PDA

Zobacz pełną wersję : Strumienica vs Katalizator



ForestG
24-09-10, 16:36
Witam. Słuchajcie chce poruszyć jeszcze raz temat wałkowany wiele razy brakuje mi mianowicie jednego wypowiedzi od osób które musiały stanąć przed wyborem zakupu strumienicy lub nowego katalizatora bo stary brzęczał jak grzechotka. Jak uznamy temat za wyczerpany zliczę wszystkie posty za i przeciw i do każdej opcji dodam po 10 argumentów za i przeciw. Prosiłbym jednak by komentarzy typu jak strumienica to tylko podobna do katalizatora itp unikać zakładamy z góry że przeglądów dokonujemy na stacjach bez diagnozy spalin a strumienica jest nie odróżnialna skupmy się na problemie aktywności silnika bo przy tym był zawsze spór.

szastal
24-09-10, 17:24
Poczytaj sobie http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator.... albo nawet napisz swoje pytanie w tym temacie a zobaczysz jak szybko cię wyleczą z tej strumienicy .

reXio
25-09-10, 11:27
Strumiennica zamiast kata, dupohamownia jakby odczuwala lekko zywsza reakcje na gaz na dole miedzy 2000 a 3000 obr./min. Poza tym zadnej roznicy. Spaliny w gornej wartosci normy :D

qba1983
25-09-10, 14:23
A jakie masz alternatywy? chcesz kupic kata do swojego silnika? jaki.. uzywany? czy nowy z ASO za 3 tys zl?
masz katalizator polaczony wraz z kolektorem wydechowym, nie jest to rozbieralne... jedyne co ma jakis sens jesli chcesz miec tak bardzo ten kat... to wymiana na uzywany kolektor z wersji silnikowych co maja kata na dole, i tu juz wlozenie jakiegos zamiennika nie bedzie wiekszym problemem.
co nie zmienia faktu ze nadal uwazam ze kolektor 4-2-1 bez kata to nalepsze rozwiazanie w tym silniku.

reXio
25-09-10, 17:17
Gdybym teraz zmienial wydech to bym strumiennicy nie dawal bo po co? Ktos patrzy czy jest kat? Ja jakos tego nigdy nie zauwazylem.

szastal
25-09-10, 18:06
Ktos patrzy czy jest kat? Ja jakos tego nigdy nie zauwazylem.

Ja się mojego pozbyłem i nawet na przeglądzie słowem nikt na ten temat nie pisnął. No ale mam w tym miejscu tłumik przelotowy/puszkę rozprężeniową i to chyba najlepsze wyjście.

kacza_mc
26-09-10, 20:34
omg, myślisz ze pan stefan z stacji kontroli pojazdów odróżni katalizator od przelotowego tłumika w puszce ? ,
strumienica to poprostu zanęta na rybki - ktoś pomyślał sobie że jak woda szybciej wylatuje gdy jest wir to gaz będzie tak samo robił napisał to bardzo inżynieryjnym językiem i muminki na to lecą, jestem też oczywiście za przelotowym tłumikiem np. AWG allegro (40zł) tanie dobre rozwiązanie, sama rura wspawana powoduje metaliczny dzwięk w niektórych przedziałach obrotów silnika , w sumie moment też jakiś Większy nie będzie, tłumik przelotowy w puszcze lepszy ...

jak chcesz wiedzieć co "daje" strumienica poczytaj właśnie o prawach przepływu gazu, ok streszcze, gówno to daje, jak nie pogarsza, a katalizatora używki nie zakładaj- nowy, kolega wyżej pisał ile w aso zabulisz....

odsyłanie do Kolektor wydechowy, tlumik, wydech, katalizator.... moim zdaniem nie jest dobrą radą,
ten temat zawiera 3,5 tyś odpowiedzi, z czego 90% powinna iść w kibel, a zostać powinny te obiektywne i fakty a nie subiektywne opinie, porady, przemyślenia, przeżycia a najgorsze są te pytania głupie, zamiast kasowania ich ludzie potrafią pare stron wyśmiewać pytającego, no ale jak masz wolnych pare weekendów to sobie można poczytać :) chociaż byłbym za opcją zrobienia FAQ o wydechach na podstawie właśnie tego linku ...

szastal
26-09-10, 21:11
odsyłanie do Kolektor wydechowy, tlumik, wydech, katalizator.... moim zdaniem nie jest dobrą radą,


Lepszą niż co jakiś czas zakładać ciągle nowy temat o tym samym, a wystarczy pewnie maks 10 do 40 ost stron, bo co chwila ktoś o to pyta, lepiej jak już tam pyta a nie tłucze kolejny temat.

kacza_mc
26-09-10, 21:21
moderator napisał że tego typu posty będą kasowane... pewnie że lepszą, ale gość i tak przeczyta 4 strony i powie że e mam to gdzieś, to już lepiej napisać jednego posta tu i wytłumaczenie ( nie wyśmianie !) + link i gra gitara następne posty nie potrzebne by były...

bo moim zdaniem zamiast powiedzieć tak ma być i już lepiej wytłumaczyć, żeby lepiej zrozumieć

ForestG
29-09-10, 01:31
Koledzy śliczne dzięki naczytałem się serio serio sporo. Temat założony zlinczowany zostałem więc jest dobrze najważniejsze że mam co robić. Kolektor od d16z6 i przelotowy tłumik ot cała filozofia. A Qba1983 miałeś na myśli najtańszy ebeyowski 4-2-1? Dużo inwestować nie chce bo w przyszłym roku na lato będzie swap i dopiero wtedy zacznie się zabawa. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem. A zwłaszcza za wypowiedź szastala która zmotywowała mnie do głębszego zapoznania ze znanym mi już tematem. Pozdrawiam:D

szastal
29-09-10, 10:29
miałeś na myśli najtańszy ebeyowski 4-2-1? Dużo inwestować nie chce bo w przyszłym roku na lato będzie swap i dopiero wtedy zacznie się zabawa.

Do budy 5D nie mam znajomego który się w to bawił, ale silniki są takie same więc mogę ci powiedzieć że kolega w 1.5 ecotec właśnie zmieniał kolektor, ale to było przez to że stary mu popękał, kupił najtańszego ebaya, jak wyrwiesz tak będzie, dał zaraz za nim tłumik przelotowy zamiast kata i jest gitara, trochę narzekał że mu się ciut głośniej zrobiło ale obstawiał bym że to wina rozwalonego końcowego, a on trasy robi ostre tym autem. Jeśli planujesz swap na Dserie to wydech jaki teraz zrobisz zostanie już pod nowy silnik i nie trzeba będzie go zmieniać, jednak do b trzeba będzie go zmienić, na pewno kolektor, bo średnice wydechu już teraz możesz za kolektorem zrobić sobie pod swapa, choć na 2 calach to i dobrze dla d i minimum/prawie seria dla b.

ForestG
29-09-10, 14:05
Swap na b 18 skrzynia od b16 będę ściągał całą angielke bo wiadomo że jak serce to i hamulce. Gdybym się zdecydował na minime to postąpiłbym tak jak radzisz modziłbym już cały wydech z wizją na przyszłość. Chyba zakupie kolektor od d16z6 nie będę go kręcił bandażem tylko włożę bez obudowy. Mam tylko nadzieje że sonda nie zgłupieje. Z drugiej strony to aż dziwne żeby przy tym przebiegu katalizator brzęczał jak grzechotka:(

mat2432
22-03-11, 20:38
DOŁACZE SIE DO TEMATU ZEBY NIE ZAKŁADAC NAWEGO A JEST ICH ZA DUZO NA TEN TEMAT.
bo własnie chyba mi katalizator pada bo cos zaczyna bzyczeć i mam takie pytanie jak to jest w d15z8 czy jest podłaczona do katalizatora sonda?? i czy wystarczy zamiast katalizatora wstawić tłumik przelotowy coś takiego: http://moto.allegro.pl/tlumik-za-katalizator-seat-skoda-audi-vw-honda-i1481888470.html czy trzeba cos przerabiać??

vtec
22-03-11, 20:55
W D15Z8 katalizator jest "zintegrowany" z kolektorem. Są dwa rozwiązania w zasadzie. 1) Rozciąć puche kata, wyciągnąć resztki, sprzedać w skupie, zespawać tak jak było bez wkładu i jeździć z pustą puchą. Możliwy efekt uboczny-spadek mocy ze względu na lekkie rozprężenie układu, ale nie sądze, żeby tak się stało. To rozwiązanie jest najtańsze, można zrobić to w zasadzie samemu i jeszcze na tym zarobić. 2) Wywalić oryginalny kolektor z katem, sprzedać na skupie, kupić kolektor np. od D16Z6, który nie ma kata. Następnie zamiast kata wspawać w dalszej części układu np. taki tłumik jak pokazałeś. W zasadzie tylko taki tłumik, żadną gównianą strumienice.

Wybór należy do Ciebie :)

mat2432
22-03-11, 21:43
a co z sanda?

demonobiker
22-03-11, 22:35
Panowie ja mam pytanie.wywaliłem kata i brzeczy przed trzema tys obr/min.wspawanie tłumika w miejscu katalizatora wystarczy by zlikwidować to brzęczenie? Jeśli tak to jaki?

vtec
24-03-11, 11:29
a co z sanda?

W Z8 jest chyba tylko jedna sonda. A inne kolektory mają na nią miejsce więc problemu nie ma.

skolopendra
24-03-11, 20:24
wspawanie tłumika w miejscu katalizatora wystarczy by zlikwidować to brzęczenie?

nie

Zrogi
24-03-11, 22:08
Panowie ja mam pytanie.wywaliłem kata i brzeczy przed trzema tys obr/min.wspawanie tłumika w miejscu katalizatora wystarczy by zlikwidować to brzęczenie? Jeśli tak to jaki?
Ja miałem też brzęczenie to w miejsce kata wsadziłem strumienicę i ucichło

lozek
24-03-11, 22:28
nie

Ja tam zrobiłem ( 2 środkowe) i nic mi nie brzęczy :)

demonobiker
25-03-11, 09:26
skolopendra czemu twierdzisz że nie?

skolopendra
25-03-11, 10:16
spróbować oczywiście nie zaszkodzi :) tłumik tak czy inaczej powinien być w miejscu kata
powiem tak, masz 50/50 % szans

pablo_020
25-03-11, 10:21
U mnie jest przelot na dwóch tłumikach m-techa i brzęczenia nie ma.
W większości przypadków pomaga wspawanie jakiegoś tłumika zamiast kata, lecz tak jak pisze skolopendra nie jest to 100%-owa recepta, ale ja bym dał jednak więcej szans niż 50/50 :p

demonobiker
25-03-11, 12:49
a jeśli to nie pomoże to co dalej?