Zobacz pełną wersję : Pytanie o rozrząd...
Witam wszystkich!
Mam pytanie. Potrzebuję zamówić rozrząd do mojej Hondy Civic typ EU8, z 15 grudnia 2004 roku, silnik 1.6 V-TEC. Kod silnika to D16V1. Problem dotyczy tego, że w katalogach są dostępne dwie wersje, jedno i dwurolkowe do tego rocznika. W związku z tym moje pytanie dotyczy tego, czy ktoś z szanownych Państwa jest w stanie powiedzieć mi, czy posiadam wersję jednorolkową czy dwurolkową? Czy nie da się tego określić bez rozbierania? Dodam jeszcze że jest to wersja 2001-2005 po liftingu.
I jeszcze małe pytanko na marginesie: Jakim olejem przekładniowym można zastąpić oryginalny MTF? Czy może to być Texaco MTF 94 czy coś innego? Czy raczej dołożyć do oryginału?
Będę bardzo wdzięczny za wyrozumiałość i odpowiedzi! Pozdrawiam wszystkich Hondziarzy :)
pasek i napinacz tylko Ci jest potrzebny
chyba ze chcesz to jeszcze pompa wody, tutaj opinie są podzielone więc Twój wybór
Krzysztof1969
16-09-10, 22:26
Zadzwoń do Hondy podaj numer nadwozia i powiedzą Ci jaka to jest wersja.
Wersja czego?
TAK (http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=14154,14155&npl=17S6A01&_nplgrp=1&nplblk=E__1100) wygląda rozrząd w D16V1.
Olej MTF do skrzyni można zastąpić półsyntetycznym olejem silnikowym ale tylko w sytuacji awaryjnej.
Olej Honda MTF NIE może być zastąpiony żadnym olejem przekładniowym.
Zdecydowanie dołóż do oryginału.
dokładnie nie ma żadnych wersji
albo jest 1.6 albo 1.4 amen
Ok, czyli ze zdjęcia wnioskuję, że jedna rolka ;) no i kupię ten olej od Hondy. Dziękuję za pomoc! Pozdrawiam!
Krzysztof1969
17-09-10, 09:22
"Problem dotyczy tego, że w katalogach są dostępne dwie wersje, "
Powiedział że są dwie wersje więc napisałem w jaki sposób to zrobić aby nie było pomyłki i nie narażać się na koszty. Znawcy pewnie wiedzą lepiej niż servis... Z resztą ja w takim wypadku właśnnie tak bym zrobił.
jeśli piszesz "rolka" i masz na myśli rolkę napinającą - to jest jedna.
Pasek jest owinięty wokół kół rozrządu, pompy wodnej i przedmiotowej rolki napinającej.
d16v1 jest sohc czyli 1 (jeden wałek rozrządu) --- dohc 2 wałki o to mu chyba chodzino
d16v1 jest sohc czyli 1 (jeden wałek rozrządu) --- dohc 2 wałki o to mu chyba chodzino
w jednym z wcześniejszych tematów został opisany sposób ustawiania zaworów w silniku D16V1 ---została tam zamieszczona fotka "klawiatury", którą pozwolę sobie poniżej zamieścić w celu wyjaśnienia owych wałków... przedstawiona fotka wszystko wyjaśnia
na temat VATEC-a i zmiennych faz rozrządu było już wiele...
http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/zawory.jpg
W D16V1 wałek rozrządu jest jeden. Wałki które widać na zdjęciu to nie są wałki rozrządu tylko osie dźwigienek zaworowych
(SHAFT, IN/EX. ROCKER ARM). Wałek rozrządu pokazany jest dobrze w linku podanym już wyżej.
Zgadza się w zupełności - nigdzie nie piszę, że to są wałki rozrządu, ale jak dla mnie przedstawiona fotka mówi sama za siebie ile jest wałków rozrządu.
Oczywiście -bardzo dobrze wałek rozrządu /ang. CAMSHAFT/ widać na zamieszczonym przez Ciebie linku.
Dziękuję za odpowiedzi! Będąc w serwisie Hondy po MTF zapytałem o ilość wałków. Pan sprawdził po numerze VIN i rozwiał moje wątpliwości - wałek jest jeden. Cieszę się bo powinien mnie rozrząd taniej wyjść ;)
na pewno wymiana /robocizna/ kosztuje tyle samo - najlepiej zrobić to samemu.:cool:
Co do kosztów części tj. pasek, rolka napinająca i pompa wody - wydaje mi sie, że ceny nie powinny być znacząco rożne, o ile nie takie same. Przyznam, że nie orientuję się, ale chyba pompa i rolka napinająca powinna być ta sama zarówno w silniku z jednym jaki z dwoma walkami. Rożnica tylko jest w pasku. /ale nie jestem pewien/
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.