Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pytanie o rozrząd...



yatso
16-09-10, 17:55
Witam wszystkich!

Mam pytanie. Potrzebuję zamówić rozrząd do mojej Hondy Civic typ EU8, z 15 grudnia 2004 roku, silnik 1.6 V-TEC. Kod silnika to D16V1. Problem dotyczy tego, że w katalogach są dostępne dwie wersje, jedno i dwurolkowe do tego rocznika. W związku z tym moje pytanie dotyczy tego, czy ktoś z szanownych Państwa jest w stanie powiedzieć mi, czy posiadam wersję jednorolkową czy dwurolkową? Czy nie da się tego określić bez rozbierania? Dodam jeszcze że jest to wersja 2001-2005 po liftingu.

I jeszcze małe pytanko na marginesie: Jakim olejem przekładniowym można zastąpić oryginalny MTF? Czy może to być Texaco MTF 94 czy coś innego? Czy raczej dołożyć do oryginału?

Będę bardzo wdzięczny za wyrozumiałość i odpowiedzi! Pozdrawiam wszystkich Hondziarzy :)

genior
16-09-10, 19:26
pasek i napinacz tylko Ci jest potrzebny
chyba ze chcesz to jeszcze pompa wody, tutaj opinie są podzielone więc Twój wybór

Krzysztof1969
16-09-10, 22:26
Zadzwoń do Hondy podaj numer nadwozia i powiedzą Ci jaka to jest wersja.

LemonR
16-09-10, 22:44
Wersja czego?
TAK (http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=14154,14155&npl=17S6A01&_nplgrp=1&nplblk=E__1100) wygląda rozrząd w D16V1.
Olej MTF do skrzyni można zastąpić półsyntetycznym olejem silnikowym ale tylko w sytuacji awaryjnej.
Olej Honda MTF NIE może być zastąpiony żadnym olejem przekładniowym.
Zdecydowanie dołóż do oryginału.

genior
16-09-10, 22:55
dokładnie nie ma żadnych wersji
albo jest 1.6 albo 1.4 amen

yatso
16-09-10, 23:15
Ok, czyli ze zdjęcia wnioskuję, że jedna rolka ;) no i kupię ten olej od Hondy. Dziękuję za pomoc! Pozdrawiam!

Krzysztof1969
17-09-10, 09:22
"Problem dotyczy tego, że w katalogach są dostępne dwie wersje, "

Powiedział że są dwie wersje więc napisałem w jaki sposób to zrobić aby nie było pomyłki i nie narażać się na koszty. Znawcy pewnie wiedzą lepiej niż servis... Z resztą ja w takim wypadku właśnnie tak bym zrobił.

tomek
17-09-10, 16:35
jeśli piszesz "rolka" i masz na myśli rolkę napinającą - to jest jedna.
Pasek jest owinięty wokół kół rozrządu, pompy wodnej i przedmiotowej rolki napinającej.

zbych123
17-09-10, 19:16
d16v1 jest sohc czyli 1 (jeden wałek rozrządu) --- dohc 2 wałki o to mu chyba chodzino

tomek
18-09-10, 07:58
d16v1 jest sohc czyli 1 (jeden wałek rozrządu) --- dohc 2 wałki o to mu chyba chodzino

w jednym z wcześniejszych tematów został opisany sposób ustawiania zaworów w silniku D16V1 ---została tam zamieszczona fotka "klawiatury", którą pozwolę sobie poniżej zamieścić w celu wyjaśnienia owych wałków... przedstawiona fotka wszystko wyjaśnia
na temat VATEC-a i zmiennych faz rozrządu było już wiele...

http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/zawory.jpg

LemonR
18-09-10, 09:44
W D16V1 wałek rozrządu jest jeden. Wałki które widać na zdjęciu to nie są wałki rozrządu tylko osie dźwigienek zaworowych
(SHAFT, IN/EX. ROCKER ARM). Wałek rozrządu pokazany jest dobrze w linku podanym już wyżej.

tomek
19-09-10, 10:25
Zgadza się w zupełności - nigdzie nie piszę, że to są wałki rozrządu, ale jak dla mnie przedstawiona fotka mówi sama za siebie ile jest wałków rozrządu.

Oczywiście -bardzo dobrze wałek rozrządu /ang. CAMSHAFT/ widać na zamieszczonym przez Ciebie linku.

yatso
19-09-10, 10:57
Dziękuję za odpowiedzi! Będąc w serwisie Hondy po MTF zapytałem o ilość wałków. Pan sprawdził po numerze VIN i rozwiał moje wątpliwości - wałek jest jeden. Cieszę się bo powinien mnie rozrząd taniej wyjść ;)

tomek
20-09-10, 08:28
na pewno wymiana /robocizna/ kosztuje tyle samo - najlepiej zrobić to samemu.:cool:
Co do kosztów części tj. pasek, rolka napinająca i pompa wody - wydaje mi sie, że ceny nie powinny być znacząco rożne, o ile nie takie same. Przyznam, że nie orientuję się, ale chyba pompa i rolka napinająca powinna być ta sama zarówno w silniku z jednym jaki z dwoma walkami. Rożnica tylko jest w pasku. /ale nie jestem pewien/