Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : V-power 99 i spadek osiągów?



Labed2007
27-09-10, 19:46
Witam

W piątek dotoczyłem się już w obawie o zgaśnięcie auta na shell ;]
Zalałem na próbę VP 99 prawie do pełna, i po przejechaniu z 10 kilometrów zauważyłem że auto jakby straciło lekko wigor ;((
To znaczy nie jest to duża różnica ale auto jest lekko mniej zrywne :(
Biorąc pistolet po spojrzeniu na cenę spodziewałem się raczej całkiem odwrotnego efektu :rolleyes:
Co jest z tym v-powerem? Nigdy więcej dziadostwa nie zatankuję, zawsze lałem PB95 Orlen/Bliska i byłem bardziej zadowolony. Może chociaż trochę mniej spali teraz...

siemens_15
27-09-10, 20:06
Żeby poczuć różnicę między pb95 a v-power99 musiałbyś przestawić zapłon. Nie ma sensu tankować paliwa, które ma więcej niż 95 oktanów, bo seryjne d14 jest przystosowane właśnie do 95. Więcej okantów = spalanie stukowe, dlatego możesz czuć spadek mocy.

lar
27-09-10, 20:23
Więcej okantów = spalanie stukowe
chyba raczej odwrotnie! im wiecej oktanów tym mniejszy ryzyko spalania stukowego...

Mierzej
27-09-10, 20:33
w każdym razie nie od dziś wiadomo, że paliwo wysokooktanowe nie dodaje koni. a na pewno nie po paru kilometrach.

Piatek
27-09-10, 20:39
a ja sie podepne do tematui zapytam:
do wyzszej ilosci oktanów niz standardowe 95/98 przyspiesza sie zapłon czy opuźnia ?? ew. o ile stopni zakładajac ze mam wyprzedzenie 10*

WaSSIL
27-09-10, 21:20
prawda jest taka że 98 się gorzej spala w silnikach przystosowanych do zwykłego paliwa 95. Silnik będzie ewentualnie ładniej "kulturalniej" pracował z uwagi na większą kaloryczność ale różnice "przyrosty mocy" odczuwa się dopiero przy paliwach typu Shell V-Power 99+ , ale to dlatego, że w paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98. W tych najlepszych dodawane są specjalne związki eteryczne z dużą zawartością tlenu co z oczywistych względów ma największy wpływ na polepszenie osiągów...

jasiek09
27-09-10, 21:28
a ja sie podepne do tematui zapytam:
do wyzszej ilosci oktanów niz standardowe 95/98 przyspiesza sie zapłon czy opuźnia ?? ew. o ile stopni zakładajac ze mam wyprzedzenie 10*
przyśpiesza, próbuj ze 2 stopnie ale nie wiem czy przy serii odczujesz jakas roznice

Muzyk-Grzes
27-09-10, 22:58
Bierzcie pod uwagę że auta z niemiec były przystosowane do paliwa 91 oktanów (bleifrei) a nie 95 (eurosuper) czy tez 98 (super plus)

karpik85
27-09-10, 23:23
Witam

W piątek dotoczyłem się już w obawie o zgaśnięcie auta na shell ;]
Zalałem na próbę VP 99 prawie do pełna, i po przejechaniu z 10 kilometrów zauważyłem że auto jakby straciło lekko wigor ;((
To znaczy nie jest to duża różnica ale auto jest lekko mniej zrywne :(
Biorąc pistolet po spojrzeniu na cenę spodziewałem się raczej całkiem odwrotnego efektu :rolleyes:
Co jest z tym v-powerem? Nigdy więcej dziadostwa nie zatankuję, zawsze lałem PB95 Orlen/Bliska i byłem bardziej zadowolony. Może chociaż trochę mniej spali teraz...

Twój silnik jest przystosowany do spalania paliwa 95 oktanowego albo i nawet 91 oktanowego, bo takie jest popularne w zachodniej Europie i jego nastawy są niezależne od zatankowanego paliwa. Jeśli zatankujesz benzynę wyraźnie odbiegającą od tych parametrów to skutkować to będzie pogorszeniem osiągów. W nowocześniejszych silnikach jest czujnik spalania stukowego, który w zależności od zatankowanego paliwa utrzymuje moment zapłonu na granicy spalania stukowego i dzięki temu jeśli zalejesz taki właśnie V-Power 99+ możesz odczuć róźnicę na plus. W zwykłym silniku bez tego czujnika tankowanie V-Power jest bezmyślnym wydawaniem pieniędzy, bo nie może to dodać mocy.


przyśpiesza

Jesteś pewień, że zapłon się przyspiesza ? bo właśnie mnie się wydaje, że się opuźnia, ale mogę się mylić :confused:

Homie
27-09-10, 23:44
a jak jest z silnikami d16 ? to samo ?
ja słyszałem opinie że raz na jakis czas można zalać v-power'a żeby usunął wszelkie "nagary" w silniku lecz nie wiem czy ta opinia jest prawdziwa ;) sam się przymierzam do tego shell'a bo każdy musi odczuć to na własnej "skórze"

siemens_15
28-09-10, 00:33
chyba raczej odwrotnie! im wiecej oktanów tym mniejszy ryzyko spalania stukowego...
masz rację, pomyliłem się

Bierzcie pod uwagę że auta z niemiec były przystosowane do paliwa 91 oktanów (bleifrei) a nie 95 (eurosuper) czy tez 98 (super plus)
tylko teraz porównajmy niemieckie 91oktanowe paliwo z polskim 95

jasiek09
28-09-10, 08:48
Jesteś pewień, że zapłon się przyspiesza ? bo właśnie mnie się wydaje, że się opuźnia, ale mogę się mylić :confused:
jestem

WaSSIL
28-09-10, 18:41
tylko teraz porównajmy niemieckie 91oktanowe paliwo z polskim 95
taka polska rzeczywistość - większość paliw w Polsce jest chrzszczona i raczej to się nie zmieni

Piatek
28-09-10, 19:29
Dla silnika d16z6 jest zalecane wyprzedzenie 10 czy 12 stopni ?? bo kurde nie moge znajsc. Aktualnie mam ustawione na +12, wydech baran + 2 cale na 2 przelotach, końcowym z b18, dolot i stozek K&N i w sumie tyle więc jakie paliwo najlepej ?? bo na tym 100+ oktanmowym jakos szału nie bylo. a różnica pomiędzy BP 95 a 98 jest wyczówalna .

Skowron48
28-09-10, 19:30
taka polska rzeczywistość - większość paliw w Polsce jest chrzszczona i raczej to się nie zmieni

czyli wszystko jest proste. Tankujesz u nas PB98 to tak jakbyś w DE tankował 91. :D Ciekawe czy cena się różni(w przeliczeniu E=zł) bo jakość bankowo nie do porównania.

firefox_pl
28-09-10, 22:42
http://www.pzmtravel.com.pl/paliwa-w-europie.html tutaj można sobie porównać ceny , a co do jakości paliw w Polsce to masakra na paliwie z Belgii i z niemiec robiłem prawie 100km więcej na jednym baku przy podobnym stylu jazdy , do tego czułem jakbym tam miał z dodatkowo 10hp , chciałbym żeby u nas kiedyś takie paliwo bylo ;)

rider143
29-09-10, 10:35
Dla silnika d16z6 jest zalecane wyprzedzenie 10 czy 12 stopni ?? bo kurde nie moge znajsc. Aktualnie mam ustawione na +12, wydech baran + 2 cale na 2 przelotach, końcowym z b18, dolot i stozek K&N i w sumie tyle więc jakie paliwo najlepej ?? bo na tym 100+ oktanmowym jakos szału nie bylo. a różnica pomiędzy BP 95 a 98 jest wyczówalna .

Wyprzedzenie zapłonu w D16Z6 wynosi 16 stopni.
Paliwo lej 95.