane-wahacze-tylne-skunk2-pro-honda-civic-coupe-2001-2005.html widzę że cena poszła nieco w dół
gregor1230
10-10-10, 21:21
1k za kawałek ... hehe to już jednak wolę co 2 sezony opony zmieniać i mieć pewność , że mi się koło nie urwie ;). Za taką część nie powinni wołać więcej niż 300 zł. Dobry spec technik znający wymiary zrobi to na polibudzie znacznie taniej ;). Osobiście na necie znalazłem innej firmy za 130 dolców więc rozbieżność cenowa jest spora, ale pewnie i jakość wykonania też. Ksporty z góry budzą podejrzenia także chyba zimę przejeżdżę na oemie. Dzięki za info.
drozyzna :O Eibacha powinny wystarczyc
akurat jest dostępne w PL i nie trzeba długo czekać.
Dobry spec technik znający wymiary zrobi to na polibudzie znacznie taniej - za takie podejście nie wiem czy się śmiać czy płakać :p . rozumiem że nie każdego stać na graty z wyższej półki ale tu chodzi o bezpieczeństwo, a na tym nie ma co oszczędzać. w stanach i owszem znajdziesz taniej ale trzeba swoje odczekać na paczkę. zresztą temat camber kitu był przerabiany już milion razy i wniosek padł taki że jeżeli nie masz dużo gotówki jednorazowo na wydanie na wahacze to nie kombinuj nic tylko po prostu zostań przy tym co masz :)
gregor1230
10-10-10, 21:59
Wogóle ten sklep to ceny ustalił pod nie ten kraj chyba ;). Są tam fajne rzeczy niemniej jednak gałka zmiany biegów za ponad 300 zł i wyglądająca gorzej niż oem hondy to coś nie tak. Dekielek do felgi w cenie 1/4 dobrej alufelgi to też ewenement. Wydaje mi się, że strasznie zdzierają. Eibachy znalazłem za 139 $ także cena w PL nie powinna przekraczać 500 zł. To już jakoś można znieść, ale i tak wolałbym tę kwotę w $ ;).
Możesz się śmiać lub nie, ale dobry materiał trochę pomysłu i można coś takiego wykonać samemu niemniej jednak trzeba na to czasu oraz jednego takiego podzespołu na wzór. Nie ma tam nic skomplikowanego - to nie silnik ;). Nie od dziś wiadomo, że biznes na częściach to żyła złota w porównaniu do kosztu wytworzenia.
Wracając do tematu dobrym pomysłem jednak będzie pozostanie przy standardowych wahaczach bez możliwości regulacji tak nakazuje zdrowy rozsądek biorąc pod uwagę stosunek ceny auta do tych dwóch wahaczy :).
KOWAL ziom
11-10-10, 21:42
a takie mam pytanie, jakie masz obniżenie? ja mam co prawda es7, ale to chyba nie ma znaczenia, a planuję -30/-25 i powiem szczerze, że te cambery z deka mnie odstraszają, a przy moich przebiegach... to by wychodziło, że opony co sezon....
ja mam obnizenie -30 i juz jest negatyw :) 2,30 stopnia :)
gregor1230
16-10-10, 01:06
popatrz na foto w avatarku ;). Jest baaaardzo nisko ;) i baardzo twardo. Z moich pomiarów wynika że conajmniej 3 centy mniej do oemu jak nie więcej. Trzyma się w zakrętach jak tramwaj po szynach. Ale z tyłu normalnie koła to X. Dlatego bierze je strasznie szybko.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.