Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : olej i lpg ?



megik06
06-10-10, 15:11
witam
Mam ostatnio nurtujący problem i brak fachowych info na ten temat...najgorsze jest to,że z olejem to jak z autami,każdy ma inne i wierzy w co innego!A jeszcze inni handlują czymś i rozsiewają dezinformacje...Sprawa jest następująca-mam d14z6 w lpg,136tys. km. Zaklikała mi wymiana oleju i zacząłem się dogłębnie nad tym problemem zastanawiać!Możliwe,że jakbym pojehcał do tesco czy pierwszego lepszego mechanika problem by znikł,ale...Auto jeździło na oleju tws motor sport 10w60,który wrzuciło im ASO Pilch i Biela.Olej wydaje sięw miarę,nierozlewany w Polsce.1l w autoryzowanym sklepie castrola w Wałbrzychu(fota dla niewierzących kosztował 85zł)Moim błędem było kupienie zamiennika edge sport 10w60,abo przez ten olej lubią się zacierać silniki i jest to lipny zamiennik.
Co więc mam zrobić i na jaki najlepiej olej zmienić?!Olej jakiego potrzebują to syntetyk,a myślę,żę ważnym aspektem tego jest fakt,że mam lpg i przez co otoczenie silnika i temperatury spalania w nim wzrosły i może faktycznie zostać przy 10w60,ewentualnie zmienić na 5w50?!Mam raczej umiarkowany styl jazdy.Może poza preferencjami ma ktoś troszkę fachowej wiedzy na ten temat.Ja do tej pory wierzyłem w Castolra,miałem nawet zamiar ściągać ten olej z niemiec,bo mam możliwość.

jasiek09
06-10-10, 15:34
to tylko d14 i niezależnie czy z lpg czy nie lałbym na twoim miejscu albo total,shelll,motul 5w40 jesli chcesz zostac przy syntetyku. (sam jeżdzę na LPG):)

megik06
06-10-10, 16:59
na sąsiednim forum toyoty znalazłem post o olejach amsoil 5w40?jeździł może ktoś na czymś takim?
http://forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=22561

to link do strony,a na dole są testy na you tube...troszkę się nie mogę nadziwić...

to tylko d14 i niezależnie czy z lpg czy nie lałbym na twoim miejscu albo total,shelll,motul 5w40 jesli chcesz zostac przy syntetyku. (sam jeżdzę na LPG)
jak mi powiedziało kilku mechaników,aso hondy wypowiedziało się podobnie-im lepszy olej tym dłuższa żywotność silnika...

może ktoś dorzucić ewentualnie jakie dobre filtry oleju polecacie?

jasiek09
06-10-10, 18:32
jak mi powiedziało kilku mechaników,aso hondy wypowiedziało się podobnie-im lepszy olej tym dłuższa żywotność silnika...

kurde nikt by chyba na to nie wpadł;) co do filtrów omijaj filtrona a po za tym to powinieneś pytać tutaj http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!

OSCAR
07-10-10, 07:25
czesc,

Tak jak jasiek pisze - to 1.4, wiec 10W60 nie jest konieczny, przeciez nie upalasz tego na torze.

Jesli ma byc polsyntetyk to polecam valvoline 10W40 max life, jezdzilem na nim do tej pory i zlego slowa nie powiem, obecnie przesiadlem sie na full syntetyk, rowniez valvo tyle, ze 5W50 i wlasnie taka oliwe ci polecam jesli chcesz zostac przy syntetyku.

pozdrawiam

megik06
07-10-10, 13:18
wiadomo,że jeżdzę na syntetyku,a ten castol 10w60 tws moto sport to paradoksalnie syntetyk...jeżeli nie wykombinuje asoil 5w40 to chyba faktycznie zaleję valwo 5w50 albo motulem

jasiek09
07-10-10, 14:26
po co Ci olej którego właściwości i tego do jakich warunków pracy silnika jest przeznaczony i tak nie wykorzystasz, zalej coś z tego co poleca Oscar albo pisałem ja wcześniej i będziesz zadowolony

megik06
07-10-10, 15:11
po pierwsze ciekawość,choć wiadomo,jak czasami z nią jest...po drugie wejdź sobie na stronę amsoila i poczytaj o oleju,filtrach...wiedziałem o tym,że w USA auta robią 30-40k a autach benzynowych bez remontu i nie jest to jakiś wymysł,a w Polsce mówią benzyna i po 25k do remontu...skoro jest taka różnica jakości olejów pomiędzy europą,a zwłaszcza Polską a resztą świata,to się zaczynam wcale nie dziwić tym...powiem tak,skoro wg wyliczeń wyjdzie mnie ten biznes-filtr+olej 5l-17-180 zł,to co mi zależy?ale dzięki za rady

jasiek09
07-10-10, 16:58
tak tak tak ale w Polsce dużo osób leje co tańsze czytaj 15W i skutki później są jakie są.. a widziałeś jak wygląda twój silnik chociaż pod pokrywą zaworów? to też dużo powie...tak czy inaczej lanie 10W60 gdzie tak jak pisałeś masz styl jazdy umiarkowany mija się z celem

megik06
11-10-10, 22:36
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
podrzucił to lemur,tekst który chyba najlepiej opisuje problem związany z olejem...

LemonR
12-10-10, 19:50
...podrzucił to lemur...

a żebyś pomylił syntetyk z sokiem jabłkowym! ;)

megik06
16-10-10, 12:42
buehhe,trochę mi się to pomyliło;p
zmieniłem olej na synpower 5w40 valvoline i narazie jestem zadowolony:)z wizualnych rzeczy autko pracuje na pewno ciszej!
sorry Lemonr:o

paweld
16-10-10, 23:42
Po pierwsze od 10W60 castrola nie zacierają się silniki. Silniki zacierają się z braku oleju nie zależnie jaki on jest. Jeżeli masz d14 to wystarczy jakieś markowe 10W40 większość jest rozlewana w PL i pochodzi z tych samych beczek wiec marka moło istotna. Jesteśmy pierwszym krajem który łapie się na normę ukraińską więc co kolwiek kupione w niemczech będzie o niebo lepsze niż to co sprzedają u nas. Jeżeli chodzi o filtry to filtron jest straszny, polecam knechta i zmiany oleju co 10tyś. Najlepiej lekko unieść przód wtedy więcej starego oleju wyleci...

Stosowanie oleju typu 10W60 mija się z celem nawet na gazie osiagnięcie temperatury powyżej 100 stopni przy silniku d14 jest mało realne chyba że na torze :)

megik06
19-10-10, 19:12
Po pierwsze od 10W60 castrola nie zacierają się silniki. Silniki zacierają się z braku oleju nie zależnie jaki on jest. Jeżeli masz d14 to wystarczy jakieś markowe 10W40 większość jest rozlewana w PL i pochodzi z tych samych beczek wiec marka moło istotna. Jesteśmy pierwszym krajem który łapie się na normę ukraińską więc co kolwiek kupione w niemczech będzie o niebo lepsze niż to co sprzedają u nas. Jeżeli chodzi o filtry to filtron jest straszny, polecam knechta i zmiany oleju co 10tyś. Najlepiej lekko unieść przód wtedy więcej starego oleju wyleci...

Stosowanie oleju typu 10W60 mija się z celem nawet na gazie osiagnięcie temperatury powyżej 100 stopni przy silniku d14 jest mało realne chyba że na torze

a propo faktu zatarcia silników na castrolu 10w60,to możę się zagalopowałem,bo faktycznie zatarcie nastąpiło 2 silników w ciągnikach (tiarach)zalanych innym olejem tej firmy i mechanika,który naprawia moje auto poproszono o ekspertyzę.Zatarcie ponoć następuje podczas zarzucenia oleju na panewki,co jest częstą przyczyną.Koleś ma flotę kilkunastu takich aut,a w 2ch nowych autach poszły nowe silniki silniki.Ekspertyza wskazała na wadę ze strony układu smarowania.
Mechanik stwierdził,że i na polskich mobilach i lotosach też zacierały się silniki,więc jest pewna teoria potwierdzona przypadkami,że oleje rozlewane w Polsce lubią odbiegać jakościowo od tych importowanych.
Jeżeli ktoś uważa,że w japońskich silnikach można zupełnie wszystko lać,to a zwłaszcza mało wymagającego d14z6,to się nie zgodzę...jak oszczędzę przez 10 lat z oleju 800zł,to ile będzie mnie remont silnika kosztował?pewnie 800zł nie wydam tylko dwa trzy razy tyle,a taka jest różnica pomiędzy markowym olejem o dobrych parametrach,a olejem z Tesco.
Z oleji nie rozlewanych w Polsce,na pewno jest Valvoline,Liqui Moly,prawdopodobnie Motul.
10w60 wlali w ASO co potwierdza chyba,żę nie zawsze znają się tam na tym co lać do Hani i dlaczego...to jest olej zasadniczo tylko do aut BWM z serii m.
J jeśli chodzi o klasę światową filtrów,to używam Mana i pierwszą dostrzeżoną różnicą pomiędzy filtrem Mama a filtrem założonym przez ASO była jego wielkość!!!Filtr mana miał średnicę większą o jakieś 3-4cm.Wydaje mi się,że może mieć to znaczenie.
Olej zalecili mi wymienić przy kolejnych 15tyś km.Taka wymiana jest ok,a 10k to bardziej na mineral przy instalacji gazowej...w końcu nie poto zalewam auto bardzo dobrym olejem,by przy mojej spokojnej jeździe zmieniać olej przy 10k.:cool:

djwafel
24-10-10, 12:50
Ja leje Niemieckiego Castrola 10W40. W 5 litrowych butlach. Nie ma problemu z samochodem nie pali oleju nie pracuje głośniej zero wycieków.

mirasek
26-10-10, 12:29
10w60 wlali w ASO co potwierdza chyba,żę nie zawsze znają się tam na tym co lać do Hani i dlaczego...to jest olej zasadniczo tylko do aut BWM z serii m.

Od kiedy to dana klasa lepkości dedykowana jest do konkretnego auta? ;) Jasne że silniki mają swoje optimum ale pracują w różnych warunkach, 10w60 ma sens gdy średnia temp. oleju jest znacznie wyższa od typowej, a takich warunków pracy raczej nie osiągniesz na ulicy, szczególnie seryjnym niewysilonym autem. Ludzie myślą że jak pisze "racing" i ma SAE 60 to najlepiej chroni silnik, a tak na prawdę to jeszcze nic nie mówi.



J jeśli chodzi o klasę światową filtrów,to używam Mana i pierwszą dostrzeżoną różnicą pomiędzy filtrem Mama a filtrem założonym przez ASO była jego wielkość!!!Filtr mana miał średnicę większą o jakieś 3-4cm.Wydaje mi się,że może mieć to znaczenie.

Puszka może być i dwa razy większa, nie ma to znaczenia. Istotny jest wkład filtrujący, jego przepustowość, stopień filtracji, membrana przeciwzwrotna, zawór przelewowy, materiały i wykonanie. Nie masz za bardzo możliwości obiektywnego porównania różnych filtrów olejowych, chyba że posiadasz silną autosugestię i po wkręceniu droższego filtra samochód ciszej pracuje, lepiej się zbiera, mniej pali, itd... ;)