Zobacz pełną wersję : K20A3 w EM2 / swap
Witam wszytskich. Od niedawna zaczalem projekt swap'u silnika do mojej em2. silnik kupilem z anglii z malym przebiegiem ( ok 60tys) i dobrym rocznikiem - koncówka 2005r.
O dziwo podjal sie tego serwis hondy w gorzowie, narazie sa na etapie osadzania silnika i okreslenie innych potrzebych rzeczy do swap'a. Z racji tego ze silnik jest ulozony odwrotnia w raz z rozrzadem i skrzynia, trzeba bedzie przelozyc pompe abs'u, wspomagania i pewnie jeszcze paru elementów. Z tego co wiem bedzie to pierwszy i mam nadzieje udany swap do tego wlasnie modelu. Mam troche pytan odnosnie czesci od typeR'a np; cylindry, ukl. sterujacy vtecem, kolektor itd. Jest sens zeby podnosic moc w aucie bez szpery? Na jakie zwiekszenie mocy mozna liczyc?
o proszę jak kolega ładnie wyskoczył. Gratulacje odwagi. Dla potomnych zbieraj zdjęcia, rób notatki, pisz koszty i podziel sie wszystkich tu w temacie bo kilku osobom sie marzy taki swap. Jeszcze raz gratulacji i pamiętaj co by sie nie działo nie poddawaj sie! :)
A nie lepiej było silnik od CTRa K20A2 wyczaić?
o kurde :O ale nagle :D ciekawy jestem efektów
Co do silnika k20a2 to koszty sa o jakies 5 - 7 tys wieksze wiec nei wiem czy ktos po prostu by sobie jakiegs CTRa nie kupil. Koszty juz mnie zabijaja powoli, ale zrobie wszytsko zeby sie udalo. Jak by ktos chcial mi baaaaaardzo pomoc jesli chodzi o kompletowanie czesci do tego silnika, bo szczerze mowiac za pojedyncze czesci zaplace bardzo duzo. Wystawie sie na dziale "kupie"
no to zagiales wszystkich :D powodzenia :D !! gratulacje odwagi :) a mowili Ci juz koszty jakie beda mniej wiecej?
jak nie macie co najmniej 10tys to nie ma co zaczynac z k20a3, jak nie macie 16tys to nie ma co zaczynac z k20a2. Wystawie sie dzisiaj na dziale kupie, potrzebuje jeszcze tak;
- sań
- 3 poduch
-kolektora z sonda
-wiazke silnikowa.
Juz jestem 2 tygodnie bez auta i dostaje szalu, jade jutro sprawdzic na jakim sa etapie.
Jeszcze raz zapraszam do dzialu kupie jesli kots chcialby byc pomocny :)
Czyli taniej by wyszło sprzedać kompletnego EM2 dorzucić kasę i kupić EP3 albo Civica Si Cupe.
gotowe tak nie cieszy jak własny projekt.
poza tym EP3 to nie EM2 i kropka :P
tu nie chodzi o to co wyjdzie taniej tylko o oryginalność projektu :D trzymam kciuki
To jeśli nie wyszło taniej kupić EP3, to może taniej by wyszło kupić w Anglii na aukcji uszkodzonego EP3, byle silnik był cały (koszt maksymalnie do 10.000 zł -przeciętnie około 5-7tys zł + transport). Na miejscu dostępność wszystkich części a dodatkowo pozostałości można sprzedać za dobrą kasę (felgi, wnętrze, części blacharskie, zawieszenie itp). Minusem jest, że trochę więcej roboty.
Tak czy inaczej szacunek za kreatywność. Mam nadzieję, że szybko będzie zrobione :)
Możesz podesłać fotek jak idą postępy nad autem.
bede jutro to powysylam troche fotek :) jeszcze conajmniej 2tyg to potrwa wiec napewno przyszykuje pare wskazowek dla przyszlych swap'owiczow. Na weekend postarm sie bardziej wnikliwie poopisywac modyfikacje.
załóż swój temat ziom w odpowiednim dziale :D
w 'turbo na swap' czy 'nasze hondy'?
Nic narazie nie przenosze bo zaraz MOD mi temat skasuje :D - nie mam zdjec puki co, jak beda na pewno przeniose temat.
***Marco***
08-10-10, 16:27
a ten service ogarniał już jakieś podobne działania? powodzonka!:)
... hm, podobno tak, ale niczego nie moge byc pewien. Skoro oni sa optymistamy to i ja! Wczesniej tez cos z civicem robili i ponoc byl to trudnieszy projekt niz ten.:confused:
no nie masz fotek ze swoja em2? Załóz temat tak jak kazdy z nas i będziesz go tylko uaktualniał :D
Mam ale wole zrobic porządnie ! Z reszta wiekszosc byla z tel. i nie bede krzywdził mojego auta:) Wymyje, wyglaskam i dodam. Co ty taki niecierpliwy ???;)
No jakby ci to powiedziec... w sumie to konkurencja dla mojego d17 T :D
platoon fajny projekt tez chcialem do swojej es5 wsadzic k20 ale zostalo mi duzo gratow z turbo wiec wsadzam turbo
cobra na seri to i moze konkurent ale jak zaturbi bedzie wymiatac ;D
Eh, chlopaki wszytsko kasa, najlepiej to bym kupil k20a2 i zaturbił w ****u, tylko czy jest sens? Jesli moja sytuacja finansowa na to pozwoli to zostawie sobie moja em2 i kupie jakies drugie pseudo-rodzinne auto. Pozniej jako hobby mozna dlubac i piescic maszyne przez lata. Narazie ma sie swap udac i kropka, pozniej zobaczymy. Jesli chodzi o cobre to bez dwoch zdan ma super dofinansowane auto - pozazdroscic, ja postawilem narazie na osiagi i przyjemnosc z jazdy, na super LOOK nie mam kasy poki co. Na nastepny zlot polatamy haniami :) Zaraz jade ogl jak sie sprawy maja. Dlubne na wieczór cos na forum.
ps; Ile kucy z d17 w turbo da sie wycisnac? 160-180?
Grzesieklodz
11-10-10, 19:37
ps; Ile kucy z d17 w turbo da sie wycisnac? 160-180?
201
KOWAL ziom
11-10-10, 21:24
pomysł super, jak to jest z mocowaniami w em2? chyba muszą być nowe jakieś np hasport? ja przymierzam się do swapa w es7, i jak szukałem w "Jusa" to komplet do es/em HASPORT ESK3 kosztuje jakieś 480$. a jak u Ciebie będzie rozwiązana ta kwestia?
jeżeli chodzi o k20 i turbo, fajna sprawa, duży potencjał... ale kurcze trakcja... ;) czekamy na info i foty
Cytat Napisał platoon Zobacz post
ps; Ile kucy z d17 w turbo da sie wycisnac? 160-180?
201
zależy ile masz kasy, jak chcesz dmuchnąć troszkę i nie dłubać silnika to tak, ale jak masz kasę i zainwestujesz w silnik, to może być i dużo więcej :D
..ponoc trzeba mocowania lap przeszczepic, czyli wyciac z podluznicy :) Sanki tez z K20 :)
a zawias masz jakis czy na seryjnym bd jezdził?
A nie myślałeś,żeby kupić jakąś CTRkę EP3?
CTR to fajna maszyna, jednak ja jest w Qpejech zakochany :) dzisiaj przyszedl kolektor z k20a2, jeszcze 2 tygi powinno byc gotowe wszytsko:)
***Marco***
13-10-10, 15:59
żeby się nie przeciągnęło, fajne auto będzie.
Jesli chodzi o przeciaganie to jestem gotow nawet na miesiac jeszcze, mam *****ista maszyne poki co PEUGEOT partner
moc- 65 KM
poj.- 1.9
Paliwo- diesel
Rakieta :)
szkoda że nie prowadzisz fotorelacji, dla potomnych i dla potwierdzenia że to nie kolejny odcinek "bicia piany" ;)
szkoda że nie prowadzisz fotorelacji, dla potomnych i dla potwierdzenia ;)
jak można cos fotografować, czego tak naprawdę pewnie niema:p?:confused:
Właśnie trochę szkoda, że temat wałkowany a żadnych zdjęć... Czyżby lipa?
W takim razie temat mozna zamknac:) Jak auto bedzie gotowe to wystawie w dziale "nasze hondy" i co niektórym zrobi sie poprostu głupio. Auta sam nie robie w garazu za domem (podziwiam niektórych) tylko 60 km ode mnie i po prostu nie mam na to czasu bo pracuje. Jesli ktos chcialby sie czegos dowiedziec zapraszam na PW. Pozdrawiam
Ja robiłem 300km auto od siebie i miałem jakaś fotorelacje, co za problem poprosić tych mechaników żeby pstryknęli jakaś fotkę, jakbym robił auto 60km od siebie to byłbym tam co 2 dzień hehe:D Dawaj ziom z tym projektem :D
Fotki beda w poniedzialek - wtorek, aparat zostawie tak jak kolega doradzil wiec co tydz lub co 2 tyg bede zdawal fotorelacje. Wczesniej KOWAL ziom pytal sie jak rozwiazac problem z lapami, otóz nie obedzie sie chyba bez tych lap z HASPORTA. Bede w poniedzialek wiec dowiem sie jeszcze co i jak, ja wierze w teze POLAK POTRAFI :) pozdrawiam
KOWAL ziom
24-10-10, 21:44
Fotki beda w poniedzialek - wtorek, aparat zostawie tak jak kolega doradzil wiec co tydz lub co 2 tyg bede zdawal fotorelacje. Wczesniej KOWAL ziom pytal sie jak rozwiazac problem z lapami, otóz nie obedzie sie chyba bez tych lap z HASPORTA. Bede w poniedzialek wiec dowiem sie jeszcze co i jak, ja wierze w teze POLAK POTRAFI :) pozdrawiam
no właśnie - łapy. tak się zastanawiam, em2 wychodziło w wersji SI (może było inne oznaczenie budy), siedzi tam jakieś k20 (160km). Pytanie jest następujące, czy silniki te(160km vs 200km) różnią się mocowaniem. skoro seryjnie był mocowany jakiś k20, to z czego wynika ten problem? czy po prostu pod maską są jakieś inne mocowania w zależności od silnika?
Przede wszytskim to zalezy od silnika, szczególnie jesli jest to swap D-serii na K-serię. EM2 z seryjnym k20? nie wiedzialem :)
KOWAL ziom
25-10-10, 20:34
Przede wszytskim to zalezy od silnika, szczególnie jesli jest to swap D-serii na K-serię. EM2 z seryjnym k20? nie wiedzialem :)
u to może dowaliłem :o ale wydawało mi się, że są kupeje z takim silnikiem jak 7 gen hatch, tym 160 km...
No wreszcie ktoś ogarnia taki projekt.
Chyba większości z nas się marzy k20. Czekamy na fotorelacje i wszystkie info:)
Gratki
Z tego co ja wiem to raczej nie było k20 seryjnie w em2.
Mogę chyba z czystym sumieniem zaryzykować stwierdzenie, że ten projekt to była jedna wielka lipa... Zero konkretnych informacji -same słowa.
***Marco***
09-02-11, 22:24
i co? wielka dupa z projektem?
Tak ogólnie to był jakiś prawdziwy projekt poza tym na piśmie? :D Wydaje mi się, że mało opłacalne są takie swapy.
Aaale to będzie odkop :D W sumie widzę, że to ja teraz odkupiłem to auto niedawno od poprzednich właścicieli i będę je dziobał na wiosnę :D
bunkerites
31-01-14, 15:33
czyli sciema byla:P ?
Aaale to będzie odkop :D W sumie widzę, że to ja teraz odkupiłem to auto niedawno od poprzednich właścicieli i będę je dziobał na wiosnę :D
pokaz jakies fotki czy to kolejna sciema?
Nie sciema, po prostu chłopakowi nie ogarnęli auta, ktos je odkupił i teraz od 2-go właściciela odkupiłem ja. Generalnie jak je odkupiłem to K seria położona była na 2 łapach na sankach i leżała sobie tak sobie luzem, ukosem, nic nie podłączone, brak wydechu, niektórych czujników, komputer od wersji z kontrolą trakcji,jakies 3 wiązki w bagażniku i generalnie dżihad :D Pewnie wrzuce autko w naszych autach jak będzie jakaś wolniejsza chwila, bo teraz mam zbyt wiele projektów do dokończenia żeby swojego dłubać. Fakt K seria po sprawdzeniu wygląda na zdrową, kompresja okej, zobaczymy jak ją uruchomię. Póki co to zamach u Otoczaka a K seria leży w garażu i czeka aż znajdę chwilę czasu :) Poza tym musze dokompletować jeszcze pompe wspomagania, pompe klimy z przewodami, jakies rurki na wydech, sondy lambda itp pierdoły...
Zeby nie było że jestem gołosłowny, fotka z wyjęcia endżajna :D
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/834/lqm5.jpg (https://imageshack.com/i/n6lqm5j)
Ten temat powinien mieć tytuł : ku przestrodze...
Kurczę szkoda że nie wyszło bo ktoś popłynął okrutnie :/
Ku przestrodze gdzie nie oddawać auta :/ No niestety ale przykro, wielu jest naciągaczy byle tylko wyłudzić kasę lub biorą się za coś czego nie potrafią... Ale niestety to nie tylko wina warsztatów ale i klientów bo każdy by chciał 5 złotych taniej i oddaje tam, gdzie taniej niekoniecznie lepiej...
Maciek 1991
03-03-14, 22:03
Zapewne Owssik by sobie poradził !!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.