Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D14 + Kompresor



pitbullbk
28-09-10, 11:04
Witam mam zamiar zacząć działać w stronę tytułu tematu i prosił bym o jakieś pomocne komenty w tym kierunku osób z doświadczeniem :d

elton_26
28-09-10, 12:54
D14 to nie jest dobry wybór nawet z kompresorem choć nie słyszałem aby ktoś dmuchał ten silnik będzie miał co najwyżej 140km a i będzie to raczej drogie rozwiązanie.
Jeśli Ci brakuje mocy to lepszym wyjściem będzie zmiana silnika na np.d16z6 bądz b-seria,na pewno będą to lepiej wydane pieniądze :)

zico1981
28-09-10, 13:17
bede jako first :D uzyj opcji "szukaj" to nie boli, po za tym masz duzy temat o kompresorach az tak ciezko go znalesc ;p

szastal
28-09-10, 13:23
uzyj opcji "szukaj" to nie boli,

Dokładnie jak kolega mówi, a może jak boli to proszę http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?72045-Kompresor-know-how

pitbullbk
28-09-10, 14:06
po pierwsze przeczytałem wszystko i jak ktoś pytał o D14 to nikt się nie wypowiadał i zaraz była zmian tematu :d a jak wam powiem że mam Eaton M45 za 200 zł to nadal twierdzić będziecie że drogi interes ?

elton_26
28-09-10, 14:29
Nie przyszło Ci do głowy dlaczego?Stary ten silnik jest cieniutki i na prawdę stosunek mocy do ceny będzie w tym wypadku mizerny.mówisz 200zł za kompresor,jak czytałeś temat to wiesz że nie tylko kompresor jest Ci potrzebny...za tą kasę masz swap z6.
Ja też miałem plany co do mojego d14,brałem pod wagę różne opcje i w końcu zdecydowałem się na c4,zrobiłem dolot i kompletny układ wydechowy co daje mi ok.180km i jak na razie wystarcza:)

Furious
28-09-10, 14:34
Ja widze tylko jeden problem - komputer czyli wystrojenie tego.
Ktory to silnik, jakie auto? Jak masz wiazke OBD1 to spoko luz, gorzej jak trzeba bedzie pruc wiazke kabinowa coby zdrutować ja na OBD1 aby dalo sie wystroic.

pitbullbk
28-09-10, 15:02
silnik to D14a2 a tego drogiego to nie wiem jak sprawdzić . A tak na marginesie to ja nie chce bóg wie ile wykrzesać z tego silnika a mam tanie części, możliwości samemu zrobić to wszystko wiec zabawy by było na zimę. a co do swapu to jest w planach za równie małe pieniądze jak te z założenie kompresora, tylko znajomy narzazie szuka silnika jaki ja chcę

Furious
28-09-10, 15:32
No to z wiazka bedzie problem bo w 6genie D14 to nie jest ani OBD1 ani OBD2. Zrobic sie oczywiscie da, ale to troche zabawy...

KiM
28-09-10, 15:46
najlepszym rozwiązaniem będzie, jeżeli odsprzedasz mi ten kompresorek powiedzmy za 100xł więcej :cool::p

pitbullbk
28-09-10, 15:54
nie sprzedam :D :p a jest możliwość wysłania komuś komputera żeby mi go tam po przerabiał ?

MaTeUsZ_V212
28-09-10, 16:43
Wystarczy troche uwagi :P

Kolega Furious
" Sprzedaz, modyfikacja komputerow OBD1 i strojenie HOND! (Crome - silniki D-seria, B-seria Turbo oraz NA)"

Furious
28-09-10, 17:22
Twojego komputera sie nie da przerobic, musisz miec komputer OBD1, ale jak szybko zauwazysz - wtyczki nie pasuja, trzeba przerobic wiązke jak juz to pisalem kilka razy wczenisniej...

pitbullbk
28-09-10, 17:26
no to ile za kompa takiego ? i czy wtyczki sam dam rade ogarnąć ?

szastal
28-09-10, 18:05
no to ile za kompa takiego ? i czy wtyczki sam dam rade ogarnąć ?

No weź trochę poszukaj dużo o tym na forum a nie tak wszystko na gotowo i nawet jak ci ktoś doradza czy też sam znajdziesz że z tego silnika to rewelacji nie będzie, to ty dalej swoje.

pitbullbk
28-09-10, 18:46
No weź trochę poszukaj dużo o tym na forum a nie tak wszystko na gotowo i nawet jak ci ktoś doradza czy też sam znajdziesz że z tego silnika to rewelacji nie będzie, to ty dalej swoje.

a czy ja chce coś na gotowo ? zaozyłem ten temat bo nigdzie nie ma o wsadzaniu kompresora do D14 wiec się nie ciskaj. I jak pisałem to wiem że rewelacji nie będzie.

szastal
28-09-10, 18:52
a czy ja chce coś na gotowo ? zaozyłem ten temat bo nigdzie nie ma o wsadzaniu kompresora do D14 wiec się nie ciskaj. I jak pisałem to wiem że rewelacji nie będzie.

To wyżej było odnośnie kompa (w dziale sprzedam są chyba z 2 oferty), a ty dalej wałkujesz że masz D14 i jest takie jedyne i niepowtarzalne że nie ma nic a nic wspólnego z zakładaniem kompresora w D-serii .

piroman
28-09-10, 19:15
i tu się niestety mylicie a może i stety bo to o czym Furious piszesz ma miejsce w w D14a3 a4 a7... tam są dziwne twory które nie są ani obd1 ani obd2, ale akurat w d14a2 siedzi taki bardzo fajny komp jak P1J, którego można bez problemu przerobić pod strojenie i wiązka też jest jak najbardziej w akceptowalnej do strojenia formie... nie trzeba wcale wielkiej rzeźby

Furious
28-09-10, 19:21
Dlatego pytalem sie tez o auto ale nie dostalem odpowiedzi. Masz racje, D14A2 jest w 5D a tam jest normalna wiązka OBD1 wiec nie bedzie problemu ze strojeniem.

pitbullbk
28-09-10, 20:01
to fajnie :D to teraz powiedzcie mi ile mozna by z D14 wykrzesać POWERA ? :P

mroziak1
28-09-10, 20:17
kwestia też jak długo chcesz tym jeździć...
myślę (oczywiście mogę się mylić), że jakieś 130, 140 hp
tutaj masz link ile kolega Lao uzyskał....
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?82644-Kompresor-D15B7-nowy-projekt/page8
z tym, że tam masz 1,5 101hp....

zico1981
28-09-10, 20:34
z d14 nie wycisnie 140km max to 120km na takim kompresorze. po drugie czy ty wogole jezdziles takim autem z K? wyje to strasznie ciekawe po ilu km ciebie zacznie wkur...
chcesz byc kozak wsadz turbo

lozek
28-09-10, 21:05
z d14 nie wycisnie 140km max to 120km na takim kompresorze. po drugie czy ty wogole jezdziles takim autem z K? wyje to strasznie ciekawe po ilu km ciebie zacznie wkur...
chcesz byc kozak wsadz turbo

nie gadaj głupot i nie cwaniakuj.

Po pierwsze moc zależy od doładowania i (przy 0,5-0,7 będzie wyższa niż 120 koni) tego co jeszcze w tym aucie zrobisz (czy od razu zmienisz wydech, czy porządnie to wystroisz, JAKI kompresor włożysz czy jacksona czy eatona - JACKSON nie bedzie mial chlodzenia powietrza wiec niższa moc)

Dźwięk a raczej jego głoścność też zależy od tego czy będzie jackson czy eaton....

zico1981
28-09-10, 21:19
czytaj to co pisze, wyraznie jest napsiane eaton

szastal
28-09-10, 21:24
przy 0,5-0,7 będzie wyższa niż 120 koni

I to bez zakucia ?

pitbullbk
28-09-10, 21:47
wy jacyś nie zdecydowani jesteście jeden mówi tak drugi tak i nie wiadomo kogo tu słuchać

elton_26
28-09-10, 22:00
Kurcze c6 może by zniósł takie ciśnienie ale d14??Po za tym eaton45 dmucha 0.4 więc pewne rzeczy się raczej wykluczają.
Wiem że masz zajawkę i chcesz się w to bawić i jeśli nawet ogarniesz to po kosztach to i tak uważam że jest to gra nie warta świeczki.

lozek
28-09-10, 22:01
I to bez zakucia ?

a mało takich jeździ i nic sie nie psuje?

Wybacz, ale to jest d14. To jest warte tyle co paczka ryżu no... tutaj można sobie nawet ryzykować do woli. poza tym 0,5 to jeszcze bezpieczne doladowanie...

Prawda jest taka, że jeden silnik sie rozsypie przy 0,4 a drugi zniesie 0,8 i będzie chodził idealnie przez długi czas.




Kurcze c6 może by zniósł takie ciśnienie ale d14??Po za tym eaton45 dmucha 0.4 więc pewne rzeczy się raczej wykluczają.
Wiem że masz zajawkę i chcesz się w to bawić i jeśli nawet ogarniesz to po kosztach to i tak uważam że jest to gra nie warta świeczki.


Taaa świetny przykład a od kiedy to seryjny c6 jest jakiś super dobry pod doładowanie....

a to ile dmuchnie eaton to zależy od kółka itd. mysle ze do 0,5 dałoby rade spokojnie

D16Z6 na m62 w del solu (dość znany projekt) jakoś znosi na luzie 0,75 i jeździ bez problemu

elton_26
28-09-10, 22:17
Bo c6 posiada elementy kute które maja wpływ na jego wytrzymałość i dlatego śmiem twierdzić że zniesie 0.6!
Pisałem o seryjnym eatonie...dorabianie kółka to dodatkowe koszta a jak sam stwierdziłeś d14 jest g...to po co w to ładować kasę,dmuchnąć 0.5 i czekać aż się zesra,tylko tyle może zrobić bo przyjemności nie da żadnej w ciężkiej 5-cio drzwiowej budzie.

piroman
28-09-10, 22:33
tyle ze kolko jest jeszcze z drugiej strony...

lozek
28-09-10, 22:54
Bo c6 posiada elementy kute które maja wpływ na jego wytrzymałość i dlatego śmiem twierdzić że zniesie 0.6!
Pisałem o seryjnym eatonie...dorabianie kółka to dodatkowe koszta a jak sam stwierdziłeś d14 jest g...to po co w to ładować kasę,dmuchnąć 0.5 i czekać aż się zesra,tylko tyle może zrobić bo przyjemności nie da żadnej w ciężkiej 5-cio drzwiowej budzie.

oczywiście, że za taka kase lepiej wsadzić d16 i mieć fajne bezawaryjne autko a nie dmuchać w d14, ale jak widać na załączonym obrazku i w wielu tematach na forum ludzie rzeźbią i d14 i d13 BO CHCĄ i zabronić im tego nie można.

wracając do c6 - pamiętaj, że nawet d14 bez kucizny może jeździć na 0,7bara a c6 sie moze wysrać przy 0,4. Zależy od silnika, nigdy nie wiesz co Ci się trafi.

pitbullbk
28-09-10, 23:26
panowie ja mam zamiar wsadzić ten kompresor i pobawić się tak ooooo..... dla zabawy i złapaniu paru cennych doświadczeń. a jak pisałem już wcześniej czekam na swapa tylko nie wiadomo jeszcze czy D series lub B series :D cena ta sama haha :D

mroziak1
29-09-10, 07:30
wsadzaj kompresor do d14 i wal w czapkę:p

sebas_g
29-09-10, 07:36
Hehe znowu tutaj wyczytałem o moim aucie ;)

Do D14 kompresora nie opłaca się wkładać... Wszystkie części + strojenie i wyjdzie Ci taniej swap na D16Z6, D16Y8 lub D16W4 (których na allegro ostatnio pod dostatkiem z małym przebiegiem za dobre pieniądze) a mocowo podobnie i później bardziej rozwojowo. Jak masz kompresor za 200zł to kup, sprzedaj za 800zł i zarobione pieniądze dołóż do swapa :) Za 800 pójdzie od ręki - ja za 950 sprzedaje takie :P

pitbullbk
29-09-10, 07:56
ale no jesli chodzi o chandel to podpowiadać nie trzeba bo już to rozważałem ale po swapie mam zamiar wsadzić ten kompresor znów :D

Konrad84
29-09-10, 08:32
jakie "części silnika" są kute w c6 ???

Tak jak pisał lożek, taka d seria jest mało warta więc śmiało można ładować, zwiększać doładowanie, jak klęknie kupić "większy" słupek i dalej ładować. Jeżeli będzie swap na b serie, kompresor podejdzie z niewielkimi przeróbkami, może nie będzie szału z m45, ale na pewno przyjemnie będzie jeździć również w takiej budzie jak 5d.

W takiej opcji właściciel będzie miał dużo więcej funu niż przy zwykłym swapie.

artek0903
29-09-10, 12:44
D16Z6 na m62 w del solu (dość znany projekt) jakoś znosi na luzie 0,75 i jeździ bez problemu

Ale to D16 Sebasowe nie jezdzi na seryjnych korbach

mroziak1
29-09-10, 13:50
na seryjnych ale chyba od d16a9(lub czymś takim)

artek0903
29-09-10, 13:52
z b18/20 z LSa (chyba, dokladnie nie pamietam) ktore sa 2 razy grubsze od tych w Dserii

sebas_g
29-09-10, 14:03
Tak dokładnie :) Ale na 0,65 bara jeździłem na 100% seryjnym D16Z6 do remontu i cały sezon przejeździł i nic się nie stało. Zdecydowałem się na grubsze korby i podniesienie doładowania tylko ze względu na to że silnik wymagał remontu bo wciągał olej od momentu zakupu auta. Przema72 jeździ na seryjnym D16Z5 z kutymi śrubkami stopek na 0,7 ;)

artek0903
29-09-10, 14:11
jedni jezdza bez problemu, inni maja kabuummm, taka zabawa to loteria nietety

kornel861
29-09-10, 14:21
z d14 nie wycisnie 140km max to 120km na takim kompresorze. po drugie czy ty wogole jezdziles takim autem z K? wyje to strasznie ciekawe po ilu km ciebie zacznie wkur...
chcesz byc kozak wsadz turbo

lol...wejdz na Dodo i poczytaj...120 robisz na czesciach z 1.6...
Ale fakt,lepiej softa T bo Kompress wyje jak pies :):):)

zico1981
29-09-10, 14:52
lol...wejdz na Dodo i poczytaj...120 robisz na czesciach z 1.6...
Ale fakt,lepiej softa T bo Kompress wyje jak pies :):):)

na czesciach od d16 to ok ale na seryjnym d14+k na 0,5bara nie bedzie 140km

pitbullbk
29-09-10, 15:05
co to jest Dodo ? ?

kornel861
29-09-10, 16:01
D14 silnik nie ruszony na sofcie z mala KKK na 0.4 daje 140km 190Nm.
zalezy czy lecisz po kosztach czy nie :p ale nvm:p

Dodo to www holenderskie na temat D14 i upgrade. http://www.dodo-upgrades.nl/ na tym forum tez jest temat odnosnie D14+ nawet kilka dosc ciekawych;););)
polecam tez Dseries.

elton_26
29-09-10, 17:01
jakie "części silnika" są kute w c6 ???

Tak jak pisał lożek, taka d seria jest mało warta więc śmiało można ładować, zwiększać doładowanie, jak klęknie kupić "większy" słupek i dalej ładować. Jeżeli będzie swap na b serie, kompresor podejdzie z niewielkimi przeróbkami, może nie będzie szału z m45, ale na pewno przyjemnie będzie jeździć również w takiej budzie jak 5d.


Z moich informacji wynika iż korby oraz tłoki...kiedy pisałem pierwszy post myślałem że kolo jest totalnie zielony i z braku kasy chce pomodzić swoje d14 więc postanowiłem go od tego pomysłu odwieść sugerując iż jest to nie opłacalna inwestycja.
Teraz już wiem że ma tanie graty,że i tak zmieni silnik itd...ciekawi mnie jednak ile tak na prawdę będzie go to kosztowało bo jeśli kompresor warty 800zł może wyjąć za 200zł?

pitbullbk
29-09-10, 17:10
dobra a co powiecie żeby dać jeszcze ssaka od z6 ? + kompresor i strojenie ?

Konrad84
29-09-10, 17:25
no napewno cos na plus. d14a2 ma plastikowy ssący ?

piroman
29-09-10, 17:31
d14a2 ma plastikowy ssący ?
metalowy, praktycznie jest to to samo co w d15b7

na plus dla tego silnika jest to że ma już bardzo fajny współczynnik Rod/Stroke

pitbullbk
29-09-10, 17:36
a tak jak myślicie po zabiegu wymiany kolektora od z6 wsadzenia kompresora M45 wystrojeniu i zmianie jakiś tam map w Kompie ( o ile idzie :D ) jaki będzie przyrost mocy i jakie spalanie :D tak pi razy drzwi :cool:

lozek
29-09-10, 17:47
a tak jak myślicie po zabiegu wymiany kolektora od z6 wsadzenia kompresora M45 wystrojeniu i zmianie jakiś tam map w Kompie ( o ile idzie :D ) jaki będzie przyrost mocy i jakie spalanie :D tak pi razy drzwi :cool:

a czy przy danym silniku może być tylko jedno spalanie? spalanie bedzie rozło wraz z cieżarem stopy.
Moc? też sprawa indywidualna dla każdego silnika i zależy co jeszcze zrobisz oprócz kompresora, tak by to wszystko było wydajniejsze ( np odmulić auto dając większy wydech )


Nie ma odpowiedzi na takie pytania

Konrad84
29-09-10, 17:59
metalowy, praktycznie jest to to samo co w d15b7

na plus dla tego silnika jest to że ma już bardzo fajny współczynnik Rod/Stroke

myślałem że tam był taki jak w d14z4.

r/s ratio jest całkiem dobry, ale jeżeli iść w kręcenie nie ma jak d13 :D d14 ma słabe korby i tego głównie można się obawiać w tym silniku.

kornel861
29-09-10, 18:42
dobra a co powiecie żeby dać jeszcze ssaka od z6 ? + kompresor i strojenie ?


ssaka i glowice z y7 porting do tego.I dobry wydech aczkolwiek lepiej bylo by cos z Vtec ale drozej wychodzi choc przyrost mocy lepszy ;)
Fajnie ze jest forum,tyle tamatow wytarczy poszukac...

mi z D14wyskoczylo 131KM 143Nm na OBD1 i powiem ze nie oplaca sie ogolnie.Ale jak masz od czasu do czasu $$$ to jest latwiej skomnpletowac graty niz na raz wysrac 3K na Z6 :cool: