Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 1.3 jak zrobić żeby szybciej przełączało?



SkibA
07-10-10, 18:27
Witam mam mały problem szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedniego tematu czy jest jakiś czujnik przełączania gazu? bo robię małe dystanse i nie zdąże nawet na gaz przełączyć bo silnik musi osiagnąc pełną temp. czyli kreseczka musi być rowno z tą ikonka temperatury na liczniku i dopiero wtedy sie da przełaczyć a to chyba nie jest normalne i nie opłacalne jeszcze przy tym ssaniu.Da sie jakoś ten czujnik usunąć albo coś z tym zrobić?

Nowakman85
07-10-10, 18:52
kto Ci powiedzial ze musi osiagnac pełna temperature i jaka to temperatura wedlug Ciebie? a jesli masz ustawiona za wysoka temp bo chyba mowimy tu o instalacji 2 generacji to jedz do warsztatu lpg i niech Ci zmniejsza temp przelaczania
PS:tak jest czujnik temperatury na reduktorze

SkibA
07-10-10, 19:12
nikt nie powiedzial tylko chodzilo mi oto ze musi byc ta wskazowka od temperatury na rowni z ta ikonka termometra w liczniku bo jak bedzie nizej to sie nie przelaczy:) a nie mozna by tego w domowych warunkach jakos zrobic?

Nowakman85
07-10-10, 19:19
czyli troche ponizej srodka calej skali tak ?? z tego co wiem to w domowych raczej nie chyba ze masz kabel do instalacji i laptopa jakiegos

SkibA
07-10-10, 19:28
no o to wlasnie mi chodzilo :) jak po nizej srodka to nie przelaczy.. no to jednak bede musial do tego gaziarza jechac:)

yautja
08-10-10, 08:05
Jeśli masz D13B2 to nie masz przypadkiem instalacji I generacji, czyli musisz najpierw dać na "0" żeby wypalić benzynę z gaźnika?

KOWAL ziom
08-10-10, 21:00
Witam mam mały problem szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedniego tematu czy jest jakiś czujnik przełączania gazu? bo robię małe dystanse i nie zdąże nawet na gaz przełączyć bo silnik musi osiagnąc pełną temp. czyli kreseczka musi być rowno z tą ikonka temperatury na liczniku i dopiero wtedy sie da przełaczyć a to chyba nie jest normalne i nie opłacalne jeszcze przy tym ssaniu.Da sie jakoś ten czujnik usunąć albo coś z tym zrobić?

jaką masz generacje gazu??? z tego co piszesz, to masz gaźnik (chyba w d13 tylko takie były), czyli starą instalkę (I gen) i przełączasz sam. I jeżeli nie jestem w błędzie, to trudno coś tu zmienić bo wtryski gazu potrzebowały dużej temp, żeby normalnie działały (u mnie tak było). Jak jest II gen i przełącza samo, to zależy jakie masz wtryski. Jedne potrzebują porządnego rozgrzania inne nie.

W zależności od tego jaką masz instalkę:
- I gen, jak będziesz przełączał to auto będzie się dławiło i na czerwonym świetle gasło (do momentu porządnego rozgrzania).
- II gen tutaj musisz próbować obniżać temp. załączania komputerowo, i albo będzie się dławiło, albo nie.

SkibA
08-10-10, 22:50
tak mam d13b2 i to jest gaznik i sam to musze przelaczac:( i raczej mam gaz I gen. bo jak za wczesnie przelacze to wlasnie tak dławi jak kowal ziom pisze... orientuje sie ktos ile by wyniusl koszt przerobienia tego na gaz II generacji i czy dużo jest tam przeróbek?

KOWAL ziom
09-10-10, 09:55
tak mam d13b2 i to jest gaznik i sam to musze przelaczac:( i raczej mam gaz I gen. bo jak za wczesnie przelacze to wlasnie tak dławi jak kowal ziom pisze... orientuje sie ktos ile by wyniusl koszt przerobienia tego na gaz II generacji i czy dużo jest tam przeróbek?

niestety, to trochę tak jak byś pytał jak przerobić civa 5 gena na 6 gena... w I gen gazie, jak dobrze mniemam, nie ma żadnej "elektroniki", tylko elektryka i mechanika. Sam decydujesz co jak. Jest Pb, załączasz "0", odcinasz Pb, jak się zacznie zamulać (zawartość gaźnika się spali) załączasz gaz i tyle. Jeżeli "wtrysk" jest dobrze rozgrzany to działa, a jak nie to dławi...

Wydaje mi się, że mógłbyś spróbować owinąć wtrysk jakimś materiałem ocieplającym. Szczególnie w okresie zimowym, może mieć to spory wpływ. Innej opcji za bardzo nie widzę. Wtryski kolejnych gen były sterowane elektronicznie, czyli raczej nie podejdą :(

SkibA
09-10-10, 16:16
aha a jaki by był dobry do tego materiał zeby takie cos zrobic ? nie raz tak mam ze auto nawet gasnie przy tym dlawieniu jak jest slabo rozgrzany.. w zime to bedzie masakra bo teraz musze w godzinach wieczornych jak jest ok.3 stopnie przejechac z 7 kilomentrow zeby sie dobrze rozgrzal i mogl przelaczyc:(

KOWAL ziom
10-10-10, 13:13
niestety tak to wygląda, materiał... są jakieś super taśmy itp, ale to byłby chyba przerost formy nad treścią. ja bym zaczął od czegoś banalnego i zero kosztowego (np kawałek starego waciaka). ważne żebyś zobaczył jakie to daje efekty. Bo z kolei, jak totalnie odizolujesz od silnika, to nie będą się rozgrzewały, dlatego na początku nie ma się co pakować w jakieś drogie rozwiązania. Popróbuj i powiedz czy są efekty

Mrj
11-10-10, 10:36
Widzę, że to dławienie itp to kwestia instalacji. Ja również mam 1.3 i przejeżdzam krótkie dystanse (2km) i wskaźnik temperatury nie zdąży się podnieść. Ale z dławieniem nie mam żadnego problemu, przejeżdzam te 500 metrów na benzynie, przełączam na 0 i przejeżdżam te 400m (na oko :p ) i wtedy przełączam na gaz i chodzi pięknie. Nawet jakbym odpalił na gazie to chodziłoby bez żadnego problemu ale wolę oszczędzać reduktor czy to co się tam zużywa :)

SkibA
12-10-10, 13:07
Gdzie wogole jest ten wtrysk gazu?:)

Jakub Skalski
16-10-10, 19:20
Napiszę swoje przemyślenia na temat tego co tu przeczytałem.Choć mam inny typ silnika i gaz sekwencyjny to problemy lub ich brak jest podobny.
Z tego co wiem o gazie to musi mieć odpowiednią temperaturę aby zmienić się z płynu na gaz i nie ma tu znaczenia czy silnik jest nagrzany mocno czy mało.To reduktor gazowy ma być dość ciepły aby instalacja dobrze działała. Instalatorzy podłączają reduktor najczęściej do przewodów ogrzewania wnętrza a to jest najczęściej dalekie miejsce. Trzeba podłączenie wejścia do reduktora zrobić zaraz za pompą wodną przed termostatem aby zaraz po uruchomieniu płyn ogrzewał reduktor gazowy.To jest takie pierwsze wyjście z bloku silnika.Wtedy zaraz po rozruchu silnika płyn będzie grzał reduktor gazowy i szybko gaz będzie ciepły i szybko będzie można przełączyć na gaz lub samo się przełączy.Wskazówka na tablicy podniesie się do 1 lub 2 kreski a auto będzie już jechać na gazie
A drugą korzyścią z tego jest to że w porze jesieni i zimy nie mamy problemy z ogrzewaniem kabiny bo reduktoe gazu nie zabiera nam ciepła.
Ja mam tak przerobione i gaz latem przełącza się już po około 500 metrach a zimą po około 1000-1500 metrach i nie ma szarpania autem.

paweld
16-10-10, 23:30
Jeżeli są problemy z pracą na słabo rozgrzanym silniku jest to wina ustawienia LPG. Jezeli jest to I gen to na wężu między reduktorem a mikserem znajduje się kryza regulowana ręcznie (kranik). Jeżeli jest to II gen to będzie tam silniczek krokowy (taki temat z kabelkami).
Jeżeli nie da się ustawić prawidłowo LPG to elementy są źle dobrane (mikser reduktor) lub reduktor wymaga regeneracji.

Mojej dziewczynie kupiłem 1.3 założyłem lpg i przy temperaturach do -5 moze odpalać na gazie (auto posiada szprycę, wstępne podanie dawki gazu w celu rozruchu) czasami trzeba trochę pokręcić (max 10 sek) ale lepsze to niż wypalanie :)

Jeżeli chcesz mieć problem z głowy i tzw pułeczkę to przerób na b7 i załóż sekwencję....

Kolega ma rację co do podłączena reduktora. W D13B2 jest obok termostatu takie obejście (tzw. mały obieg), tam należy montować zawsze reduktor w całej Dserii. W grzaniu reduktora chodzi o to zeby nie zamarzł podczas rozprężania gazu powstaje ujemna temperatura im lepiej reduktor wygrzany tym lepiej gaz odparawany...

Tak dla kolegi w swoim H22 mam sekwencję ustawiona na przełącznie przy 30 stopniach i przy temperaturze otoczenia 0 stopni po całej nocy przełącza mi na gaz po 300 metrach. Elektroniczne grzenie reduktora :)

SkibA
21-10-10, 19:06
hmm a jak by cos zrobic takiego zeby cieple powietrze lecialo wprost na reduktor to by sie szybciej przelaczylo to?:) np rozdzielic ten wezyk co idzie od kolektora do gaznika bo tamtedy chyba leci cieple powietrze tylko ze pewnie jak by sie rozgrzal dobrze silnik to by bylo za az za goraca :) i jeszcze jak juz przelacze na gaz to slychac pod maska takie puk i dopiero sie wtedy przelacza a jak jest zimny i przelaczam to juz tego dzwieku nie ma i czy dalo by sie zrobic tak zeby na chama to przelaczyc bo podejzewam zeby odpalal na gazie tak jak koledze wyzej na -5:)

paweld
24-10-10, 09:53
Twój problem tkwi w złym montarzu elementów i możliwe że też złym dobraniu. Ta rura z ciepłym powietrzem do puszki filtra musi być odłączona, podawanie ciepłego powietrza rozregulowuje gaz, podcisnienia w dolocie też się zmieniają robi to ogólne kino. Jak silnik jest rozgrzany to jest zamykana automatycznie dlatego gaz może działać tylko przy pełnym rozgrzaniu. Doezwij się do mnie na paweld@wp.pl i napisz o co chodzi to wyślę ci foto jak to jest zamontowane w tamtym d13b2. Pozdrawiam

yautja
25-10-10, 10:37
To może wklej zdjęcia tutaj dla ogólnego pożytku?

KOWAL ziom
25-10-10, 21:45
Jeżeli są problemy z pracą na słabo rozgrzanym silniku jest to wina ustawienia LPG. Jezeli jest to I gen to na wężu między reduktorem a mikserem znajduje się kryza regulowana ręcznie (kranik).

tylko z tym kranikiem to trzeba uważać, jak miałem kadeta, to jak było mega zimno, to gaz w ogóle nie chciał działać. robiłem przełączenie 1-0-1 i zaraz gasł. wtedy musiałem otwierać maskę i kręcić kranikiem... jak pamiętam były dwa. problem w tym, że za kranikiem kryją się blaszki, które się mogą wyrobić, co miało miejsce u mnie. co więcej, te blaszki nie lubią dużych mrozów, i wtedy mimo szczerych chęci trzeba pokręcić. ale to i tak jak koledzy piszą wszystko zależy od danej instalacji.

SkibA
25-10-10, 23:52
Kranikiem sie juz bawilem:) na ustawianiu gazu tez bylem i nic sie nie zmienilo mechanik jakis lewy byl bo sie zabardzo nie znal na tym z tego co powiedzial po ustawieniu ale przynajmniej kasy nie wziol:) Jak kolega paweld wysle zdjecia to bede probowal cos tam pogrzebac i dam znac

paweld
26-10-10, 19:55
Po pierwsze jak ktoś ustawia Igen to powinien przynajmniej mieć oscyloskop i sprawdzić czy lambda pracuje jeżeli nie ma lambdy to włożyć sądę szerokopasmową w wydech. Na tej podstawie wiadomo co się dzieje i czy ustawienia są OK.
Ludzie ustawiający na ucho, zapach bądz na 3000obr niech lepiej zajmą się czymś innym...

Kranik - ustawienie silnika po dobciążeniem (inne obroty niz wolne, bardzo mało wpływa na pracę na wolnych... chba że jest całkowicie zakręcony)
Regulacja w redukrorze nr1. (siła membrany, to jak membrana reaguje na podciśnienie) - ustawienie dawki na wolnych obrotach (regulacja praktycznie nic nie zmienia dla pracy pod obciążeniem)
Regulacja w reduktorze nr2. (stała dawka gazu, dawka podawana bez względu na podciśnienie) - ustawienie dawki na wolnych obrotach (regulacja delikatnie zwiększa wydajność reduktora i pozwala uzyskać zadawalający efekt szprycy)

dodałbym fotki ale nie przyjmuje w normalnej jakości fotka do 19k to fotka na której nic nie widać. Może ktos wie jak to zrobić zeby normalna jkośc była??

Jak dodać fotki w normalnej jakości

yautja
27-10-10, 09:19
Skorzystać z fotosik.pl lub imageshack?

SkibA
27-10-10, 16:26
zdjecia które przeslal mi paweld dla nie cierpliwych :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14b2570326a715dd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3274ba757770d586.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09d112d55bac827f.html

paweld
28-10-10, 07:43
Oglądałem foto przysłane przez SkibA

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/546aca62a58f3b68.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b18219ebfbfc9511.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/52ebd6d6dfe565a6.html

Jak dal mnie tragedia, brak wiedzy i profanacja gaźnika.
Technologia z przed 10lat tzw. rurki emulsyjne. Jeżeli miałbym to na gwarancji to zarządałbym demontarzu gazu i przywrócenie wszystkiego do orginału.

Wszystko mogło by działać gdyby montażysta miał jakąś wiedzę na temat działania gaźnika i rurki były za gaźnikiem (gaźnik jest zwężką i między nim a przepustnicami jest duże podciśnienie.

Co do poprawienia działania tego systemu to należało by uszczelnić rurkę która wchodzi
w gardziel wolnych obrotów i delikatnej jazdy (tam gdzie jest ta klapka co na źimym się zamyka. nie widzę sruby regulacyjnej ale w tym systemie powinny być dwie (osobne dla każdej z rurek emulsyjnych (w celu zapewnienia poprawnej pracy na niskich obrotach).

Jeżeli zdecydujesz się na poprawę działania systemu LPG w ten sposób to opiszę Ci dokładnie co i jak.

yautja
28-10-10, 07:48
Ale masakra!
Ja bym tu zaczął od wstawienia porządnego miksera dwuprzelotowego a nie rurek (obie idą do 2-giej przepustnicy?). No i nowa pokrywa puszki filtra, bo ta pocięta już się raczej do niczego nie nada.

SkibA
28-10-10, 09:29
Tak własnie myslalem ze to bedzie tragedia...:(niestety takie auto kupiłem z ta insatalacja poprzedni wlasciciel mowil ze bylo to kilka razy przerabiane... i mam tez tak ze jak jade mam juz ok 5tys obrotow otwiera sie druga przepustnica i tak jak by go w tym momencie zadlawilo na 1 sek przerywa a potem wkreca sie dopiero na wyzsze obroty..To odczego zaczynamy?:)

yautja
28-10-10, 09:39
Od miksera.

SkibA
28-10-10, 12:15
Ok to jaki będzie najlepszy i czy można to zrobić w domowych warunkach samemu?

paweld
28-10-10, 21:32
Ja bym przywrócił wszystko najpierw do orginału albo próbował coś zrobić z tym. Trzeba się pogodzić ze gaz typu kuchenka nigdy nie będzie idealny zawsze będzie coś. Ale to już właściciel musi zadecydować...

SkibA
29-10-10, 14:13
To czyli co wszystko trzeba usunac te rurki do gazu to cos a'la od kuchenki reduktor itp? i od nowa wszystko zakladac zeby to chodzilo tak jak u ciebie?