Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Obroty powyżej limitu w EP1



paluchoski
27-09-10, 10:16
Siema,
Chlopaki z ep-klubu juz mi czesciowo odpowiedzieli na pytanie, ale moze ktos z szerszej spolecznosci mial podobny przypadek.

Ostatnio zle mi wskoczyl bieg i D14Z6 zakrecil sie do 7-7,1 tys RPM. Limiter jest na 6,5. Skala sie konczy na 8.

Generalnie auto dalej jezdzi jak jezdzilo i 'na oko' nic sie nie wysypalo w chwili przekroczenia obrotow, ale zbliza mi sie przeglad i moze warto to doglebniej sprawdzic ? Przebieg wynosi 62K, wiec moze rozrzad wypada wymienic ?

Generalnie czy komus z was udalo sie tak cife zakrecic i czy po jednorazowym incydencie moze byc potem jaksi syf z autem ? Jaki jest max bezpieczny zakres obrotow na tych silnikach, bo mam nadzieje ze limiter i tak jest ustawiony z zapasem ?

Chcialbym uniknac kosztow, wiec jezeli podczas przegladu sa jakies kluczowe rzeczy do sprawdzenia to wypada je chyba sprawdzic.

Dzieki
P

rafal
27-09-10, 10:28
Prawdopodobnie takie wysokie obroty osiągnąłeś zmieniając bieg przy wysokich obrotach na jeszcze niższy. Sam silnik nie wkręcił się na takie obroty, tylko skrzynia go wkręciła. Ogólnie te silniki powinny wytrzymywać o wiele większe obroty niż 8 tys. Jeśli to był jednorazowy przypadek to raczej nic nie powinno się stać. Musisz uważać na przyszłość, bo gdyby taka zmiana biegów wytworzyła większe 'szarpnięcie' to możliwe, że przeskoczył by Ci rozrząd, jednak jakby tak się stało to raczej już by Ci nie odpaliła honda, albo by wariowała. Jak jest wszystko ok to nie ma się o co martwić :)

Sam miałem wcześniej EP1. Moja EP2 się wkręca powyżej 7 tys bez problemów a przecież silnik z zewnątrz jest identyczny. Blok ma jedynie nieco większe cylindry i inne tłoki + vtec :)

paluchoski
27-09-10, 10:37
super, dobrze wiedziec :) wolalem sie upewnic, dziekowka !

maciex
27-09-10, 11:28
Spoko u mnie kręci się bez problemowo na 7k+

paluchoski
27-09-10, 11:28
ep1 ?!

maciex
27-09-10, 11:56
EP1 zobacz sobie temat mój, zdarzyło mi się to podkręcić na 7k+ a łapało odcine na oko z 7,5

kasik
27-09-10, 17:10
yyy moj EP2 odcina przy 7 wiec hmm ciekawe :)

Konrados
02-10-10, 01:14
A co do rozrząu to 120tysi wytrzymuje spokojnie dla świętego spokoju można wymienić przy 110.

darek7t
06-10-10, 19:06
Jeśli o rozrząd chodzi to niedawno kupiłem EP2 i poprzednia właścicielka mówiła że w aucie nie zmieniany był rozrządu a auto w momencie zakupu miało 140 tys. Troche mnie to zszokowało dlatego pierwszą inwestycja w auto było właśnie ogranięcie rozrządu, ale potwierdza to fakt, że 120 tys raczej jeszcze jest bezpiecznym przebiegiem do zmiany rozrządu.

marekctr
06-10-10, 23:27
Każdy producent podaje niżej limit, bo zawsze trafi się jakiś pacan żeby go przekroczyć.
To tak jak z mostami zawsze zostawia się margines bezpieczeństwa.