PDA

Zobacz pełną wersję : Szybkie pytanie - szybka odpowiedź TYLKO NADWOZIE MA/MB/MC!



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104

Uniek
03-07-14, 21:24
Pytanie nr 1: Czy MB6 wychodzily bez ABSu ??? Bo tak twierdzi jeden ze sprzedajacych auto.
Pytanie nr 2: Nie dziala reczny czy to typowa przypadlosc ? Jak skonstruowany jest reczny w VI genie ? Sa jakies problemy zeby to naprawic ?
Pytanie nr 3: Ile orientacyjnie kosztuje kompletny rozrzad do MB6 ?

Dzieki za odpowiedz

PZDR

luchuma
03-07-14, 21:29
Pytanie nr 1: Czy MB6 wychodzily bez ABSu ??? Bo tak twierdzi jeden ze sprzedajacych auto.
Pytanie nr 2: Nie dziala reczny czy to typowa przypadlosc ? Jak skonstruowany jest reczny w VI genie ? Sa jakies problemy zeby to naprawic ?
Pytanie nr 3: Ile orientacyjnie kosztuje kompletny rozrzad do MB6 ?

Dzieki za odpowiedz

PZDR

1. NIE
2. problem albo z linkami, albo tloczek sie nie rusza, albo sruba ruszajaca tloczkiem wyrobiona, albo mechanizm na zacisku stoi, albo prowadnice stoją
3. od 250 w góre

fakir
03-07-14, 21:33
Nie dziala reczny czy to typowa przypadlosc ? Jak skonstruowany jest reczny w VI genie ? Sa jakies problemy zeby to naprawic ?
podobnie jak w innych autach, reczny jest na lince,
zazwyczaj ręczny działa w Civic'ach :) i nie jest jakimś często awaryjnym elementem.
ręczny na bębnąch jech mocniejszy od tego na tarczach.



Ile orientacyjnie kosztuje kompletny rozrzad do MB6 ?


same części w silnikach D'seria ok. 200-300zł i to nie najtańsze, robocizna pewnie drugie tyle ale to zalezy od regionu i mechanika, ale nie ma tam nic skomplikowanego.
Jeśli ktoś jest ogarnięty to wymieni sam rozrząd, warto przy okazji wyregulować zawory.





Panocki, czy zewnętrzne lusterka w moim MA9 odkręcę bez zdejmowania boczków-tapicerki?
bo wiadomo trójkątne plastiki (lub tweetery, zależnie od wersji) trzeba zdemontować

Uniek
03-07-14, 21:42
Dzieki za odpowiedz.

Wroce jeszcze do ABSu. Gosc twierdzi ze nigdy mu sie nie zaswiecila kontrolka, nawet zmienial zarowke ... hmmm jakby bylo cos nie tak to by przeciez swiecila kontrolka caly czas. Spotkal sie ktos z takim zachowaniem ABSu ?

luchuma
03-07-14, 21:57
Dzieki za odpowiedz.

Wroce jeszcze do ABSu. Gosc twierdzi ze nigdy mu sie nie zaswiecila kontrolka, nawet zmienial zarowke ... hmmm jakby bylo cos nie tak to by przeciez swiecila kontrolka caly czas. Spotkal sie ktos z takim zachowaniem ABSu ?

za zegarami powinna byc dodatkowa kostka zeby wpiac w zegary i ona odpowiada za lampke ABS

i zeby zmienic zarowke to trzeba zdjac bodaj ramke zegarow

Poll
03-07-14, 22:03
Kontrolka musi się zapalić przy włączeniu zapłonu.

Raus
03-07-14, 22:31
Co do tego ABSu to chyba najłatwiej niech właściciel sprawdzi pod maską czy jest pompa ABSu :)

fakirsd
03-07-14, 22:59
Panocki, czy zewnętrzne lusterka w moim MA9 odkręcę bez zdejmowania boczków-tapicerki?
bo wiadomo trójkątne plastiki (lub tweetery, zależnie od wersji) trzeba zdemontować

Jak masz elektryczne lusterka to chyba boczek kierowcy trzeba zdjąć aby odłączyć wtyczkę od przycisku (tak na 99%)

zenekqa89
03-07-14, 23:26
właśnie tuleje zakupiłem tego drążka a tłucze się patyk nie drążek reaktacyjny identycznie jak u mnie tuleja na drążku reakcyjnym wymieniona, ale jest luz na patyku za gumową osłona przed wejsciem w skrzynie... niwelował kiedyś ktoś ten luz? jak to można skasować,naprawić?

Rzyq
04-07-14, 08:10
identycznie jak u mnie tuleja na drążku reakcyjnym wymieniona, ale jest luz na patyku za gumową osłona przed wejsciem w skrzynie... niwelował kiedyś ktoś ten luz? jak to można skasować,naprawić?

Chodzi o ten krzyżak? Jeżeli tak, to ja to wziąłem ściągnąłem, pościnałem nity, na tulejki plastikowe troche izolacji poszło i skręciłem to na śrubach z nakrętkami samokontrującymi. Póki co działa, nic nie lata.

zdjęcia 2 i 3 https://www.roverki.eu/zrob-to-sam/425-klekotanie-dzwigni-zmiany-biegow-w-dieslu-sdi.html

djhubertusss
04-07-14, 08:53
O to to. Właśnie o to mi chodzi wielkie dzięki:D

Bartko
04-07-14, 09:04
No właśnie,że byłem sprawdzić szczelność układu i jest wszystko ok. Tylko tak dziwnie chłodzi. Ktoś miał taki problem jak ja podczas demontażu listem drewnianych ???

Nie chodzi o szczelność układu klimatyzacji (obiegu czynnika chłodniczego) tylko koledze zapewne chodziło o szczelność rur układu wentylacji.

jakub2332
04-07-14, 09:22
Hmm to obieg na każdy z nawiewów jest osobno poprowadzony z nagrzewnicy?

Bartko
04-07-14, 11:41
Za nagrzewnicą rozdzielają się na poszczególne wyloty. Rozkręć środkowy tunel i popatrz co tam się dzieje.

banancivic
04-07-14, 12:08
Panowie , panie .. Wkładając do mojej MA8 słupek z D14A3 wystarczy tylko osprzet z mojego A2 przełożyć i wszystko będzie chulać ?

zenekqa89
04-07-14, 12:34
Chodzi o ten krzyżak? Jeżeli tak, to ja to wziąłem ściągnąłem, pościnałem nity, na tulejki plastikowe troche izolacji poszło i skręciłem to na śrubach z nakrętkami samokontrującymi. Póki co działa, nic nie lata.

zdjęcia 2 i 3 https://www.roverki.eu/zrob-to-sam/425-klekotanie-dzwigni-zmiany-biegow-w-dieslu-sdi.html

u mnie chodzi o inne miejsce. Tu GDZIE pokazujecie nie mam luzów tylko blisko skrzyni jak ten drazek w nią wchodzi

mickee
04-07-14, 13:31
u mnie chodzi o inne miejsce. Tu GDZIE pokazujecie nie mam luzów tylko blisko skrzyni jak ten drazek w nią wchodzi

Wyciągasz drążek z samochodu. Rozwiercasz lub ścinasz nity (nita nie wybijesz, musisz lekko rozgiąć widełki żeby wyciągnąć tuleję). Kupujesz gdzieś grubą gumę, z której dorobisz nową tuleję gumową. Na koniec skręcasz na śrubę (nakrętka samokontrująca lub klej do gwintów). Gotowego elementu nie dostaniesz, pozostaje tylko rzeźba.

bartek_levis
04-07-14, 14:27
powinno

djhubertusss
04-07-14, 21:34
czy przyczyną wibracji na kierownicy i pedale gazu przy 120km/h może być większy luz na przegubie wewnętrznym jak ciągnę prawą półośkę do siebie w poziomie niż na lewej? jak ruszam góra dół prawo lewo to zero luzu.

Brylant1
05-07-14, 09:22
Prosty test przegubu wewnetrznego,
Podnosisz przednie kolo z tej strony z ktorej podejrzewasz przegub wbijasz 2 bieg puszczasz sprzeglo dogahesz gazu i jednoczesnie wciskasz hamulec ale tak aby obroty nie rosly i nie spadaly, jezeli pojawia sie wibracje przy wcisnieciu hamulca to przegub wewnetrzny do wymiany, jest tylko jeden warunek, musisz miec prosciutkie tarcze z przodu

djhubertusss
05-07-14, 15:33
a nie spadnie samochód z podnośnika przy tym teście jak będę go na podwórku przeprowadzał?

luchuma
05-07-14, 15:35
A masz szpere?

djhubertusss
05-07-14, 15:49
a faktycznie sorki za gapiostwo. Ok sprawdzę. Przekładałem wczoraj koła przód - tył i rano jadąc do pracy do 160km/h zero bicia. Dziś wracając pod górę na 4biegu rozpędziłem do 100-110km/h i na prostym już wibracje przy 120km/h

Camellia Racing
05-07-14, 15:54
Przekładałem wczoraj koła przód - tył i rano jadąc do pracy do 160km/h zero bicia. Dziś wracając pod górę na 4biegu rozpędziłem do 100-110km/h i na prostym już wibracje przy 120km/h

Przełożyłeś koła ale czy je wyważyłeś? Zazwyczaj brak balansu na obręczy powoduje telepanie przy około 120/130. Przy większych prędkościach wibracje zanikają, no może nie znikają ale przestajesz to czuć.

djhubertusss
05-07-14, 16:01
właśnie zrobie ten test a jak bedzie ok to koła pójdą do wyważenia choć na wiosne były zakładane nowe opony wyważane i prostowana felga a i tak lekko biło

fakir
05-07-14, 18:34
PAnowie, czy można użyć opasek zaciskowych - skręcanych takich -> http://www.rallyshop.pl/galerie/o/opaska-zaciskowa-60-80-m_6010.jpg do mocowania gumowej osłony przegubu?
nie będzie biło ze względu na większy ciężar po jednej stronie? bo o obcieraniu nie ma mowy - nic nie haczy :)

nie mam zaufania do tych cieńkich opasek zaciskanych obcęgami bo już mi parę razy spadły

falek84
05-07-14, 18:46
te opaski moim zdaniem się nie nadają. Nie skręcisz równomiernie w miejscu gwintu tworzy się taka górka i tamtędy dostać się mogą nieczystości. Po za ty wydaję mi się, że od strony koła nie da się tego wcisnąć tak by nie ocierało przynajmniej u mnie w civic-u

Guscioren
05-07-14, 19:47
Prosty test przegubu wewnetrznego,
Podnosisz przednie kolo z tej strony z ktorej podejrzewasz przegub wbijasz 2 bieg puszczasz sprzeglo dogahesz gazu i jednoczesnie wciskasz hamulec ale tak aby obroty nie rosly i nie spadaly, jezeli pojawia sie wibracje przy wcisnieciu hamulca to przegub wewnetrzny do wymiany, jest tylko jeden warunek, musisz miec prosciutkie tarcze z przodu

Jak takie sprawdzanie ma sie przy S9B?

luchuma
05-07-14, 21:06
Trzeba caly przod podniesc

paplatalk 4

Karpiczek
05-07-14, 22:26
właśnie zrobie ten test a jak bedzie ok to koła pójdą do wyważenia choć na wiosne były zakładane nowe opony wyważane i prostowana felga a i tak lekko biło

Jeśli wiesz, że lekko biło to znaczy że felga jest krzywa. Będziesz odczuwać nadal bicie.

djhubertusss
06-07-14, 04:20
zrobiłem test i nic strasznego się nie działo. Będe musiał chyba wyważyć je na nowo w innym zakładzie lub doważyć na aucie.

Sprezyna
06-07-14, 23:01
no niestety zbiornik do zdjęcia i uważaj na przewody paliwowe ogólnie sporo roboty cię czeka...
Poradzilem sobie ze sprawdzeniem pompy bez sciagania baku. Niedaleko pływaka jest zlacze pompy. Niestety okazało się że to nie jest powodem moich problemów. Wciaz pali bezpiecznik od pompy. Co do tej pory bylo sprawdzone:
-Pompa paliwa dziala na krótko
-Przekaznik pompy podmieniony (pali bezpiecznik nawet z odlaczonym)
-Wiazka silnika odlaczona (wszystkie złącza ktore znalazłem)
-Druga sonda odlaczona
-Ecu odlaczony calkowicie
-Centalka SRS odlaczona
Wychodzi ze spiecie jest gdzies na kablach w kabinie. Jak to ugrysc? Którędy te kable ida?

Camellia Racing
06-07-14, 23:17
Będe musiał chyba wyważyć je na nowo w innym zakładzie lub doważyć na aucie.

Doważyć na aucie? 0o

Endrju1
06-07-14, 23:24
-Przekaznik pompy podmieniony (pali bezpiecznik nawet z odlaczonym)


To by wskazywało na zwarcie gdzieś miedzy skrzynką z bezpiecznikami, a właśnie owym przekaźnikiem i tam szukaj jakichś przypalonych kabli, może jakichś amatorskich przeróbek, bądź choćby taśmy izolacyjnej lub luźnych wtyczek i przewodów.

Czy masz instalację gazową?
Bo często serwisy montujące instalację wpinają się właśnie w obwód pompy paliwa aby zasilić system lpg. Być może to tam jest problem.

Sprezyna
06-07-14, 23:33
To by wskazywało na zwarcie gdzieś miedzy skrzynką z bezpiecznikami, a właśnie owym przekaźnikiem i tam szukaj jakichś przypalonych kabli, może jakichś amatorskich przeróbek, bądź choćby taśmy izolacyjnej lub luźnych wtyczek i przewodów.

Czy masz instalację gazową?
Bo często serwisy montujące instalację wpinają się właśnie w obwód pompy paliwa aby zasilić system lpg. Być może to tam jest problem.

Nie gazowalem Hani. Dzieki za podpowiedź zerkne na dniach w te okolice.

jakub005
06-07-14, 23:55
Gdzie można dorwać tę osłonę którą większość montuje przy doprowadzeniu chłodnego powietrza ze zderzaka- po zrobieniu dziury jest zakładana właśnie ta okrągła ramka, na którą montuje się "spirorurę"

luchuma
07-07-14, 00:13
bass reflex w a sklepie Audio

jakub005
07-07-14, 09:24
Dzięki ;)

Morgulek
07-07-14, 12:47
a faktycznie sorki za gapiostwo. Ok sprawdzę. Przekładałem wczoraj koła przód - tył i rano jadąc do pracy do 160km/h zero bicia. Dziś wracając pod górę na 4biegu rozpędziłem do 100-110km/h i na prostym już wibracje przy 120km/h

też mam taki problem i byłem już u 2 wulkanizatorów wychodzi wszedzie 0 ; 0 ostatnio wymieniłem tarcze i klocki i bije o połowe mniej i mam takie pytanie czy coś innego też może na to wpływać bo inaczej trzeba oddać koła do prostowania bo wychodzi na to że są minimanie krzywe

kamil39
07-07-14, 16:51
piasta moze byc krzywa, luzy na lozysku kola

Pantera
07-07-14, 16:53
Koledzy gdyby ktoś miał w nadmiarze przycisk do podgrzewania lusterek oraz włączniki podgrzewania siedzeń do CIVIC VI 5D (angielka) to bardzo chętnie nabędę :)

fełtek
07-07-14, 19:24
Koledzy gdyby ktoś miał w nadmiarze przycisk do podgrzewania lusterek oraz włączniki podgrzewania siedzeń do CIVIC VI 5D (angielka) to bardzo chętnie nabędę :)

Było ostatnio w dziale SPRZEDAM.

zenekqa89
07-07-14, 22:24
witam. Mam na aucie takie koło pasowe w d14a8 http://www.iv.pl/images/52841886030486406421.jpg , kupiłem inne bo moje jest kombinowane zaczeło nim majtać z powodu luzów i kupiłem takie : http://www.iv.pl/images/79821652113620220127.jpg miało byc tez od d14a8, ale troche budową sie rozni... teraz pytanie. Ktore jest z d14a8? bo nie wiem czy szukać identycznego jak mam czy to podejdzie. czekam na odp pzdr

VTECE
08-07-14, 07:17
Siemka, czy skrzynia z d16y2 podejdzie bezproblemowo do d15z3 (vtec-e) czy coś będzie wymagało jeszcze zmiany ?

mirasek
08-07-14, 08:56
Skrzynia podejdzie bezproblemowo :)


http://www.iv.pl/images/79821652113620220127.jpg miało byc tez od d14a8, ale troche budową sie rozni... teraz pytanie. Ktore jest z d14a8? bo nie wiem czy szukać identycznego jak mam czy to podejdzie. czekam na odp pzdr
Podejdzie bezproblemowo :)
Trudno mi powiedzieć z jakich modeli są te koła, te które kupiłeś wygląda na MB właśnie.

VTECE
08-07-14, 09:01
Dzięki Mirku :) mam nadzieję, że tak będzie :)

Gąsior
08-07-14, 22:07
ile ważą oem alufelgi 15' mb6/mc2 ?
a stalówki oem mb6/mc2 ?

Pantera
09-07-14, 02:12
rozmiar tarcza hamulcowych w MB4 D16B2 to 262/240?

MichałCK
09-07-14, 16:30
Jakie kupić tuleje wahaczy na przedniej osi? Ostatnio zauważyłem że mam trochę bardziej starty bieżnik od wewnętrznej strony, chcę jak najszybciej to naprawić bym nie musiał rzygać znowu na nowe opon ;/ Pozdro
Myślę czy nie kupić kompletu poliuretanów przód/tył i mieć spokój na dłużej czy bawić się w pojedyncze tulejki?

pezeet
09-07-14, 16:57
czy linka hamulca ręcznego do aerodeck pasuje od zwykłego 5d?

fakir
09-07-14, 19:57
czy na wyłączonym zapłonie powinny świecić światła stop po naciśnięciu hamulca?

Kucykov
09-07-14, 19:58
U mnie się świecą.

Poll
09-07-14, 20:03
Powinny i w każdym świecą aucie.

Endrju1
10-07-14, 00:22
Jakie kupić tuleje wahaczy na przedniej osi? Ostatnio zauważyłem że mam trochę bardziej starty bieżnik od wewnętrznej strony, chcę jak najszybciej to naprawić bym nie musiał rzygać znowu na nowe opon ;/ Pozdro
Myślę czy nie kupić kompletu poliuretanów przód/tył i mieć spokój na dłużej czy bawić się w pojedyncze tulejki?

jeśli cały komplet to można pomyśleć o poliuretanie (oprócz tylnych dużych cukierków, sam mam olkusza na aucie i mogę polecić) jeśli pojedyncze, to oem.
Zwykle za ścinanie opon odpowiada zła zbieżność (lub duża gleba).

MichałCK
10-07-14, 01:33
jeśli cały komplet to można pomyśleć o poliuretanie (oprócz tylnych dużych cukierków, sam mam olkusza na aucie i mogę polecić) jeśli pojedyncze, to oem.
Zwykle za ścinanie opon odpowiada zła zbieżność (lub duża gleba).

Dzięki, wątpię że to zbieżność z koleszką mechanikiem sprawdzaliśmy zawieszkę szarpakiem i są luzy na tulejach górnych wahaczy z przodu oraz dziwnie wysrane po zimie tylne duże cukierki więc ustawienie zbieżności nic nie da, apropo zbieżność ustawia się w naszych Hankach w którym miejscu?
Gleby jak wiadomo również nie mam :D autko to typowa Koza. Tylne duże cukierki wiem że tylko OEM, tuleje chciałbym wiadomo od razu zrobić przód + tył najlepiej poli żeby był spokój, ale musze ograniczyc sie na razie na wymianie tylko tych tulei które mają luzy, a nie chcę wkładać żadnej kiszki tylko dobre tuleje :) więc OEM będzie trzeba się rozejrzeć w jakich cenach chodzą.. :D myślałem też o pojedyńczych tulejach na przód z poliuretanu ale chciałbym jeszcze zasięgnąć waszej rady :D

luchuma
10-07-14, 01:42
apropo zbieżność ustawia się w naszych Hankach w którym miejscu?


W zakladzie ktory sie tym zajmuje. Adres di ustalenia zgodnie z miejscem zamieszkania ;)

paplatalk 4

Bartko
10-07-14, 08:24
czy na wyłączonym zapłonie powinny świecić światła stop po naciśnięciu hamulca?

Tak, powinny. Niezależnie od stacyjki.

MichałCK
10-07-14, 10:57
W zakladzie ktory sie tym zajmuje. Adres di ustalenia zgodnie z miejscem zamieszkania ;)

Hah to wiadomo :D źle sprecyzowałem bo było późno i główka odmóżdżona. Chodzi mi które śruby odpowiadają za ustawienie zbieżności kół :D
to jak panowie pojedyncze tulejki kupować OEM czy z poli? Może jakieś NOK? :D

luchuma
10-07-14, 13:21
jesli duzo tulei do wymiany to kup komplet poliuretanow

jesli tylko kilka i bedziesz wymienial parami to moze byc OEM lub mniej trwale NOK

z tylu masz do wahaczy wleczonych przykrecone takie male wahaczyki poprzeczne i nimi sie reguluje zbierznosc a z przodu poprzez regulacje drazka kierowniczego i koncowki

Endrju1
10-07-14, 14:50
Dzięki, wątpię że to zbieżność z koleszką mechanikiem sprawdzaliśmy zawieszkę szarpakiem i są luzy na tulejach górnych wahaczy z przodu oraz dziwnie wysrane po zimie tylne duże cukierki więc ustawienie zbieżności nic nie da, apropo zbieżność ustawia się w naszych Hankach w którym miejscu?
Gleby jak wiadomo również nie mam :D autko to typowa Koza. Tylne duże cukierki wiem że tylko OEM, tuleje chciałbym wiadomo od razu zrobić przód + tył najlepiej poli żeby był spokój, ale musze ograniczyc sie na razie na wymianie tylko tych tulei które mają luzy, a nie chcę wkładać żadnej kiszki tylko dobre tuleje :) więc OEM będzie trzeba się rozejrzeć w jakich cenach chodzą.. :D myślałem też o pojedyńczych tulejach na przód z poliuretanu ale chciałbym jeszcze zasięgnąć waszej rady :D

Co do luzów na górnym wahaczu, to zwykle wysypany jest sworzeń, a nie tulejki.
No ale skoro mechanik sprawdzał to ok.

luchuma
11-07-14, 16:36
Pilnie potrzebuje wiedziec co znaczy blad 83 w mb2 poliftowym

paplatalk 4

Endrju1
11-07-14, 16:54
Skrzynia automatyczna, czy manual? Bo ten błąd związany jest z automatyczną skrzynią. Wyświetla się też jeśli do auta z manualem założymy ecu z automata.

fakir
11-07-14, 20:30
Czy ktoś ma pomysł jak usunąć liście z wnętrza przedniego błotnika? są tam na dole - widać je po otwarciu drzwi.
to norma że one się tam dostają?

gumis1990
11-07-14, 20:37
normalne:D najlepiej jest odkrecic troche nadkole, odgiac i wydłubac liscie:D jak mam chlapacze to nie mam tego problemu:D(nie wiem czy jakos one uszczelniaja?)

luchuma
11-07-14, 23:00
Skrzynia automatyczna, czy manual? Bo ten błąd związany jest z automatyczną skrzynią. Wyświetla się też jeśli do auta z manualem założymy ecu z automata.

Sam policzylem i bylo 74(błąd zapłonu na czwartym cylindrze) bo mi dziewczczyna po liczyła na 83...
Poprawilem kable WN, reset i jest ok

dezeRRter
11-07-14, 23:08
normalne:D najlepiej jest odkrecic troche nadkole, odgiac i wydłubac liscie:D jak mam chlapacze to nie mam tego problemu:D(nie wiem czy jakos one uszczelniaja?)
Też mam problem z tymi liśćmi mimo że mam te chlapacze, także raczej nie pomagają:/

gumis1990
12-07-14, 09:09
Ja mam chlapacze od ponad roku i nic nie mam a wczesniej garsciami wybieralem

wyskrobane z andka na hd2

fakir
12-07-14, 09:30
Ja mam chlapacze od ponad roku i nic nie mam a wczesniej garsciami wybieralem

wyskrobane z andka na hd2

a nie gnije wam blacha w tych miejscach? :D

Poll
12-07-14, 10:41
Ja mam sposób na to. Zdjąć chlapacze i progi plastikowe. Jak zdejmiesz progi weź jakiś śrubokręt i delikatnie. Potem możesz wypłukać ziemię wodą z węża. A progi dobrze jak zdejmiesz, bo i tak po zimie się powinno zajrzeć ; ) Ja teraz po każdej zimie oglądam. Jak po kupnie wszystko czyściłem i tą rdze na progach widziałęm to załamka była. Teraz sobie to czyszcze i każdemu polecam. Trochę zabawy i usuniesz bez ściagania błotników, nadkoli ; ) Ja sobie musze w tym roku tam psiknąć do profili zamkniętych bolla, bo mi zostało ; )

JA też mam chlapacze i też po roku było dużo ; )

dezeRRter
12-07-14, 23:20
a nie gnije wam blacha w tych miejscach? :D

U mnie trochę rdza się już pojawia, ale nie długo autko idzie do blacharza także i to ogarnę. A za ogarnięcie tych liści zabieram się od kilku tygodni tylko brak czasu. W poniedziałek zamierzam się za to wziąć to przykręcę lepiej te chlapacze bo może któregoś wkrętu brak i tu może być problem.
pozdrawiam

MichałCK
12-07-14, 23:31
U mnie trochę rdza się już pojawia, ale nie długo autko idzie do blacharza także i to ogarnę. A za ogarnięcie tych liści zabieram się od kilku tygodni tylko brak czasu. W poniedziałek zamierzam się za to wziąć to przykręcę lepiej te chlapacze bo może któregoś wkrętu brak i tu może być problem.
pozdrawiam

Ja jestem ok 8 miesięcy od montażu chlapaczy, po montażu nie zauważyłem by zbierały się jakiekolwiek liście, lekki syfek owszem. Ważne jest jak dobrze przylega plastikowe nadkole do błotnika by tam nie było szpary.
Niestety syf wchodzi jak by od spodu przy mocowaniu błotnika, lecz chlapacze w dużym stopniu ograniczają wpadanie tego całego gówna a potem gnicie.

fakir
13-07-14, 10:47
ale u mnie siedzą tam głównie duże liście z drzew, więc wątpie aby dostawały się spod koła.
raczej unikam parkowania pod drzewami ale nie zawsze to wychodzi

Poll
13-07-14, 12:28
Pytanko: Czy na siłownikach klapy bez lotki, po dołożeniu lotki nie będzie ona opadać za mocno? Tzn utrzymają ją czy trzeba szukać coś mocniejszego? Są zamienniki siłowników klapy do VTi jak coś nowe? Te co mam są w dobrym stanie, ale pewnie na jakiś udźwig. Tu dojdzie te 5-6 kg z lotką.

Zwykła widzę krosna 425 N wyrzutu, a z VTi 460 N.

gumis1990
13-07-14, 14:29
te bez lotki (siłowniki) beda opoadac jak zrobi sie zimmniej:D jak oryginale byla lotka to silowniki były mocniejsze. latem sie trzyma klapa ale jak zrobi sie zimmniej to opada:D

Poll
13-07-14, 14:35
Kumam. Czyli będzie trzeba kupić nówki z krosna czy coś na 460N ; )

MichałCK
13-07-14, 14:50
Kumam. Czyli będzie trzeba kupić nówki z krosna czy coś na 460N ; )

Mnie klapa przed dołożeniem lotki w chłodne wilgotne dni potrafiła opadać na mordę, w cieplejsze dni nie ma tego zachowania nawet z dołożoną lotką. Lecz generalnie klapa nie idzie z taką siłą po otwarciu do góry jak powinna.
Czyli Poll, VTi posiadał mocniejsze siłowniki 460N vs 425N tak ? :D Masz gdzieś obczajone już tanio?

zenekqa89
13-07-14, 14:53
czy jest ktoś kto ogarnie mi gumy staba tylniego z vti 17mm? u mnie nigdzie nie moge dostac... ani w intercarsach itp maja, ale jakies inne brak jest 17mm...

gumis1990
13-07-14, 14:55
najlepiej udezyc do ludzi co sciagaja z uk auta, sprzeda za tania kase i juz( najlepiej jak ci pokaze czy sa sprawne podnoszac klape, mowa o lokalnych sprzedawcach)
zenekqa89
napewno maja ja kupowałem w intercarsie własnie 17mm. wiec niech ci sciagna.

Poll
13-07-14, 15:02
Mnie klapa przed dołożeniem lotki w chłodne wilgotne dni potrafiła opadać na mordę, w cieplejsze dni nie ma tego zachowania nawet z dołożoną lotką. Lecz generalnie klapa nie idzie z taką siłą po otwarciu do góry jak powinna.
Czyli Poll, VTi posiadał mocniejsze siłowniki 460N vs 425N tak ? :D Masz gdzieś obczajone już tanio?

Wszedłe na stronkę IC - dałem motor D14A8 czyli bida i siłownik na klapę ma wznios 425 N
Link:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3113333031330-KR23431-O4291-sprezyna-gazowa-pokrywy-bagaznika.html

A VTi 1.8 wznios 460 N
Link: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3034183515200-KR23186-O7818-sprezyna-gazowa-pokrywy-bagaznika.html

Jeszcze cena niższa ; ))

Na allegro stoją 36 zł sztuka + 16 wysyłka za pobraniem też krosna, czyli 44 zł sztuka.

Podjadę jeszcze do sklepu takiego co biorę zazwyczaj i jak chcesz to dam znać ile trzeba się spodziewać za najtańsze.
Bo szczerze mówiąc jak teraz sprawę analizuję to już w duży mróz bez lotki leciała lekko na japę ; ) Tzn trzaskała jak porąbana z taka samą siłą zamykania. Temat na pewno obadam, bo musi być tip top, a lotka już czeka u lakiernika ; )

Edit:
Gumis: ale nowki to nowki. Takie uzywki to juz sa zmeczone i też juz nie generuja takiej sily jak powinny ; )

MichałCK
13-07-14, 15:08
Kurde to drogo i tak 90zł za dwie sztuki, za głupie siłowniki :D ale co zrobić będzie trzeba w najbliższym czasie wyrzygać na nówki bo używka to już panda jednak będzie nie ma to jak nowa.
Dzięki Poll za pomoc :) jak w sklepie znajdziesz to daj znać ewentualnie. Pozdro!

wulkanisko
13-07-14, 15:24
Nie od dziś wiadomo, że od naszej budy pasują podnośniki klapy od Felicii :) Mają siłę 450N więc dadzą rade przy spoilerze. U mnie siedzą przy klapie bez spoilera to trzeba uważać przy otwieraniu:p

Poll
13-07-14, 15:34
O proszę i na pewno to te? Mogę spisywać ten numer i iść do sklepu po nie? ; ) Nie trzeba rzeźbić? Teoretycznie na paczce miałem 5,5 kg. Wiec gdy na klape jest 425 N to do VTi powinny mieć około 480 N ; )

wulkanisko
13-07-14, 16:55
Sprawdzę dzisiaj na swoich jaki jest nr i dam znać. Ja swoje kupiłem własnie w tym sklepie jakoś 2 lata temu i śmigają.

Poll
13-07-14, 17:17
No to jak coś to daj znać to sobie kupie takie ; )

Edit: Bo wszedłęm teraz na stronkę ich i są różne - też za prawie 40 zł.

wulkanisko
13-07-14, 19:07
Nr na stronie to chyba tylko ich katalogowy.
Na moich firmy Vikä jest taki:
http://i59.tinypic.com/3462s76.jpg

Ja kupiłem w podobnej cenie więc pewnie to te same.

Poll
13-07-14, 19:23
A chyba jednak nie te same:

http://www.skoda-shop.pl/products.php?groups=&assortment=30&producer=129&kind=30825

Tu jest numer jak twój bez CN i 38 zł sztuka.

wulkanisko
14-07-14, 01:07
Nie wiem o co chodzi z tymi nr bo jeden ciul czy Felicia I czy II, kombi czy hatchback bo klapy są te same i siłowniki pasują. Inne są tylko od pickupa.
Przykładowa aukcja: http://allegro.pl/sprezyna-gazowa-silownik-skoda-felicia-felicja-i4391249368.html
Montaż w dwie osoby, trzeba wypiąć obydwa stare przed założeniem nowych bo te od skody są dłuższe o kilka milimetrów a w rękach ich nie ściśniesz :D

Morgulek
14-07-14, 08:27
Panowie czy wie ktoś z was jak zamontować/ przykleić tapicerke w bagażniku na bokach przy półce na głośniki bo poprzedni właściciel coś tam chyba kombinował bo jest jak by oderwana i nie mam pomysłu jak to zrobić

Endrju1
14-07-14, 10:31
Oryginalnie jest ona na takich zaczepach pod plastikiem maskownicy głośnika (odkręcasz jedyną śrubkę, wyczepiasz z zatrzasków ciągnąc w górę i będziesz dalej widział co i jak).
Jeśli mocowania w tapicerce są po urywane, to można to jakoś na druty lub opaski do oryginalnych mocowań po przyczepiać.

Morgulek
14-07-14, 10:48
no mocowań w tapicerce niestety nie ma ale to dzięki za rade będę kombinować

Kucykov
14-07-14, 11:09
Mam ten sam problem. Najlepiej kupić te materiałowe boczki i po sprawie - koszt 20zł, zamiast się bawić w opaski i inne druciarstwo.

Morgulek
14-07-14, 11:18
a gdzie takie materiały można zakupić ?:)

Kucykov
14-07-14, 11:45
Dział Sprzedam na forum oraz alledrogo

zenekqa89
15-07-14, 10:08
Dwa szybkie pytania. 1. Blad nr 15 mam obroty troche faluja i często wariuje wskazówka obrotomierza. Czy to wina czujnika jakiegoś? 2. Da sie zamontowac staba przedniego i zdemontowac bez rozkrecania wydechu?

Endrju1
15-07-14, 10:38
15 to zdaję się coś z modułem zapłonowym.
Stab przedni idzie nad wydechem więc ciężko będzie go wyjąć/włożyć bez przynajmniej opuszczenia wydechu.

jakub2332
15-07-14, 11:08
Witam,
Powracam z tematem zawieszających się zegarów z MB6 1.8 VTI w MB2 1.4 2000r, bo nie miałem czasu się za to zabrać. Wyczyściłem wskazówki i nadal jest jak było - zawieszają się zegary po odpaleniu i dopiero zaskakują tj. przy jakiś 30km/h podobnie jest z obrotomierzem. Jakieś kolejne sugestie ??? Fajne są te zegary, więc chciałbym je ogarnąć ... na razie jeżdżę na standardowych.

Bartko
15-07-14, 11:28
Porównaj schematy elektryczne z obu wersji. Może brakuje jakiegoś sygnału dla zegarów, którego nie masz w swojej instalacji.

jakub2332
15-07-14, 12:00
Ktoś zakładał zegary z MB6/MC2 zegary do 1.4 d14z4 ???

ReaspowN
15-07-14, 12:46
Ktoś zakładał zegary z MB6/MC2 zegary do 1.4 d14z4 ???

Ja zakładałem. Z tego co pamiętam to nie pasowała wtyczka od SRS, ale wystarczy odkręcić dwie śrubki i przełożyć płytkę z tym gniazdem ze starych zegarów.

jakub2332
15-07-14, 12:57
Ja zakładałem. Z tego co pamiętam to nie pasowała wtyczka od SRS, ale wystarczy odkręcić dwie śrubki i przełożyć płytkę z tym gniazdem ze starych zegarów.

U mnie wtyczki pasują tylko są właśnie jaja z zawieszaniem się zegarów :(

gumis1990
15-07-14, 15:12
A ogolnie po co ci licznik z vti skoro sie tyle nie kreci i nie pocisnie tyle co z vti. Nie lepiej chociaz przemalowac wskazowki?

wyskrobane z andka na hd2

luchuma
15-07-14, 15:14
jak sie wskazowki zawieszaja to cos z samymi zegarmai jest nie tak ;]

Gacekk
15-07-14, 15:55
Ja przełożyłem do MB2 D14A8 liczniki z VTI europa i nie mam z nimi żadnego problemu :)

jakub2332
15-07-14, 15:56
A idzie przełożyć same tarcze i wskazówki zegarów ??? te z VTI wyglądają lepiej :) ... przemalować wskazówki farbą czy markerem ???


Ja przełożyłem do MB2 D14A8 liczniki z VTI europa i nie mam z nimi żadnego problemu :)

U mnie czasem odpalały dobrze a czasem się zacinały po włączeniu zapłonu ... nie było reguły :(

MichałCK
15-07-14, 16:25
A idzie przełożyć same tarcze i wskazówki zegarów ??? te z VTI wyglądają lepiej :) ... przemalować wskazówki farbą czy markerem ???
U mnie czasem odpalały dobrze a czasem się zacinały po włączeniu zapłonu ... nie było reguły :(

Wskazówki maluje się farbą do wskazówek, jest taka na allegro za kilkanaście pln :D Najpopularniejsza jest ta od Momana :) Marker pewnie się do tego nie nada chociaż nie neguje.

kamil39
15-07-14, 22:25
Koledzy jakies rady przed jutrzejszym zrzucaniem calego zawieszenia tylnego i wsadzeniu kompletu poliuretanow:P??

luchuma
15-07-14, 22:41
Dobrze nasmaruj i skrecaja na opuszczonym aucie ktore troche wpierw rozbujasz zeby lekko siadlo ;)

paplatalk 4

joe__
16-07-14, 07:47
Witam;

Mam następujący problem:
Co jakiś czas zamykając auto centralnym po mrugnięciu kierunkami jedna strona się "zawiesza" i pali non stop.
Czasami prawa czasami lewa. Nie pomaga nic oprócz odłączenia aku..a i tak najczęsciej po załączaniu znowu sie pali.
Pomożecie gdzie szukać przyczyny?
Wymienić jakiś przerywacz kierunkowskazów ?

Bartko
16-07-14, 08:44
A to jest jakiś dokładany centralny?

joe__
16-07-14, 08:52
Tzn jak dokładny centralny o co chodzi?

barthek
16-07-14, 09:22
Witam;

Mam następujący problem:
Co jakiś czas zamykając auto centralnym po mrugnięciu kierunkami jedna strona się "zawiesza" i pali non stop.
Czasami prawa czasami lewa. Nie pomaga nic oprócz odłączenia aku..a i tak najczęsciej po załączaniu znowu sie pali.
Pomożecie gdzie szukać przyczyny?
Wymienić jakiś przerywacz kierunkowskazów ?

Też tak mam w MA8 kiedyś od czasu do czasu sie zawiesiło i wystarczylo jeszcze raz otworzyc i zamknac zeby kierunki mignely i usterka znikala a teraz praktycznie non stop jak nie prawa albo lewa strona to obie naraz;/ nie wiem co jest przyczyna

joe__
16-07-14, 09:37
Też tak mam w MA8 kiedyś od czasu do czasu sie zawiesiło i wystarczylo jeszcze raz otworzyc i zamknac zeby kierunki mignely i usterka znikala a teraz praktycznie non stop jak nie prawa albo lewa strona to obie naraz;/ nie wiem co jest przyczyna

U mnie ostatnio również częściej. Dzisiaj mi się tak "zawiesiła" lewa strona ze tylko odłączyć akumulator a i tak po włączeniu sie ciągle pali.
Już mam z tym nerwy...nie wiem tyllko cyz wymiana przerywacza pomoże.

fełtek
16-07-14, 10:57
Chłopaki dużo różni się wydech od 5 gena jak w mb? Ma koleś na sprzedaż przelot 2.25 wygiety pod 5gen. Fajna cena itp ale nie wie jak można by to podpasowac pod angielke.
Wysłał mi zdjęcie i wydaje mi się ze kąty są łudząco podobne.

gorky
16-07-14, 11:31
Też tak mam w MA8 kiedyś od czasu do czasu sie zawiesiło i wystarczylo jeszcze raz otworzyc i zamknac zeby kierunki mignely i usterka znikala a teraz praktycznie non stop jak nie prawa albo lewa strona to obie naraz;/ nie wiem co jest przyczyna
Jak wystarczyło otworzyć i zamknać to zacznij od wyczyszczenia czujników otwarcia drzwi, bo na pewno się zacinają. Przerywacz nie ma nic do rzeczy.

Bartko
16-07-14, 11:32
Tzn jak dokładny centralny o co chodzi?

d o k ł a d a n y :-) w sensie nie fabryczny.

barthek
16-07-14, 11:36
Jak wystarczyło otworzyć i zamknać to zacznij od wyczyszczenia czujników otwarcia drzwi, bo na pewno się zacinają. Przerywacz nie ma nic do rzeczy.

Co maja do tego czujniki otwarcia drzwi???

jakub2332
16-07-14, 11:50
Witam,
Powracam z tematem zawieszających się zegarów z MB6 1.8 VTI w MB2 1.4 2000r, bo nie miałem czasu się za to zabrać. Wyczyściłem wskazówki i nadal jest jak było - zawieszają się zegary po odpaleniu i dopiero zaskakują tj. przy jakiś 30km/h podobnie jest z obrotomierzem. Jakieś kolejne sugestie ??? Fajne są te zegary, więc chciałbym je ogarnąć ... na razie jeżdżę na standardowych.

Wczoraj oglądałem raz jeszcze zegary z VTI i zobaczyłem, że tylna folia zielona ze ścieżkami jest uszkodzona na kilku ścieżkach delikatnie (najprawdopodobniej śrubokrętem przy demontażu). Przełożyłem same zegary (4szt.) do obudowy od zegarów z 1.4 ... i jak na razie po 5-6 odpaleniach wszystko działa :) Zobaczymy jak dalej będzie :)

Endrju1
16-07-14, 13:12
Dobrze nasmaruj i skrecaja na opuszczonym aucie ktore troche wpierw rozbujasz zeby lekko siadlo ;)

paplatalk 4

Na poliuretanach może skręcać w dowolnej pozycji, bo tulejki poliuretanów nie są związane z resztą i same się ustawią.

joe__
16-07-14, 17:05
d o k ł a d a n y :-) w sensie nie fabryczny.

Nie wiem czy jest fabryczny czy dokładany ( sorki nie wyłapałem ) ...ja nie zakładałem. Może nie....
Może to dobry trop gdzies w centralnym szukać...bo przerywacz generalnie działa OK, zarówno na awaryjnych jak przy normalanym uzywaniu kierunków. Tylko ze jak np zamykam centralnie z kluczyka to nie ma problemów ( chociaz wtedy kierunki nie migaja ).

elan
16-07-14, 18:13
pewnie temat ten był już przewijany wielokrotnie ale i tak się spytam. Gwint mts bedzie dobry do ma8 ?

fełtek
16-07-14, 19:33
pewnie temat ten był już przewijany wielokrotnie ale i tak się spytam. Gwint mts bedzie dobry do ma8 ?
chyba tak. I z tego co wiem nie dadzą na niego gwarancji pod budę ma/MB.

Up!
Chłopaki dużo różni się wydech od 5 gena jak w mb? Ma koleś na sprzedaż przelot 2.25 wygiety pod 5gen. Fajna cena itp ale nie wie jak można by to podpasowac pod angielke.*
Wysłał mi zdjęcie i wydaje mi się ze kąty są łudząco podobne a to najbardziej mi o nie chodzi bo jeśli pasują to można by resztę dopasować.

kuster
16-07-14, 20:26
chyba tak. I z tego co wiem nie dadzą na niego gwarancji pod budę ma/MB.

Up!
Chłopaki dużo różni się wydech od 5 gena jak w mb? Ma koleś na sprzedaż przelot 2.25 wygiety pod 5gen. Fajna cena itp ale nie wie jak można by to podpasowac pod angielke.*
Wysłał mi zdjęcie i wydaje mi się ze kąty są łudząco podobne a to najbardziej mi o nie chodzi bo jeśli pasują to można by resztę dopasować.

na 100% końcowy nie będzie pasował p&p

kamil39
16-07-14, 20:28
A mam pytanie ,jak wyciagnac mocowanie linki recznego od tarcz ,zeby linka przeszla przez wahacz wleczony?

rafalmot1
16-07-14, 20:39
Mam pytanko planuje doprowadzic zimne powietrze do orginalnej puchy filtra tam juz siedzi sportowy mokry filtr peipercros bodajze,
moje pytanie dotyczy wody ktora moze dostawac sie do silnika jak wlotpowietrza zrobie w grilu przy tablicy rej.
oczywiscie chce taz wyjac ten rezonator czy cos bo chyba trzeba przy takim rozwiazaniu.
dzieki z gory!

ReaspowN
16-07-14, 20:40
Rozsypał mi się króciec od wody w kolektorze ssącym D14A8. W związku z tym mam pytanie. Wymieniać na kolektor z D14A8 czy może szukać jakiegoś innego i czy zastosowanie innego kolektora może przynieść w tym przypadku jakieś korzyści? Jakie kolektory ssące pasują P&P do D14A8?

kuster
16-07-14, 20:49
Mam pytanko planuje doprowadzic zimne powietrze do orginalnej puchy filtra tam juz siedzi sportowy mokry filtr peipercros bodajze,
moje pytanie dotyczy wody ktora moze dostawac sie do silnika jak wlotpowietrza zrobie w grilu przy tablicy rej.
oczywiscie chce taz wyjac ten rezonator czy cos bo chyba trzeba przy takim rozwiazaniu.
dzieki z gory!
Ja mam doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka i jak do tej pory (ponad rok) nie zassalen ani kropelki wody ;)

Gacekk
16-07-14, 22:38
Rozsypał mi się króciec od wody w kolektorze ssącym D14A8. W związku z tym mam pytanie. Wymieniać na kolektor z D14A8 czy może szukać jakiegoś innego i czy zastosowanie innego kolektora może przynieść w tym przypadku jakieś korzyści? Jakie kolektory ssące pasują P&P do D14A8?

Jeżeli nie urwał Ci się cały to naciąg na niego węża i skręć opaską :P Przy swapie zrobiliśmy u mnie taką operację i nie cieknie :)

luchuma
16-07-14, 22:45
sam króciec mozna wymienic

Endrju1
16-07-14, 23:06
chyba tak. I z tego co wiem nie dadzą na niego gwarancji pod budę ma/MB.

Up!
Chłopaki dużo różni się wydech od 5 gena jak w mb? Ma koleś na sprzedaż przelot 2.25 wygiety pod 5gen. Fajna cena itp ale nie wie jak można by to podpasowac pod angielke.*
Wysłał mi zdjęcie i wydaje mi się ze kąty są łudząco podobne a to najbardziej mi o nie chodzi bo jeśli pasują to można by resztę dopasować.

A czemu niby mają nie dać gwarancji? Masz jakieś źródło?
Ja jak na grupowcu zamawiałem to się pytałem jak z gwarancją i mówili że normalnie na podstawie paragonu, zresztą nawet jak zamawiasz to przecież nie musisz podawać pod jaką budę. Poza tym w zestawie są podkładki na widełkach tylnych amorek aby pasowały rozstawem pod węższe wahacze w angielkach.


Jeżeli nie urwał Ci się cały to naciąg na niego węża i skręć opaską :P Przy swapie zrobiliśmy u mnie taką operację i nie cieknie :)

U mnie też tak od pół roku jeździ i nic się nie dzieje. Te króćce robią się niestety kruche po jakimś czasie. Taki urok plastikowych kolektorów.

kamil39
17-07-14, 14:40
A mam pytanie ,jak wyciagnac mocowanie linki recznego od tarcz ,zeby linka przeszla przez wahacz wleczony?
Pomoze ktos, niemoge sciagnac linek recznego by zabrac wahacze na prase zeby cukierki wprasowac(wole nie mlotkowac:D)
Niechce mi wyjsc linka przez dziure w wahaczu przez mocowanie linki, ktore jest na dwie sruby, z tym mocowaniem jestlinka polaczona ale jest to tak zardzewiale ze nie chce ruszyc za nic i nie wiem czy to nie jest na stale scisniete czy cos.
Ma ktos pomysl jak odlaczyc te linki ?? i czy one ida az do tunelu srodkowego we wnetrzu auta?

Endrju1
17-07-14, 15:34
Tak, idą pod osłonami wydechu aż do tunelu środkowego.

kamil39
17-07-14, 15:37
ak, idą pod osłonami wydechu aż do tunelu środkowego. Latwo to wymontowac czy raczej bieda?

Endrju1
17-07-14, 15:45
bez kanału albo chociaż najazdu to będzie wyczyn, zwłaszcza że często śruby od tych osłon są mocno skorodowane.

fełtek
17-07-14, 20:24
A czemu niby mają nie dać gwarancji? Masz jakieś źródło?
Ja jak na grupowcu zamawiałem to się pytałem jak z gwarancją i mówili że normalnie na podstawie paragonu, zresztą nawet jak zamawiasz to przecież nie musisz podawać pod jaką budę. Poza tym w zestawie są podkładki na widełkach tylnych amorek aby pasowały rozstawem pod węższe wahacze w angielkach.
.
Teraz jak szedł grupowiec to wyczytałem ze gwint ej/ek podejdzie do MB ale nie dają gwarancji na niego.

zenekqa89
17-07-14, 22:40
bład nr 15. obroty spadaja czasami prawie do zera, czasami całkiem auto gaśnie... obrotomierz czasem dostaje głupawki leci na dół wraca na dobrą pozycje itp... co to moze byc?

Endrju1
18-07-14, 09:41
Teraz jak szedł grupowiec to wyczytałem ze gwint ej/ek podejdzie do MB ale nie dają gwarancji na niego.

Mi mówili że gwarancja jest normalna (w końcu w razie gwarancji nie wysyłasz całego auta tylko sam zawias), jednak nie dają gwarancji że na 100% będzie pasował tak jak oem (czyli będą podkładki pod widełkami na tylnym wahaczu i same amorki mogą być krótsze lub miększe niż te z przodu (po prostu ej/ek jest nieco lżejsza zwłaszcza z tyłu).


bład nr 15. obroty spadaja czasami prawie do zera, czasami całkiem auto gaśnie... obrotomierz czasem dostaje głupawki leci na dół wraca na dobrą pozycje itp... co to moze byc?

błąd 15 to zdaję się coś z aparatem zapłonowym, nie wiem jaki masz silnik, ale możliwe że coś się dzieje z czujnikiem w aparacie. Na początek przeczyść jego styki i sprawdź czy kable nie są nigdzie przełamane.

igllo
18-07-14, 10:33
Znalazłem podobne pytanie na forum ale nie jestem pewien czy chodziło o to samo więc pytam, zauważyłem dziwny odgłos po wyłączeniu silnika a dokładnie coś w stylu tykania wskazówek zegara, delikatnego stukania, metaliczny odgłos podobny jak w rowerze gdy obraca się pedałami do tyłu, odgłos ten powili zwalnia jakby coś wyhamowywało i po około 2 minutach ustaje jest to gdzieś w okolicy silnika, mam hatchbecka z 97 roku 75 KM nadwozie MB.

gumis1990
18-07-14, 11:37
O ile sir nie myle to strzela kolektor od nagezania

wyskrobane z andka na hd2

MichałCK
18-07-14, 12:11
O ile sir nie myle to strzela kolektor od nagezania
Potwierdzam ten dźwięk jest właśnie podobny do cykania wskazówek - to na 100% żeliwny kolektorek :D

igllo
18-07-14, 12:37
Czyli nie ma się czym przejmować to naturalna sprawa? i tak ma być?

zenekqa89
18-07-14, 14:32
Mi mówili że gwarancja jest normalna (w końcu w razie gwarancji nie wysyłasz całego auta tylko sam zawias), jednak nie dają gwarancji że na 100% będzie pasował tak jak oem (czyli będą podkładki pod widełkami na tylnym wahaczu i same amorki mogą być krótsze lub miększe niż te z przodu (po prostu ej/ek jest nieco lżejsza zwłaszcza z tyłu).



błąd 15 to zdaję się coś z aparatem zapłonowym, nie wiem jaki masz silnik, ale możliwe że coś się dzieje z czujnikiem w aparacie. Na początek przeczyść jego styki i sprawdź czy kable nie są nigdzie przełamane.

Silnik mam d14a8

gumis1990
18-07-14, 14:47
igllo jak masz zeliwny kolektor to tak:D

Zwudu
18-07-14, 16:10
Hej klubowicze gdzie w internecie zakupie wahacze tylne poprzeczne do MB3 ?

gumis1990
18-07-14, 16:40
Hej klubowicze gdzie w internecie zakupie wahacze tylne poprzeczne do MB3 ?
Na allegro? Chcesz nowe czy uzywki?

Zwudu
18-07-14, 18:07
Nowe.
Właśnie co dziwne nie mogłem znaleźć ich na allegroszu :eek:

mccc25
18-07-14, 20:00
Zaciski Mb3
Witajcie,oddalem auto do mechanika i okazalo sie ze mam tylne zaciski do wyrzucenia....wiec mam pytanie jaka jest dlugosc tloczka w zacisku tylnym do civica MB3 98 r 5 d fastback gdyz sa ponoc dwie dlugosci 24 lub 30 mm?? Prosze o podpowiedz bo mam unieruchomione auto:) Moze ktos wie gdzie kupic komplet?;)

mati1207
18-07-14, 20:20
Witam. Mam mały problem z mocą. Auto jest po remoncie silnika (pierścienie, panewki, uszczelki, uszczelniacze) D14A7(odmulony) ogólnie przyspiesza i jeździ ale na trzech pierwszych biegach. Na 4 i 5 biegu jest problem z dojściem do odcinki (staje na 6000 - 6200) i max predkość 150-160. Wymienione zostały świece, przewody zapłonowe. Mam jeszcze nowy filtr paliwa i wymienie go na dniach, ale nie wiem czy to może być przyczyną? Świeci się także błąd nr. 7 czyli z tego co wyczytałem " czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód " tak? Wcześniej świecił się chyba 8 " czujnik gmp " albo poprostu źle odczytałem, teraz napewno jest 7. Teraz mam odłaczony czyjnik, bo na nim obroty mi falują i auto gaśnie na biegu jałowym. Zapłon był ustawiony. Jakieś pomysły?

barthek
18-07-14, 22:34
Zaciski Mb3
Witajcie,oddalem auto do mechanika i okazalo sie ze mam tylne zaciski do wyrzucenia....wiec mam pytanie jaka jest dlugosc tloczka w zacisku tylnym do civica MB3 98 r 5 d fastback gdyz sa ponoc dwie dlugosci 24 lub 30 mm?? Prosze o podpowiedz bo mam unieruchomione auto:) Moze ktos wie gdzie kupic komplet?;)

Nie długość a średnica tłoczka, masz 30mm.Na allgro masz pełno zestawow naprawczych.

mccc25
18-07-14, 22:50
Nie długość a średnica tłoczka, masz 30mm.Na allgro masz pełno zestawow naprawczych.

Gdyby to bylo tylko to......sa do wyrzucenia a jeden wykrzywiony :P Ok Dzieki za odp.

luchuma
19-07-14, 14:59
jak mozna zacisk skrzywic?
może jarzma?

mateuszafro
19-07-14, 17:18
Czy pokrywa zaworów od D16Y7 podejdzie do D15Z8?

luchuma
19-07-14, 17:36
tak

fakir
20-07-14, 09:46
Witajcie, mam problem ze swoją Hanią a mianowicie dość mocno mi cieknie z maglownicy.
Z prawej strony przy końcówce drazka jest pękniętą gumowa oslona i tamtędy cieknie.
Wahacz jest zarzygany od płynu, czy ten płyn jest szkodliwy dla gumowych elementów zawieszenia jak gumy stabilizatora?
Jestem na wyjeździe i muszę jeszcze zrobić jakieś 200km do domu zanim oddam auto do mechanika a płynu już jest mało, a nie chce zajechac pompy bo była regenerowana.m

Zrzucać pasek od wspomy? :D

Pozdrowienia z urlopu :D

bartek1706
20-07-14, 10:48
Albo dolewaj płynu albo jesli wręcz przelewa sie a nie cieknie to zdejmij pasek ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

ropsiu
20-07-14, 15:02
Czy do d15z8 zamiast hck2029 (520pln) będzie pasowało hck2026 (370pln)? Wg katalogu oba są na 20 zębów i tarcza 212mm.

luchuma
20-07-14, 15:04
Czy do d15z8 zamiast hck2029 (520pln) będzie pasowało hck2026 (370pln)? Wg katalogu oba są na 20 zębów i tarcza 212mm.

2029 jest do H serii

ropsiu
20-07-14, 15:13
Katalog excedy pokazuje mi, że do angielki mb3 ma być 2029:
http://awesomescreenshot.com/07336g68ac

luchuma
20-07-14, 16:47
w katalogu masz 2049 slepok :P

a juz nie wspomne o tym, ze w wtym katalogu do d14a4 jest sprzeglo 212mm a fabrycznie siedzi tam 200mm

kupuj hck2026 jesli masz 212mm

wojtu
20-07-14, 20:30
Siema
Dwa szybkie pytania, czy ktoś kojarzy od czego może być taka wtyczka? Leży luźno za konsolą środkową od strony pasażera, widoczna po zdjęciu schowka:
http://pics.tinypic.pl/i/00554/t0q8sqpvb40y_t.jpg (http://www.tinypic.pl/t0q8sqpvb40y)
Czy spotkaliście się z sytuacją, jest klima a nie ma filtra kabinowego, lub ja go nie widzę ;), za schowkiem wygląda to tak:
http://pics.tinypic.pl/i/00554/r6p7xmzs4jyz_t.jpg (http://www.tinypic.pl/r6p7xmzs4jyz)
Auto to MB8 2000r, 1.4

mccc25
20-07-14, 21:06
jak mozna zacisk skrzywic?
może jarzma?




moze...Tyle wiem ze potrzebuje inne,a mechanika mam sprawdzonego(tarcze na oko wygladaly fatalnie-rdza i zero zurzucia klocka). Teraz ostatnie pytanie .Ponoc sa dostepne zaciski Lukasa i Nissina? Oba 30mm...ale czy oba beda pasowac? Maja tylko regenerowany prawy Lukasa i Lewy Nissina. Fachmen z firmy zapewnia ze bedzie ok. Bedzie??:)

gekus85
20-07-14, 22:28
bedzie

ropsiu
20-07-14, 22:48
w katalogu masz 2049 slepok :P

a juz nie wspomne o tym, ze w wtym katalogu do d14a4 jest sprzeglo 212mm a fabrycznie siedzi tam 200mm

kupuj hck2026 jesli masz 212mm
Rzeczywiscie O___o Dzieki za info ;)

gorky
21-07-14, 00:58
wojtu, możę być tak że nie ma filtra, bodaj od 1998 był montowany - u Ciebie nie ma

gumis1990
21-07-14, 05:03
wojtu, możę być tak że nie ma filtra, bodaj od 1998 był montowany - u Ciebie nie ma
Ja mam klime i auto z 97 i filtr mam.


wyskrobane z andka na hd2

Endrju1
21-07-14, 07:52
Czy spotkaliście się z sytuacją, jest klima a nie ma filtra kabinowego, lub ja go nie widzę ;), za schowkiem wygląda to tak:
Auto to MB8 2000r, 1.4
Tak, były wersje bez klimy i filtra, z klimą z filtrem, bez klimy i z filtrem (taką wcześniej miałem sam), a także właśnie z klimą i bez filtra.

MM63
21-07-14, 14:54
Heeej,
potrzebuję numerów tych plastikowych wkrętów od nakładek progowych. Byłbym przeszczęśliwy, jeśli ktoś dałby też namiary na spinki do montażu dokładek.

wojtu
21-07-14, 15:11
Dzieki za odpowiedz w sprawie filtra, a to może ktoś wie:


czy ktoś kojarzy od czego może być taka wtyczka? Leży luźno za konsolą środkową od strony pasażera, widoczna po zdjęciu schowka:
http://pics.tinypic.pl/i/00554/t0q8sqpvb40y_t.jpg (http://www.tinypic.pl/t0q8sqpvb40y)
Auto to MB8 2000r, 1.4

Pantera
21-07-14, 18:45
Bezpiecznik od radia /zapalniczki w MB2/MB4 powiniene miec oznaczenie 15A czy wyższe?
Czy to mozliwe, ze jak jest zbyt "mały" to zapalniczka działa ok, a po włozeniu ladowarki od GPS przepala się?

bartek1706
21-07-14, 18:47
A w innych autach jest ok? Jak wkładasz inna ładowarke to jest ok? Na pewno ładowarka od gps nie bierze ani 15 ani 10 ani nawet 5A ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pantera
21-07-14, 19:38
Niestety nie mam na czym potestować. Zapalniczka działa ok po wymianie bezp tylko własnie ta ladowarka :P

Endrju1
21-07-14, 20:24
ładowarka może pobierać max 1A (zresztą takie są często bezpieczniki wewnątrz, choć w niektórych chińskich wynalazkach wcale nie ma bezpiecznika).

Poll
21-07-14, 21:27
Heeej,
potrzebuję numerów tych plastikowych wkrętów od nakładek progowych. Byłbym przeszczęśliwy, jeśli ktoś dałby też namiary na spinki do montażu dokładek.

Odwdzięcze się za pomoc, bo sam będę kupował.

Romix (zamiennik) B14698 (OEM: 90688-SB0-013) SPRAWDŹ ; ) Ale na 100 to te.

Dokładki niestety nie wiem.

Bartko
22-07-14, 09:51
Pewnie ładowarka robi zwarcie. Wcale nie musi być uszkodzona. Po prostu może mieć źle wyprofilowany wtyk, który robi zwarcie podczas wkładania w gniazdo.

mati1207
22-07-14, 09:53
Czy do D14A7 moge wsadzić przepustnice z innego d14? Bo patrząc po zdjęciach to różnią się dolną częścią, chyba silniczkiem krokowym. A od d15, d16 by weszła?

kuster
22-07-14, 12:57
Czy do D14A7 moge wsadzić przepustnice z innego d14? Bo patrząc po zdjęciach to różnią się dolną częścią, chyba silniczkiem krokowym. A od d15, d16 by weszła?

jeżeli inna przepustnica nie ma krokowca to nie możesz jej zalozyc bo nie bd miał wolnych obrotów:)

Karpiczek
22-07-14, 13:07
Czy do D14A7 moge wsadzić przepustnice z innego d14? Bo patrząc po zdjęciach to różnią się dolną częścią, chyba silniczkiem krokowym. A od d15, d16 by weszła?

Silniczek krokowy jest montowany z tyłu kolektora dolotowego. To o czym mówisz nazywa się zaworem FITV. Przepustnice OBD1 posiadają taki zawór np. z D16Z6.

mati1207
22-07-14, 14:07
No to sie pomylilem ;) Chodzi mi o to ze na allegro sa np od d14A3 ( nie pamietam dokladnie ) i maja inny dol i inaczej rozmieszczone wyjscia na dwa wezyki, czy moglbym to zalozyc czy to juz calkiem co innego ?


A od d16y7 może być? Bo wygląda identycznie?



Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

MM63
22-07-14, 15:10
Odwdzięcze się za pomoc, bo sam będę kupował.

Romix (zamiennik) B14698 (OEM: 90688-SB0-013) SPRAWDŹ ; ) Ale na 100 to te.

Dokładki niestety nie wiem.

Dzięki, dziku.

jarossis
22-07-14, 19:37
Czy obudowa filtra powietrza w b18c4 jest taka sama jak w d15z3 ? Patrzyłem na stronie intercarsu to filtr filtron różni się oznaczeniem "/1" Ale wydaje mi się że wymiary ma takie same. Jednak czy wejście na rurę ma taką samą średnice ?

pafels
22-07-14, 21:00
będąc w temacie filtrów powietrza, czy filtr kabinowy do auta z klimą posiada ramkę? bo ostatnio wymieniałem i takowej nie było, czy jest ona wymagana czy może być filtr bez niej?

MichałCK
22-07-14, 21:14
Ja żadnej ramki nie mam ;) mam wersje z klimą i filtrem kabinowym :D

Poll
22-07-14, 21:50
U mnie jest ramka - czarna wsuwana dopiero po włożeniu filtra.

WojTEC
22-07-14, 23:25
Panowie jaki rozmiar szczęk do bębna MB2 ? Coś czytałem że występowały 2 rodzaje bębnów jeśli tak to jak to zmierzyć ?

Endrju1
22-07-14, 23:36
mierzysz średnicę bębna, choć mi się wydaje że w angielkach był tylko jeden rozmiar, a dopiero w japońskich 6 genach były inne, ale mogę się mylić.
Zgodnie z manualem od MB:
http://avatars.zapodaj.net/images/949bf79b2c63.gif

WojTEC
22-07-14, 23:46
mierzysz średnicę bębna ale średnicę zewnętrzną prawda ?

Endrju1
22-07-14, 23:51
Głowy nie dam, ale ja bym mierzył od wewnątrz (skoro w instrukcji jest podana średnica wewnętrzna), choć różnice między modelami są na tyle duże, że podczas mierzenia wyjdzie jakie są.

WojTEC
22-07-14, 23:55
OK, ogarne to jakoś. niedawno bęben ściągałem więc powinien sam ładnie zejść :)

Endrju1
23-07-14, 00:05
W hondach łatwo bębny schodzą, kilka sekund roboty, wystarczy koło odkręcić.

kruczekvu
23-07-14, 00:36
czytałem że występowały 2 rodzaje bębnów jeśli tak to jak to zmierzyć ?
Na zewnątrz musisz mierzyć
Nie tylko w Hondzie są różnice

wiesko1261
23-07-14, 07:05
Na zewnątrz musisz mierzyć
Nie tylko w Hondzie są różnice
ja bym mierzył wewnątrz :D
z tego co pamiętam są 180x31 i 200x38

gorky
23-07-14, 10:37
ale średnicę zewnętrzną prawda ?
Wewnętrzną, ale na 99% masz 203mm. Przy okazji, jakbyś potrzebował szczęk to mam nówki do sprzedania w dobrej cenie.

rafalmot1
23-07-14, 10:56
Jakie oprawki trzeba kupić aby założyć lampy USDM na tył i na przód. Takie same jak na tył stop i mijania?

kruczekvu
23-07-14, 12:03
ja bym mierzył wewnątrz
Ta sama zasada jest na tarczach hamulcowych więc jak chcesz mierzyć ;)

gorky
23-07-14, 14:33
Ktoś wie jakie są wymiary odpowietrznika hamulców w systemie Lucas? Numer części OEM 45352-SN7-G41

Ewentualnie jakis link do sklepu który by sprzedawał te odpowietrzniki i gwarantował żę spasują (i wiem że tu są: http://www.przewody-hamulcowe.pl/7-odpowietrzniki ale nie wiem który mam kupić :).

kuster
23-07-14, 23:07
Jakie oprawki trzeba kupić aby założyć lampy USDM na tył i na przód. Takie same jak na tył stop i mijania?

tak dokładnie takie ;)

wiesko1261
24-07-14, 06:40
Ta sama zasada jest na tarczach hamulcowych więc jak chcesz mierzyć ;)
pytanie o szczęki czyli bębny , więc wewnątrz :p

rafalmot1
24-07-14, 07:08
tak dokładnie takie ;)

A gdzie dostane w Wawie takowe, już wszystkie sklepy w okolicy objechałem i nie ma.

Pantera
24-07-14, 08:12
W MB4 przy po drugiej stronie od sterowania szyberdachem jest taki czarny hmm.. grzybek?
Do czego on słuzy i cyzm on właściwie jest?

luchuma
24-07-14, 08:17
odbiornik podczerwieni do centralnego z pilota

Pantera
24-07-14, 08:19
Czyli fabryczny sprzęt . ok. Piloty fabryczne produkował Valeo?

luchuma
24-07-14, 08:22
tak, kluczyki tez

Pantera
24-07-14, 08:25
Ok, czyli domniemania się zgadzają. Dzięki za potwierdzenie :)

kruczekvu
24-07-14, 11:34
pytanie o szczęki czyli bębny , więc wewnątrz
Wiem że o bębny ale zasada ta sama co przy tarczach :p

MichałCK
24-07-14, 12:18
Czy miski olejowe w D-Serii są między sobą wymienne? Mam D16Y2 i muszę wymienić miskę czy mogę dać miskę np z D15B7?

Zwudu
24-07-14, 21:26
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/honda-civic-crx-tuleja-wahacza-tylnego-dolnego-zewnetrzna-i-wewnetrzna-fi-35-mm-1szt.html

Podejdą do MB3? ktoś zakładał? Jak się na tym jeździ ? Proszę o opinie . Dzięki :)

Pantera
24-07-14, 21:27
Jeszcze jedno.. dlaczego podczas dynamicznego przyspieszania czasami zapala sie kontrolka abs?
Gdy zgasze auto i odpale ponownie kontrolka gasnie i jest ok.

Zwudu
24-07-14, 21:33
Też tak miałem z ABS wymieniłem bezpiecznik w skrzyneczce od ABS chociaż był dobry i do tej pory cisza :D

Salata
25-07-14, 05:20
Na co zamontować emblemat VTiS żeby nie odpadł w zime?
Sent from my RM-941_eu_poland_912 using Tapatalk

Uniek
25-07-14, 06:56
Chce wymienic KOMPLETNY rozrzad w MB6 B18C4.
Zakupilem pompe wody + zestaw paska rozrzadu.

Czy potrzebuje cos jeszcze ? np jakies uszczelniacze od strony rozrzadu cos ? czy nic wiecej nie trzeba wymieniac.

fakir
25-07-14, 07:43
Chce wymienic KOMPLETNY rozrzad w MB6 B18C4.
Zakupilem pompe wody + zestaw paska rozrzadu.

Czy potrzebuje cos jeszcze ? np jakies uszczelniacze od strony rozrzadu cos ? czy nic wiecej nie trzeba wymieniac.

potrzebujesz jeszcze rolkę napinacza, i w razie potrzeby (jeśli będzie popękana) nową uszczelkę pod pokrywę zaworów no i płyn chłodniczy
przy okazji polecam wyregulować sobie zawory

możesz też rzucić okiem na paski od wspomy, klimy, i altka - jak będą spękane to wymienić, drogie nie są

Uniek
25-07-14, 10:11
Jeszcze jedno pytanko

Jakie zaroweczki trzeba zakupic do podswietlenia zegarow w MB6 ?? Zdaje mi sie ze conajmniej pare zarowek mam przepalonych.

pafels
25-07-14, 11:46
Oswietlenie zegarow listwa gorna - 2x 1.4W 12V (R5 wciskana)
Oswietlenie zegarow glowne - 4x 3.4W/5W 12V (W5W)
Oswietlenie zegarow wskaznik poziomu paliwa - 1x 3.4W/5W 12V (W5W)
Oswietlenie zegarow wskazniki podstawowe - 11x 1.4W 12V (R5 wciskana)
Oswietlenie zegarow wskaznik Econo, ABS i SRS - 3x 0.91W 12V (R5 wciskana)
Oswietlenie zegarow wskazniki biegow dla A/T - 7x 1.12W 12V
Oswietlenie przy lewarku biegow dla A/T - 1x 1.4W 12V (R5 wciskana)

Uniek
25-07-14, 12:51
Te zaroweczki sa ogolnie dostepne czy tylko w ASO ?

Wysłane z mojego GT-I9295 za pomocą Tapatalk 2

pafels
25-07-14, 13:46
ja kupowałem na stacji paliw ale widziałem też w tesco wiec z dostępnością nie ma żadnego problemu, będą w każdym sklepie motoryzacyjnym

gtagrzes
25-07-14, 14:41
Cześć

Czy czujnik ABS tył podpasuje z MB6 do MB3?

barthek
25-07-14, 16:14
Przy montazu tuleji poliuretanowych smaruje sie tylko powierzchnie gdzie tuleja styka sie z wachaczem a polaczenia z ta srodkowa tuleja sie nie smaruje?

Endrju1
25-07-14, 16:26
Ja smarowałem wszystko i nic nie rypi.

Sotom
25-07-14, 17:03
Witam. Szybkie pytanie.
Przestało mi działać opuszczanie szyby od strony kierowcy. Podnoszenie działa. Padł przełącznik czy cos innego? :)

MichałCK
25-07-14, 17:08
Witam. Szybkie pytanie.
Przestało mi działać opuszczanie szyby od strony kierowcy. Podnoszenie działa. Padł przełącznik czy cos innego? :)

Zdejmij boczek, i przyjrzyj się przełącznikowi czy wszystkie kabelki są na miejscu, mnie od momentu kupna auta nie działało opuszczanie szyby w trybie AUTO, rozebrałem boczek i zobaczyłem że jeden przewód się odlutował :)
Zobacz czy to samo u Ciebie będzie tyle że z innym przewodem :)

Sotom
25-07-14, 17:10
Zapomniałem dopisać, że boczek i cały przełącznik zdjąłem i rozebrałem i nic. Wszystko na swoim miejscu a opuszczanie w ogóle nie działa ;/

Ma ktoś może jakiś zapasowy przełącznik i jest z Warszawy aby na szybko sprawdzić? :) Odwdzięczę się :)

barthek
25-07-14, 17:22
Wlasnie to mnie zdziwilo bo gumowe tuleje skrecone trzymaja jakos te wachacze sztywno a na poli wyglada na to ze beda latac, nie wiem jak to dziala:p

Kucykov
25-07-14, 18:11
Witam. Szybkie pytanie.
Przestało mi działać opuszczanie szyby od strony kierowcy. Podnoszenie działa. Padł przełącznik czy cos innego? :)

Poruszaj przełącznikiem kilka razy w górę i dół, to zadziała - miałem to samo.
Winny jest silniczek. Zmieniałem go 3 dni temu i zabawy jest sporo.
Musisz zdjąć boczek, przykleić szybę taśmą żeby nie spadła i odkręcić cały mechanizm, 5 śrub w drzwiach i 2 trzymające szybę. Później czeka Cie zabawa z wyjęciem - dosyć ciasno. Zmiana samego silniczka jest banalnie prosta, a składanie trudniejsze niż rozkładanie. W każdym razie, życzę powodzenia :)

Poll
25-07-14, 18:35
Panowie. Jak zamocowac dokladke vti. Te 9 blaszek ze srubami to lby srub ida do dolu na zewnatrz, a ta nakretka kwadratowa do srodka dokladki??

Sotom
25-07-14, 18:38
Poruszaj przełącznikiem w górę i dół, to zadziała - miałem to samo.
Winny jest silniczek. Zmieniałem go 3 dni temu i zabawy jest sporo.
Musisz zdjąć boczek, przykleić szybę taśmą żeby nie spadła i odkręcić cały mechanizm, 5 śrub w drzwiach i 2 trzymające szybę. Później czeka Cie zabawa z wyjęciem - dosyć ciasno. Zmiana samego silniczka jest banalnie prosta, a składanie trudniejsze niż rozkładanie. W każdym razie, życzę powodzenia :)

A nie ma na to prostszego sposobu? Np podpięcię się pod coś innego? :D

luchuma
25-07-14, 18:58
no chyba napisal ze silniczek ktory podnosi i opuszcza szybe jest wadliwy
czyli nie ma sily podniesc szybe

wiec mozesz podniesc szybe, odpiac przycisk i sie bawic inna szyba

gumis1990
25-07-14, 19:24
zawsze tez mozesz sprawdzic miernikiem czy aby napewno przełacznik jest zepsuty:D

MichałCK
25-07-14, 19:26
Wlasnie to mnie zdziwilo bo gumowe tuleje skrecone trzymaja jakos te wachacze sztywno a na poli wyglada na to ze beda latac, nie wiem jak to dziala:p

Nie strasz ;p bo sam chce kupić poliuretany i nie chcę mieć znowu niespodzianek jak przy poduszkach z poli ;p

barthek
25-07-14, 19:48
Dzis juz mi sie nie chce siedziec w garazu jutro skrece jakis wachacz i zobacze jak to wyglada:P

Sotom
25-07-14, 22:04
no chyba napisal ze silniczek ktory podnosi i opuszcza szybe jest wadliwy
czyli nie ma sily podniesc szybe

wiec mozesz podniesc szybe, odpiac przycisk i sie bawic inna szyba

Ale on podnosi. Ale NIE opuszcza ani trochę. Dlatego wolę zapytać czy wpierw wymienić przełącznik czy od razu silniczek.

pafels
25-07-14, 22:20
a macie tak że jak szyba już dojdzie na samą góre to zamiast automatycznie się zatrzymać to ona tak jakby jedzie dalej? tzn dopóki nie puści się przełącznika to silnik pcha szybę

MM63
25-07-14, 22:35
a macie tak że jak szyba już dojdzie na samą góre to zamiast automatycznie się zatrzymać to ona tak jakby jedzie dalej? tzn dopóki nie puści się przełącznika to silnik pcha szybę

Tak.

kamil39
25-07-14, 22:38
Przy montazu tuleji poliuretanowych smaruje sie tylko powierzchnie gdzie tuleja styka sie z wachaczem a polaczenia z ta srodkowa tuleja sie nie smaruje?Na ulotce olkusza pisze ze smaruje sie tylko wewnetrzna tulejke.

Endrju1
26-07-14, 01:28
Wlasnie to mnie zdziwilo bo gumowe tuleje skrecone trzymaja jakos te wachacze sztywno a na poli wyglada na to ze beda latac, nie wiem jak to dziala:p

Spokojnie, wszystko po skręceniu będzie na miejscu, ma to sięprzekręcać (ta tulejka w środku) dzięki temu tuleje się nie obrywają nawet kiedy były skręcone na podniesionym, zaś po opuszczeniu jest spora gleba.

Uniek
26-07-14, 10:16
Kolejne pytanie. Nie dzialaja mi spryskiwacze reflektorow w MB6.
Po wcisnieciu przycisku slychac przez chwile silniczek, ale brak reakcji spryskiwaczy. Plyn napelnilem ;)
Co moze byc przyczyna ?

rafalmot1
26-07-14, 10:35
Kolejne i ode mnie, czy ktos bylby tak mily i podal zdjecia albo spis wszystkich orginalnych stabilizatorów. Chcialbym swoja uzbroic we wszystkie ale tak z przodu i z tylu mam te dolne - górne, bo są podobno jeszcze dolne -dolne. No sam nie wiem ogladam tyle tego ze cizko sie polapac tym bardziej ze nie dysponuje na codzien kanalem. Dzieki z gory!

Karpiczek
26-07-14, 13:30
Kolejne i ode mnie, czy ktos bylby tak mily i podal zdjecia albo spis wszystkich orginalnych stabilizatorów. Chcialbym swoja uzbroic we wszystkie ale tak z przodu i z tylu mam te dolne - górne, bo są podobno jeszcze dolne -dolne. No sam nie wiem ogladam tyle tego ze cizko sie polapac tym bardziej ze nie dysponuje na codzien kanalem. Dzieki z gory!

Chyba masz na myśli rozpórki, tak? Bo stabilizatory to są tylko przednie i tylne, bez rozróżnienia mocowania górne/dolne :P I lepiej zafunduj sobie stabilizator na tył, bo zapewne nie posiadasz w serii, bo na rozpórki to szkoda wydawać.

pafels
26-07-14, 13:35
myślę nad odnowieniem trochę komory silnika i mam pytanie jaką farbą pomalować silnik? czy wystarczy jakaś zwykła nitro do metalu czy potrzeba jakiejś specjalnej żeby po nagrzaniu nie odłaziła?

Karpiczek
26-07-14, 13:38
myślę nad odnowieniem trochę komory silnika i mam pytanie jaką farbą pomalować silnik? czy wystarczy jakaś zwykła nitro do metalu czy potrzeba jakiejś specjalnej żeby po nagrzaniu nie odłaziła?

Farba odporna na wysoką temperaturę. bardzo dobrze spisuje się farba VHT engine enamel.

rafalmot1
26-07-14, 15:13
No moze chodzi o stabilizator tylni dolny. Czy to takowy:
http://imageshack.com/a/img743/2830/owwqaz.jpg
A mam jeszcze prośbę moze ma ktos na sprzedaż bądź mógłby podać zdjecie takowego na samochodzie w ktorym miejscu dokładnie sie to znajduje i jak wygląd?

Karpiczek
26-07-14, 15:18
http://i1001.photobucket.com/albums/af140/hondakias58/DSC02396.jpg

Występowały dwa typy tych stabilizatorów. Różniły się zastosowanymi łącznikami. Sprawdź czy masz otwory w tylnych wahaczach dolnych do przykręcenia łączników. W niektórych wersjach 5d takich otworów nie ma.

MM63
26-07-14, 15:23
Nie ma stabilizatora tylnego górnego. Mylisz z rozpórką. Mów po prostu stabilizator tylny.
To taki długi drążek przykręcany do podłużnic i wahaczy. Otworów nie masz, musisz wiercić w wahaczach. Albo kupić stab i wahacze z MB6.

Pantera
26-07-14, 15:47
Szukam przegubu zewnętrznego i znalazłem nowy taki:

http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny...427497482.html

czy ewentualnie:

http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny...436778215.html

Czy będzie odpowiedni?

Chodzi mi o parametry.. ilość zębów itp..

D16B2 116KM jak wiecie jest w mojej angielce...

proszę o pilną pomoc...

kamil39
26-07-14, 21:05
Kupilem staba z mb6 i jest bardzo podobny , kupilem do tego laczniki w ksztalcie L tu widze ze zupelnie inne sa do zastosowania... ten lacznik co jest na fotce co wkleiles to na on jest do wahacza wkrecany /? u mnie dziury w wahaczach sa z gwintem 8mm, lacznik ktory kupilem ma 10 mm to probowalem rozwieercic.. ale widze ze ja powinnem wogole inne laczniki kupic?

Karpiczek
27-07-14, 00:45
Kupilem staba z mb6 i jest bardzo podobny , kupilem do tego laczniki w ksztalcie L tu widze ze zupelnie inne sa do zastosowania... ten lacznik co jest na fotce co wkleiles to na on jest do wahacza wkrecany /? u mnie dziury w wahaczach sa z gwintem 8mm, lacznik ktory kupilem ma 10 mm to probowalem rozwieercic.. ale widze ze ja powinnem wogole inne laczniki kupic?

8 mm to są montowane przewody od ABS. Podeślij fotki jak to wygląda. Możesz pisać na PW.

Camellia Racing
27-07-14, 10:47
Kupilem staba z mb6 i jest bardzo podobny , kupilem do tego laczniki w ksztalcie L tu widze ze zupelnie inne sa do zastosowania... ten lacznik co jest na fotce co wkleiles to na on jest do wahacza wkrecany /? u mnie dziury w wahaczach sa z gwintem 8mm, lacznik ktory kupilem ma 10 mm to probowalem rozwieercic.. ale widze ze ja powinnem wogole inne laczniki kupic?

Do staba z MB6 łącznik jest szpilkowy mocowany do wahacza.

rafalmot1
27-07-14, 11:13
Do staba z MB6 łącznik jest szpilkowy mocowany do wahacza.
A mógłby ktoś zamieścić zdjęcia tych mocowań?

kamil39
27-07-14, 14:37
Karpiczek, od ABS dziurki sa na dole wahacza , a ta dziurke 8mm mam w tej "lezce" u gory obok amora:PP

MM63
27-07-14, 17:16
Hej!
Cieknie mi przewód od klimy, ten znajdujący się przed chłodnicą klimy. Raczej nie cieknie na łączeniu z tym przewodem przed chłodnicą wody, więc przypuszczam, że się gdzieś przetarł.
Zdaje się, że ten przewód idzie od połowy przedniego pasa aż do osuszacza.
I teraz do rzeczy: nie wiem jak tego szukać, nie wiem czy pasuje od 3D, nie wiem czy pasuje od rovera, nie wiem czy pasuje od autka z B-serią.

Ktoś coś podpowie?

fakir
27-07-14, 18:30
Hej!
Cieknie mi przewód od klimy, ten znajdujący się przed chłodnicą klimy. Raczej nie cieknie na łączeniu z tym przewodem przed chłodnicą wody, więc przypuszczam, że się gdzieś przetarł.
Zdaje się, że ten przewód idzie od połowy przedniego pasa aż do osuszacza.
I teraz do rzeczy: nie wiem jak tego szukać, nie wiem czy pasuje od 3D, nie wiem czy pasuje od rovera, nie wiem czy pasuje od autka z B-serią.

Ktoś coś podpowie?

może lutowanie obecnego? po co kombinować, jak ten się przetarł to nowy też się przetrze a przy okazji będziesz wiedział dlaczego puścił

MM63
27-07-14, 20:37
może lutowanie obecnego? po co kombinować, jak ten się przetarł to nowy też się przetrze a przy okazji będziesz wiedział dlaczego puścił

Ale jak ja sobie to zrobię?