Zobacz pełną wersję : Jakie sprężyny
Więc jak pare osób wie po powrocie z urlopu do UK. Mam zamiar zrobić cuś z zawiasem.
Amortyzatory zostały już wybrane KYB AGX. Tej decyzji juz nie zmienie bo naprawde mi sie podoba jak auto się na nich prowadzi przy seryjnych springach EG6.
No ale ja jak juz będe amory montował to pasuje odrazu jakieś sprężyny zapodać.
Obecnie jestem przekonany na 70% żeby wziąć Teina S-tech -27/-27. Ale podłubałem nieco po necie i na honda-techu pare ludzi twierdziło że są one bardzo miękkie. Oczywiście szukałem po necie i trudno dokopać się do danych na temat twardości innych sprężyn.
Więc postanowiłem poszukać pomocy na CKPL.
Zamieszczam linka ze sklepem netowym aby było widać w czym moge wybierać.
Aha i wszelkie coiloverowe mega regulowane zawieszenia mi są niepotrzebne.
Chce poprostu zestaw dobry amor + dobry spring maxymalnie -30.
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/category_manufacturer.mhtml?category=suspn
Jak myślicie Tein będzie oki ?? Dodam że mam kolektor 4-1 który troszke wisi :P.
jak chcesz jezdzic na seryjnych springach z KYB AGX, to swietny wybór
jak chcesz obnizac, to ja ci odradzam takie polaczenie i zapomnij o KYB
Tej decyzji juz nie zmienie bo naprawde mi sie podoba jak auto się na nich prowadzi przy seryjnych springach EG6
imho tylko na tych sprezynach powinienes uzywac agx'a.. gleba = krotszy i sztywny amortyzator. a sczegolnie sztywna gleba = bardzo sztywny amortyzator. agx w zwiazku z tym, ze przeznaczony jest przede wszystkim do seryjnych sprezyn, mocnego tlumienia raczej miec nie bedzie i sztywniejszych sprezyn po prostu nie wygasi.
im sztywniejsza sprezyna tym mocniejszy powinien byc amortyzator
agx jest do zwyklych sprezyn
I tu widać różnice. Gdzie nie czytam to pisze coś innego. Na HT dużo ludzi jest zadowolonych z np AGX + Eibach lub H&R. I bądź tu mądry i pisz wiersze.
Pewnie sie skończy na Koni kit -30 bo innej opcji nie widze jak mówicie że z AGX będzie źle. Z seryjnymi to już całkowity badziew.
Dużego wyboru niema :p.
Swojego czasu myslalem ze AGX z seryjna sprezyna to nieporozumienie, ale dopóki sam nie zakladalem takich amorków byłem w błędzie. One maja identyczna dlugosc co seria. Zakladalem na nie krótsze sprezyny i szczerze podczas ich skrecania nie podobalo mi sie to do konca. Mozesz uderzyc do uzytkownika Spoon i spytac go jak mu sie jezdzi, bo to jemu zakladalem (sprezyny chyba APEX).
Dla mnie zestaw musi byc dopasowany. Kup ten kit koni, albo Bilsteina B8 z dobra sprezyna i na bank bedzie dobrze.
O i o taką wypowiedź mi chodziło.
To dam pare linków i można zamykać hehe
Takie koni
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?id=39664
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?id=39419
Te 2 to rozumiem że różnią się tym że trzeba z auta ściągać aby wyregulować tak??
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?id=591
Ten też niby na foto z czerwonymi koni :P
A potem lecą jakieś wynalazki co nieznam firm. Raczej w trwałość ich bym wiary nie dawał.
W sumie dużego wyboru niema jeśli idzie o zestawy amor+spring i zapewne wezme zestaw z żółtym koni. Potem się zapoda w polsce jakieś ES do kompletu i będzie git.
A i jeszcze 1 sprawa. Są 2 rodzaje mocowania tylniego amora. Niewiem jakie mam :/
Chyba widełki Buda EG3 ale dużo poprzekładane z eg6 łącznie ze stabilizatorami. Trzeba będzie luknąć pod auto heh.
A to Ty nie masz oryginalu EG6 ? :/
Zerknij dla pewnosci, ale naprawde rzadkoscia w EG było tylne mocowanie oczkowe. W wiekszosci przypadków były to widełki.
No nie mam orginału EG6 mimo że wszystkie flaki poza abs są przemontowane. I na 90% jestem pewny że amory i springi tez. Ale ręki uciąć sobie niedam. Wnętrze EG6 mi się mniej podoba niż EG5 zwłaszcza bagarznik. Kwestia że bardzo ładnie utrzymana.
Tak czy siak wybór padł na koni. Dzięki wam nie wpakowałem się na mine :P.
Tak czy siak wybór padł na koni
Dobry wybor ziom. Tez czekam na Koni (gwint 1150) ;)
jak chcesz jezdzic na seryjnych springach z KYB AGX, to swietny wybór
jak chcesz obnizac, to ja ci odradzam takie polaczenie i zapomnij o KYB
Nie rozumiem LIO, ja chce do eibach -35mm zalozyc KYB AGX, to w jaki sposob mam uzyskac obnizenie -35mm i dobre prowadzenie? Przeciez nie zaloze z powrotem seryjnych springow i AGX, bo auto znowu bedzie wisiec wyzej.
AGX są "zcertyfikowane" w obniżeniu od serii do -35mm wiec nie powinno byc kłopotu.
ja sie taraz przesiadam z B8 na koni sport regulowane. Sam jestem ciekaw jak to bedzie.
Chciałem AGX ale kłopotliwa regulacja agx zdecydowała o koni
AGX są "zcertyfikowane" w obniżeniu od serii do -35mm wiec nie powinno byc kłopotu.
ja sie taraz przesiadam z B8 na koni sport regulowane. Sam jestem ciekaw jak to bedzie.
Chciałem AGX ale kłopotliwa regulacja agx zdecydowała o koni
Dzięki Wombat, właściwie to liczyłem na twoj komentarz. W tej chwili juz zaczynam odczuwac jak wybija mnie na seryjnych amorach przy niektorych nierownosciach. Mysle, ze w stosunku do seryjnych amorow agx powinny byc znacznie lepsze, a ich praca z -35mm eibacha przyzwoita. Mozesz jeszcze napisac, co dokladnie jest klopotliwego w tej regulacji, w stosunku do koni?
własnie i ja mam spingi -35 eibacha i myslem o AGX
najgorzej ze własnie buja jak jasna.... :p i dlatego z seri sie juz masa kicha zrobila i czas cos zapodac
najgorzej ze np. mowicie o B8 a mi mowia importerzy ze do mojego auta tylko B4 albo nic, ot b8 ni ma
ja sie taraz przesiadam z B8 na koni sport regulowane. Sam jestem ciekaw jak to bedzie.
heheh, pytales na streetracin.pl o porade i wiekszosc radzila ci, abys zostawil B8, bo bez porównania, a jesdnak zmieniles 8)
Chciałem AGX ale kłopotliwa regulacja agx zdecydowała o koni
nie wiem o jakiej regulacji mówisz. Twardosci to bardziej latwo sie nie da zmienic, a wysokosci to wogóle tam sie nie zmienia :/
Nie rozumiem teraz juz wogóle róznicy miedzy AGX,a Ultra SR :roll:
oba sa do max -35 i oba sa seryjnej dlugosci ?
wedlug strony, to tylko o Ultra SR pisza ze jest do obnizonego, a o AGX nic takiego nie pisza
http://www.kayaba.pl/agx.htm
Ultra SR pod obnizenie ale bez regulacji, z tego co pamietam to do 6gena nie ma. Agx jest seryjnej dlugosci ale z regulacja
Wombat napisał/a:
ja sie taraz przesiadam z B8 na koni sport regulowane. Sam jestem ciekaw jak to bedzie.
heheh, pytales na streetracin.pl o porade i wiekszosc radzila ci, abys zostawil B8, bo bez porównania, a jesdnak zmieniles
Widzisz, gdybym słuchał porad "wiekszości" (pomijam że tam w sile 3-4 osob z których może 2 sa jako tako miarodajne ) to bym w zime bez gaci chodził :).
Poza tym ja nie pytałem o to "co lepiej" a o róznice w wysokości. Zreszta sie nie dowiedziałem.
B8 są twarde jak beton, jeżdże na nich od 4 lat wiec moge cos o nich powiedziec. Nie zawsze jest to poprawa prowadzenia (zaleznie od warunków) i nie moge powiedziec że "zawsze jest na nich *****iście". Przedtem miałem mieksze niż B8 i bywało że miejscami jest lepiej.
Na 17" i warszawskie drogi to przez 30-40% drogi jest za twardo. Zreszta własnie przy 17" szlag je trafił błyskawicznie - nie wiem czemu.
To jest bardzo profi rozwiązanie ale na profi tor a nie warszawskie ulice. poniekąd zerokopol miał racje mówiąc że B8 nie sprowadzaja bo sa za twarde i wolą "customizowac" B6. A ja mam samochód do jazdy po bułki a nie na rajdy.
1,5-2 lat jazdy i to niezbyt ekstremalnej i w zasadzie z moich przednich Bilsteinów nie ma co zbierać wiec "niesamowita trwałosc" (tył chyba daje rade a ma dobry rok wiecej - ale z tyłu to praktycznie nic nie woże) jest chyba lekko na wyrost. Skończyły sie zreszta bardzo gwałtwownie. W ciagu 2 tygodni przeszły z trybu "cicha praca" w tryb "napierdalamy tak że wrażenie jest takie ze koła odpadaja". Przynajmniej parowcowa upiera sie że to amorki i nic innego bo cała reszta jest wymieniona lub jest w porządku. Nie mam powodu im nie wierzyc
lepiej jest miec cos co ma regulacje. KONI i KYB krowie spod ogna wczoraj nie wyleciały jezli wytrzymaja podobnie a dodatkowo maja jescze regulacje to tym lepiej.
regulacja w AGX to pomyłka. jest trudno dostepna a w naszych zasolonych warunkach z tym kółeczkiem może byc róznie. Tutaj przewaga Koni z mozliwościa regulacji "kwiatem hydrantu" na górze kolumny amorka bez włazenia pod samochód jest oczywista.
Dodatkowo koni pozwala w moim modelu regulować wysokosc dolnego posadzenia sprezyny co pozwala spasowac przód z tyłem. W KYB jak go pierdykne tak stoi i jak sie okaże ze bilstein i kyb miały inne koncepcje wysokości mocowania sprezyny to bede amiał albo nura albo zadarty noch.
poza tym B8 zostaja mi w reku i zawsze można podjac próbe regeneracji. W kazdym razie chce spróbowac koni sportów.
Widzialem kiedys KYB AGX na focie i miala niby pokretelko z boku, ale :!:
montowalem to ostatnio i mialo "srubke" w trzpieniu amorka (regulacja pod maska 4 opcje)
Fakt do koni sie nie umywaja pod wzgledem mozliwosci regulacji wysokosci osadzenia sprezyny.
regulacja w AGX to pomyłka. jest trudno dostepna a w naszych zasolonych warunkach z tym kółeczkiem może byc róznie. Tutaj przewaga Koni z mozliwościa regulacji "kwiatem hydrantu" na górze kolumny amorka bez włazenia pod samochód jest oczywista.
AGX tez ma regulacje na gorze amortyzatora, otwierasz maske i regulujesz... chyba, ze do Accorda jest jakos inaczej wiec sie nie upieram ale do tej pory wszystkie AGX ktore spotkałem miały regulacje na gorze amorka :)
może chłopaki wreszcie zmienili technologie. JAk sie intersowałem temat z rok temu to do mnie było to cos z pokretełkiem na boku.
Zresztą to jedna psiarnia.
popatrzcie na te zdjęcia
http://tinyurl.com/yjc2mg to jest to pokretlo?
Czyli ono jest od góry, od strony gwintu. Okey ale co z pokrętłem którym się dobiera twardość? Zazwyczaj jest z boku, na tej fotce nie widać. Hmmm :/
Dodatkowo koni pozwala w moim modelu regulować wysokosc dolnego posadzenia sprezyny co pozwala spasowac przód z tyłem
dokladnie to samo mozna zrobic z b6, b8, czy innym amortyzatorem majacym pierscien niezintegrowany z amortyzatorem. wymaga to jednak podciecia kiku rowkow w rurze amortyzatora i juz masz regulacje taka jak w koni ;)
Okey ale co z pokrętłem którym się dobiera twardość? Zazwyczaj jest z boku, na tej fotce nie widać. Hmmm
przeciez widac u góry, nie rozumiem o co jeszcze Ci chodzi? :)
Okey ale co z pokrętłem którym się dobiera twardość? Zazwyczaj jest z boku, na tej fotce nie widać. Hmmm
przeciez widac u góry, nie rozumiem o co jeszcze Ci chodzi? :)
http://tinyurl.com/yzxcav
popatrz na to i porownaj amortyzatory, te maja pokretla do ustawiania twardosci z boku, a nie od gory, wtf? :D
Okey ale co z pokrętłem którym się dobiera twardość? Zazwyczaj jest z boku, na tej fotce nie widać. Hmmm
przeciez widac u góry, nie rozumiem o co jeszcze Ci chodzi? :)
http://tinyurl.com/yzxcav
popatrz na to i porownaj amortyzatory, te maja pokretla do ustawiania twardosci z boku, a nie od gory, wtf? :D
bo sa pokretła od góry i od dołu - do civica sa od góry a te jakbys nie wiedział nie sa do civica :)
bo sa pokretła od góry i od dołu - do civica sa od góry a te jakbys nie wiedział nie sa do civica
Rozumiem, zdjecie pogladowe, w takim razie jak wyregulowac tylni amor? Przeciez gorne mocowanie jest z tylu pod glosnikami 6x9, hmm.
wykrecasz głośnik (http://telewizor.eu/forum/viewforum.php?f=2) i masz wystarczajaca dziure aby wsadzic łape..
To faktycznie z dupy rozwiazanie :| Dzieki za odpowiedz.
Zed - mozesz sobie po prostu kupic zestaw teina - sprezyne + amor. mysle ze to dobra alternatywa. wiem ze nie jest regulowany jak koni.
Wombat napisał/a:
Dodatkowo koni pozwala w moim modelu regulować wysokosc dolnego posadzenia sprezyny co pozwala spasowac przód z tyłem
dokladnie to samo mozna zrobic z b6, b8, czy innym amortyzatorem majacym pierscien niezintegrowany z amortyzatorem. wymaga to jednak podciecia kiku rowkow w rurze amortyzatora i juz masz regulacje taka jak w koni
No ta. Idac tym tropem to moge w seryjnym amorku wyciac sobie rowki zeby miec regulacje i oddac do utwardzenia u rzemieslnika żeby miec wymagana twardosc.. i wogóle własnie w tym problem że czegos to wymaga. A w regulowanych koni niczego nie wymaga za co bym musiał specjalnie komus płacic i być srednio przekonany do trwałości takiego rozwiązania (a bardzo mi na tym zalezy). Dlatego wole kupic niższe sprezyny niż ciac seryjne oraz kupic amorki z mozliwościa regulacji niz na takie przerabiac inne - bez takiej opcji fabrycznie.
Zwróc tez uwage że w B6 i B8 wycięcie jest jedno i jest tylko jedna zalecana pozycja pierścienie (nie wpowinno sie go wkładac do góry nogami).
Zwróc tez uwage że w B6 i B8 wycięcie jest jedno i jest tylko jedna zalecana pozycja pierścienie (nie wpowinno sie go wkładac do góry nogami).jasne, tam nie ma opcji na wlozenie go do gory nogami i zgoda - jest tylko jedno wyciecie.
nie chodzilo mi o regulacje "kosmetyki" na zasadzie "nie podoba mi sie, jest za wysoko na tych sprezynach, podetne sobie amortyzator i opuszcze pierscien". chodzilo mi raczej o dostosowanie wysokosci osadzenia sprezyny np. pod odelzony tyl, gdzie amortyzator juz nie pracuje tak jak powinien, bo jest rozciagniety ponad "norme". tylko tyle :wink:
Sprawa rozwiązana. Na aucie wylądował kit koni :twisted: . I 4 rozpórki z ebaja.Zawias skończony hehe. Auto siadło tak że u kierowcy moge wpakować 1.5 palca między koło a nadkole i guma ociera przy ostrym skręceie oczywiście przez te posrane za duże fele ze złym ET. Narazie strona kierowcy siadła badziej bo zrobiłem 10 km sam :P. Musze kogoś przewieść z 2 strony hehe.
Foty w dziale nasze hondy. Jutro porobie więcej jak sie ustatkuje zawias. Ale narazie stwierdzam że nie jest duzo twardziej niż na seri :) zawsze można podkręcić na amorach :twisted: .
mam pytanie. czy moglby mi ktos napisać cos o spreżynach z takim oznaczeniem HD025VA 38/01, HD020HA 38/01 ?? moze jaka firma albo ile obnizaja?
z gory dzieki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.