klonu1988
04-10-10, 16:19
Witam,
mam problem z moją hondą civic 93rok, 1.5 benzyna + gaz D15B7, wersja coupe amerykanska.
Otóż wracałem dzisiaj do domu ze studiów i ledwo odpalilem auto - na benzynie nie dało się jechać a na gazie ledwo ledwo się doczołgałem do domu. Silnik chodzi baaaardzo nierówno, nie wkręca się na wysokie obroty - pali się kontrolka ECU.
Zrobiłem samodiagnotykę i wywaliło mi błędy: 1, 4, 9, 15, 17, 43
Niektóre były już wcześniej - te dotyczące sondy lambdy i czujnika prędkości pojazdu VSS, ale co z tymi pozostałymi błędami?
Czy numer 9 to czujnik położenia wału korbowego?
Proszę o pomoc - każda sugestia mile widziana.
Zrobiłem reset ECU i został błąd nr 4 - Open or shorted signal circuit - co to dokładnie jest?
Silnik jak chodził tak chodzi, po resecie nie ma żadnej poprawy. Aha na benzynie silnik się kręci do 3500 obrotów i ani kszty więcej a na gazie trochę lepiej ale też baaaardzo niepoprawnie...
Proszę o pomoc
Pomału dochodzę do wniosku, że to czujnik położenia wału korbowego - jak sądzicie? Gdzie go mogę znaleźć? Jeżeli to ten czujnik to jego wymiana załatwi sprawę czy to znaczy, że coś jest nie tak z silnikiem innego?
P.S. 15K km temu wymieniałem rozrząd wraz z pompą wody - czy to ma jakiekolwiek znaczenie?
mam problem z moją hondą civic 93rok, 1.5 benzyna + gaz D15B7, wersja coupe amerykanska.
Otóż wracałem dzisiaj do domu ze studiów i ledwo odpalilem auto - na benzynie nie dało się jechać a na gazie ledwo ledwo się doczołgałem do domu. Silnik chodzi baaaardzo nierówno, nie wkręca się na wysokie obroty - pali się kontrolka ECU.
Zrobiłem samodiagnotykę i wywaliło mi błędy: 1, 4, 9, 15, 17, 43
Niektóre były już wcześniej - te dotyczące sondy lambdy i czujnika prędkości pojazdu VSS, ale co z tymi pozostałymi błędami?
Czy numer 9 to czujnik położenia wału korbowego?
Proszę o pomoc - każda sugestia mile widziana.
Zrobiłem reset ECU i został błąd nr 4 - Open or shorted signal circuit - co to dokładnie jest?
Silnik jak chodził tak chodzi, po resecie nie ma żadnej poprawy. Aha na benzynie silnik się kręci do 3500 obrotów i ani kszty więcej a na gazie trochę lepiej ale też baaaardzo niepoprawnie...
Proszę o pomoc
Pomału dochodzę do wniosku, że to czujnik położenia wału korbowego - jak sądzicie? Gdzie go mogę znaleźć? Jeżeli to ten czujnik to jego wymiana załatwi sprawę czy to znaczy, że coś jest nie tak z silnikiem innego?
P.S. 15K km temu wymieniałem rozrząd wraz z pompą wody - czy to ma jakiekolwiek znaczenie?