Zobacz pełną wersję : Dwie mapy na jednym kompie?
Tak się zastanawiałem czy jest możliwość wgrania dwóch map na jednego kompa i zmienianie ich w zależności od potrzeby?( w czasie jazdy lub na chwilowym postoju) Albo dwa kompy i dwie mapy z tą samą funkcją?
Czy to w ogóle mozliwe?
możesz mieć dwie mapy na jednym kompie.
a jest możliwe ich przełączanie?( w trakcie postoju lub po zatrzymaniu na chwile)
ma może ktoś tak zrobione? Duże koszta takiego czegoś? Bo byłaby to prydatna funkcja typu econo i sport :D
to bylaby najmniej przydatna funkcja jaka ma dowolny element twojego samochodu. kompletnie zbedna i bezsensowna, bo nie masz 500 koni na zawody, a 300 na ulice.
pytanie pomocnicze: potrafisz obslugiwac gaz w pozycjach innych niz 0 i 1?
chodzi mi o oszczędność paliwa nawet minimalną.
Więc dalej mnie interesuje:
ma może ktoś tak zrobione? Duże koszta takiego czegoś?
jak masz seryjnego kompa przerobionego na mozliwosc strojenia wowczas nowa mape nagrywa sie na eprom , eprom mozna wlaczac i wylaczac za pomoca zworki (jak podlutujesz piny) wiec zrobienie wlacznika to nie problem - jest o tym nawet podwieszony temat, opisujacy przerobke kompa
no i to jest odpowiedź Dzięki
A czy takie przełączanie jest bezpieczne w trakcie jazdy?
tu masz linka nawet :
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?9078-HOW-TO-Tuning&p=181848&viewfull=1#post181848
czy jest bezpieczne ? nie wydaje mnie sie - sam nie mam , nie robilem , ale w zyciu bym nie sprobowal ... na 99% co najmniej zgaslby ci silnik a moze spalilbys kompa ...
Ale po zatrzymaniu zgaszeniu silnika przełączeniu będzie ok?
przelaczenie mapy w czasie pracy silnika nie spowoduje spalenia kompa, zgasnac moze ale nie musi, czas przelaczenia pomiedzy mapami jest dla ecu na tyle dlugi ze "zauwazy" on ze przez moment nie ma zadnej mapy i zapali checka a silnik zacznie pracowac nieregularnie
Ale po zatrzymaniu zgaszeniu silnika przełączeniu będzie ok?
tak
ale check się zapali i tak zostanie do resetu? Czy zgaśnie jak już komp "się dowie" że inna mapa?
check sie zapali jak bedziesz probowal przelaczac mapy na wlaczonym zaplonie - wyłaczenie zaplonu = zgaśnięcie checka
mapy przelaczasz na wylaczonym zaplonie
hiperbzdura z tym przelacznikiem. jesli dlubiesz i stroisz, to robisz to tak, zeby srednie otwarcia przepustnicy i tempo emeryckie byly econo, a pelen ogien tak jak trzeba. temat zamkniety, przelacznik zbedny. sam to wymysliles, czy ktos ci to wcisnal do glowy, ze fajnie i zrob tak, bedzie lans pstryczek?
Nie ma czegos takiego jak mapa sport i mapa eco w wolnossacym samochodzie. Czym te mapy mialby sie roznic? To sonda lambda dba o to aby mieszanka byla optymalna i czego bys nie robil to bedzie korygowac paliwo w malych otwarciach przepustnicy. Wylaczenie jej zwiekszy spalanie, ale dynamika nie wzrosnie.
Jak ktos sie upiera to mozna zrobic mape z procedura startowa na 3000 i 6000rpm, albo odcieciem na 7000rpm lub 12000rpm... takie roznice, ale nie eco i sport...
edit:
nie dotyczy markosa, on napisze ze wie lepiej
Wylaczenie jej zwiekszy spalanie
tak... dopisz jeszcze, ze to uniwersalna zasada i dotyczy rowniez silnikow, ktore maja napisane cale nowe mapy paliwa i zaplonu, a tak w ogole to stare metody i juz nikt z nowoczesnych tunerow tak nie robi. juz kiedys chyba o tym bylo, no nie..?
tak... dopisz jeszcze, ze to uniwersalna zasada i dotyczy rowniez silnikow, ktore maja napisane cale nowe mapy paliwa i zaplonu, a tak w ogole to stare metody i juz nikt z nowoczesnych tunerow tak nie robi. juz kiedys chyba o tym bylo, no nie..?
nie.. to to ****, zapomnialem tylko dopisac:
"nie dotyczy markosa, on napisze ze wie lepiej"
on napisze, ze czasem, mimo, ze zajmujesz sie strojeniem, potrafisz pie*dolnac bzdure i nikt poza mna nie smie zwrocic na to uwagi, bo jestes tutaj bogiem. dla mnie nie jestes i za kazdym razem, jak cos pie*dolniesz, wytkne to palcem i skoryguje o FAKTY, a nie wymyslona teorie.
samochody z wylaczona sonda NIE MUSZA wiecej palic. jak ktos musi posilkowac sie nieudolnie dzialajaca seryjna kontrola mieszanki przez sonde, to prosze bardzo, ale to nie znaczy, ze silnik bez sondy bedzie dzialal gorzej. nie bedzie. i nie bedzie tez wiecej palil. wystarczy go dobrze wystroic.
jedni umieja, inni nie. bywa. nie musisz obnizac wartosci czyichs metod swoimi teoriami. ty masz swoj sposob, inni maja swoj. obie metody sa w pewnym stopniu sluszne i wcale nie musisz sie az tak podniecac, ze markos to i tamto.
Ale o czym ty piszesz? Czlowiek z D13 na mini-me pyta sie o 2 mapy. To zwykle auto jest, a ty juz wychwyciłes 2 słowa z kontekstu i sie przypierdalasz bo sam jezdzisz bez sondy. Co mnie to interesuje, rozmawiamy o generalnych zalozeniach, a nie Twoim po*****ym samochodzie.
czy jest na tym forum jest jeszcze ktos nad toba, czy jestes najwyzszym ranga baranem? chyba powinienes dostac miesieczny urlop od forum za taki atak prostactwa i totalnego braku oglady.
samochody z wylaczona sonda NIE MUSZA wiecej palic. jak ktos musi posilkowac sie nieudolnie dzialajaca seryjna kontrola mieszanki przez sonde, to prosze bardzo,
Sondę nie montuje sie po to by silnik mniej palił czy też więcej tylko by utrzymywał stosunek nadmiaru powietrza "Lambda" = 1 czyli taki współczynnik, który dla danego silnika wytworzy najmniej szkodliwe zwiąski w czasie spalania. Sonda ściśle współpracuje z katalizatorem, który po korektach sondy jest w stanie jeszcze dodatkowo oczyścić spaliny. To oczywiste ze wystroic sie da na jeszcze bardziej ekonomiczny AFR niż ten, na który koryguje sonda wiec nie wiem, po co te uwagi? czepianie się ?
to nie ja napisalem, ze wylaczenie sondy (przy zalozeniu, ze samochod jest strojony) spowoduje zwiekszenie spalania. nie napisalem tez nigdzie, ze sonda sluzy do zmniejszania spalania.
napisałeś natomiast, że jest udolnym wynalazkiem, który zastapić można "dobrym" strojeniem, co jest zaprzeczeniem tego co napisał 4mell...
Panowie, trochę spokojniej bo brzydkie słowa bez potrzeby padają
napisałeś natomiast, że jest udolnym wynalazkiem, który zastapić można "dobrym" strojeniem, co jest zaprzeczeniem tego co napisał 4mell...
bullshit. wynalazek ten jest ulomny z powodu zakresu tej korekcji. szerokiego zakresu.
dla wyjasnienia powtorze jeszcze raz to, co spowodowalo nieokrzesana agresje ze strony waszego uber admina - wylaczenie sondy (i zrobienie pelnej mapy) wcale nie musi powodowac wzrostu spalania. to bzdura.
Panowie, trochę spokojniej bo brzydkie słowa bez potrzeby padają
reklamacje prosze skladac do uber admina, wzoru cnot wszelakich, furiata. tfu, sorry - furiousa.
Zapomniałem dodać
Jasne jest ze robiąc bardzo staranie mapę można dostroić silnik tak by pracował na L=1 bez udziału sondy, w niektórych miejscach tez można dać L>1 ale wtedy 3 główne szkodliwe zwiaski dość drastycznie wzrastają do ilości z którymi katalizator nie może sobie poradzić. Wiec jeśli można wystroic sobie silnik tak by L=1 i auto było ekologiczne i nie kiedy dając L>1 olewając zwiaski szkodliwe (tylko w małym zakresie) dla zmniejszenia spalania to rzeczywiście sonda może okazać się zbędna, kurcze same plusy. Ale wszystko się zmienia jak weźniemy pod uwagę ze pod wpływem intensywnej eksploatacji silnika zmienią się jego warunki pracy (zmienia się proces przygotowania ,sprężania i opróżniania mieszanki czyli ogólnie zmienia się proces końcowego spalania) Sama Mapa bez sondy jest sztywna dlatego producenci tez do masowej ilości aut stosują takie rozwiązanie nikt nie będzie zmieniał sobie ustawień map co jakiś czas by wszystko było jak należy. Jest jeszcze kwestia tego ze system nie jest w 100% super dokładny bo warunki spalania w każdym z cylindrów mogą zmieniać się inaczej a sonda łapie zawartość tlenu zbiorczo ze wszystkich cylindrów i podlewa lub ujmuje paliwa da wszystkich cylindrów tak samo ale to już inna bajka
zapomniales jeszcze o tym, ze 99% dlubanych silnikow, ktore sie stroi, nie ma katalizatora.
a nie 98 % ?
duzo dłubanych aut, nowszych niz civic '92 ma ten katalizator, ma tez te sondy lambda i ma tez strojenie
Srutututu pęczek drutu! Wojna rozgorzała o twierdzenie, że spalanie wzrośnie po wyłączeniu lambdy - wzrośnie, o ile zostawiamy seryjną mapę i nic już jej nie koryguje. Bijecie się teraz o katalizatory, sondy lambda, a przecież już na poprzedniej stronie pier%%lenie głupot się powinno skończyć.
nikt tu sie nie bije o katalizatory ,sondy lambda i nie bylo żadnej wojny, tylko normalna wymiana zdań przynajmniej z mojej strony. Nie wiedziałem ze na forum jest zakazane pisanie i objaśnianie pewnych rzeczy na których czytający mogą nie kiedy skorzystać, a nie tylko odpowiedz nie bo nie, lub tak bo tak, i nie uważam tez ze to pier... głupot. pozdro
jeszcze ktoś ma jakiś problem ? :rolleyes:
nikt tu sie nie bije o katalizatory ,sondy lambda i nie bylo żadnej wojny, tylko normalna wymiana zdań przynajmniej z mojej strony. Nie wiedziałem ze na forum jest zakazane pisanie i objaśnianie pewnych rzeczy na których czytający mogą nie kiedy skorzystać, a nie tylko odpowiedz nie bo nie, lub tak bo tak, i nie uważam tez ze to pier... głupot. pozdro
Opacznie mnie zrozumiałeś. Temat zupełnie nie o tym, o czym była cała poprzednia strona. Nikt niczego nikomu nie zakazuje. Chodziło mi raczej o fakt, że zaczynają się prywatne wycieczki dwóch naszych kolegów i nie miały zbyt wiele wspólnego z tematem. Wracając do meritum: dwie mapy w jednym kompie - TAK, JEST TO MOŻLIWE. Zasadność użycia? Np. zmieniasz sobie procedurę startu w zależności od opon jakich używasz w danej chwili, od warunków atmosferycznych (mapa na sucho / na mokro). Albo ustawiasz sobie tak launch control, że masz je na 1500 obr. Policja z sonometrem rozkłada ręce ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.