Zobacz pełną wersję : lampy bi-xenon
Witam kupiłem pare dni temu hondę EJ9 i mam założone lampy soczewkowe firmy HONDA mam w nich bi-xenon czy to jest legalne??
po niżej fotka tych lamp:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44d13b78864f3ee3.html
w polsce to nic nie jest legalne :)
a to chyba nie ten dzial
Znający się na Hondach(policja nie koniecznie) zauważą, że te lampy były przerabiane ( seryjny takich nie ma)- czyli nie mają homologacji także na ksenonowe źródła światła więc są nielegalne ( dodatkowo powinny mieć spryskiwacze świateł). Mój sąsiad jeździ już na ksenonach (bez soczewki) z rok i nic mu nie zrobili- zależy na kogo trafisz. A to, że masz przy ksenonach soczewki to jest duży plus- przynajmniej nie świecą w niebo( i aż tak się nie rzucają w oczy misiakom). Są takie zakłady, które na lewo wybijają homologacje, więc, może na wszelki wypadek warto takie coś zrobić. tu jest filmiki o ksenonach http://www.youtube.com/watch?v=J4wB8vKh6HE http://www.youtube.com/watch?v=9icEdkRvJOs&feature=related
ale to sa lampy firmy HELLA-HONDA, wiec sam nie wiem czy podroba czy legalne
ale to sa lampy firmy HELLA-HONDA, wiec sam nie wiem czy podroba czy legalne
To co jest napisane na obudowie nic nie znaczy. Bo przecież problemem nie jest rozklejenie lampy i zamontowanie wewnątrz soczewki. Jeśli chcesz sprawdzić czy to lampa oryginalna czy tez przerobiona z zamonotowana soczewką - spójrz na oznaczenia na kloszu lampy z przodu. Od razu będzie jasne co to za lampa i do jakiego źródła światła dostosowana.
Od razu mogę powiedzieć, że cokolwiek by tam nie było - to twoja lampa nie jest legalna, dlaczego:
1. Jesli to przerobiona lampa - tracisz homologację i nie powinienes przejsc przegladu, lub stracić dowód podczas kontroli (mowa oczywiście o policjacie który zna się na rzeczy)
2. Masz Xenon/BiXenon a twoja lampa nie jest do niego przystosowana = problem jak wyżej
Ponadto, jeśli fabrycznie w danym modelu nie występowały lampy typu xenon nielegalne jest montowanie xenonów. Bowiem posiadając reflektory z wyładowczym źródłem światła należy mieć automatyczną (!) regulację wysokości świecenia - zazwyczaj zamontowaną przy tylnej osi oraz system czyszczenia szybki reflektora (wycieraczki jak w Volvo lub/i wysokociśnieniowe spryskiwacze). Trzeba podkreślić automatyczną regulację bowiem ręczna regulacja wysokości to nie jest to.
AMEN!
Inna sprawa jest sam fakt posiadania xenonu w naszej budzie. O ile w soczewce jeszcze OD BIEDY bym przymknal oko o tyle jak widze w normalne lampy wepchane jakies cuda to mnie skreca. Wiejski tjuning porownywalny z masowo wsadzanymi obecnie diodami.
eee ziomus masz przerobiona lampe a soczewki pochodzą z merca E-Klasse :p wiec lampy nie orginalne :rolleyes:
Są 2 typy lamp wyładowczych D2R oraz D2S.
Lampy D2R przystosowano do zastosowania w reflektorach oświetleniowych z odbłyśnikami paraboidalnymi z gładkim szkłem- przezroczystym, czyli takimi jakie maja 6 geny seryjnie montowane. Posiadają one wewnątrz lampy wyładowczej specjalne przysłony w postaci szpilek równoległych do osi wzdłużnej lampy, ograniczających emisję strumienia świetlnego w kierunku dolnej części odbłyśnika, to jest nic innego jak przysłona którą możecie spotkać w zwykłej żarówce H4. Lampy typu D2S przystosowano do projektorów z odbłyśnikami elipsoidalnymi (projecyjnymi)- patrz soczewka tam strumień świetlny skupia soczewka po odbiciu od odbłyśnika. Światła mijania w takim reflektorze realizowane są za pomocą przysłony która znajduje się wewnątrz reflektora pomiędzy odbłyśnikem a ową soczewką. Drogowe światła to usunięcie tej przysłony. Taka jest zasada działania tego reflektora. To jest zupełnie inna konstrukcja reflektora. O zaletach tego rozwiązania nie będę się rozpisywał.
Jeżeli zamontujemy lampę wyładowczą D2R do odbłyśnika paraboidalnego to nic nie zmieniamy poza tym że zmienia nam się strumień świetlny a co za tym idzie temperatura barwy - od 4000 [K]. Rozkład wiązki światła natomiast nie ulega zmianie. Załamanie promieni świetlnych i rozproszenie światła odbywa się bezpośrednio na powierzchni odbłyśników przy czym temu jeszcze pomaga przysłona. Dzięki temu zastosowano nieprofilowane, przejrzyste szkła reflektora, pozbawione elementów optyki. Aby możliwe było uzyskanie rozsyłu promieni dla świateł mijania i drogowych, żarnik żarówki musi znajdować się w odpowiednim położeniu. Pociąga to za sobą określenie kąta alfa – kąta nachylenia krańcowego promienia odbitego od osi optycznej reflektora lub inaczej do powierzchni drogi.
Także montując lampę wyładowczą typu D2R do reflektora który posiada odbłyśnik paraboidalny nie będziemy olśniewać innych uczestników ruchu drogowego, Bo jeżeli by tak było to ta sama zasada musiałaby się odnieść również i do zwykłych żarówek H4, H1 itd. Systemy poziomowania oraz spryskiwacze reflektorów tak ale do reflektorów elipsoidalnych, ponieważ tam wiązka światła kształtuje się zupełnie na innej zasadzie.
Kolega w tym VI genie ma wykonana niezłą rzeźbę. Taki reflektor nie będzie spełniał swojego zadania w 100%. Oczywiście widoczność poprawi się ale olśnienie kierowców jadących z przeciwnej strony jest o wiele większe jak nie, pewne.
Dziękuję za uwagę.
jarcyn ciekawą lekturę napisałes ;) tylko jedna pytanko mam dlaczego xenon na soczewce ma oslepiac:confused: jesli soczewka bedzie prawidłowo siedziała i dobrze ustawiona na wysokosci to nie bedzie walic po oczach z przeciwka :)
Bo soczewka skupia światło po dobiciu od odbłyśnika a co za tym idzie wiązka światła idzie kierunkowo. Granica światło-cienia jest wyraźniejsza.
Jak będziesz jechał po równym asfalcie jak stół to nie będziesz oślepiał ale jak dojdą tylko nierówności na drodze to będzie to odbierane z przeciwka tak jakby Ci ktoś latarka przed oczami machał góra -dół. Do tego dochodzi ruszanie oraz hamowanie pojazdu. Dlatego napisałem że przy soczewce powinna być automatyczna regulacja świateł oraz spryskiwacze reflektorów.
Oczywiście pisze o soczewce zamontowanej w taki sposób jak u kolegi w aucie bez regulacji i sprysków.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.