Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Po wymianie termostatu dużo pali



Dextero
23-09-10, 16:51
Witam, ostatnio zdarzyło się, że w czasie jazdy zaczęła wysoko się podnosić temperatura silnika. Razem z tym przestało działać pokrętło od regulacji temperatury nawiewu. Auto oddałem w ręce mechanika. Naprawił pokrętło, wymienił termostat i powiedział, że jeszcze czyścił przewody od układu chłodzenia bo były zanieczyszczone. Po naprawie temperatura cały czas w normie. I wszystko by było w porządku, gdyby nie to, że zalewam do pełna i drugi raz na pełnym baku robię o ok.120 km mniej niż wcześniej. Myślicie, że mechanik coś nie tak zrobił, czy może w czasie tego przegrzewania się silnika coś jeszcze się uszkodziło? Mój silnik to D16Y3.

skolopendra
23-09-10, 18:24
mało miarodajny ten test spalania

Dextero
23-09-10, 18:55
Dlaczego mało miarodajny? Za każdym razem jak wskazówka poziomu paliwa dochodzi do zera leję do pełna i kasuję licznik km. Zwykle mi wchodzi 39-41l. Do następnego tankowania robiłem ok.550 km. Po ostatnich dwóch wyszło po ok.430 km. Jak by weszło do baku 30l paliwa to bym się nie dziwił - złe wskazanie licznika poziomu paliwa, a weszło jak zawsze 40l.

lar
23-09-10, 19:51
co do spalania i termostatu to jedyna mozliwość to to ze jest cały czas otwarty i przez to długo jest na ssaniu i wiecej pali. sprawdź jak szybko wskazówka temp dochodzi do 1/3 skali przy całkowicie zimnym silniku. U mnie trwa to kilka minut od odpalenia

kanciaty6
23-09-10, 19:58
no mam ten sam silnik i podobne spalanie do Twojego. tzn na trasie niemcy -polska robie jakies 300 km na polowie baku ,
no to moze ze jest dlugo na ssaniu i wiecej pali obsluchaj jak silnik parcuje po jakim czasie silnik wchodzi w swoje obroty

Dextero
23-09-10, 19:59
Termostat raczej w porządku. Temperatura dochodzi i pozostaje na normalnym poziomie. Jak również grzanie się silnika jest w normie. Jadąc do pracy rano, na tym samym skrzyżowaniu co zawsze osiąga swoją temperaturę pracy i utrzymuje na poziomie.

Edit:
Mam jeszcze taki dodatkowy dźwięk silnika - jak by "pierdzenie" od spodu, który jakoś wcześniej się pojawił niż obecne dolegliwości. Kiedyś jak miałem zabrudzoną przepustnicę, to był taki sam dźwięk i przy zatrzymaniu lub podgazowaniu na luzie, spadały obroty silnika poniżej 700. Po oczyszczeniu przepustnicy dźwięk ustał, a obroty silnika już nie spadały. Teraz znowu powrócił, a obroty się trzymają. Więc raczej przepustnica odpada. Przy tamtym czyszczeniu był zmieniany filtr powietrza. Tłumiki oba też mam w miarę nowe.

lar
23-09-10, 20:06
no to nie widze innego związku spalania do termostatu czy tez układu chłodzenia. Zrób jeszcze samodiagnostyke moze coś wykaże

karas
23-09-10, 22:54
a lejesz paliwo na tej samej stacji co poprzednio? Jakosc paliwa na stacjach moze byc rozna

Dextero
26-09-10, 21:36
Wyczyściłem dziś silniczek krokowy, zrobiłem reset kompa i zatankowałem na innej stacji niż zawsze. Zobaczymy jak teraz będzie.

zbikman
10-04-11, 17:46
Jak tam po wyczysczeniu silniczka krokowego Dextero?? mniej pali??

skolopendra
10-04-11, 17:53
po wyczysczeniu silniczka krokowego Dextero?? mniej pali??

to akurat nie ma wpływu na spalanie

Dextero
10-04-11, 22:46
Powodem wyższego spalania były zapieczone tylne zaciski. Zbiegło to się z wymianą termostatu, stąd te pytanie. A zacisków nie podejrzewałem, bo miesiąc wcześniej wymieniałem tarcze i klocki. Myślałem, że mechanik zrobił to profesjonalnie. Sam poświęciłem niedzielę, wszystko rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem. Spalanie wróciło do normy.

zbikman
11-04-11, 00:03
Powodem wyższego spalania były zapieczone tylne zaciski (...).
A da się sprawdzić czy zaciski za zapieczone poprzez podniesienie auta i przekręcenie kołem? Powinno się kręcić swobodnie czy z lekkim oporem?

skolopendra
11-04-11, 09:56
A da się sprawdzić czy zaciski za zapieczone poprzez podniesienie auta

da się

zbikman
11-04-11, 16:33
Czyli przekrecenie kolem? Czy jakis inny sposob?

skolopendra
11-04-11, 17:35
zyli przekrecenie kolem?

tak

MikeFoto
11-04-11, 23:38
Czyli przekrecenie kolem? Czy jakis inny sposob?

Zapieczone - będą bardziej się grzać.

Saiti
11-04-11, 23:47
I koło nie zatrzyma się płynnie.

demonobiker
12-04-11, 10:06
jeśli auto postoi chwile i zakręcisz kołem i będzie się kręciło normalnie(tzn lekkim oporem jesli to porzód) to jest dobrze, dalej wciśnij parę razy hamulec i sprawdź czy kręca się nadal tak samo czy ciężej, jeśli ciężej zaciski do robty przerabiałem to 2 tygodnie temu.

Dextero
14-04-11, 09:54
Po prostu przekręć kołem, normalną siłą. Koło powinno chwilkę się kręcić - przynajmniej 3-4 sek. Jeżeli koło od razu się zatrzyma, to trzeba sprawdzić zaciski.
Inny sposób to na dotyk. Po jeździe dotknij śrub którymi przykręcone są koła. Jeżeli na którymś kole masz znacznie wyższą temperaturę, to coś nie tak. Śruby powinny być ciepłe, ale nie tak gorące jak żelazko.