PDA

Zobacz pełną wersję : [MB6] i zablokowany układ ogrzewania



DaRoN
30-09-10, 07:24
Witajcie! Mam mały problem ze swoją nową MB. Po 200km od zakupu zablokował mi się moduł grzania (na pozycji nogi i kabina). Myślałem, że to jakieś kable od grajka tam podeszły, ale jednak nie. Zablokowało się coś w środku. I nawiewu na szyby nie mam.

Miał kiedyś ktoś podobny problem? Ciężkie to w robocie jest? Podobno muszę całą deskę wymieść z niego, żeby dostać się do tego badziewia...

Druga sprawa - czy da się jakoś podnieść skuteczność GRZANIA bez klimatyzacji, oraz CHŁODZENIA z klimatyzacją? ta klima to tam działa jakby chciała a nie mogła...
Jazda przy temperaturze zewnętrznej oscylującej w granicy 24*C już jest przerażające z klimatyzacją. Ona po prostu nie daje rady. Słyszałem o usuwaniu filtra przeciwpyłkowego czy coś takiego... Cokolwiek, żeby to lepiej chodziło!

Może jakiś inny kompresor? Może mniejsze koło pasowe na tym kompresorze co jest? Klima jest nabita, chyba, że gównianym gazem. Tak czy siak, grzanie kiepawe i chłodzenie jeszcze bardziej.

zoy
30-09-10, 08:07
adp.1 nie musisz zdejmować deski, po stronie kierowcy pod konsolą idą dwa cięgna niebieskie i czarne, połóż się na dywaniku i ręką delikatnie ciągnij za dźwignie, jeśli tu wszystko "chodzi" to znaczy ze zablokowała ci sie regulacja w panelu, wystarczy odkręcić konsole środkową i wyjąc panel sterowania nawiewem i go przeczyścić/wyregulować.

http://zoyspec.files.wordpress.com/2010/06/2009_06_ma9_003.jpg?w=648
tu od lewej strony pod kierownicą

http://zoyspec.files.wordpress.com/2010/06/2009_06_ma9_004.jpg?w=648
a tak wygląda konsola nawiewu po zdjęciu deski

adp.2 wydaje mi sie ze masz zasyfioną klime/filtr oraz nie nabitą klimę

DaRoN
30-09-10, 08:21
dzięki zoy. Wczoraj, jak ściągnąłem niebieskie cięgno (połozyłem się własnie i próbowałem coś wykombinować z kolegą) to również nie mogłem obrócić tym metalowym czymś obrotowym. Przejechałem jakieś... 30km i mogłem już tym ruszać, ale w ograniczonym zakresie (wciąż nie mogę zmienić tak, żeby ustawić sobie nawiew na szyby).

A powiedz mi - od prawej strony - od strony dmuchawy to jakoś idzie się dostać do czegokolwiek? W ogóle dmuchawę i filtr mogę wy&*() nie rozkręcając deski, a tylko schowek?

zoy
30-09-10, 13:10
filtr, wyjmiesz bez demontażowy schowka, nie mniej jednak łatwiej go wyjąc gdy zdemontujesz schowek. Wyjęcie nagrzewnicy lub wentylatora nawiewu bez zdjęcia deski chyba sie nie da

DaRoN
30-09-10, 13:19
Cóż, w sobote sie zmierzę z problemem. Dmuchawa to tam kij w oko. Nie mam w ogóle nawiewu na szyby, co już jest grubo utrudniającą jazde usterką. Jak się okaże, że bedę musiał targać całą deskę to od razu zrobię już kompleksowo, filtry, smarowanie wszystkiego, czyszczenie dmuchawy... Mam nadzieję, że cały dzień od rana wystarczy. Szkoda, że sie zimno robi, robota będzie cięższa.

Wezmę aparat, zrobię manual. Choć nie spotkałem się, zeby komukolwiek się coś zblokowało w całym tym mechaniźmie klapkowym.

Austin
30-09-10, 18:08
a powiedzcie mi bo ja mam problem taki ze u mnie dmuchawa jest ustawiona na szybe ale problem taki ze kierunek powietrza leci na szybę i na nogi,nie wiem czy to normalne czy cos jest zle :(

DaRoN
30-09-10, 19:00
Wyciągnąłem dzisiaj schowek, bo chciałem wyczyścić sobie filtr kabinowy. Co się okazało to, że rozszczepiła się cała komora łopatek tych od sterowania nawiewem...

zoy
30-09-10, 19:09
a powiedzcie mi bo ja mam problem taki ze u mnie dmuchawa jest ustawiona na szybe ale problem taki ze kierunek powietrza leci na szybę i na nogi,nie wiem czy to normalne czy cos jest zle :(

na 99 % masz przekręcone pokrętło sterowania nawiewem, trzeba wyjąc panel i na zębatkach ustawić właściwe położenie pokrętła

DaRoN
30-09-10, 21:25
Patrzyłem dziś przy okazji czyszczenia filtra kabinowego na ten cały mechanizm... Dół tej komory łopatkowej jest opadnięty i przesunięty, tak jakby nie był skręcony.

To jest na jakiś zaczepach, śrubach czy jak to jest mocowane względem góry?
Jedno wiem napewno - deska jest do targania... Nie popuszczę tego, muszę mieć ten mechanizm sprawny.

meltoner
01-10-10, 22:57
zoy, widze że jesteś nieźle zorientowany w ''bebeszkach'' pod deską. Mój problem polega na tym ,że w kanale wentylacyjnym od str. pasażera utknął mi tzw. odświeżacz powietrza. Jest wielkości pudełka zapałek i przyznaje się bez bicia sam go tam wetknąłem (nie znoszę takich ''ozdób'' na wierzchu). Nie wiem teraz jak to stamtąd wyciągnąć, wpadł chyba do końca ; może pamiętasz jak ten kanał przebiega i gdzie się kończy i czy jest w środku gładki lub kanciasty. Czy można się tam dostać, zdejmując tylko środkową konsolę, czy muszę ściągać całą deskę, czego oczywiście chciałbym uniknąć. z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i sugestie.

DaRoN
07-10-10, 08:16
Jestem już po "naprawie" całego tego ustrojstwa. Niestety brak czasu, oraz odległość miejsca zamieszkania mojego od miejsca, gdzie Honda była rozbierana jest znaczna więc nie mam żadnego manuala do tego.
Jednakowoż stwierdzam, że problem może mieć znacznie większą skalę w naszych pięknych anglikach. Moim zdaniem jest to spowodowane znacznymi różnicami temperatur i tego, że jest to robione z plastiku Valeo... Kurczenie i rozkurczanie tego ustrojstwa powoduje trwałe zmiany w kształcie plastików co doprowadza do pęknięć, albo po prostu urwania się spinek. U mnie wszystkie spinki jakimi spięta jest komora łopatek były pourywane (może ktoś tam grzebał - tego nie wiem). Tak czy siak, teraz jest całkiem w porządku, chodź i tak nie idealnie - pokrętło zmiany nawiewów nie ustawia się do końca tak jak powinno.

Mam też do Was pytanie - do awaryjnych idzie jedna wiązka czy dwie? Bo nie pamiętam, a po zmontowaniu deski przycisk działa, awaryjne włącza, ale się nie świeci. A że ja w środku samochodu muszę mieć wszystko idealne to i to muszę mieć pefrekt...