Zobacz pełną wersję : Renowacja zwrotnic i wahaczy
Witam,
Zastanawiam się nad małą renowacją zakupionych zwrotnic i wahaczy:
#. Piaskowanie (odpada ze względu na lokalizacje i koszty)
Czym to zrobić w domowych warunkach działając?
Etap I - Czyszczenie:
1. Papier Ścierny
2. Drucianka na wiertarke
3. krążki ścierne/polerskie? na wiertarke
Jak dla mnie 1 odpada bo zbyt męczące. 2 lub 3 zostaje i jest pytanie jeśli krązki ścierne to jakie/do czego (jak one się fachowo nazywają?).
Etap II - Konserwacja:
Czym to zabezpieczyć przed korozją?
Etap III - Malowanie:
Jakiej farby/lakieru użyć do malowania?
Z góry dzięki za podpowiedzi :)
Zdam relacje z prac jak zaczne :)
Druciaka na wiertarkę i jedziesz. Potem hamerite'a lub inną na rdzę i po robocie.
Dzięki!
Jeszcze jedno pytanie: po wyczyszczeniu obmyć to benzyną (czy lepszy spray WURTH używany przy silniku?) czy czymś i zabezpieczyć przykładowo cynkiem w sprayu ?
Po wyczyszczeniu druciakiem odtłuść to Nitro i maluj pędzelkiem farbą Hamerait tak jak radzi Admin
KrzyChules
28-09-10, 18:41
srutowanie moze byc jako czyszczenie
a malowanie proszkiem, napewno nie zardzewieje i sie nie zniszcy
Moze ja coś powiem, bo sam niedawno zakupiłem kompletny swap na tył do swojego autka, wiadomo ze ktoś sprzedaje i sprzedaje to takie jakie jest. A więc jak chcesz domowymi sposobami to postaram się to dość dokładnie opisać :
1. Drucianki kupowane gdziekolwiek, najlepsze takie które są nieskręcane tylko odrazu mają ten uchwyt przymocowany do tego drutu ( w tesco, castorama gdziekolwiek do kupienia) koszt do 10zł.
2. Wiertarka.
3. Ja osobiscie czyściłem to do zera, do gołej blachy. Wiec będziesz potrzebował róznych rozmiarów tych drucianek. Takie moje zdanie.
4. Gdy zostało to oczyszczone, przetarłem to w celu odtłuszczenia benzyną ekstrakcyjną. 0,5L 2zł
5. Gdy zostało to odtłuszczone, wstepnie pomalowałem to 2 krotnie farbką antykorozyjną Snieżką (podkładk kolor szary) do kupienia w Castoramie cena 5zł 0,25L. Bodajże. Szybko schnie.
6. Gdy już to pomalowałem podkładkem, zakupiłem o to taki dziwny preparat LAKIER ASFALTOWY dokladnie tak to się nazywa, kolor czarny i bardzo płynny, też antykorozyjny itp. Lakier-10zł 1L.
Jedna uwaga : Pomieszczenie w którym będziesz to malował musi być bardzo dobrze wentylowane, ponieważ to okrutnie śmierdzi i nie wolno tego wdychać!.
Czas schniecia po jednym pomalowaniu jakieś 15-16 godzin, to jest na bazie bitexu lecz nie jest tak gęste jak bitex. Własnie dzis będe kład ostatnią warstwę tego Lakieru, nakładałem cienkimi
warstwami, zeby nie porobić żadnych "guzów" zacieków itp. Kładłem 2-3 warstwy tego, ale cienko, zeby nie było grubo.
7. Efekt koncowy zadowolający ładny wygląd, odrestaurowane, jestem tylko ciekaw jak to się będzie sprawować w warunkach drogowych. No ale zobaczymy jak załozymy na samochód.
Tyle mogę dodać ze swojej strony, to co ja robiłem jak odnawiałem wahacze. Zaciski również tym malowałem, lecz pierwsze je wypiaskowałem i zakupiłem nowe tłoczki i uszczelki.
Dzięki za wszystkie rady :)
Mam już wiertarke, druciaki itp.
Zostaje:
1.Mycie benzyną ekstrakcyjną
2.Konserwacja: Cynk w Sprayu starczy?? (nie mam pojecia gdzie tutaj jest ProSklep z czymś do aut. W Zwykłym typu Obi znalazłem cynk w sprayu)
3.Malowanie: Farba do silników może być?
I ostatnia chyba rzecz: Będę miał białe felgi, obecnie mam srebrne więc malować zwrotnice/wahacze na: Biało, Czarno, czy Srebrny?
Najlepiej na czarno, zwrotnice, na czarno zaciski, będzie to ładnie wyglądało moim zdaniem. Nie będzie się rzucało w oczy a jednak będzie estetycznie, a to chyba też jest ważne.
Czyszczenie:
1.Nitro C6000 ?
2.Benzynowe Czyściwo Techniczne ?
3.Techniczna Benzyna ?
x 4.Motip Ontvetter 600 ?
Malowanie wahaczy:
1.Hammerite Połysk Srebrny Perłowy?
x 2.Hammerite Połysk Srebrny?
Podkład dać Motip Zink Spray pod hammerite?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.