Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : problem z obrotomierzem i IACV ,przejscie z OBD2b->OBD1



glibo
28-09-10, 23:23
1.po przejsciu z obd2b(p3x) na obd1(p30) nie dziala mi obrotomierz ktore kabelki za niego odpowiadaja??w aparacie zaplonowym mam 8 kabli.
2.w obd2b wtyczke B6 (IACV P side) i B15(IACV N side) gdzie podpiac w odb1(p30) ?na schemacie jest tylko jedno IACV wtyczka A9
3.obd1- wtyczke TXD/RXD (D7) pod jaki kabel trzeba podpiac z obd2b?

Furious
30-09-10, 08:21
Ile ty masz tych wtyczek??? Chyba mowisz o pojedynczych pinach..

To pewnie pomoze:

http://www.phearable.net/tech/wiring/wiring.96-98_2.jpg

http://www.phearable.net/tech/wiring/obd1.pin.schematics.gif

pako7
10-11-10, 12:18
w B18C4 seryjnym kompie P9K którym pinem idzie IAB i k Vtec ??

Furious
10-11-10, 22:02
IAB A19 w C4, VTEC A4 jak wszedzie

kristico86
16-11-10, 15:41
a ja mam takie pytanie jak odepnę czujnik VSS w b18c4 to nie będę miał VTEC'a i IAB'a????

piroman
16-11-10, 16:21
IAB nie jest zależny od prędkości

Furious
16-11-10, 17:34
VTECa nie bedzie (chyba ze w komputerze wylaczycz ten warunek), IAB bedzie dzialal

pako7
16-11-10, 20:59
mam pytanko przy zmianie kompa z P9k na P28 w B18C4 nie ma ssania czy to przez brakujące FITV.
autko miało zmieniono przepustnice na większą bez zaworu FITV

piroman
16-11-10, 21:01
jest ssanie

pako7
16-11-10, 21:13
no właśnie u mnie nie ma. może to dlatego ze dziura w przepustnicy idąca do krokowego jest mniejsza niż w serii. w obd1 jest jeszcze zawór FITV a tu nie ma

kristico86
17-11-10, 07:51
VTECa nie bedzie (chyba ze w komputerze wylaczycz ten warunek), IAB bedzie dzialal

chodzi o zależność vtec'a od obciażenia prędkością???

Furious
17-11-10, 08:08
Juz pisalem to wielokrotnie...
Aby VTEC sie zalaczyl sprawdzanych jest kilka warunkow:
-temp. wody
-prędkość
-wychylenie przepustnicy
-obroty
-sam zawór VTECa

Jesli któryś z warunków nie jest spelniony VTEC sie nie zalaczy, jesli uszkodzony jest zawor lub inna przerwa w obwodzie wyskoczy check.

kristico86
17-11-10, 14:43
Juz pisalem to wielokrotnie...
Aby VTEC sie zalaczyl sprawdzanych jest kilka warunkow:
-temp. wody
-prędkość
-wychylenie przepustnicy
-obroty
-sam zawór VTECa

Jesli któryś z warunków nie jest spelniony VTEC sie nie zalaczy, jesli uszkodzony jest zawor lub inna przerwa w obwodzie wyskoczy check.

wielkie dzięki za kolejne przypomnienie :):):)

pako7
19-11-10, 18:17
panowie ponawiam problem sprawa ma się tak że na zimnym silniku auto nie ma wolnych obr, mapa z itr GSR i mapa wystrojona pod moje autko też nie ma wolnych , nawet po ustawieniu w mapie większej wydajność korkowca o 15% jest lipa jak zimne to gaśnie jak rozgrzana jest ok .
wygląda to tak : po odpaleniu autka zaraz gaśnie po paru razach śmierdzi benzyną.
auto B18C4 z seryjnym kolektorem ssącym przepustnica 68mm
http://car.dispol.3sektor.info/images/P001H1.jpg
http://images47.fotosik.pl/258/012c7c298ad830c3med.jpg .
moje przypuszczenia:
- każde obd1 ma zawór pod przepustnicą FITV itr GSR też, tu nie ma
- zbyt mały kanał w przepustnicy prowadzący do krokowego niż w seryjnej przepustnicy.
- źle skalibrowana mapa na zimnym (choć ustawialiśmy obr w zależność od temp płynu. przy 5 stopniach ma mieć 1400obr)

co mam robić ??
czy: montować zawór FITV ?
- powiększyć kanał do krokowego?
- czy możę w jakiś sposób zmienić mapę ??

Furious
21-11-10, 08:24
regulowales wolne obroty zgodnie z manualem?

pako7
21-11-10, 19:37
tps ustawiony jak manual mówi, śrubka od regulacji ustawiona tak jak powinna. zapłon też ustawiony na znakach. coś jeszcze ??

Furious
21-11-10, 22:21
co to znaczy śruba ustawiona jak powinna? jakie są obroty bez podlaczonego krokowca?

pako7
29-12-10, 16:19
obroty są na 400 bez krokowca. a na zimnym jest porażka odpale wejdzie z bólem na 1400 jak przegazuje troche to spada na 200 i kuleje śmierdzi benzyną.