Zobacz pełną wersję : Temperatura, jakas taka.... termostat?
Witam mam problem co do temperatury w mojej hondzie civic 3D, mianowicie w lato jest oks wskaznik podchodzi pod polowo, niestety w zime, w chlodniejsze dni, jadac w trasie wskazowka praktycznie lezy ponizej normy(po 30km silnik praktycznie nei nabral temperatury, nawiew ogrzewania jest slabiutki nie da sie ogrzac rak :) , dzieje sie tak w trasie gdy mamy zimne dni) w miescie jest ok temperaturka podchodzi pod polowe, ostatnio zatkalem przedni wlot tektura silnik sie grzeje podchodzi pod polowe wskaznika jest oks, czy to jest normalne?? czy mzoe poprostu w trasie przez te wloty ma za dobre chlodzenie? zderzak przedni mam standardowy ;) , zapewne termostat do wymiana ale wole sie upewnic, forum obcykalem ale zapytac niezaszkodzi, z gory dzieki
Pozdrawiam
marcin EZG
25-11-06, 08:37
wymien sobie termostat , male koszta,nie ma filozofii przy wymianie i masz problem z bani
ja miałem podobnie gdy były te pierwsze w tym roku chłodne dni samochod nagrzewał mi sie na postoju a gdy tylko ruszałem temperatura spadała a jak po około 30 min właczyłem ogrzewanie to juz kaplica wskazówka spadała momentalnie wymieniłem termostat i po sprawie auto szybko sie nagrzewa i nie ma problemu .Duzo osób wymienia tylko wtedy termostat jak sie zupełnie nie otwiera z tego co mówisz u ciebie sie nie domyka ciagle masz otwarty w jakims stopniu duzy obieg i silnik sie chłodzi przez chłodnice nawet gdy jest zimny ja osobiscie uwazam ze powinienes wymienic termostat masz juz pierwsze objawy jego niedomagan kiedys moze ci sie nie otworzyc i przegrzejesz silnik tfu tfu wypluje to słowo. niech ktos sie jeszcze wypowie.
Skoro wiesz, że termostat do wymiany, to dlaczego go najpierw nie zmienisz i nie sprawdzisz, czy problem się rozwiązał? To chyba lepsze wyjście niż założenie nowego tematu, który treścią pokrywa się z conajmniej dziesiątką mu podobnych.
Wymień termostat i potem się martw dopiero. Zakładanie tektury to rozwiązanie rzeźbiarskie i nie eliminuje przyczyny problemu.
Skoro wiesz, że termostat do wymiany, to dlaczego go najpierw nie zmienisz i nie sprawdzisz, czy problem się rozwiązał? To chyba lepsze wyjście niż założenie nowego tematu, który treścią pokrywa się z conajmniej dziesiątką mu podobnych.
Wymień termostat i potem się martw dopiero. Zakładanie tektury to rozwiązanie rzeźbiarskie i nie eliminuje przyczyny problemu.
nic dodac nic ując - a koszt termostatu to jakies 50pln
Wielkie thx ;) potrzebowalem wsparcia :D koszta banalne, pozdrawiam temat zamykamy (PS jak tu sie zamyka ?? :D to cos :D) ;) pozdro
Ja poproszę jeszcze po wymianie o opisanie, czy to rzeczywiście było to i czy po wymianie objawy ustąpiły. Przyda się kolejnym użytkownikom.
A ja mam troche inaczej... silnik sie nagrzewa normalnie do prawie polowy skali (do polowy brakuje pare mm ale to chyba normalne?) ale trwa to napraaaawde bardzo dlugo czasem wyjade rano spod domu i pod uczelnia (10km dalej) dopiero wskazowka wychodzi za minimum ;o to normalne ? czy tez wymienic termostat
civic tez moze byc termostat lub sposób jaki go eksploatujesz czy włanczasz ogrzewanie w czasie gdy samochód sie nagrzewa itp.z tego co czytałem tu na forum to ktos tez miał juz takie obiawy jedni zatykali do połowy chłodnice inni wymieniali termostat trudno powiedziec moze to byc tez zalezne od płynu jakiego uzywasz ale stawiałbym na termostat mozesz go zawsze wyjac i sprawdzic w cieplej wodzie czy dobrze sie otwiera i czy jest dokładnie domkniety bo u ciebie tez moze byc delikatna przerwa .Zasada działa nia termostatu jest prosta gdzy silnik jest zimny termostat blokuje dopływ płynu do chłodnicy która ciagle chłodzi płyn tz. zimny silnik chłodzi sie tylko wyłacznie przez mały obieg płynu gdy ten płyn osiagnie pewna temperature (okreslone jest to zazwyczaj na termostacie)termostat powoli sie otwiera i odblokowuje duzy obieg biegnacy przez chłodnice aby zapobiec przegrzaniu silnika gdy schłodzi sie to znowu przymyka aby silnik miał unormowana temperature i tak w kółko .
Jezeli samochód długo ci sie nagrzewa to na zimnym silniku moze byc nie domkniety termostat i przy nagrzewaniu go twój silnik jest ciagle w jakims stopniu chłodzony przez duzy obieg płynu i dlatego to tak długo trwa .Ja miałem znowusz tak ze kapletnie nie trzymał mi temperatury u mnie był całkowicie otwarty:-)sprawdz sobie ilosc płynu pózniej termostat a jak bedzie trzeba to wymien płyn bo moze jakis syf masz w układzie chł9odzenia przez co sie nie domyka termostat ale to stwierdzisz w czasie wymiany jak wyjmniesz termostat a i sprawdzajcie czy razem z termostatem macie gumowa uszczelke która zakłada sie nna termostat ja tez warto wymienic ja za termostat płaciłem 50zł juz w komplecie miałem uszczelke za wymiane 20zł doznania w czasie jazdy w zimne dni bezcenne:-)
Drift_King
25-11-06, 15:11
Proste że termostat.Wymienisz i dalej będzie git, przy czym nie polecam tych najtańszych zamienników lepiej dać 20zł wiecej i kupic porządny made in japan.Jest to o tyle wazne ze pół biedy kiedy si enie dogrzewa,gorzej jak sie nie otworzy....
Pozdro
witam.a czy przy wymianie termostatu trzeba spuszczac plyn chlodniczy?bo tez mnie czeka wymian bo mam taki sam problem z nagrzaniem silnika.
GrzechuLSi
22-12-06, 16:15
tak trzeba spuscic plyn podluz sobie jakas miske i zlej do miski jak niemasz nowego plyny albo $
niemusisz spuszczac calego plyny z chlodnicy wystarczy ze wyleje sie ponizej dolnego grubego przewodu
GrzechuLSI czyli mam uposci tego plynu normalnie przez korek spustowy w chlodnicy?
GrzechuLSi
22-12-06, 21:20
jak chcesz mozesz tez wezem od ktorego odepniesz termostat
GrzechuLSI czyli mam uposci tego plynu normalnie przez korek spustowy w chlodnicy?
To jest najlepszy pomysł...
Proste że termostat.Wymienisz i dalej będzie git, przy czym nie polecam tych najtańszych zamienników lepiej dać 20zł wiecej i kupic porządny made in japan.Jest to o tyle wazne ze pół biedy kiedy si enie dogrzewa,gorzej jak sie nie otworzy....
Pozdro
Ok to jakie polecacie ?? Ktory jest sprawdzony ?
W Inter Carsie maja :
VERNET
87,02 zł
NIPPARTS
54,78 zł
WAHLER - 71zł
ja mam taki
za 54pln
http://img95.imageshack.us/img95/4945/part80ij2.th.jpg (http://img95.imageshack.us/my.php?image=part80ij2.jpg)
Ja mam z JC za 40 pln i śmigam już na nim prawie 2 lata :lol:
O ile mnie pamięć nie myli są 2 rodzaje 78st. C i 82 st. C. A czym się różnią oprócz temp. otwarcia nad tym się nigdy nie zastanawiałem.
pozdr
Ja mam z JC za 40 pln i śmigam już na nim prawie 2 lata :lol:
O ile mnie pamięć nie myli są 2 rodzaje 78st. C i 82 st. C. A czym się różnią oprócz temp. otwarcia nad tym się nigdy nie zastanawiałem.
pozdr
Raczej niczym więcej. Z wcześniejszym otwarciem są przeznaczone na cieplejsze dnie a z późniejszym na chłodniejsze.
Raczej niczym więcej. Z wcześniejszym otwarciem są przeznaczone na cieplejsze dnie a z późniejszym na chłodniejsze.
:D właśnie sobie to tak wytłumaczyłem :lol:
ja mam taki
za 54pln
Obrazek (http://img95.imageshack.us/my.php?image=part80ij2.jpg)
tez taki nabyłem, co mnie bardzo dziwi - zamienniki niejaponskie sa drozsze od tego TAKATO ... :)
Ja mam z JC za 40 pln i śmigam już na nim prawie 2 lata :lol:
O ile mnie pamięć nie myli są 2 rodzaje 78st. C i 82 st. C. A czym się różnią oprócz temp. otwarcia nad tym się nigdy nie zastanawiałem.
pozdr
Jak by wynikało z instrukcji 82°C jest do silnika D15Z1 a 78°C do pozostałych.
http://img92.imageshack.us/img92/5593/termostatgh1.gif
Mam pytanie jak już jesteśmy przy tym temacie. Poszukuję czegoś co pozwoli mi przypisać danemu położeniu wskazówki wartość temperatury w °C. Choćby w przybliżeniu. Najlepsza byłaby tarcza wskaźnika temperatury wyskalowana w °C ;) Lub jeśli nie ma czegoś takiego to ostatecznie jakaś fotka wskaźnika pokazującego "prawidłowe" położenie wskazówki przy pracującym rozgrzanym silniku.
jeśli nie ma czegoś takiego to ostatecznie jakaś fotka wskaźnika pokazującego "prawidłowe" położenie wskazówki przy pracującym rozgrzanym silniku.
W mojej Hondzi wskazówka jest w takim (http://img208.imageshack.us/my.php?image=zegaryib4.jpg) położeniu :)
W mojej Hondzi wskazówka jest w takim (http://img208.imageshack.us/my.php?image=zegaryib4.jpg) położeniu :)
No to widzę, że tak trochę poniżej położenia poziomego ;)
Dzięki.
I jak się już zagrzeje to rozumiem ze nie ma prawa opadać podczas jazdy niżej? Bo u mnie jak jade dłuzej na 5 z jakiejs góry to mi spada czasem na zero
A co do odpowietrzania, kiedy już załozę nowy termostat to poprostu odkręcić zaworek i wlewać płyn jak zacznie wypływać jednolity tzn bez bąbelków to zakręcam zaworek zatykam chłodnice i fajrant?? Czy tak
Heheh - temat trochę odgrzany ;)
W każdym razie jak już się silnik rozgrzeje to temperatura jest stała.
Miałem takie same objawy. Termostat wymieniony kupiony w JC jakiś TAKATO za 50 pln, i wszystko gra wskazówka pod połowa temperatura w Hani momentalnie ciepło po chwili aż za gorąco a co do odpowietrzenia to ja nic nie odpowietrzałem podobno nie trzeba.
w poniedziałek biorę sie za zmienianie... Spalanie przez ostatnie 2 miesiące wyszło 8,60
to chyba za dużo
Wczoraj kupiłem termostat i odrazu zabrałem się do roboty... Czas operacyjny 45 min
Efekt Miodny!!!! Wskazówka ani drgnie ze środka Nieważne czy jadę z góry na 5 czy na 4... Wygląda na to ze mój termostat był uwalony odkąd kupiłem samochód. Dlatego więc myślałem, że ten typ tak ma. Ale teraz jest Wypas
... odgrzeje temat
Mam takie same objawy jak reszta, czyli:
W zime, w chlodniejsze dni, jadac w trasie wskazowka praktycznie lezy ponizej normy, nawet po przejechaniu 30km silnik nie nabiera temperatury, nawet jeśli przełącze na całkowicie zimne powietrze wskazówka ledwo drgnie, (niestety z zimnym nawiewem w środku nie da się za długo jechac), nawiew ogrzewania też nie jest za mocny. W miescie jest ok temperaturka podchodzi pod polowe. Dodam, że przez zimę cały czas jeżdżę na zasłoniętej chłodnicy przez tekturkę.
Termostat już wymieniłem, przy okazji zalałem nowy płyn chłodniczy.
Przez pewien okres po wymianie wszystko było ok, tzn. silnik łapał bez problemu temperaturę.
Któregoś dnia zrobiło się cieplej i postanowiłem wyjąc tekturkę z przed chłodnicy, po wyjęciu przejechałem się, ale okazało się, że silnik o wiele słabiej łapie temperaturę :/
Włożyłem z powrotem tekturkę, pojeździłem trochę, ale okazało się, że objaw, (patrz wyżej) mimo wymienionego termostatu, powrócił...
Nie wiem gdzie szukać przyczyny? Czy termostat, który kupiłem okazał się bublem? poradźcie...
Na koniec dodam, że jazda na zimnym silniku (w moim przypadku D15Z6 - VTEC-E) powoduje, że nie zapala się kontrolka econo, a przez to niestety Hania więcej pali :/ Z tego co czytałem econo włącza się gdy temperatura silnika osiągnie 65 stopni...
Pozdrawiam
skolopendra
05-03-08, 20:52
jest jeszcze czujnik temperatury z boku głowicy
gdzie dokładnie ten czujnik się mieści?
troche wątpie żeby to byl czujnik, bo przez pewien czas po wymianie było ok. Czyżby tak nagle mógł się zepsuć?
[ Dodano: Czw 06 Mar, 2008 ]
ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??
cos mi się wydaje, że chyba będę musiał kupić nowy termostat, tylko tym razem jakiś inny, lepszy... jaki byście polecali??
[ Dodano: Pią 07 Mar, 2008 ]
oj widze, że nie ma odzewu :/
co ma zrobić?? pomóżcie....
[ Dodano: Sro 19 Mar, 2008 ]
było trochę cieplej, więc silnik jako tako łapał temperaturkę, (ale po dłuższej jeździe z maksymalnie zimnym nawiewem w środku), teraz znów nam zima wróciła, więc problem wrócił, wpadłem na pomysł, żeby zrobić reset ecu i niestety nie pomogło :/
nadal nikt nie ma pomysłów, co zrobić?? po za kolejną wymianą termostatu (nie chce się znów wydawać kasy, bo nie wiem czy kolejny termostat pomoże)...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.