Zobacz pełną wersję : Zegary/wyświetlacz - problem po zastosowaniu mleczka do polerowania SONAX
Witam!,
zakupiłem dzisiaj mleczko Sonaxa do polerowania szyb i plastików; próbowałem nim wypolerować dość porysowaną plexę po poprzednim właścicielu, która oddziela zegary/wyświetlacz. Ku mojemu niemiłemu zaskoczeniu zamiast to wypolerować, to narobiłem jeszcze więcej rys i kolistych zarysowań, zauważyłem też, że z tej plexy zdarła się jakaś powłoka, która mieni się na niebiesko :(:mad:
Proszę o jakąś pomoc, co z tym można zrobić - jestem załamany :(
G...niane mleczko Sonaxa :mad:
Pozdrawiam
Tego nie można niestety myć żadnymi detergentami, pastami itp.. ja to zawsze delikatnie przecieram lekko zwilżoną wodą miękką szmatką, a i tak niestety robią się rysy :(
Chyba nie pozostaje nic jak tylko to wymienić...
No gratuluję koledze pomysłu polerowania. Zdarłeś warstwę antyodblaskową i teraz tak będziesz miał. Trzeba było najpierw poczytać dokładnie tematy na forum. Teraz jedynie wymiana szybki na nową. I nie próbuj czyścić tej szybki od środka bo narobisz sobie jeszcze większego problemu.
Ja natomiast używam do tego ściereczek do czyszczenia ekranów LCD firmy Fellowes :) Efekt bardzo dobry. Na niebiesko zawsze mi świeci pod pewnym kątem.
Witam!
Szkoda że nie przeczytałeś wcześniej chociażby tego wątku: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?72485-Utrzymanie-czystosci-w-srodku/page1 - oszczędziłbyś sobie kłopotu. Zastosowane w szczawiu materiały to shit jakich mało, a kokpit to już wogóle gówno do którego lepiej się nie dotykać. Tak jak Ci chłopaki napisali - pozostaje jedynie wymiana CHYBA że tak naprawdę nie porysowałeś szybki a jedynie niebieską, odblaskową powłokę którą jest ona pokryta. Jeżeli tak, to możesz spróbować ją do końca zetrzeć tak jak opisał/a to w poście na civinfo.com user/ka anka1975pa: http://www.civinfo.com/forum/cleaning/4050-dashboard-scratches-9.html (żeby zobaczyć fotki trzeba się chyba lognąć.). Jak to nie pomoże, to tylko wymiana...
Pzdr - Artur S.
zakupiłem dzisiaj mleczko Sonaxa do polerowania szyb i plastików;
Też sobie próbowałem to mleczko ale już po wymianie tej części i testowałem oczywiście na tej już zdemontowanej. Rysuje jak cholera.
Wymiana tego kosztowała mnie chyba z jakieś 300-400 złotych nie pamiętam dokładnie. Jedno jest pewne tego nie wolno dotykać prawie niczym!
Ja przecieram lekko wacikiem z kurzu i tez się rysuje. Jest to koszmarnie wrażliwy element.
Jeśli chcesz mieć ładnie - jednie wymiana i koniec.
Przy okazji wymieniłem też tą czarną połyskująca osłonę wokół zegarów na tą od Type-R i mam święty spokój bo tego się nie da porysować a nie łapie brudu. Nowe Civic już mają to w standardzie.
Albo wyjąć to i pomalowac na czarny połysk,podobno już się wtedy nie rysuje.
Ehhh..., panowie, masakra :( Zjadę tą szybkę do końca jakimś mleczkiem 3M albo tym Sonaxem - nic już nie mam do stracenia, bo teraz ta szybka i tak wygląda jak z dupy za przeproszeniem ;)
Wymiana 300-400 zł ???, paranoja, za zwykły kawałek plastiku... :confused::mad: - orientuje się kotś może jaki to numer części? - to jest ta sama szybka, czy razem z tym całym plastikiem dookoła?, bo jak kolega wyżej napisał, może lepiej byłoby wstawić tą od Type-R'a...?
szybka jest taka sama dla wszystkich modeli, to dookola to calkiem inna czesc
co do numerow, poszukaj, bo bylo na forum wiele razy
Znalazłem tylko taki numer katalogowy: 08Z03-SMR-600A, nazywa się to "panel ozdobny", ale to chyba nie jest to? :rolleyes: Na nic innego nie mogę natrafić :(
Ja czytałem wcześniej na temat tych "szybek".Że są łatwe do zarysowanie.I właściwie to jej jeszcze nie wycierałem niczym.Bo nie była brudna.:rolleyes:Co najwyżej sprężonym powietrzem przedmuchałem kurz.Ale zastanawiam się,czy specjalnymi chusteczkami nawilżanymi do okularów by się nie dało bez problemów przetrzeć?Może ktoś próbował?:)
Chusteczkami to nie wiem, zależy czym są nasączone, ale myślę, że tym też da radę; ja zanim porysowałem swoją, to czyściłem ją mikrofibrą z dodatkiem specjalnego płynu do czyszczenia matryc w laptopach, obiektywów itp. Niestety mi już to nie pomoże i postanowiłem ją jutro zjechać na amen ;) Już mi to zwisa, jak będzie jakaś "luźna" kaska, to zamówię nową, a ten badziewny plastik chcę okleiną potraktować tak, jak to tutaj ktoś zrobił i fajnie opisał :) http://www.civinfo.com/forum/how/4765-finish-scratches-carbon-look.html
Wymiana 300-400 zł ???, paranoja, za zwykły kawałek plastiku... :confused::mad: - orientuje się kotś może jaki to numer części? - to jest ta sama szybka, czy razem z tym całym plastikiem dookoła?, bo jak kolega wyżej napisał, może lepiej byłoby wstawić tą od Type-R'a...?
Hondę kupowałeś to musisz przywyknąć - ja w ostatnich dniach wydałem na nią 4000zł.:cool:
Co do numeru to jest Ci on do niczego nie potrzebny - dzwonisz do ASO, podajesz jaki masz model samochodu i za dwa dni masz część do odebrania. Ich numer części w ogóle nie interesuje.
Sprawdziłem koszty jakie poniosłem faktycznie i są następujące:
1. Wymieniłem osłonę przednią (216zl) i szybkę przed obrotomierzem (326zl). Ceny są zgodne z fakturą.
2. Gość w serwisie ASO (Aries Honda w Warszawie) wymieniał to wszystko 25 minut i wzięli za to równo 72 złote.
Tak było ponad rok temu.
Na ten nieszczesny kokpit probowalem wszystko, poczawszy od nawilzanych chusteczek po pianki. Wedlug mnie najlepszy jest zwykly wacik,ktorym tylko delikatnie scieram kurz.
Na ten nieszczesny kokpit probowalem wszystko, poczawszy od nawilzanych chusteczek po pianki. Wedlug mnie najlepszy jest zwykly wacik,ktorym tylko delikatnie scieram kurz.
Używam wacików ale to tez jest średnie rozwiązanie - moim zdaniem minimalnie też rysują.
Najlepsza metoda - nie czyścić w ogóle - ostatnio pojawiła mi się pajęczyna - jest coraz ciekawiej ;)
adasieniek
24-09-10, 16:33
Ja używam płynu do szyb psik psik i szmatki do mycia szyb - póki co nic nie rysuje:)
Generalnie każdy środek do czyszczenia (nie do polerowania!) powierzchni szklanych czy z plexy jest dobry do tej badziewnej szybki, byleby to nie było mleczko albo pasta ścierna - niestety ja się dowiedziałem o tym za późno... :rolleyes:;) W sumie dla mnie to żenada, ze tak świetna marka wypuszcza auta z takimi drobnymi, acz jednak występującymi niedociągnięciami :rolleyes:
Podejrzewam że większość obecnych aut ma jakieś tandetne elementy.Po prostu oszczędności i cięcia kosztów:rolleyes:.Dobry i twardy plastik jak np.do szkieł okularowych nie jest tani.I być może w autach z najwyższej półki taki jest.Ale one swoje kosztują.Póki co trzeba uważać na miękki lakier,czy szkiełka.Zresztą w mojej Hondzie już na plastikowych nakładkach na progi robią się rysy od butów:(.We fiacie tego nie miałem.Na szczęście te nakładki chyba są wymienialne.Pozdrawiam.
Czy my w sedanach też mamy taki gówniany plastyk? Chodzi mi o te szybki za prędkościomierzem i obrotomierzem. Piszę, bo ja od nowości albo wstawiam do czyszczenia wnętrza na jakąś myjkę lub jak mam chwilę czasu lecę Mr Muscle do szyb i przecieram ręcznikami papierowymi z biedronki. Muszę zerknąć jak będę w aucie czy mam rysy bo na razie nie wpadły mi w oko.
gongor nawet nie wiesz jak gówniane plastiki są w naszych civicach,ostatnio zakupiłem sobie odrobinę luksusu ;)i mam teraz skórę we wnętrzu ,ale jak to wszystko montowałem to pewne element pękały co najmniej jakby był 30 mróz,naprawdę trzeba uważać jak coś się robi we wnętrzu auta
Jak chcesz to tańszym kosztem ogarnąć to weź to lekko na mat spoleruj (nie bedzie trudno :p ) a potem polakierować na czarno na to bezbarwny i wyjdzie identyko i bedziesz mógł se czyścić.
Czy my w sedanach też mamy taki gówniany plastyk? Chodzi mi o te szybki za prędkościomierzem i obrotomierzem. Piszę, bo ja od nowości albo wstawiam do czyszczenia wnętrza na jakąś myjkę lub jak mam chwilę czasu lecę Mr Muscle do szyb i przecieram ręcznikami papierowymi z biedronki. Muszę zerknąć jak będę w aucie czy mam rysy bo na razie nie wpadły mi w oko.
Podejrzewam że też tak jest jak w 5D.Ja jak pisałem nie wycieram tych szybek bo w zasadzie nie są brudne tylko skurzone.A to powietrzem przedmucham.Sprzątanie wnętrza robię zawsze sam.Nikomu innemu nie daje.Ze względu właśnie na te plastiki.Wycieram je delikatną wilgotną szmatką.Oprócz "szkiełek".Na myjni ręcznej tylko myją nadwozie.I jak na razie cały kokpit mam w dobrym stanie..:)
Podejrzewam że też tak jest jak w 5D.Ja jak pisałem nie wycieram tych szybek bo w zasadzie nie są brudne tylko skurzone.A to powietrzem przedmucham.Sprzątanie wnętrza robię zawsze sam.Nikomu innemu nie daje.Ze względu właśnie na te plastiki.Wycieram je delikatną wilgotną szmatką.Oprócz "szkiełek".Na myjni ręcznej tylko myją nadwozie.I jak na razie cały kokpit mam w dobrym stanie..:)
problem z kokpitem występuje głównie w HB(5D).
niestety ale plastik to nie jak powłoka lakiernicza która można "odświeżyć" polerują pastą lekkościerną, która ma właśnie posiada właściwości lekkościerne. Osobiście uważam że czarne piano jak i szybka osłaniająca obrotomierze jest rzeczywiście za miękka, ale nie przenosił bym tego na resztę kokpitu. Uważam że nie jest on źle spasowany i nie jest złej jakości, wręcz przeciwnie. Moje zdanie opieram na porównaniu kokpitu z forda focusa, fita bravo, skody octavi.
Szybka spolerowana :p Siedziałem dzisiaj nad tym pół dnia, ale warto było, bo jest teraz na prawdę eleganckie lusterko, zero rysek, nie ma tylko tej powłoki antyrefleks, bo ją zjechałem razem z tą srebrną ;) Najpierw pocisnąłem ją Sonaxem, aż cała powłoka zeszła, a później na wykończenie mleczkiem 3M Ultrafina :) Najgorsze było rozbieranie tych durnowatych plastików - po prostu masakra jakaś, Honda chciała oszczędzić chyba i zamontowała jak najkrótsze kable, które było strasznie ciężko odczepić, bo ledwo co deskę ze spinek ściągnąłem to od razu opór, bo wiązki kabli są tam za krótkie i niestety trzeba bardzo delikatnie się z tym obchodzić, żeby nic nie pozrywać :mad: Ostatni raz się za ten element zabieram, bo normalnie szewskiej pasji można dostać od megaograniczonego manewrowania w tym miejscu :mad::eek: ...A chciałem jeszcze ten plastik błyszczący się jak psu jajka obkleić folią karbonową... :( Wszystko niby elegancko poskładałem poza jedną rzeczą...dolny panel wskaźników, czyli ten plastik, który najpierw ściągamy, żeby móc rozmontować deskę - jest do niego podłączona złączka czujnika temperatury wnętrza oraz przewód powietrzny i właśnie z tym przewodem nieszczęsnym mam teraz problem, bo nie mogę go na swoje miejsce wcisnąć :mad: Tutaj też się chłopaki z Hondy nie popisali i nie pomyśleli, że jak ktoś to rozbiera, to zapewne będzie chciał złożyć, bo jak demontujemy właśnie dolny panel wskaźników, to ten przewód powietrzny po prostu wysuwa się z takiego łącznika, no ale niestety przy chęci montażu jest to niemalże niemożliwe, aby to wszystko na swoje miejsce poskładać :( Jeśli ktoś wie i miał z tym do czynienia, to proszę o jakieś rady, co z tym zrobić i jak to założyć, bo manewry w tych okolicach łapami nie wchodza w grę - jest tam po prostu za mało miejsca, no chyba że ktoś ma małe rączusie niczym u panienki, to może da radę ;)
Szybka spolerowana :p Siedziałem dzisiaj nad tym pół dnia, ale warto było, bo jest teraz na prawdę eleganckie lusterko, zero rysek, nie ma tylko tej powłoki antyrefleks, bo ją zjechałem razem z tą srebrną ;) Najpierw pocisnąłem ją Sonaxem, aż cała powłoka zeszła, a później na wykończenie mleczkiem 3M Ultrafina :) Najgorsze było rozbieranie tych durnowatych plastików - po prostu masakra jakaś, Honda chciała oszczędzić chyba i zamontowała jak najkrótsze kable, które było strasznie ciężko odczepić, bo ledwo co deskę ze spinek ściągnąłem to od razu opór, bo wiązki kabli są tam za krótkie i niestety trzeba bardzo delikatnie się z tym obchodzić, żeby nic nie pozrywać :mad: Ostatni raz się za ten element zabieram, bo normalnie szewskiej pasji można dostać od megaograniczonego manewrowania w tym miejscu :mad::eek: ...A chciałem jeszcze ten plastik błyszczący się jak psu jajka obkleić folią karbonową... :( Wszystko niby elegancko poskładałem poza jedną rzeczą...dolny panel wskaźników, czyli ten plastik, który najpierw ściągamy, żeby móc rozmontować deskę - jest do niego podłączona złączka czujnika temperatury wnętrza oraz przewód powietrzny i właśnie z tym przewodem nieszczęsnym mam teraz problem, bo nie mogę go na swoje miejsce wcisnąć :mad: Tutaj też się chłopaki z Hondy nie popisali i nie pomyśleli, że jak ktoś to rozbiera, to zapewne będzie chciał złożyć, bo jak demontujemy właśnie dolny panel wskaźników, to ten przewód powietrzny po prostu wysuwa się z takiego łącznika, no ale niestety przy chęci montażu jest to niemalże niemożliwe, aby to wszystko na swoje miejsce poskładać :( Jeśli ktoś wie i miał z tym do czynienia, to proszę o jakieś rady, co z tym zrobić i jak to założyć, bo manewry w tych okolicach łapami nie wchodza w grę - jest tam po prostu za mało miejsca, no chyba że ktoś ma małe rączusie niczym u panienki, to może da radę ;)
Witam proponuje abys pokazal Swoja robote na zdjeciach. Jak sie spodoba forumowiczom bedzie mozna zrobic taki maly manual ze zdjeciami i opisem krok po kroku :]
Witam!
Również się podpisuję pod prośbą Michała. Mam też pytanie: czy brak tej powłoki radykalnie zmienił kolor podświetlenia zegarów czy nie ma żadnej różnicy? No i jak wygląda to wszystko w słońcu (wiem, że ostatnio jest jego deficyt, ale może miałeś jakieś przebłyski ;) ) - bardzo się wszystko odbija od szybki, czy zegary są gorzej widoczne?
Co do czujnika temperatury: jakieś pół roku temu musiałem podkleić taśmą wygłuszającą osłonę do której jest on przymocowany i przyznaję, że nie miałem jakiś mega-problemów z jego ponownym przytwierdzeniem... Robiłem to na Wirażowej kolo lotniska obserwując jednocześnie samoloty mając do dyspozycji jakieś mniejsze kombinerki i zestaw śrubokrętów. Aha - może nie mam dłoni jak Lenox Lewis, ale do panienki też raczej nie pasują ;) Musisz po prostu pokombinować, a na bank się uda.
Pzdr - Artur S.
Ja zakładałem ta rurkę ręką od spodu konsoli po zdjeciu dolnej osłony ale fakt trzeba mieć małe raczki.;) Ważne jest także jak zdemontowałeś tą rurkę z czujnika bo jeśli na siłę to można uszkodzić sama rurkę, tam jest bardzo mały ale ostry zaczep, który jak uszkodzi rurkę to potem ona się samoczynnie zsuwa z czujnika i jest problem.
Witam!
Również się podpisuję pod prośbą Michała. Mam też pytanie: czy brak tej powłoki radykalnie zmienił kolor podświetlenia zegarów czy nie ma żadnej różnicy? No i jak wygląda to wszystko w słońcu (wiem, że ostatnio jest jego deficyt, ale może miałeś jakieś przebłyski ;) ) - bardzo się wszystko odbija od szybki, czy zegary są gorzej widoczne?
Co do czujnika temperatury: jakieś pół roku temu musiałem podkleić taśmą wygłuszającą osłonę do której jest on przymocowany i przyznaję, że nie miałem jakiś mega-problemów z jego ponownym przytwierdzeniem... Robiłem to na Wirażowej kolo lotniska obserwując jednocześnie samoloty mając do dyspozycji jakieś mniejsze kombinerki i zestaw śrubokrętów. Aha - może nie mam dłoni jak Lenox Lewis, ale do panienki też raczej nie pasują ;) Musisz po prostu pokombinować, a na bank się uda.
Pzdr - Artur S.
Co do fotek, to postaram się je pstryknąć jutro, niestety ostatnio mam mało czasu. Jeśli chodzi o powłokę to nie zauważyłem jakiejś radykalnej zmiany, może troszkę podświetlenie jest jaśniejsze, ale to chyba na plus :)
Ta cała powłoka antyrefleksyjna, to tak na prawdę "gadżet", który można o dupę rozbić za przeproszeniem, wydaję mi się, że on nic tak na prawdę nie daje, poza wq...niem właścicieli, gdy pojawią się na powłoce jakieś rysy ;) Dzisiaj akurat przyświeciło troszeczkę słoneczko, więc dokładnie "przetestowałem" szybkę pod różnymi kontami padania promieni he he :D i powiem tak - zegary absolutnie nie są gorzej widoczne, nawet wydaje mi się, że jest na prawdę lepiej, rzekłbym nawet, że wygląda to rewelacyjnie, bo jak miałem tę powłokę, to po pierwsze: było widać bardziej kurz osiadający na szybce, po drugie: przez ten cały zakichany antyrefleks wszystko odbijało się od szybki i ograniczało w moim przekonaniu widoczność zegarów. Moje wnioski są takie, że gdybym wiedział wcześniej jak to będzie wyglądało, to już na samym początku zjechałbym tą upierdliwą powłokę :):cool: Oczywiście jeśli ktoś chce mieć super-bajerancką niebieską szybusię, to niech dalej się podq...wia powstającymi na niej rysami :o Jestem bardzo zadowolony i na pewno nie mam zamiaru kupować nowej! - musiałbym na głowę chyba upaść ;) Co do rurki od temperatury, to właśnie znajomy mi poradził, żeby dolny panel zdemontować i będzie gitara. Na razie i tak nic z tym nie robię, bo czeka mnie niebawem kolejne rozmontowywanie - zamiawiam sobie folię karbonową, żeby obkleić to dziadostwo po obu stronach zegarów - poradzi ktoś może, która jest najlepsza?, 3M czy jakaś może inna?, chodzi mi o to, żeby generalnie była matowa, a nie świecąca się jak psu jajca ;) Pozdrawiam
I jak tam kojoo da rade wrzucic jakies zdjecia? Jestem ciekaw jak to wyszlo u Ciebie, tez mam rysy i chcialbym zobaczyc koncowy efekt
I jak tam kojoo da rade wrzucic jakies zdjecia? Jestem ciekaw jak to wyszlo u Ciebie, tez mam rysy i chcialbym zobaczyc koncowy efekt
Jasne, jutro coś pstryknę, dzisiaj akurat montowałem folię 3M carbon na piano ;), więc już mi żadne upierdliwe rysy nie straszne :o Pozdro
Dzisiaj zakupiłem zestaw do czyszczenia wnętrza auta - ściereczki do ekranu LCD i chusteczki nawilżone dla niemowląt NIVEA. Dzięki Koledzy za cenną informację o szybce na zegarach:). Jeszcze jej nie wycierałem, zobaczymy, jak te chusteczki do LCD się na niej sprawdzą.
:D
Dzisiaj zakupiłem zestaw do czyszczenia wnętrza auta - ściereczki do ekranu LCD i chusteczki nawilżone dla niemowląt NIVEA. Dzięki Koledzy za cenną informację o szybce na zegarach:). Jeszcze jej nie wycierałem, zobaczymy, jak te chusteczki do LCD się na niej sprawdzą.
Ja bym na Twoim miejscu jeszcze dokupił do tych ściereczek dla niemowląt kaszkę manną dla maluchów i słoiczek BoboVity, no i może jakiś śliniaczek a później to wszystko dokładnie wtarł w plexę i wypucował dokładnie wspomnianym śliniaczkiem ;) :D:D A tak na poważnie, ludzie..., nie dajcie się już zwariować z tym czyszczeniem tej gó...nej szybeczki! Zjechać ją mleczkiem polerskim i po kłopocie!, a jak się boi ktoś, to nie ruszać i tyle; jak tak dalej pójdzie, to niedługo niektórzy będą to czyścić swoją kupką :cool: ;)
Zamieszczam fotki mojej szybki po polerce; mam nadzieję, że zdjęcia pomoga w podjęciu decyzji ;) Moja plexi jest aktualnie trochę umorusana, bo paluchami ostatnio po niej jeździłem podczas montażu folii carbonowej, no i miała już troszkę rys po porzednim właścicielu, dość głębokich, których niestety mleczkiem nie udało się usunąć, ale i tak wydaję mi się, że po usunięciu powłoki antyrefleks rysy są o wiele mniej widoczne :cool:
http://img149.imagevenue.com/loc116/th_15093_IMG_1061_122_116lo.JPG (http://img149.imagevenue.com/img.php?image=15093_IMG_1061_122_116lo.JPG) http://img198.imagevenue.com/loc451/th_15122_IMG_1069_122_451lo.JPG (http://img198.imagevenue.com/img.php?image=15122_IMG_1069_122_451lo.JPG) http://img201.imagevenue.com/loc32/th_15141_IMG_1072_122_32lo.JPG (http://img201.imagevenue.com/img.php?image=15141_IMG_1072_122_32lo.JPG)
na zdjęciu elegancko to wygląda
@kojoo
Mi się podoba - czeka mnie umycie szybki bo mam cała w kropki (posrały muchy chyba ;p)
Ten carbon też niczego sobie - jest możliwość zobaczenia tego "live" we wro ?
Aha - dotankuj bo pompka paliwa padnie ;p
Kojoo, na zdjęciu szybka wygląda super, jak seria. I nie denerwuj się, ja sam się brechtam z tego, że kupiłem te rzeczy, ale....UWIELBIAM TO AUTO, MIMO ŻE MAM JE TYDZIEŃ!!!!Pewnie dlatego,że nowe....:D
Kojoo, na zdjęciu szybka wygląda super, jak seria. I nie denerwuj się, ja sam się brechtam z tego, że kupiłem te rzeczy, ale....UWIELBIAM TO AUTO, MIMO ŻE MAM JE TYDZIEŃ!!!!Pewnie dlatego,że nowe....:D
Ja się absolutnie nie denerwuję :cool: Po prostu mam specyficzne poczucie humoru, dla niektórych może niezrozumiałe he he... Sam się pieściłem na początku z plexą od zegarów, ale później dałem sobie spokój z racji tego, że stało się jak się stało i byłem przez to zmuszony podjąć odpowiednie kroki polegające na eksterminacji niebieskiej powłoki - efekty widać na fotkach ;) W Twoim przypadku - rozumiem, nowe autko, chcesz jak najlepiej, skoro jest new, to dbaj o upierdliwy plastik na zegarach, chociaż nie chcę Cię dołować, ale z czasem i tak pojawią się na nim rysy :cool: Pozdro!
@kojoo
Mi się podoba - czeka mnie umycie szybki bo mam cała w kropki (posrały muchy chyba ;p)
Myślę że od otwierania coli - wtedy wszędzie pryska :P
Czy mógłby ktoś krok po kroku z linkami do środków które zostały użyte napisać jak doprowadzić szybkę obrotomierza do takiego stanu jak kojoo??
Ja trafiłem ostatnio na ogłoszenie sprzedaży Civic Ufo z kokpitem w kolorze nadwozia czyli czerwonym. Moim zdaniem wygląda to *****iście nieziemsko, wprost idealnie dla tego samochodu.
http://otomoto.pl/honda-civic-1-8-140ps-panorama-igla-C24672488.html
http://img819.imageshack.us/img819/4691/c246724888.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/2079/c246724889.jpg
Jak dla mnie mocno gryzie się z koncepcją wnętrza, imo deska z polifta pasuje tu idealnie, ta czerwień zalatuje wieś tuningiem IMHO
Witam!,
zakupiłem dzisiaj mleczko Sonaxa do polerowania szyb i plastików; próbowałem nim wypolerować dość porysowaną plexę po poprzednim właścicielu, która oddziela zegary/wyświetlacz. Ku mojemu niemiłemu zaskoczeniu zamiast to wypolerować, to narobiłem jeszcze więcej rys i kolistych zarysowań, zauważyłem też, że z tej plexy zdarła się jakaś powłoka, która mieni się na niebiesko :(:mad:
Proszę o jakąś pomoc, co z tym można zrobić - jestem załamany :(
G...niane mleczko Sonaxa :mad:
Pozdrawiam
Polecam http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?104049-Kokpit-Piano-Black&p=1649263#post1649263
To lepiej nawet zda egzamin niż Tempo :)
http://www.csv.pl/var/plain_site/storage/images/autorefinish/market/polerowanie/pasta_polerska_farecla_g3/3590-1-pol-PL/pasta_polerska_farecla_g3_large.jpg
Paluch_tcw
27-07-12, 18:21
To lepiej nawet zda egzamin niż Tempo :)
http://www.csv.pl/var/plain_site/storage/images/autorefinish/market/polerowanie/pasta_polerska_farecla_g3/3590-1-pol-PL/pasta_polerska_farecla_g3_large.jpg
Haha na wyświetlaczu na pewno. Nowe rysy przybędą po niej :)
Nie wydaje mi się-tempo to też pasta ścierna.
Paluch_tcw
27-07-12, 23:33
Nie wydaje mi się-tempo to też pasta ścierna.
Ale mniej ścierna niż G3. Co nie znaczy, że tempo jest pastą dobrą, wręcz przeciwnie. I każda pasta tego typu narobi więcej szkód niż dobrego.
A co do G3:
po pierwsze jest pastą przeznaczoną do pracy maszynowej a nie ręcznej
po drugie jest pastą mocno ścierną (gruboziarnistą) powinno się po niej stosować pasty mniej ścierne w celu wykończenia powierzchni
po trzecie jest pastą do pracy "na mokro" co przy wyświetlaczu zupełnie odpada
po czwarte jest pastą uwielbianą przez lakierników, po których lakier znowu wymaga korekty.
Jak dla mnie mocno gryzie się z koncepcją wnętrza, imo deska z polifta pasuje tu idealnie, ta czerwień zalatuje wieś tuningiem IMHO
Czerwień pod kolor nadwozia, więc co? Nadwozie zalatuje wieś-tuningiem? Oczywiście do niebieskiego nadwozia też niebieski kokpit. Mi się bardzo podoba, innym nie musi. Podałem tylko przykład i może komuś też wpadnie w oko.
Każdy ma swój gust - nadwozie nadwoziem, ale ten czerwony w środku kompletnie do niczego nie pasuje wewnątrz - jest totalnie niespójny z całą koncepcją wnętrza i nie wygląda to dobrze - moim zdaniem - innym może się podobać. Malowane wewnątrz kratki nawiewów i klamki w kolor nadwozia były na topie dobre 10 lat temu i tak mogą się kojarzyć - no ale jeden woli brunetki a inny blondynki... Wracając do szybki i jej rysowania jak ktoś ma niezajechaną to najlepszy patent nie wycierać jej z kurzu, tylko przedmuchać sprężonym powietrzem, później delikatnie przetrzeć czystą ściereczką i się nie porysuje.
Ale mniej ścierna niż G3. Co nie znaczy, że tempo jest pastą dobrą, wręcz przeciwnie. I każda pasta tego typu narobi więcej szkód niż dobrego.
Sonax ma w ofercie preparat do czyszczenia plastikowych szyb w kabrioletach:
http://www.autochemia24.pl/data/gfx/pictures/medium/7/3/37_2.jpg
Dobrze nadaje się to do czyszczenia tej szybki pod spoilerem w klapie bagażnika, ale jeśli idzie o szybkę obrotomierza to też zdaje egzamin (oczywiście przy polerowaniu zostanie usunięta powłoka antyrefleksyjna).
Paluch_tcw
29-07-12, 17:32
Sonax ma w ofercie preparat do czyszczenia plastikowych szyb w kabrioletach:
http://www.autochemia24.pl/data/gfx/pictures/medium/7/3/37_2.jpg
Dobrze nadaje się to do czyszczenia tej szybki pod spoilerem w klapie bagażnika, ale jeśli idzie o szybkę obrotomierza to też zdaje egzamin (oczywiście przy polerowaniu zostanie usunięta powłoka antyrefleksyjna).
Ta się nadaje jak najbardziej ale nie wiem po co mnie cytujesz. To nie jest pasta taka jak tempo, g3 itp.
Każdy ma swój gust - nadwozie nadwoziem, ale ten czerwony w środku kompletnie do niczego nie pasuje wewnątrz - jest totalnie niespójny z całą koncepcją wnętrza i nie wygląda to dobrze - moim zdaniem - innym może się podobać.
Jak widać gusty mogą być skrajne, może urządzimy małe głosowanie? ;) Sam jestem ciekaw jego wyników... Dla mnie ten czerwony środek to masakra.
Każdy ma swój gust - nadwozie nadwoziem, ale ten czerwony w środku kompletnie do niczego nie pasuje wewnątrz - jest totalnie niespójny z całą koncepcją wnętrza i nie wygląda to dobrze - moim zdaniem - innym może się podobać. Malowane wewnątrz kratki nawiewów i klamki w kolor nadwozia były na topie dobre 10 lat temu i tak mogą się kojarzyć - no ale jeden woli brunetki a inny blondynki...
Pamiętaj, że ten samochód powstawał prawie 10 lat temu :) Poza tym to nie kratki wlotu powietrza ani klamki. Zresztą nie będę tego bronił zaciekle bo nie ma to sensu. Ani to mój samochód ani mój pomysł. Doszliśmy do podobnych wniosków: "de gustibus non disputandum est" czyli o gustach się nie dyskutuje. Co miałem do powiedzenia to powiedziałem i już nic nie piszę bo od tematu odchodzę.
ja dzisiaj zabrałem się za odnowę pleksi na obrotomierzu i po użyciu Mr. Muscle Metal fix i ok 10 minutach zdjąłem całą warstwę antyrefleksową (tą niebieską) i wypolerowałem całkowicie rysy bez żadnego problemu. efekt super :) jestem zadowolony, wcześniej z pozycji pasażera było widać masakryczne rysy i jakieś przebarwienia (wcześniej myślałem, że te plamy i przebarwienia są od wewnętrznej strony pleksi, ale jednak były one z zewnętrznej strony). poniżej foto (słabe bo robione na szybko telefonem):
http://imageshack.us/a/img853/6659/n8ko.jpg
czy można nakleić na to jakąś folię, żeby pozbyć się refleksów?
grzechu2605
01-03-14, 14:12
witam, popełniłem pierw ten sam blad (chcialem wypolerowac szybke). widząc, że zdarłem tą warstwę antyrefleksyjną - spolerowalem odrazu całą szybke. - wynik rewelacja i zero! rys. rożnicy tak naprawde nie widać.
polerowalem SONAXEM i wacikiem - bez demontazu deski.
http://www.bilder-upload.eu/thumb/2ba0e9-1393679056.jpg (http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=2ba0e9-1393679056.jpg)
http://www.bilder-upload.eu/thumb/921c39-1393679429.jpg (http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=921c39-1393679429.jpg)
http://www.bilder-upload.eu/thumb/f27ff6-1393679477.jpg (http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=f27ff6-1393679477.jpg)
http://www.bilder-upload.eu/thumb/61d124-1393679524.jpg (http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=61d124-1393679524.jpg)
Paluch_tcw
01-03-14, 15:05
to kliknij w miniaturkę, otworzy się takie duże, że nie mieści się na monitorze :p
grzechu2605
01-03-14, 15:34
no faktycznie, po kliknieciu cos małe są.... :/
http://www.directupload.net/file/d/3548/97hpwpqy_jpg.htm
http://www.directupload.net/file/d/3548/a5rsfbf5_jpg.htm
http://www.directupload.net/file/d/3548/mxof6ulw_jpg.htm
http://www.directupload.net/file/d/3548/5sipyjim_jpg.htm
http://www.directupload.net/file/d/3548/4g49whgp_jpg.htm
mam pare innych jescze jak cos ;)
witam, popełniłem pierw ten sam blad (chcialem wypolerowac szybke). widząc, że zdarłem tą warstwę antyrefleksyjną - spolerowalem odrazu całą szybke. - wynik rewelacja i zero! rys. rożnicy tak naprawde nie widać.
polerowalem SONAXEM i wacikiem - bez demontazu deski.
jakim sonaxem?
witam, popełniłem pierw ten sam blad (chcialem wypolerowac szybke). widząc, że zdarłem tą warstwę antyrefleksyjną - spolerowalem odrazu całą szybke. - wynik rewelacja i zero! rys. rożnicy tak naprawde nie widać.
polerowalem SONAXEM i wacikiem - bez demontazu deski.
Warto zdjąć przynajmniej ten daszek z panelami bocznymi jeśli nie chcesz wyciągać całych zegarów - bez tego nie da się dotrzeć do wszystkich zakamarków. Zauważ, że np. w górnym lewym rogu spory fragment został niedopolerowany (bo nie było dostępu) przez co wygląda to jak brudne.
Demontaż daszka z panelami to jakieś 5 minut roboty - warto to poprawić, po wypolerowaniu krawędzi efekt będzie lepszy.
Warto zdjąć przynajmniej ten daszek z panelami bocznymi jeśli nie chcesz wyciągać całych zegarów - bez tego nie da się dotrzeć do wszystkich zakamarków. Zauważ, że np. w górnym lewym rogu spory fragment został niedopolerowany (bo nie było dostępu) przez co wygląda to jak brudne.
Demontaż daszka z panelami to jakieś 5 minut roboty - warto to poprawić, po wypolerowaniu krawędzi efekt będzie lepszy.
Zgadzam się :) Ostatnio to poprawiałem Phyton'owi :)
Mam takie wytyczne jesli chodzi o zdjęcie tego panela. Ci co zdejmowali wiedzą że najpierw trzeba wyjąć taki mały plastik w którym siedzi rurka. Zeby zapobiedz jej wypadnięciu z gniazda które się później ciężko w nie wkłada to należy ściągnąć osłonę pod kierownicą i pod spodem odłączyć rurkę i wtyczkę i dopiero wyciągnąć ten mały plastik :)
grzechu2605
02-03-14, 17:34
taki sonax
http://www.mapodo.de/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/s/o/sonax305000/mapodo.de-SONAX-KratzerEntferner-Kunststoff-NanoPro-%7C--75-ml-30.jpg
Warto zdjąć przynajmniej ten daszek z panelami bocznymi jeśli nie chcesz wyciągać całych zegarów - bez tego nie da się dotrzeć do wszystkich zakamarków. Zauważ, że np. w górnym lewym rogu spory fragment został niedopolerowany (bo nie było dostępu) przez co wygląda to jak brudne.
Demontaż daszka z panelami to jakieś 5 minut roboty - warto to poprawić, po wypolerowaniu krawędzi efekt będzie lepszy.
Aby wypolerować szybkę w tych zakamarkach i miejscach przy rogach i krawędziach szybki bez demontowania czegokolwiek, należy zastosować w tych miejscach patyczki do czyszczenia uszu:) i ładnie można dotrzeć do tych zakamarków i je wypolerować.
grzechu2605 dzięki za odpowiedź w kwestii jakiego sonaxa użyłeś. Można go kupić gdzieś w Polsce? Bo widzę, że masz jakiś chyba niemiecki?
Można go kupić gdzieś w Polsce? Bo widzę, że masz jakiś chyba niemiecki?
Jest dostępny na allegro ---> http://allegro.pl/sonax-do-renowacji-przezroczystych-plastikow-i3947791356.html
Podczas zmiany panelu na polifta postanowiłem także spolerować szybkę zegarów. Użyłem do tego pasy K2 Tempo http://www.ceneo.pl/19305574
Efekt naprawdę super, jest lepiej niż z tą warstwą antyrefleksyjną:
http://s28.postimg.org/52sbarjr1/CAM01029.jpg
z ciekawości zastanawiałem się także, czy da się nałożyć jakąś folię na szybkę zegarów aby zapobiec rysowaniu lub matową? co o tym sądzicie?
z ciekawości zastanawiałem się także, czy da się nałożyć jakąś folię na szybkę zegarów aby zapobiec rysowaniu lub matową? co o tym sądzicie?
Pomysł dobry, np. taka do tableta pewnie dała by radę, tylko nie wiem czy jej wystarczy w jednym kawałku.
z ciekawości zastanawiałem się także, czy da się nałożyć jakąś folię na szybkę zegarów aby zapobiec rysowaniu lub matową? co o tym sądzicie?
O! Z tą matową super pomysł. W końcu jakiś który może mnie przekonać do demontażu ;)
z doświadczenia wiem, że taka folia na wyświetlacz musi być idealnie dopasowana, wręcz wycięta na wymiar. Każde zagięcie lub inna deformacja spowoduje powstanie bąbli i będzie źle wyglądać. Kupienie arkusza folii nie powinno być problemem, kwestia docięcia i dokładnego przyklejenia, bo powierzchnia też jest wklęsła i tworzy to kłopot. Nie mniej pomysł fajny ;)
butler.gdansk
26-05-14, 12:40
Mam cały wolny licznik do zrobienia prób, to się pobawię z folią :)
marcin001984
26-05-14, 18:59
Ja miałem wyświetlacz i "pianino" dośc mocno porysowane. W zeszłym miesiącu wymontowałem z dechy obrotomierz i pianino. Obrotomiesz spolerowałem maszyną i pastą polerską, ale jak się okazało szybka jest pokryta jakąś fioletową farbą czy czymś więc musiałem tak długo polerować aż zeszła ta cieniutka warstwa. Teraz nie ma żadnych rys i staram się uważać żeby nie mazać po szybce żadną szmatką. Jak odkurzam auto w pracy to zegary zawsze odmucham sprężonym powietrzem. Pianino też chciałem spolerować i albo też jest pokryte jakąś cieniutką warstwą farby albo za bardzo przydusiłem maszynę i się przepolerowałem na wylot i zrobiła się plama. Ostatecznie więc zmatowałem całość i polakierowałem na czarno, potem lakierem bezbarwnym i na końcu musiałem spolerować bo przy malowaniu wpadło kilka wtrąceń. Wygląda jak nowe i jeżeli ktoś nie wie że coś z tym robiłem to nawet się nie zorientuje. Więc szybkę obrotomierza najlepiej dobrze spolerować albo delikatnie zmatować i pomalować lakierem bezbarwnym. Z pianinem lepiej się nie bawić w maszynowe polerowanie bo na końcu i tak trzeba będzie lakierować
Mam cały wolny licznik do zrobienia prób, to się pobawię z folią :)
ja też właśnie mam zamiar kupić jakiś używany licznik (lub obudowę z szybką) do testów, zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Na innym forum czytalem ze bez tej powloki antyrefleksyjnej zegary bardzo mocno sie w przedniej szybie odbijaja, szczegolnie w nocy. Ktos to tez zauwazyl?
własnie jakie macie z tym doświadczenia ?
Paluch_tcw
29-05-14, 17:09
W przedniej szybie nie mają jak się odbić, są zasłonięte. Ale u mnie po usunięciu powłoki jest dużo gorzej z widocznością przy mocnym słońcu tym bardziej, że mam panoramiczny dach.
marcin001984
29-05-14, 22:58
U mnie tej powłoki już nie ma bo ją spolerowałem polerką do zera. Nic mi nie razi i nic się nie odbija w przedniej szybie
ja nie mam polerowanej szybki a jadac w ciemnicy odbija sie licznik i przeszkadza,przyciemnam go wtedy,z tym ze ja mam na full rozswietlone zawsze,nie jestem tylko pewny czy to nie odbija sie predkosciomierz z malego okienka,nie przywiazywalem nigdy uwagi
a powloke anyrefleksyjna mam napewno
marcin001984
30-05-14, 06:51
Jeździsz z na maxa podświetlonymi zegarami? Jak jeździłem przez 3 dni pożyczakiem - najnowszym Civikiem to myślałem że szału dostanę, za cholerę nie wiedziałem jak wygasić tą choinkę.
A ja mam pytanie trochę z innej beczki dotyczące obrotomierza :) - czy ktoś może próbował go wyciągać? Czy obrotomierz razem z szybką jest pojedynczym elementem czy da się może szybkę z jakimś kawałkiem obudowy zdemontować/kupić osobno?
butler.gdansk
30-05-14, 09:36
Na stronce TRAFO (http://www.trafo.za.pl/honda/) w zakładce "dodatkowe akcesoria" masz "nowe ikonki w liczniku centralnym".
Tam masz dość dokładnie opisany licznik obrotomierza.
Na stronce TRAFO (http://www.trafo.za.pl/honda/) w zakładce "dodatkowe akcesoria" masz "nowe ikonki w liczniku centralnym".
Tam masz dość dokładnie opisany licznik obrotomierza.
OK, dzięki - opis jest faktycznie bardzo wyczerpujący, z taką instrukcją demontaż raczej nie powinien być bardzo kłopotliwy.
Pozostaje tylko ta kwestia, czy obrotomierz razem z szybką jest pojedynczą częścią, czy może da się zamówić samą szybkę? Mam teraz tę szybkę już bez warstwy antyrefleksyjnej (wypolerowaną) i w sumie chętnie bym wrócił jednak do wersji z oryginalną powłoką antyrefleksyjną. Myślę, że mając świadomość jak bardzo jest ona delikatna, da się zachować ją w przyzwoitym stanie przez jakiś czas - ale jeśli wiąże się to z wymianą całego obrotomierza, to może być to większe przedsięwzięcie...
butler.gdansk
30-05-14, 10:46
Rozbierałem licznik ale nie pamiętam... WYDAJE mi się że szybkę można było zdemontować z korpusu obudowy licznika.
Mam w piwnicy gdzieś sztukę z Allegro (na próby). W niedzielę zerknę jak to wygląda.
Rozbierałem licznik ale nie pamiętam... WYDAJE mi się że szybkę można było zdemontować z korpusu obudowy licznika.
Mam w piwnicy gdzieś sztukę z Allegro (na próby). W niedzielę zerknę jak to wygląda.
Ja jutro zamierzam spytać w ASO czy szybka ma osobny numer i czy można ją zamówić niezależnie od obrotomierza, czy też może niezbędna byłaby wymiana całości (ale nawet jeśli odpowiedź będzie negatywna, to jeszcze nic nie znaczy :) ). Poza ceną w tym drugim przypadku pozostaje do wyjaśnienia jeszcze kwestia czy wymiana całego obrotomierza wymaga jakichś dodatkowych czynności, czy po włożeniu nowego tak po prostu wszystko będzie działać. Nie chciałbym robić takich rzeczy w serwisie - po zamontowaniu nowego obrotomierza w ASO warstwa antyrefleksyjna będzie z dużym prawdopodobieństwem uszkodzona ;)
masz ochotę to możesz wymienić szybkę , ale dla mnie różnicy specjalnie nie robi z / bez blue - widzę to samo :cool:
:
Jeździsz z na maxa podświetlonymi zegarami? Jak jeździłem przez 3 dni pożyczakiem - najnowszym Civikiem to myślałem że szału dostanę, za cholerę nie wiedziałem jak wygasić tą choinkę.
ladnie swieci niebiesciutko to go nie przyciszam :) najczesciej jezdze po miescie po zmroku to jest ok,no ale w ciemnosciach zaczyna odbijac
Da się kupić samą tą szybkę,ale ona jest strasznie droga. Coś ponad 300zł
Da się kupić samą tą szybkę
To dobra wiadomość - w sobotę byłem w ASO, ale nie udało się dogadać, bo w recepcji serwisu siedział jakiś dziwny pan w ramach zastępstwa za tego, który zazwyczaj tam jest. Nie umiał powiedzieć czy da się dokupić samą szybkę czy jest to integralna część obrotomierza, jakie są ceny, itd. - jedyne co umiał zaproponować to pozostawienie auta w serwisie, gdzie "zostanie wykonany kosztorys naprawy". :o W przyszłym tygodniu ponowię wizytę w zwykłym dniu roboczym - może będzie lepiej...
Grzesiek_P
04-06-14, 12:39
jak usłyszysz cenę to Ci kopara opadnie :) i zapał pewnie też - lepiej szukać używki w dobrym stanie.
jak usłyszysz cenę to Ci kopara opadnie :) i zapał pewnie też - lepiej szukać używki w dobrym stanie.
Jestem przyzwyczajony - trochę różnych rzeczy do wnętrza, które się "zużyły", dane mi już było kupować. :) Na używany element w akceptowalnym stanie nie ma najmniejszych szans - tzn. używanych trochę jest, ale nie ma szans, żeby to przetrwało niedbały demontaż i późniejsze, równie niedbałe, przechowywanie w sensownym stanie.
Szyba jest do kupienia. Kosztowala mnie ok 470pln
http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17SMG90 1&block_02=B__1210&block_03=16719
Szyba jest do kupienia. Kosztowala mnie ok 470pln
Super - dzięki. :) Po numerze mogę zamówić telefonicznie.
marcin001984
05-06-14, 23:21
470zł za kawałek plastikowej szybki? Szok! Tyle kosztuje nowa opona! :p Dlaczego nie spróbujecie spolerować maszynowo? Zamiast się troszkę pobawić spisujecie dobry licznik na straty. Ja już nie mam tej fioletowej powłoki tak jak pisałem i nie widzę różnicy. Widze tak samo podświetlenie zegarów jak wcześniej. Demontaz wcale nie ejst taki trudny. wszystko jest na wciski i śrubki krzyżakowe. Jakby się ktoś chciał pobawić w inny sposób to można wymatować tą fioletową powłokę papierem na wodę "1500" i polakierować samym lakierem bezbarwnym. Tylko nie przesadzajcie z tą wodą :P Albo przygotować i dać do lakiernika do pomalowania.
ja spolerowałem bez demontażu i jest cud miód :) 470zł to już droga jakaś ta opona chyba;)
To zależy zawsze jak na to patrzeć i co komu pasuje. Niby wszystko widać ale dla mnie aż za bardzo szczególnie w nocy. Zawsze jeżdżę po mieście prawie na max ściemnionymi zegarami, a poza miastem zawsze na max. Bez tej powłoki było by mi za jasno. Dobrze że jest funkcja ze przy zapalonych światłach same zegary przygasają, chociaż i tak pokrętło zawsze jest wyciągnięte bo ciągle kręcę podświetleniem.
marcin001984
06-06-14, 07:05
Ta powłoka nie wpływa aż tak bardzo na to czy jest jaśniej czy ciemniej. Noo... może minimalnie wpływa ale ja różnicy nie zauważyłem. Szkoda że nie byłeś na zlocie to bym Ci pokazał jak to u mnie wygląda. Obrotomierz spolerowałem a pianino polakierowałem na czarno, i potem też polerka bo wtrąceń nie unikniesz przy malowaniu
Dlaczego nie spróbujecie spolerować maszynowo?
Ja mam te powłokę spolerowaną od jakiegoś czasu - polerka została zrobiona porządnie, nie ma "niedoróbek". Było to konieczne, bo w ASO po naprawie umyto auto również w środku (mimo, że kazałem żeby tego nie robić :mad:) i to wystarczyło, żeby na tej powłoce antyrefleksyjnej zostawić brzydkie, trwałe ślady. :) Niestety tak wypolerowana szybka błyszczy się dużo bardziej, przy słońcu padającym pod pewnymi kątami z obrotomierza robi się lusterko.
Nie jeżdżę Civicem zbyt dużo (dla przykładu ostatni raz tankowałem go 7 lutego i wciąż jest 2/3 paliwa ;) ) - ale jak już go wytoczę na ulicę, to przez tę szybkę obrotomierza szlag mnie trafia. Po wymianie sam tej powłoki raczej nie zniszczę za szybko, a przed ewentualną wizytą w serwisie cały zestaw wskaźników będę zabezpieczał folią stretchową z naklejonym na wierzchu dużym napisem "NIE ZRYWAĆ!" ;)
Nie jeżdżę Civicem zbyt dużo (dla przykładu ostatni raz tankowałem go 7 lutego i wciąż jest 2/3 paliwa )
z całym szacunkiem , ale nie jeździsz wcale :p Twoje prawo oczywiście
Daniel_I :
Reasumując - oddając samochód do ASO należy zaznaczyć stan wyświetlacza aby w razie "porządnego czyszczenia" wymienili na nowy ? :P
Grzesiek_P
06-06-14, 10:34
Też mam spolerowaną szybkę i nie przeszkadza to w jeździe nawet w słoneczne dni. Tak w nocy zegary świecą trochę jaśniej ale tez to nie przeszkadza. Ta niebieska powłoka dawała większy efekt 3d zegarów ale 500zl nie jest tego warte. Wolałbym już samemu coś wykombinować - jakaś folia, może czymś pomalować itp
Największy plus - Nie ma problemu z czyszczeniem, szmatka i wycierasz - bez strachu co będzie za chwile.
Ps Skoro nawet w ASO nie wiedzą jak o tą szybkę dbać a co dopiero normalny użytkownik auta. Dlaczego nie robiłeś o nią dymu?
marcin001984
06-06-14, 19:50
Bo w serwisie zapytaliby się myjkowego i powiedziałby że nawet nie dotykał tej szybki tylko deskę spryskał i przetarł, a te rysy to już były. I jak to dowiedziesz że nie miałeś wcześniej rys, jak pewnie i tak jakieś miałeś?
Witam Was,
Jestem też po polerowaniu szybki na obrotomierzu i podsumowując mogę powiedzieć jedno: rewelacja i w końcu widzę wszystko wyraźnie i pięknie. Niestety z "drobnymi" rysami już kupiłem auto, myślę, że sam bym aż tak bardzo tej szybki nie porysował, zwłaszcza teraz, jak wiem jak wrażliwa jest ta powłoka antyrefleksyjna na minimalne przetarcia itp.
Jedno co chcę powiedzieć to jestem pod wrażeniem tych, którzy byli to w stanie zrobić przez 15 minut, a nawet do 40 min - jestem raczej fanem motoryzacji i takie rzeczy nie stanowią dla mnie problemu, ale mnie z tym zeszło lekko ponad 2 godziny - ręce i palce mnie bolą od polerowania - robiłem wszystko pastą K2 Turbo.
Żeby szybkę wypolerować do perfekcji rozebrałem plastiki żeby każdy róg idealnie wypolerować - w związku z tym mam pytanie, czy też mieliście problem przy składaniu, z nasunięciem rurki od pomiaru temperatury powietrza, w tym plastiku nad kolumną kierowniczą, a pod zegarami? Bo jak dla mnie jest ona za krótka i ciężko mi było ją spowrotem wsunąć na właściwe miejsce - finalnie mi się udało ;)
TRAFO pożyczył mi do sprawdzenia testowy licznik więc dzielę się efektami kilku minut polerowania szybki pastą K2 Turbo. Nie jest to łatwa i szybka praca ale jak widać w ok 15 minut z grubsza udało mi się uzyskać wypolerowaną powierzchnię. Po lewej stronie zostawiłem specjalnie folię dla pokazania efektu.
Co do czasu potrzebnego, na pewno dużo skraca się czas pracy przez wyjęcie licznika z auta, ale dla zaoszczędzenia rozbiórki można to zrobić chwilę dłużej w samochodzie.
Jak na pastę za ok 6zł myślę, że efekt jest całkiem ok :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2085283/IMG_1916.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2085283/IMG_1915.JPG
no jestem pod wrazeniem a z tą powloką na liczniku joz jej nie ma po polerowaniu
efekt bardzo dobry u mniem tez by sie przydalo przepolerowac swoją bo nie jest wlasnie w najlepszym stanie
Efekt jest niby super, jednak obawiam się tych objawów oślepiania o których było pisane...
stojąc w pełnym słońcu szukałem bezpośredniego odbicia i jak znalazłem to rzeczywiście oślepia ale to raczej ciężkie do złapania zjawisko w trakcie jazdy.
swoją spolerowalem używając meguiars plastx i wyszło b dobrze,lepiej też widać mimo braku blue powłoki niż wcześniej przez taką z rysami
Efekt jest niby super, jednak obawiam się tych objawów oślepiania o których było pisane...
Nie bój żaby. Bedzie dobrze i nic nie bedzie oślepiać. Nawet w pełnym słońcu jak była ta powłoka nie dało się zobaczyć danych na wyświetlaczu. Mówie Ci to ja i może potwierdzić kolega phyton :)
Dokładnie tak ,w słońcu i tak nic nie widać z powłoką. Wkrótce rownież biorę się za polerkę ,poniewaz mam juz dosc tej porysowanej.A pomimo ze ją delikatnie czyscilem i kupując roczny samochód była niemal dziewicza to niestety nietrawie w moim Civie chocby troche syfu -wiec czestotliwosc usuwania z niej kurzu zrobiła swoje.Niestety zwłaszcze ze strony pasazera wyglada dramatycznie i obciachowo,bo patrzac z perspektywy kierowcy to jeszcze bym przezył:) Ciekawi mnie tylko pewna kwestia,którą ktoś tutaj poruszył,tzn. efekt zegarów 3D mniejszych po usunieciu powłoki.Czy aby faktycznie sa wydają się mniejsze ? I nie są już 3D?:(
Grzesiek_P
30-06-14, 10:38
dokładnie od kierowcy tego nie widać aż tak ale jak się spojrzy pod kątem od pasażera to jest masakra. Co do tego 3d to ja pisałem że mam wrażenie zmniejszenia tego efektu i że w nocy widać bardziej wnętrze zegarów. Mimo to zdecydowanie polecam polerkę. Potwierdzam również że nie jest to uciążliwe w słoneczne dni i nie razi.
Trochę się naczekałem na tę szybkę, ale w końcu dotarła:
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-01120003_zps70e5865f.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-01120057_zps7ce959e5.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-01120112_zps88622fe3.jpg
Pewnie w weekend się pobawię z przekładaniem. :)
Ciekawe jest to, że w momencie gdy tęszybkę zamawiałem w ASO, to podano mi przybliżoną cenę - miało to być ok. 500 zł, w praktyce okazało się, że kosztuje to w tej chwili 369 zł 25 gr brutto.
Ciekawe jest to, że w momencie gdy tęszybkę zamawiałem w ASO, to podano mi przybliżoną cenę - miało to być ok. 500 zł, w praktyce okazało się, że kosztuje to w tej chwili 369 zł 25 gr brutto.
a ile z tej kwoty wpłaciłeś na konto ;)
Trochę się naczekałem na tę szybkę, ale w końcu dotarła:
Pewnie w weekend się pobawię z przekładaniem. :)
Ciekawe jest to, że w momencie gdy tęszybkę zamawiałem w ASO, to podano mi przybliżoną cenę - miało to być ok. 500 zł, w praktyce okazało się, że kosztuje to w tej chwili 369 zł 25 gr brutto.
Możesz dać jakis opis jak to dziadostwo zdemontować krok po kroku....najlepiej jak byś mógł nagrać jakiś filmik albo zrobić krótki torturial foto co i jak :)
Ciekawe jest to, że w momencie gdy tęszybkę zamawiałem w ASO, to podano mi przybliżoną cenę - miało to być ok. 500 zł, w praktyce okazało się, że kosztuje to w tej chwili 369 zł 25 gr brutto.
a ja za 550 kupiłem szybę czołową Pilkingtona. Taki mały off top. :-)
Możesz dać jakis opis jak to dziadostwo zdemontować krok po kroku....najlepiej jak byś mógł nagrać jakiś filmik albo zrobić krótki torturial foto co i jak :)
Tutorial był już przytaczany w tym wątku - jest tutaj: KLIK (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/demontaze/demont_licznika.htm). Sam mam zamiar z niego korzystać. :D
a ile z tej kwoty wpłaciłeś na konto ;)
Mam na to nawet rachunek - byłem na przeglądzie, gdy odebrałem tę szybkę, więc wszystko jest na jednym kwitku:
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/faktura_zpscdb8ba2d.jpg
Pozycja 10. :)
Udało mi się w końcu tę szybkę wymienić- poniżej parę zdjęć z rozbiórki:
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05150414_zps54d4e060.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05150424_zpsf70bb5f1.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05151249_zpsbfd04b7f.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05151300_zpsca4b0e2c.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05151305_zps96bca0b6.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05151545_zpsa5611950.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05151545_zpsa5611950.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05151654_zps53dda570.jpg
a tu już składanie wszystkiego na powrót z nową szybką obrotomierza:
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05152644_zpsc03c5247.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05153523_zpsf9e74643.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05154712_zpse25a0119.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05154725_zps0c7a0285.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05162239_zps2d670aa9.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i155/Daniel_I1/2014-07-05162316_zpse545f905.jpg
W sumie to nie ma z tym większych problemów poza faktem, że ta rurka powietrzna przypięta do tego elementu nad kolumną kierownicy, który demontuje się jako pierwszy, jest strasznie krótka i trudno ją założyć na miejsce. Kable wtyczek od sterowania klimatyzacją, przycisku uruchamiającego spryskiwacze reflektorów, wyłącznika czujników parkowania i samego przycisku start mogłyby z resztą również być trochę dłuższe, ale tu nie ma tak dużego problemu jak z tą rurką. Warto jakoś osłonić obudowę kolumny kierownicy przy demontażu - i ramka i sam zestaw wskaźników mają tendencję do opierania się na niej przy wyciąganiu i wkładaniu, łatwo ją porysować. Ja używałem do tego celu zwykłej ściereczki do kurzu. Akumulatora nie odłączałem.
Po wymianie przejechałem się po okolicy korzystając ze słońca - jednak wciąż jestem zdania, że ta powłoka daje dużo i zegary zarówno wyglądają lepiej jak i są bardziej czytelne w słońcu. W każdym razie z wyniku operacji jestem zadowolony. :)
Rewlacja. Świetna jakość zdjęć!
Wymiana w ASO (o ile możliwa), to pewnie miliony.
Po tym jak zdejmowałem osłonę piano u Phytona drugi raz,nauczyłem sie,że zdejmuję najpierw tą osłonę pod kierownicą,trzymam wtedy tą rurkę jedną ręką żeby się nie przemieściła nigdzie i następnie drugą ręką pociągam za ten plastik pierwszy przy obrotomierzu
Korzystając z porad na forum też spolerowałem szybkę - efekt świetny ale teraz rzuca się w oczy porysowane piano...
Potwierdzam też że jedyny słuszny sposób wsadzania tej plastikowej rurki to ściągnięcie osłony nad pedałami.
Przy okazji - jak wiadomo ta rurka to jakiś czujnik temperatury nawiewu. Czy czujecie, żeby przez nią coś wiało? Ja kilka razy sprawdzałem i nic nie czuć...
Potwierdzam też że jedyny słuszny sposób wsadzania tej plastikowej rurki to ściągnięcie osłony nad pedałami.
Dokładnie, inaczej się nie da. Z resztą nawet z tym jest ciężko ją włożyć na właściwe miejsce :D
Przy okazji - jak wiadomo ta rurka to jakiś czujnik temperatury nawiewu. Czy czujecie, żeby przez nią coś wiało? Ja kilka razy sprawdzałem i nic nie czuć...
Ja to rozumie, że nie ma przez nią wiać powietrze, tylko nią jest zabierane powietrze do pomiaru temperatury, z resztą w tej kratce, w tym plastiku nad kierownicą jest czujnik temperatury, w celu osiągnięcia zadanej temperatury przy klimie AUTO ;)
Grzesiek_P
11-07-14, 13:37
efekt świetny ale teraz rzuca się w oczy porysowane piano...
Jeśli chcesz z nim mieć święty spokój to polecam okleić folia di-noc 3m czarny mat carbon. Efekt świetny, folia odporna jest na zadrapania, nie "palcuje się" do tego czyści się łatwo i bez stresu ;)
http://images62.fotosik.pl/916/56ee7193427487cfm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/56ee7193427487cf.html)
Ja to rozumie, że nie ma przez nią wiać powietrze, tylko nią jest zabierane powietrze do pomiaru temperatury, z resztą w tej kratce, w tym plastiku nad kierownicą jest czujnik temperatury, w celu osiągnięcia zadanej temperatury przy klimie AUTO ;)
Ciekawa teoria, wydawało mi się że ta rurka podłączona jest do wylotu powietrza na nogi, ale może być faktycznie tak jak piszesz.
Jeśli chcesz z nim mieć święty spokój to polecam okleić folia di-noc 3m czarny mat carbon. Efekt świetny, folia odporna jest na zadrapania, nie "palcuje się" do tego czyści się łatwo i bez stresu ;)
Fajne, oglądałem na youtube jak to się klei i chyba dam rade ;)
Panowie, a jak zdjąć tą sybkę co jest radio i prędkościomierz ? bo nie mam pojęcia jak to wyjąć a tez mam porysowane :/
marcin001984
17-07-14, 18:07
Prędkościomierz to łatwizna. Palcami wypinasz do góry ten "daszek" aż wyskoczy z trzech wcisków, potem tylko odczepiasz kabelek i wyciągasz. Gorzej z włożeniem bo te prostokątne krawędzie ciasno wchodzą. A tego od radia nie demontowałem to nie wiem.
ktoś wie jak z tym radiem ?
Prędkościomierz to najpierw ściągasz ten daszek nad nim a tam masz i wyciągasz prędkościomierz. odkręcasz go od szyby i zakładasz nowa/polerujesz starą.
Do radia to:
1. Wymontować górną pokrywę zestawu wskaźników i moduł sterujący wskaźników (prędkościomierz).
2. Wykręcić wkręty i wyciągasz wyświetlacz
3. Odłączyć złączkę przewodów
Grzesiek_P
18-07-14, 11:43
żeby wyciągnąć wyświetlacz z radia trzeba najpierw zdemontować prędkościomierz, wyciągnąć tą płaską klapkę/osłonę nad radiem. Pod nią są 2 wkręty po odkręceniu mocno i z wyczuciem - zatrzaski. Uwaga nie wiem jak u innych u mnie siedziało mocno, ciężko się wyciąga.
civicstart
21-07-14, 15:35
Do tej górnej "trójkątnej" zaślepki nad radiem, to najlepiej jakiś długi śrubokręt płaski, żeby pomóc podważyć znajdujące się bliżej wyświetlacza zatrzaski.
Najpierw trzeba ostrożne podważyć od strony radia. Najlepiej wygóglać sobie filmik z montażem x-carlinka w ufo, tam to dość dobrze pokazali. Np. to:
https://www.youtube.com/watch?v=Ck9W9eBZ1z0
pzdr
Fajnie pokazane ale samo urządzenie nie za bardzo mi się podoba. Czy jest "coś" lepszego, mniejszego, bardziej zgrabnego. I lepsze jakościowo. Bo gniazda jak i same kable nie wyglądały za ciekawie.
Pozdrowienia Pabloss
A wiec jakis czas temu polerka zrobiona. Nawet zadnych specjalistycznych mleczek do tworzyw ,tylko zwykla pasta polerska drobnoscierna z K2 i pozniej wosk twardy Collinite. Efekty i moje odczucia ??? Jesli ktos posiada srodki by wydawac za kawałek plastiku -ok .Jesli niekoniecznie tylko polerka ,bez zadnych watpliwosci jest mam wrazenie lepiej niz była nowa. Dlaczego ? Po piersze gdy była powłoka kazda ryska (nawet jedna po kilku dniach uzytkowania ) była widoczna z pozycji pasazera - bez powłoki nie widac i co wazne moge ja w dowolne chwili usunac...Po drugie w słoneczny dzień niewiele było widać z powłoką -bez i owszem tez niewiele ale znacznie lepiej -a to juz coś.W nocy przyciemniam ,tak samo robilem gdy powloka była ,wiec zadna roznica.Nie odczuwam tez zadnej roznicy jesli chodzi o efekt 3D. Reasumujac jestem bardziej zadowolony po spolerowaniu tej powłoki ,niz gdy ona była nowa bez zarysowań. Wszystko pieknie lsni bez zadnych rys i majac pewnosc ze gdy takowa sie pojawi to moge ja usunac.:D
barteksquall
22-07-14, 21:30
A czy ktoś próbował polerować albo w jakiś inny sposób pozbywać się rys z piano kokpitu?
Najlepszym sposobem jest oklejenie, polerka to syzyfowa praca. Jeśli nie rysy to i tak denerwować będą wszędobylskie odciski paluchów, które na lakierze fortepianowym zostają zawsze.
A czy ktoś próbował polerować albo w jakiś inny sposób pozbywać się rys z piano kokpitu?
O tym własnie pisałem 2 posty wyzej. Polerowałem oczywiscie nie tylko panel centralny obrotomierza,ale rowniez sterowania ,tym bardziej ze tam zadnej powłoki nie ma ,efekt jest lepszy niz salonowy :D
Grzesiek_P
30-07-14, 10:06
ale mu chyba chodzilo nie o szybki tylko o sam kokpit
dla tych co jeszcze nie robili tak wygalda
po/przed
https://lh4.googleusercontent.com/25CO5_zgFBMdKW1UpxKMQstEAF6Qj0EK6LRfwfMrjUY=w958-h719-no
https://lh4.googleusercontent.com/-oDrec4qdIMA/U9psJMgbx_I/AAAAAAAAB6s/J_tuq4UzUJ4/w958-h719-no/IMG_8159.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/Vi0cB1tZiLE6Tavds9RhTpi7yvoIv7RvRosnF74T804=w958-h719-no
https://lh3.googleusercontent.com/-5vrWmm-IqJE/U9psMKOewNI/AAAAAAAAB60/nXsSPxu-R5k/w958-h719-no/IMG_8161.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/Vi0cB1tZiLE6Tavds9RhTpi7yvoIv7RvRosnF74T804=w958-h719-no
Tutaj super widac, jaka robote robi ta powloka... Na spolerowanej czesci bardzo mocne odbicie i prawie nic nie widac, a na polowie z powloka nadal porzadnie widac zegary.
Tutaj super widac, jaka robote robi ta powloka... Na spolerowanej czesci bardzo mocne odbicie i prawie nic nie widac, a na polowie z powloka nadal porzadnie widac zegary.
tak jest tylko jak się patrzy z boku zegarów, np z pozycji pasażera, a z pozycji kierowcy widać bardzo dobrze po spolerowaniu.
z pozycji kierowcy jest super ;)
barteksquall
01-08-14, 22:22
ale mu chyba chodzilo nie o szybki tylko o sam kokpit
Dokładnie, chodziło mi o sam czarny kokpit. Wiem, że najlepszym wyjściem jest oklejenie, ale póki co nie chce mi się w to bawić. Mam mleczko SONAXA do renowacji przeźroczystych plastików, którym polerowałem szybkę, ale trochę boję się ruszać tym piano, żeby nie narobić szkód. Ktoś tu pisał, że polerował piano, co prawda mechanicznie, i dopolerował się ładnej plamy, a tego bym nie chciał.
W końcu zabrałem się za polerowanie szybki. Efekt na zdjęciach, ja jestem bardzo zadowolony. Dodam, że nie używałem Sonaxa a pasty K2 kupionej za 5zł, więc nie ma potrzeby wydawania 30 zł na jednorazową polerkę, bo pasty zużywa się śladową ilość.
Przy okazji okleiłem kokpit folią black carbon, wcześniej był czarny mat i nie wiem, który bardziej mi się podoba ale póki co zostawiam jak jest :)
http://images66.fotosik.pl/62/ea03849292c18d75med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images69.fotosik.pl/62/99d076e3edb089f2med.jpg (http://www.fotosik.pl)
pasty K2 kupionej za 5zł,
ja tez tempo robilem :cool:
ja tez tempo robilem
Ja też :D
przy okazji, czy ktoś polerował te wyświetlacze w górnym rzędzie? Chodzi mi o prędkościomierz i wyświetlacz radia i klimy.
Mam tam jakąś tłustą plamę, której za nic nie mogę wyczyścić, nawet IPA więc pomyślałem, że przetrę to pastą jak już kupiłem :)
Tutaj super widac, jaka robote robi ta powloka... Na spolerowanej czesci bardzo mocne odbicie i prawie nic nie widac, a na polowie z powloka nadal porzadnie widac zegary.
Niewiem co to za foto ??? Po spolerowaniu powłoki efekt o wiele lepszy niz z powłoka -widac o wiele lepiej ,zwłaszcza w dzień.O o tym "syfie" ktory został usuniety nie wspomne.Gdybym miał wybor za "free" fabryka i polerka zdecydowanie wybieram polerke.Wiem o czym mowie poniewaz miałem przyjemnosc testowac w swoim civie od "salonowki"...
Grzesiek_P
17-10-14, 17:07
Ta szybka nie nadaje sie do normalnego uzytku. Pomysl moze i ok ale wykonanie i material do kitu
Ta szybka nie nadaje sie do normalnego uzytku. Pomysl moze i ok ale wykonanie i material do kitu
wystarczy czyścić mikrofibrą z płynem do szyb i jest ok. oczywiście po usunięciu tej badziewnej niebieskiej warstwy:)
Grzesiek_P
17-10-14, 21:31
Wiem bo juz mam po polerce ;). Opisalem fabbryczna powloke ktora jest wiadomo jaka.
http://www.trafo.za.pl/honda/ -> krok po kroku :)
(ukłony w stronę kolegi Trafo :) )
Panowie jak demontujemy nawiew od strony kierowcy z lewej strony ten okrągły, coś mi dziwnie trzeszczy, skrzypi w nim na nierównościach i chciałem zobaczyć co tylko nie bardzo wiem jak się za niego zabrać :)
zakładka krok po kroku -> demontaż centralnego licznika.
nie da się zalinkować bezpośrednio
Bezpośrednio jest TUTAJ (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/demontaze/demont_licznika.htm)
czemu mi nie pokazuje całego adresu?
Menu jest zrobione w skrypcie i pokazuje się tylko główny adres.
Żeby zobaczyć konkretny adres trzeba na wybranym temacie kliknąć prawym klawiszem i w FF wybrać "Otwórz odnośnik w nowej karcie/oknie" to wtedy pokaże się adres.
panowie a co powiecie na oklejenie wypolerowanej szybki folią
FOLIA DO SZYB OKIEN LUSTRZANA LUSTRO WENECKIE
butler.gdansk
13-07-15, 15:00
Byś miał lustro zamiast zegarów :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.