Zobacz pełną wersję : problem z obrotomierzem i IACV ,przejscie z OBD2b->OBD1
1.po przejsciu z obd2b(p3x) na obd1(p30) nie dziala mi obrotomierz ktore kabelki za niego odpowiadaja??w aparacie zaplonowym mam 8 kabli.
2.w obd2b wtyczke B6 (IACV P side) i B15(IACV N side) gdzie podpiac w odb1(p30) ?na schemacie jest tylko jedno IACV wtyczka A9
3.obd1- wtyczke TXD/RXD (D7) pod jaki kabel trzeba podpiac z obd2b?
Ile ty masz tych wtyczek??? Chyba mowisz o pojedynczych pinach..
To pewnie pomoze:
http://www.phearable.net/tech/wiring/wiring.96-98_2.jpg
http://www.phearable.net/tech/wiring/obd1.pin.schematics.gif
w B18C4 seryjnym kompie P9K którym pinem idzie IAB i k Vtec ??
IAB A19 w C4, VTEC A4 jak wszedzie
kristico86
16-11-10, 15:41
a ja mam takie pytanie jak odepnę czujnik VSS w b18c4 to nie będę miał VTEC'a i IAB'a????
IAB nie jest zależny od prędkości
VTECa nie bedzie (chyba ze w komputerze wylaczycz ten warunek), IAB bedzie dzialal
mam pytanko przy zmianie kompa z P9k na P28 w B18C4 nie ma ssania czy to przez brakujące FITV.
autko miało zmieniono przepustnice na większą bez zaworu FITV
no właśnie u mnie nie ma. może to dlatego ze dziura w przepustnicy idąca do krokowego jest mniejsza niż w serii. w obd1 jest jeszcze zawór FITV a tu nie ma
kristico86
17-11-10, 07:51
VTECa nie bedzie (chyba ze w komputerze wylaczycz ten warunek), IAB bedzie dzialal
chodzi o zależność vtec'a od obciażenia prędkością???
Juz pisalem to wielokrotnie...
Aby VTEC sie zalaczyl sprawdzanych jest kilka warunkow:
-temp. wody
-prędkość
-wychylenie przepustnicy
-obroty
-sam zawór VTECa
Jesli któryś z warunków nie jest spelniony VTEC sie nie zalaczy, jesli uszkodzony jest zawor lub inna przerwa w obwodzie wyskoczy check.
kristico86
17-11-10, 14:43
Juz pisalem to wielokrotnie...
Aby VTEC sie zalaczyl sprawdzanych jest kilka warunkow:
-temp. wody
-prędkość
-wychylenie przepustnicy
-obroty
-sam zawór VTECa
Jesli któryś z warunków nie jest spelniony VTEC sie nie zalaczy, jesli uszkodzony jest zawor lub inna przerwa w obwodzie wyskoczy check.
wielkie dzięki za kolejne przypomnienie :):):)
panowie ponawiam problem sprawa ma się tak że na zimnym silniku auto nie ma wolnych obr, mapa z itr GSR i mapa wystrojona pod moje autko też nie ma wolnych , nawet po ustawieniu w mapie większej wydajność korkowca o 15% jest lipa jak zimne to gaśnie jak rozgrzana jest ok .
wygląda to tak : po odpaleniu autka zaraz gaśnie po paru razach śmierdzi benzyną.
auto B18C4 z seryjnym kolektorem ssącym przepustnica 68mm
http://car.dispol.3sektor.info/images/P001H1.jpg
http://images47.fotosik.pl/258/012c7c298ad830c3med.jpg .
moje przypuszczenia:
- każde obd1 ma zawór pod przepustnicą FITV itr GSR też, tu nie ma
- zbyt mały kanał w przepustnicy prowadzący do krokowego niż w seryjnej przepustnicy.
- źle skalibrowana mapa na zimnym (choć ustawialiśmy obr w zależność od temp płynu. przy 5 stopniach ma mieć 1400obr)
co mam robić ??
czy: montować zawór FITV ?
- powiększyć kanał do krokowego?
- czy możę w jakiś sposób zmienić mapę ??
regulowales wolne obroty zgodnie z manualem?
tps ustawiony jak manual mówi, śrubka od regulacji ustawiona tak jak powinna. zapłon też ustawiony na znakach. coś jeszcze ??
co to znaczy śruba ustawiona jak powinna? jakie są obroty bez podlaczonego krokowca?
obroty są na 400 bez krokowca. a na zimnym jest porażka odpale wejdzie z bólem na 1400 jak przegazuje troche to spada na 200 i kuleje śmierdzi benzyną.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.