Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D14A2 wywala płyn z wyrównawczego podczas jazdy, dziwny dźwięk podczas przyspieszania



oli11
19-09-10, 20:11
Witam, zauważyłem że ucieka mi płyn z chłodnicy (tylko podczas jazdy) przez zakrętkę zbiornika wyrównawczego, na postoju przy nagrzanym silniku i wysokich obrotach nic takiego się nie dzieje,
dodatkowo przy nagrzanym silniku podczas przyspieszania słychać dziwny dźwięk, jakby bulgotanie albo jakieś stukanie... również tylko podczas jazdy to słychać,
inne podejrzane objawy:
- woda na końcu wydechu - kilkanaście kropel, i biały dymek przy wyższych obrotach
- czasem nierówne wolne obroty
- oleju trochę ubywa ale to już od dłuższego czasu i chyba to uszczelka miski olejowej gdzie widać plamę i którą zamierzałem na dniach wymienić a tu szykuje się grubsza sprawa...
Pytanie czy jest jakiś inny powód niż uszczelka pod głowicą???

Budziniak
19-09-10, 21:12
pęknięta głowica

janisz
19-09-10, 21:25
Albo uszczelka

wrcsti
20-09-10, 14:38
musiałeś go kolego nieźle przegrzać:( tak jak zauważyli przedmówcy oby to tylko była uszczelka pod głowicą...

oli11
20-09-10, 14:55
wskazówka temperatury nigdy nie przekroczyła połowy zakresu nawet chyba do połowy nie dochodzi, silnik ma 240 tys. przebiegu, jeździłem nim raczej na krótkich trasach max 20-30km, spalanie ok. 7,5-8l/100 przy 230tys. wymieniany był rozrząd z pompą wody, niedawno regulacja zaworów i uszczelka pod pokrywą, rozumiem że opłaca się remontować?
jeśli się okaże, że to uszczelka co należy wymienić nawet jak mechaniory powiedzą że np można założyć coś z powrotem to samo?
czy będę mógł zalać silnik jakimś półsyntetykiem jeśli jeździł od 2 lat na castrolu gtx 15w40?
czy ktoś tu sprzedaje oryginalne uszczelki OEM?

oli11
21-09-10, 21:06
w aso uszczelka 160zł, tragedii nie ma, mechaniory potwierdzili uszczelkę (m.in. po odkręceniu korka i dodaniu gazu płyn wyprysnął z chłodnicy) i krzyknęli 200zł za robotę plus planowanie, uszczelniacze zaworów i jakieś inne uszczelki, filtry i olej razem ok 750zł.
a ja cały czas mam wątpliwości czy to na pewno coś z głowicą a nie np coś w układzie chłodzenia korek czy coś hm nie sprawdzałem tego... olej czarny tak jak był plam oleju nie ma w płynie, temperatura silnika w normie... jedynie te pyrkanie z wydechu no i bulgotane dość głośne podczas odpalania (jakby przelewanie wody) i przyspieszania...
ponawiam pytanie z olejem czy mogę zmienić na półsyntetyk z mineralnego po tym remoncie? dodam że wymieniam też uszczelkę miski olejowej,

janisz
21-09-10, 22:13
A zmień. Pierścieni nie zmieniasz przy okazji?

Smori91
21-09-10, 23:14
Też mam ten silnik, Brał Ci ten mineralny.? Ja jeżdżę na półsyntetyku przy 219 tyś przebiegu i jeszcze ani mililitra mi nie spalił. (za niedługo będzie miał przejechane 7 tyś km na tym oleju). Możesz spróbować wlać półsyntetyk, jeżeli Ci zacznie go sporo spalać to wtedy najwyżej go zmienisz. Według mnie jest bardzo duże prawdopodobieństwo że to uszczelka. Dlatego bo puszcza Ci białego dymka (spala płyn) oraz gazy uciekają do układu chłodzenia co objawia się wywalaniem płynu. Mechanikiem nie jestem, wyczytałem to z innego forum. Pozdrawiam.

oli11
22-09-10, 07:27
pierścienie jeśli nic innego nie wyjdzie po rozkręceniu to chyba też zrobie, oleju trochę już zaczął brać od ostatniej wymiany ale to raczej uszczelka miski olejowej, gdzie jest plama, biały dymek owszem, ale no nie wiem ostatnio zimne powietrze może tak już jest? układ chłodzenia odpowietrzyłem ale mam wrażenie, że nagrzewnica jest zapowietrzona ktoś ma sposób żeby ją dobrze odpowietrzyć? od wiosny praktycznie ogrzewania nie załączałem może to jednak nagrzewnica? też gdzieś na forum wyczytałem że to może być "tylko" nagrzewnica...

Smori91
22-09-10, 08:46
W Katowicach jest bardzo dobry mechanik.. Znajdziesz go w "Klub Honda Śląsk". Serwisuje klubowiczom ich Hondy.
Na PW wyślę Ci jego numer gg. Napisz mu jaki masz dokładnie problem a na pewno Ci pomoże.;)

oli11
07-10-10, 09:04
witam, po remoncie, wyniosło mnie to 1050zł...
uszczelka głowicy OEM Honda Karlik Poznań - 150zł
uszczelniacze zaworów Elring - 100zł
filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS - 24zł
filtr powietrza HERTH+BUSS JAKOPARTS - 35zł
Uszczelka kolektora dolotowego ELWIS ROYAL - 14,00
olej Castrol 15w40 4litry - 72zł
koncentrat do chłodnicy - 25zł
uszczelka miski olejowej Reinz - 70zł
wymiana uszczelki miski olejowej, wymiana uszczelki głowicy, czyszczenie przepustnicy i jakieś inne drobne części - 320zł
planowanie, sprawdzanie głowicy i docieranie zaworów - 240zł
dużo niedużo?