Zobacz pełną wersję : LPG i wadliwa lambda - Czy konieczna emulacja badz wymiana?
Witam.. Świadomy jestem że temat może się powtarzać jednak w gąszczu postów nie znalazłem informacji która mnie interesuje. Od kilku dni mianowicie w swojej D15B2 mam instalację BRC Just Junior. Pierwsze dwa dni jak jeździłem po mieście na gazie Hania nie protestowała, jednak po przyduszeniu pedału gazu i rozpędzeniu jej do 100-ki włącza się check engine. Wiem, że mogą być 2 przyczyny: nieprzystosowany emulator wtrysków bądź wadliwa lambda. Z tego co gościu w warsztacie mówił to zastosowali właśnie emulator wtrysków taki jaki trzeba (PD-44?) więc pozostała nieszczęsna lambda. Upewniłem się robiąc samo diagnostykę i rzeczywiście Hania krzyczy kod "1".
Pytanie moje brzmi czy jeżdżąc głównie na LPG konieczne jest rozwiązanie problemu lambdy czy mogę ją spokojnie zignorować?. Czy w warsztacie powinni mi zainstalować emulator lambdy w cenie instalacji LPG? Zaznaczam że na benzynie pomimo znikomego na wiek Hani (1992) przebiegu (135k) pali ona w mieście ponad 15L Pb na setkę ;/
I jeszcze jedno.. Czy za każdym razem po włączeniu kontrolki check engine powinienem robić reset kodów błędu?
15l to jest gruuuba przesada, a może by tak ktoś Ci tą benzyne "naprawił", możesz sam popróbować z lambdą ... Symulator Lambdy DIY (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?1267-symulator-sondy-lambda)
Zgadzam się ze 15L to za dużo, 4 -5 wyjazdów do miasta (mieszkając na jego obrzeżu) i 5 dych stracone ;/ Podejrzewam ze to spalanie to właśnie z powodu lambdy i jeżdżąc na gazie ona nie wiele ma do gadania (tak przynajmniej rozumiem). Nie wiem tylko czy jeżeli komputer włączając check engine i przechodząc w tryb awaryjny nie zaszkodzi autku gdy się tego checka zignoruje na LPG. Ogólnie ciekawe ze w warsztacie nie stwierdzili ze lambda jest do niczego i nie podłączyli emulatora. Dzisiaj nawet przeczytałem ze komputer z zestawu BRC Just Junior potrafi emulować lambdę. Chętnie bym oddal autko na oględziny do dobrego warsztatu, ale w tej chwili moja kieszeń na to nie pozwala..
ehh no pewnie że to wina lambdy , spalanie na benz i gazie spadnie CI od razu
Skoro piszesz, że i na gazie spadnie to chyba jednak zdecyduję się na zakup nowej lambdy.. ASO jednak zdecydowanie odpada.. Czy zamiennik NGK-NTK za 85 PLN dobrze spełnia swoje zadanie?
no bo z tego co piszesz to instalacja II gen która zczytuje sygnał z sondy więc sonda musi być sprawna, co do tych zamienników to się nie wypowiem bo nie zakładałem ale myślę ze szukajak powinna coś podpowiedzieć,zawsze za 20zł mozna kupić używkę
Kupiłem ten zamiennik.. zobaczę jak się autko będzie z nią zachowywało.. ostatecznie rzeczywiście zdecyduje się na używkę, tylko z nimi nigdy nie wiadomo czy nie są w podobnym stanie :)
Nowakman85
02-10-10, 20:30
Witam zamiennik moze byc sam taki kupowalem oczywiscie nie potrzbnie bo sonda byla jak najbadziej ok:) ja juz przestalem sie przejmowac checkiem ktory u mnie wystepuje gdy jezdze z jednolita predkoscia przez jakis czas .Wazna jest emulacja sondy lambda jaka jest ustawiona w programie ja mam centralke bingo m kupilem kabel i sam sobie wszytko ustawilem bo mechanicy chcieli wszystko wymieniac ustawiac a nie wiedza jak sie nazywaja nawet chyba.
PS:skoro masz instalke pare dni to pojezdzij z 2-3 tyg i jedz do nich na regulacje bo moze wymaga jeszcze korekt, no i przygotuj sie ze jak zaczna dziac sie jaja z gazem czy praca na pb beda Ci wciskac kit ze zawory zle wyregulowane i takie tak glupoty czego Ci nie zycze i pamietaj ze dobrze wyregulowana instalka nie da Ci odczuc ze lpg jest gorsze od benzyny
Miszczu jemu pali 15 beny
Nowakman85
03-10-10, 07:30
nie no to jest przegiecie ale zmienil juz sonde wiec chyba bedzie dobrze z reszta napewno napisze
Sondę będę wymieniał jutro.. dzisiaj dopiero ją dostałem.. i już wiem że czeka mnie niezła zabawa z odkręceniem osłony kolektora wydechowego.. nawet WD-40 nie pomaga na te skorodowane śruby ;/ Do tej pory nie odczuwam specjalnej różnicy przy jeździe na LPG in PB.. może po prostu nie przyzwyczajony jestem ze Hania potrafi dać z siebie więcej tym bardzie że jeżdżę raczej spokojnie i w dodatku na automacie, którego nie ma sensu nawet swapować na manuala ;/
Nowakman85
04-10-10, 18:27
oslony nie musisz odkrecac odlaczasz kostke od sondy wkladasz klucz nasadowy i po sprawie a sonda moze sie ciezko odkrecac ale dasz rade(lepiej odkrecac gdy silnik cieply) jesli kupiłes uniwersalna wiec nie masz kostki tylko trzeba bedzie ciac przewod i kostke ze starej"orginalnej'' wykorzystac no i nie lutuj kabli sondy to tyle
Klucza takiego nasadkowego niestety nie mam i bylem smuszony odkrecic oslone co mi sie nawet udalo.. Z lambda tez nie musialem sie dlugo mocowac.. Pierwsze wrazenia z jazdy po wymianie? Rzeczywiscie czuc wiecej mocy jak przydepne, nawet na gazie.. Co do oceny spalania na to przyjdzie czas.. Niepokoja mnie tylko biale spaliny na rozgrzanym silniku (LPG), chociaz wczesniej nie zwracalem na ich kolor uwagi ;/
A tak wyglada oryginalny zbrodniarz:
http://i53.tinypic.com/2wpl8w1.jpg
jak potrząśniesz zbrodniarzem to coś grzechocze w środku ? białe spaliny bo ziiiiiiima idzie
Coś minimalnie słychać.. tak jakby kilka zierenek piasku
Sonda musi być sprawna inaczej sterownik LPG nie jest w stanie ustawić mieszanki (II gen) co do ustawienia typu emulacji to proponuje ustawic mase, jeżeli będzie dalej błąd sondy to przejście (brak emulacji, na wyjściu to samo co podaje sonda). Jezeli jest błąd wtryskiwacza to zmienić emulator. Bardzo często jeżeli chodzi o d15b2 jest założony zły. W b2 są wtryski nisko omowe taki emulator jest droższy. Jeżeli nie jest osiągalny odpowiedni to trzeba sobie zrobić +30% do rezystancji wtryskiwaczy = odpowiedni opornik i nie zapomnieć o mocy traconej na opornikach.....
u mnie Gazownik stwierdził różną mieszanke , raz bogata raz uboga.... stawia na elektro zawór nie na lambde może być taka przyczyna??? proponuje zmienić elektro zawór na zwykły zaworek skrecany . czy decydować sie na to ???
zapewne chodzi Ci o krokowiec od gazu a nie elektrozawór, jest to krok w tył ale widać gazownik nie ogarnia ustawienia instalki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.