Zobacz pełną wersję : Bierze spore ilości oleju to musi kopcić?
Mam taki problem ostatnio po zmianie wydechu przejechałem się i zostawiłem auto na jakąś godzinę. Pomyślałem że sprawdzę poziom oleju a tu zonk bagnet pokazywał na minimalnej kresce :/ Ostatnio sprawdzałem olej z jakieś 2 miesiące temu i było ok czyli na połowie. Czy jeżeli silnik pali spore ilości oleju to musi kopcić? bo nie zauważyłem żeby mój kopcił, nie znalazłem też plamy pod autem. Poza tym słyszałem że D13 to raczej pancerne jednostki.
ps. załamka z tym olejem :/
W dzień możesz nie widzieć bo nie muszą to być takie chmury, że zasłaniasz wszystko.
Tak samo przy normalnej jeździe do 3-4 a nawet 5k rpm może nie dymić bo nie puszcza oleju dopiero np powyżej 6k mogą pojawiać się chmury czy na samych przepięciach biegów przy odcince
Przejedź się wieczorem i daj w palnik w świetle samochodów jadących za Tobą będziesz widział chmury na 100%ł.
Musi kopcić.
w mojej d15 powyżej 4,5tys obr. puszczał dym, a poniżej minimalnie że nie było widać.
dolej oleju, przejedź jakieś 500km i znowu sprawdź stan. po prostu będziesz musiał kontrolować stan oleju;)
A spotkał się ktoś już z D13 biorącym olej?
Przyjacielu, każdy silnik może zacząć brać olej. Nawet w jednostce d13b2 mimo swojej dużej wytrzymałości, może zacząć go ubywać. Wszystko zależy od kierownika i jego jazdy.
Silniki nie są niezniszczalne.
Dolej oleju do górnej kreski i po ok 1tyś km sprawdź ile oleju Ci ubyło(Przy okazji to chyba wiesz, że olej się sprawdza na zimnym silniku). Jak już zobaczysz ile oleju Ci bierze to wtedy będzie można coś podziałać dalej, np: zmienić olej na taki, który zmniejsza pobór(Może to być np: Motul 6100, 15w50) albo bawić się w wymiany uszczelek, uszczelniaczy etc.
pozdrawiam
Jak d13 zaczyna brac olej to ja proponuje sie za swapem jakims zaczac ogladac zamiast pakowac w niego kase jeszcze.
Silnik suchy? Bardzo możliwe że puszcza np simering na wale, od strony rozrządu, mój żłopał dość sporo, a można powiedzieć, że nie kopcił:o był to d15b2
Karmel ile cię wyniosła naprawa?
Koszt takiej naprawy to około 200 zł + uszczelka (warto wtedy zrobić dodatkowo uszczelniacz wałka rozrządu). Jako że mój b2 był w kiepskim stanie to zrobiłem sobie swapa w garażowym zaciszu:o
Zobacz czy masz mokry element zakreślony na zdjęciu, jeśli tak to jest to pewnie uszczelniacz :)
http://img137.imageshack.us/img137/3313/img0361d.th.jpg (http://img137.imageshack.us/i/img0361d.jpg/)
(zdjęcie mojego starego b2)
Łapę czy mam mokrą? Czy blok za łapą?
szczypior88
27-09-10, 08:13
logiczne jest że musisz obadac cały silnik czy nie ma wycieków. Nie wazne czy to ejst łapa silnika, czy blok czy aparat itd.
Dokładnie, jeśli gdzieś masz wyciek to właśnie aparat, łapa, miska olejowa, wypadało by gdzieś na kanał wjechać:o
lechu pojezdzij troche tak jak ty zawsze jezdzisz. Paweł pewnie troche za bardzo pałował ją:) po drugie chyba nie ma tak ze z dnia na dzien nagle takie ilosci oleju zaczyna przepalac.
A spotkał się ktoś już z D13 biorącym olej?
Przez 18lat zaden z tych silnik nie bral oleju. Ty jestes pierwszy. O tym 'pancernym silniku' nie bede sie nawet wypowiadal.
Napisz ile przejechales od wymiany oleju. Jaki olej lejesz? Jaki masz styl jazdy?
Pewnie bedzie to zaskoczeniem dla Ciebie, ale kazdy, tak KAZDY silnik bierze olej, roznica polega tylko na jego ilosci ;)
Oczywiscie mozesz popatrzec czy nie masz wycieku, nie nastawialbym sie na to.
Silnik ogólnie ma przejechane 190 tyś 95 rok ale ile w tym prawdy to nie wiem . Wymiana oleju niedługo mnie czeka bo zaraz będzie 10tyś km. Wycieku raczej nie mam bo auto nie zostawia pod sobą plam. Cieknie mi trochę spod nakrętki na pokrywie zaworów i to uszczelnię sylikonem termoodpornym. Ale to cieknięcie to małe ilości. Muszę też zobaczyć jak kolega mi mówił czy nie mam oleju w zbiorniczku wyrównawczym.
Czy ustawienie zaworów ma coś wspólnego z utrata oleju? Bo musiałbym je ustawić bo trochę klekocze.(jeżeli to zawory :/ )
nie ma, aczkolwiek robi się to jak nakazuje instrukcja a nie aż zaczną klekotać :confused::confused:
Jezeli od wymiany do wymiany bierze Ci ~0.7l to naprawde nie ma tragedi. Gdybys mial taki pobor oleju, w tym silniku na 1tys. kilometrow to faktycznie mozna by sie martwic.
Na jakim oleju jezdzisz?
Mobil 1 10W40
Dopiero sprawdzę teraz ile faktycznie bierze. Dolałem pod górną kreskę i będę sprawdzał.
ale teraz dałeś ciała.... po co dolewać olej do max do przepału który ma prawie 10tyś nalatane jak i tak go zaraz spuścisz:confused::confused:, lepiej było spuścic to co jest , uszczelnić wycieki i zalać nowego
mobila i tak jest 4 litry w bańce, więc zostaje go dość sporo po wymianie, a starym nie zaleje silnika, wiec niech jeździ:o
Jeśli faktycznie spala Ci ten olej, to przy wymianie wlej Valvoline MaxLife 10W40, bo u mnie na tym oleju spalnie się znacząco zmniejszyło.
Jeśli faktycznie spala Ci ten olej, to przy wymianie wlej Valvoline MaxLife 10W40, bo u mnie na tym oleju spalnie się znacząco zmniejszyło.
I ja po zmianie na ten olej zauwazylem , ze mniej go bierze 1,5l od wymiany do wymiany. Na mobilu 3l mi lyknol :D
Ja jak kupiłem auto to było zalane Mobilem 10W40 i spałał się ciągle w takich ilościach, że już się załamałem. A po zmianie na Valvoline spalanie spadło znacząco, do takiego poziomu, że już trzy lata jeżdzę.
że już trzy lata jeżdzę.
Na tym samym caly czas? Tak to mozna bylo zrozumiec :P
Koszt takiej naprawy to około 200 zł + uszczelka (warto wtedy zrobić dodatkowo uszczelniacz wałka rozrządu). Jako że mój b2 był w kiepskim stanie to zrobiłem sobie swapa w garażowym zaciszu:o
Zobacz czy masz mokry element zakreślony na zdjęciu, jeśli tak to jest to pewnie uszczelniacz :)
http://img137.imageshack.us/img137/3313/img0361d.th.jpg (http://img137.imageshack.us/i/img0361d.jpg/)
(zdjęcie mojego starego b2)
Tak wygląda to u mnie:
http://img185.imageshack.us/img185/3707/ddddi.jpg
i jak wygląda wam to na uszczelniacz?
Yotomeczek86
30-09-10, 09:08
Nie wygląda. Mi jak uszczelniacz strzelił to miałem zabryzganą tą plastikową osłonę silnika oraz łapę. Najprościej sprawdzić będzie jak zdejmiesz osłonę rozrządu - będzie widać czy pasek w oleju jest ,mój był.
No nie wygląda na uszczelniacz, mój pasek był suchy, a mocowanie łapy było mokre, wjeżdżałeś na kanał?
Na kanał raz wjeżdżałem ale to był taki co najpierw trzeba wjechać pod wzniesienie. Więc tylko trochę mogłem wjechać przy mojej glebie. A tak z góry to coś mi się nie podoba przy filtrze oleju jakby tam trochę było mokre.
grape.crash
30-09-10, 20:52
Jedną rzecz trzeba zaznaczyć, że to nie "pancerne" d13b2 a zmodzone d13b7. Dostaje to pewnie też po dupie...
Zmień olej, u mnie przed zmianą a po MPFI oleju ubywało w znaczących ilościach. Teraz po zmianie przejechałem ok 800 km i na razie jest OK...
Zmień olej, u mnie przed zmianą a po MPFI oleju ubywało w znaczących ilościach. Teraz po zmianie przejechałem ok 800 km i na razie jest OK...
Olej zmienić na ten Valvoline MaxLife 10W40 tak?
póki świeży to mało który będzie łykać :)
grape.crash
30-09-10, 23:48
Olej zmienić na ten Valvoline MaxLife 10W40 tak?
Ja teraz zalałem Mobilem 10W40. Następne zalanie będzie Motulem :cool:
Co do Valvoline się nie wypowiadam, bo nie miałem z nim styczności...
A może też brać olej przez uszczelniacz wałka rozrządu? Bo jak zmieniałem wałek to dałem zwykły zamiennik nie oem.
Tylko jakby to był uszczelniacz wałka rozrządu to byłby widoczny wyciek ?
Tylko jakby to był uszczelniacz wałka rozrządu to byłby widoczny wyciek ?
tak
Byłem dzisiaj na spocie i jeździłem na 1/4 i mówią że w ogóle nie dymi a kręciłem prawie do odcinki. A jechałem wieczorem i jeden samochód za mną i świecił mi na wydech i nie było dymienia. A na razie przejechałem 50km i nie sprawdzałem bagnetu.
Przejechałem na razie z 350km i wydaje mi się że oleju nie jest mniej :D Nie wiem co sie podziało z tamtym olejem
podepnę się pod temat żeby nowego nie zakładać.. niestety mam wyciek z okolic walka rozrządu bądź niżej gdzieś... ktoś pisał że robota około 200 zł a facet z ambicjami i z chęciami dałby rade zrobić to samemu ?:)
ktoś pisał że robota około 200 zł a facet z ambicjami i z chęciami dałby rade zrobić to samemu ?
dałby, 100-200zł to biorą za wymianę rozrządu z pompą wody, a u Ciebie trzeba zapewne zmienić simering czyli w dużym skrócie poluzować pasek,odkręcić klawiaturę, wyjąć wałek, wymienić simering -złożyć (chyba że pasek ucierpiał i trzeba go zmienić)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.