Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z d15b7, wysokie spalanie, kod błędu 43 i co dalej?



ziomek
21-09-10, 20:17
Witam serdecznie.
To mój pierwszy post na tym forum.
Od 4 lat śmigam hondą civic 94', coupe (d15b7). Klasa autko.
Czasem mi się check zapalił (tak było od samego początku), gdy silnik zimny, ale jako że nic ponadto się nie działo, więc nie robiłem problemu.

Ale po ostatniej zimie skoczyło mi spalanie. Z normy 6-7l do 10-12 l / 100km. Masakra jakaś. Wymieniłem filtry paliwa i powietrza - bez zmian. Check co jakiś czas się zapala wciąż. Kolejna myśl - sonda lambda.
Przeprowadziłem więc samodiagnostykę. Wynik - błąd 43 - coś z układem paliwowym - czyli dalej nie wiem nic ;/.

Poradźcie co dalej? Nie chcę w ciemno wymieniać części. Czy wizyta u elektryka konieczna? Tylko podpięcie pod kompa pomoże?

Z góry dzięki za pomoc.Pozdrawiam

Bogdan19
21-09-10, 20:25
błąd 43.Problem z lambda lub systemem zasilania paliwem (Problem with 02 sensor circuit or fuel system).
stawiam na sonde.
do swojego b7 kupowałem uniwersalną, taką jak w linku.
http://www.e-ngk.pl/oza624e4-p-9.html

link jak sie robi samo diagnostykę
http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/samodiagnostyka.html

ziomek
21-09-10, 21:20
Dzięki Bogdan.
Samo diagnostykę przeprowadziłem.
Dopadłem gdzieś tabelę kodów usterek i tam problem z sondą był pod kodem nr 1.
A pod 43 - "Układ paliwa lub obwód."
Dlatego sondę odpuściłem.
Ale z rozpiski zalinkowanej przez Ciebie, wychodzi, że sonda rzeczywiście.
Jak nikt nie podsunie innego pomysłu, to jutro kupuję sondę.
W jaki sposób można sprawdzić czy to na 100% problem z sondą?
Pozdro

Bogdan19
21-09-10, 21:29
odłącz sonde, zobacz jak bez sondy auto chodzi i jakie błędy wywala. innych pomysłów nie mam:)

DeX19
21-09-10, 22:13
Dziwne, bo mi check engine pali sie co chwilę jak przekręcę zapłon, chwile czekam zapala się i gaśnie, i tak co chwile jak uruchomie auto, moge coś mieć nie tak ? :D mam tą samą EJ-tke :D

PIMPEK_EJ2
21-09-10, 23:22
Dzięki Bogdan.
Samo diagnostykę przeprowadziłem.
Dopadłem gdzieś tabelę kodów usterek i tam problem z sondą był pod kodem nr 1.
A pod 43 - "Układ paliwa lub obwód."
Dlatego sondę odpuściłem.
Ale z rozpiski zalinkowanej przez Ciebie, wychodzi, że sonda rzeczywiście.
Jak nikt nie podsunie innego pomysłu, to jutro kupuję sondę.
W jaki sposób można sprawdzić czy to na 100% problem z sondą?
Pozdro

odłącz kostkę sondy i zmierz najpierw miernikiem napięcie,rzecz jasna na włączonym silniku. jak będzie stało "w miejscu" albo nie wiele się zmieniało to oznacza że padła.jeżeli zmiany będą szybkie to dla pewności można ją podłączyć po oscyloskop