Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : regulacja zapłonu



demonobiker
27-09-10, 18:19
Szukałem i nie znalazłem, zmianiałem aparat zapłonowy i teraz pytanie jak go założyć by dobrze wyregulować zapłon??jakie warunki muszą być spełnione jakieś znaki czy coś?

misiek1
27-09-10, 22:30
Dwa warunki muszą być spełnione:
1. Lampa.
2. Zworka w złączu serwisowym

:cool:

rider143
28-09-10, 09:31
3. Nagrzany silnik do temperatury pracy.

misiek1
28-09-10, 13:05
3. Nagrzany silnik do temperatury pracy.
O tak właśnie, jeszcze nagrzany silnik:D

demonobiker
28-09-10, 15:05
nie mam lampy stroboskopowej ani zworki i co teraz?czy jesli np wyjąłem aparat zapłonowy i nie przestawiłem w żaden sposób wałka od rozrządu i włoże nowy aparat tak by nie rpzestawić to będzie hulać, ewetualnie ustawić opóźnienie bądź wyprzedzenie na tych śrubach?

nie no dobra głupie pytanie :) będę musiał jechać na regulacje ale zastanawia mnie jaki to ma wpływ na odpalanie auta czy jeśli włoże aparat i nie wyreguluje to czy wogóle odpalę auto?

rider143
28-09-10, 15:20
jeśli włoże aparat i nie wyreguluje to czy wogóle odpalę auto?Jasne że tak. Aparat do wałka rozrządu pasuje tylko w jednym położenie-więc po odkręceniu aparatu nie da się go źle założyć-czyli przestawić o jakiś kąt względem wałka rozrządu.
Na tych fasolkach ustaw aparat tak żeby śruby mocujące były po środku. Będzie jeździł bezpiecznie-o ile jest rozrząd właściwie ustawiony...
Zgłoś się do kogoś z forum z Twojego miasta aby Ci ustawili zapłon lampą-ktoś napewno ma.

demonobiker
28-09-10, 18:04
rozrząd jest ustawiony prawidłowo nie ma problemu sprawdzony jest, poszukam kogoś z lampą i zgłoszę się dzięki za radę...

demonobiker
04-10-10, 14:10
Panowie jak rozpoznać że kąt wyprzedzenia zapłonu jest zły?

rider143
04-10-10, 14:17
podlączyć lampę i sprawdzic

demonobiker
04-10-10, 14:38
nie mam lampy musze sie udac do mechanika ale zauwazyle ze auto słabiej przyspiesza inaczej silnik pracuje wiec myslalem ze to moze wina tego ...

demonobiker
09-10-10, 14:08
czy cos takiego zdałoby egzamin??
http://allegro.pl/mini-lampa-stroboskopowa-silnik-zaplon-i1247842292.html

kamil-wawa
09-10-10, 17:30
ja na taka ustawiam i wydaje mi sie ze ok - tylko tyle ze musi byc w miare ciemno

troop
29-10-10, 12:56
Też na nią ustawiałem, trochę ciemno musi być. Nie wiem czy dobrze robiłem bo średnio było widać znaki to se czerwoną kredką pomalowałem między tymi trzema znakami (czyli dwa pola) i ustawiałem na sam środek.

rider143
29-10-10, 13:03
Też na nią ustawiałem, trochę ciemno musi być. Nie wiem czy dobrze robiłem bo średnio było widać znaki to se czerwoną kredką pomalowałem między tymi trzema znakami (czyli dwa pola) i ustawiałem na sam środek.
Napewno nie jest to dokładnie ustawione ale da się tak jeździć. Mam lampę i często jestem w Lublinie więc możemy się umówić któregoś dnia i Ci ustawię idealnie na środkowy znak.

troop
29-10-10, 13:19
Czyli mówisz, że dobrą lampą widać 3 znaki tak?

rider143
29-10-10, 13:23
Jasne, widać wszystko i można precyzyjnie ustawić.

troop
29-10-10, 13:25
Będę miał cie w pamięci i jak coś to się odezwę. Na razie nie zauważam różnicy w jeździe (wymieniałem aparat bo stary ciekł - używka za 100zł) tylko teraz jak zimno i mokro się zrobiło to trochę przerywa przy przyśpieszaniu. A i zworki nie zwarłem przy regulacji.

rider143
29-10-10, 13:28
tylko teraz jak zimno i mokro się zrobiło to trochę przerywa przy przyśpieszaniu. zajrzyj do aparatu zapłonowego i pomierz rezystancje przewodów WN.

troop
29-10-10, 13:36
Właśnie przewody mam zamiar wymienić, bo wyjąłem i zacząłem mierzyć to dla 3 przewodów spoko, a na jednym na początku poza zakres a później zaczęła maleć i stanęła w miejscu jak dla pozostałych. dziwne ale i świeca na tym garze miała czarny nalot. Wiec raczej przewód.

demonobiker
01-02-11, 14:32
byłem u jendego mechaniora i ustawił zapłon lampa opóźnił go ale auto jakies takie mułowate się zrobiło wieć na reklamacje do niego a on że wszystko jest ok podobno na 12 stopni ustawiał kąt wyprzedzenia, to jadę do drugiego na ustawienie i on wogóle przyspieszył mi zapłon, również ustawiał na lampę i auto dostało kopa szybciej sie zbiera i wogóle podobno też na 12 stopni ustwił.pytanie teraz któy ustawił dobrze i jak to sprawdzić bo sa już nie wiem?
jak kupowąłem hanie zaznaczyłem na aparacie jak było ustawione i cały czas tak jeżdziłem i stąd moje pytanie czy takie ustawienie jakie było kiedyś mogło ulec zmianie?czy dany na danym ustawieniu i tym samym aparacie będzie miał zawsze w tej samej pozycji kąt wyprzedzenia zapłonu?blisko tej kreski jest ustawienie tego drugiego mechanika.
pomoże ktoś?
dodam iz żaden z nich nie wiedział o zworce dopiero jak kazeł im wsadzić to zrobili o co prosiłem.

lar
01-02-11, 16:43
sądze ze pierwszy mechanik ustawił źle dlatego ze po ustawieniu stopni kąta wyprzedzenia zapłonu na lampie stroboskopowej patrzył na niewłaściwy znak na kole pasowym. Gdy lampe ustawia sie na 0* to czerwony znak zapłonu (na kole pasowym) podczas oświetlania powinien pozornie zatrzymać sie na "muszce" (na obudowie rozrządu), a gdy ustawia sie stopnie (12,16 zależy od silnika) na lampie to wtedy biały znak GMP (na kole pasowym) powinien zatrzymać sie na "muszce"
Wydaje mi sie ze dobrze to napisałem... i jak chcesz mieć zapłon dobrze ustawiony to kup sobie lampe bo mechanicy u nas to... szkoda słów

demonobiker
01-02-11, 16:55
niestety nie mam teraz funduszy na zakup lampy a coś zrobić muszę . ewentualnie za bardzo przyspieszony zapłon co może powodować?wiem że spalanie stukowe, ale dokładniej czym może się objawiać że zapłan jest za bardzo przyspieszony?

rider143
01-02-11, 17:42
jak kupowąłem hanie zaznaczyłem na aparacie jak było ustawione i cały czas tak jeżdziłem i stąd moje pytanie czy takie ustawienie jakie było kiedyś mogło ulec zmianie?
oczywiście-rozciągnięcie się paska rozrządu w trakcie eksploatacji opóźnia kąt zapłonu...

Pewnie obaj mieli rację podczas regulacji ale któraś lampa przekłamuje (albo i obie).

demonobiker
02-02-11, 14:37
pozyczyłem lampe bez regulacji stopni ale mam problem bo na kole nie ma zadnych znaków ani czerwonego ani białego wiec co zrobic?są za to naciecia jedno ma trzy naciecia a drugie jest podwojne na które ustawiac?

demonobiker
03-02-11, 17:18
sprawa rozwiazana trzeba ustawiac na środko kreskę z tego potrójnego znaku.żaden mechanik nie ustawił dobrze, gdyż jeden uswatił bardzo duże opóźnienie a drugie lekko przyśpieszony...

cukras
30-04-11, 14:48
Witam mam podobny problem ale może napisze to innym temacie: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?108452-D14A8-s%B3abo-si%EA-zbiera-z-do%B3u-obrot%F3w
pzdr

maras83
25-10-11, 19:16
Witam ja mam lampe jak to powinno wygladac mam 3 kreski i dwie no i na obudowie rozrzadu jak to sie powinno ustawic