Zobacz pełną wersję : ktory kolektor do b18c4
skunka czy edelbrocka preformer x ?? ktory bedzie lepszym wyborem do auta ulicznego n/a
skolopendra
16-09-10, 16:56
nie oczekuj códów po obu z nich
do auta ulicznego n/a
inwestycja w skrzynie będzie lepszym wyjściem.no chyba że już masz :)
skolopendra
16-09-10, 20:32
skrzynia bedzie s80;]
i póki co tak bym zostawił :)
Arturvf500
17-09-10, 21:07
nie oczekuj códów po obu z nich
nie zapominaj ze C4 ma kolektor z d... wiec roznica bedzie zauwazalna
ano ja tez sie przylanczam do pytania :) mam b18c4 do tego parowe simoty, wydech kolektor wydechowy toda style 4-2-1, orurowanie 2,25cala plus 2xM-Tech przelotowe tez 2,25cala :) i teraz chce stroic (kupic p28 i wgrac lepsze mapy paliwa) ale doczytalem sie ze jak nie kupie dobrego ssaka to sie nie oplaca :/ a to co mam teraz plus ssacy kunk2 plus strojenie powinno wypluc z 190+hp
tylko teraz czy lepiej skunk2 czy edelbrocka preformer x ? cenowo to sie to pewnie nie rozni z tego co widzialem ale czy ktorys z nich jest lepszy?
a co do s80 to racja to nastepny mod ktory poprawi i to bardzo duzo :) bo s9b troszke za dluga :/
ja dzis zdecydowalem sie na ssaka bloxa niby jest taki sam jak skunka a troche tanszy
jeżeli nie zależy wam na lansie to nie kupujcie żadnego aftermarketowego kolektora do b serii NA. Zostawić seryjny z c4 i wystroić pod obsługę IAB. Taki kolektor zmieni głównie dźwięk silnika i może doda 3KM w szczycie, a w środku zdejmie więcej. Za te pieniądze można zrobić dużo przyjemniejsze modyfikacje...
jeżeli nie zależy wam na lansie to nie kupujcie żadnego aftermarketowego kolektora do b serii NA. Zostawić seryjny z c4 i wystroić pod obsługę IAB. Taki kolektor zmieni głównie dźwięk silnika i może doda 3KM w szczycie, a w środku zdejmie więcej. Za te pieniądze można zrobić dużo przyjemniejsze modyfikacje...
no ja mysle jakies 6-7 koni wiecej ;) i polaczone to z wydechwm i dolototem daje duzo bo az 190-195hp zalezy od silnika a to juz sporo :) ssak od c4 straszna krowa no i ta IAB :/ z tego co ja szukalem pytalem nie oplaca sie stroic na seryjnym ssaku :) lepiej dolozyc (pozyczyc :P) i wystroic to z ssakiem :)
ja dzis zdecydowalem sie na ssaka bloxa niby jest taki sam jak skunka a troche tanszy
jaka cena? :>
skolopendra
20-09-10, 15:31
jeżeli nie zależy wam na lansie to nie kupujcie żadnego aftermarketowego kolektora do b serii NA. Zostawić seryjny z c4 i wystroić pod obsługę IAB. Taki kolektor zmieni głównie dźwięk silnika i może doda 3KM w szczycie, a w środku zdejmie więcej. Za te pieniądze można zrobić dużo przyjemniejsze modyfikacje...
jestem tego samego zdania :)
a mi tluka ze bez ssaka skunk2 sie nie oplaca stroic :P
majty2009, co Ci nie pasuje w IAB? Wg mnie to bardzo fajny patent
no ludki co stroja twierdza ze to jest nie potrzebne, i zeby do dobrze latalo to skunk2 i wystroic i dopiero wtedy dobrze to chodzi :)
blox jest z tego samego odlewu co skunk2 ;)
blox
http://www.velocityshop.com/images/products/1278428607-bx-intake-man-gsr-1.jpg
2010-09-19 22:26:04
skunk
http://i.ebayimg.com/18/!B(HCBCgBWk~$(KGrHgoH-CQEkJ5gdrdhBK,n3(2hFQ~~_35.JPG
no i cytat z forum integra
1 the blox manifolds have a slightly bigger plenum and bigger ports than skunk2
2 plus they are cheaper
Read more at http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1233581
no ludki co stroja twierdza ze to jest nie potrzebne, i zeby do dobrze latalo to skunk2 i wystroic i dopiero wtedy dobrze to chodzi :)
To radzę poszukać Ci innych stroicieli co potrafią IAB obsłużyć. To że "na skunku to dopiero będzie zapi...dalac" to stara śpiewka.
To radzę poszukać Ci innych stroicieli co potrafią IAB obsłużyć. To że "na skunku to dopiero będzie zapi...dalac" to stara śpiewka.
no ale osiagi zwiekszy taki skunk2? :) dzwonilem do chlopakow z strojenia.pl to twierdzili ze po tym setupe co mam plus ssak i strojenie wypluwa z 193hp :)
chlopak ze strojenia.pl to jest jeden. tez potrafi obsluzyc iab jesli mialbys ochote zostawic seryjny kolektor.
Tylko nadal pozostaje kwestia, czy chcesz wydać 1xxx plnów na skunka by mieć 3-4 KM więcej w peak'u przed odcinką i mieć te 3-4 KM mniej w środkowym zakresie, czy stroiciel ogarnie Ci seryjny kolek z IAB i masz 1xxx plnów w kieszeni, lepszy środek, ale nieznacznie mniejszy max.
czy stroiciel ogarnie Ci seryjny kolek z IAB i masz 1xxx plnów w kieszeni, lepszy środek, ale nieznacznie mniejszy max.
Jak dla mnie najbardziej sensownie, a sam już myślałem czy jest sens go zmienić ale widać że jednak nie.
to teraz mam metlik w glowie :P to na co lepiej wydac ten 1xxx pln? oczywiscie zostawiajac w spokoju skrzynie bo i tak bedzie s80 ;) i jak najlepiej wystroic b18c4 na seryjnym ssaku? :> jakie mapy paliwa? kiedy odcinka? kiedy vtec? i jaki komp (p28/p30)? bo jesli mowisz ze ssacy skunka da zaledwie 3-4km wiecej i to bedzie slabo odczuwalne to wole tak jak mowisz wlozyc ten 1xxx pln w lepszy modzik :)
wlozyc ten 1xxx pln w lepszy modzik :)
To ten lekki zamach ogarnij
3 konie w piku z aftermarketowego kolektora, ale za to 3 mniej na srodku. taaaaaaaaaaaak wlasnie. jakby nie pseudo-tuningowe zapedy inzynierow hondy, to zrobiliby tajpera z kolektorem z c4, a 3 konie podciagneli w mapach. znalazl sie jakis jeden baran i powiedzial "tuning musi byc widoczny, zrobmy nowy kolektor ssacy!". no i tak wlasnie powstalo b18c tajper, tudziez nasze b18c6.
http://blog.pharmalive.com/wp-content/uploads/2008/06/o_rly.jpg
nie znales tej historii? to najciemniejsza strona projektow hondy, zrobili taki ssak w c6 dla lansu, zeby bylo wiadomo, ze masz tajper, a nie dupowozowe c4.
Tak głęboko w googlu jeszcze nie grzebałem, zawsze wystarczą mi pierwsze dwie strony.
najlepsze wyniki sa zwykle na siedemnastej
Arturvf500
22-09-10, 17:26
Tylko nadal pozostaje kwestia, czy chcesz wydać 1xxx plnów na skunka by mieć 3-4 KM więcej w peak'u przed odcinką i mieć te 3-4 KM mniej w środkowym zakresie, czy stroiciel ogarnie Ci seryjny kolek z IAB i masz 1xxx plnów w kieszeni, lepszy środek, ale nieznacznie mniejszy max.
te, Panie teoretyk;) widziales wykresy? ok 10-12KM C4->Skunk2 - jak to murzyny - bez strojenia, tylko pomiar przed i po zmianie
pozdrawiam
Artur
skolopendra
22-09-10, 17:54
te, Panie teoretyk;) widziales wykresy? ok 10-12KM C4->Skunk2 - jak to murzyny - bez strojenia, tylko pomiar przed i po zmianie
pozdrawiam
Artur
jakie chcesz wykresy to ci zrobię na poczekaniu .producent ,typ,model znana firma (duże honorarium )
i gratis opiszę co i jak :cool:
jak co podam ci numer konta bankowego :rolleyes:
i wlasnie o tym mowilem :P hehe ze jedni mowia ze ssacy skunk2 z reszta dolotu i wydechu daje sporo, drudzy znowu co innego :D
i wlasnie o tym mowilem :P hehe ze jedni mowia ze ssacy skunk2 z reszta dolotu i wydechu daje sporo, drudzy znowu co innego :D
wstrzymaj sie troche .. powiem ci czy cos da czy nie :)
te, Panie teoretyk;) widziales wykresy? ok 10-12KM C4->Skunk2 - jak to murzyny - bez strojenia, tylko pomiar przed i po zmianie
pozdrawiam
Artur
eee Synek, nie ma takiego praktykowania. Jak masz jakieś wiarygodne testy to dawaj. Za wielką wodą mają po trylion kuni w serii, więc najlepiej z naszego podwórka.
o, co sie dzieje na civicklubie :p
wg. hamburgerów lepszy od skunka jest edelbrock performer x o ileś tam km w szczycie. Ja założyłem taki właśnie kolektor do seryjnego dolotu w c4, nie poczułem zupełnie nic, jedynie dźwięk się zmienił na bardziej integrowy (wydech już był 2,25" + tri y). Dopiero po caiu 3", przepustnika 65 mm i wystrojeniu przez furiousa różnica była odczuwalna, dlatego nie wierze że sam kolektor daje 10 KM ...
Owszem, jest szansa że gdybym założył kolektor do "zrobionego" dolotu coś było by czuć, ale raczej na samej górze obrotów. Wszyscy jednak wiemy że większą frajdę i potęge odczuć daje lepszy środek niż sama góra. Dlatego też zmiana kolektora w n/a na aftermarket jest nie opłacalna, lepiej wystroić IAB bez porywającego dźwięku i lansu pod maską (chyba że ktoś ma plny lub zalezy mu na lansie :) ).
no najlepiej by bylo jakies proofy na to :P wykres zeby to zobrazowac :) ale widze ze jednak aftermarket jest nie oplacalny...i dobrze ze powtal ten temat bo tak bylem swiecie przekonany ze bez ssacego skunk2 czy edelbrock performer x nie oplaca sie kupowac p28 i stroic....lepiej tak jak ktos wyzej pisal wydac ten 1000zl na lekki zamach :P
wstrzymaj sie troche .. powiem ci czy cos da czy nie :)
daj cynka :P
.lepiej tak jak ktos wyzej pisal wydac ten 1000zl na lekki zamach :P
A pewnie, ja z jarusnet miałem nówke fidanze za 700zł więc jeszcze na założenie ci zostanie, chyba że przy okazji skrzyni to zrobisz.
nowe fidanze za 700zl? :> bo ja sie czailem w dziele sprzedam za 590zl koles chcial ale jak nowka 700zl kosztuje to nie ma sie chyba co pchac w uzywke :P hehe czekam na bulki i pewnie bede dzialal ze skrzynia i zamachem :)
nowe fidanze za 700zl? :>
nop z przesyłką
skolopendra
23-09-10, 14:28
taniej i wcale nie gorzej ,jest znaleźć dobry punkt w którym koło stoczą
nikt Ci nie stoczy koła do poniżej 5 kg, nie pozwala na to konstrukcja seryjnego koła i materiał
nikt Ci nie stoczy koła do poniżej 5 kg, nie pozwala na to konstrukcja seryjnego koła i materiał
tu racja :) ktos na forum sprzdawal stoczone kolo do b seri ale waga bylo 6kg :/ to sie nie oplaca zakladac :P
skolopendra
23-09-10, 16:05
a ile waży seria?bo zapomniałem już :rolleyes:
Majty ja kupilem ssaka aftermarketowego bo nie zamierzam poprzestac na dolocie/wydechu/kolektorze mam zamiar isc dalej w n/a
ale cos da ten kolektor dalej pchajac sie w N/A? :> co masz w planach jeszcze? :> moze kolektor dal by cos wiecej polaczac go z wieksza przepustnica? :> tylko jaka?
przepustnice są skunksa i bede taka kupowal ..
a czym sie rozni ten ssacy edelbrock victor x ? od edelbrock performer x? i czy polaczenie edelbrock z przepustnica 68mm plus strojenie bedzie znacznie odczuwalne? :>
nie wiem czy jest sens kupować taką przepustnicę. Seryjną od b18 można rozwiercić do 65 mm za mniejszą kasę. Taki duży dolot może być bardziej na plus przy wyższym stagu wałków, ale w c4 przydało by się zrobić jeszcze kanały dolotowe w głowicy i wymienić zawory dolotowe. C4 z dolotem CAI 3", edelbrockiem performer x i wałkami Buddy Club III+ (czyli zbliżone do tych z c6) daje okolice 205 KM, a c6 z dolotem CAI 3" + seryjne wałki daje okolice 215 KM (w obu przypadkach wydechy te same). Trochę mocy i momentu daje wyższa kompresja w c6, trochę konstrukcja głowicy w c6 i troche krecenie wyzej.
a czym sie rozni ten ssacy edelbrock victor x ? od edelbrock performer x?
victor x jest dedykowany do doładowanych silników.
czy polaczenie edelbrock z przepustnica 68mm plus strojenie bedzie znacznie odczuwalne?
będzie odczuwalne, ale nie tak bardzo jak dobra hybryda skrzyni :roll:
Mam pytanko bo chciałbym przerobić ssaka z C4 na tego z B16 i czy jest gdzieś jakiś opis tego jak to zrobić??
Eeee jak przerobic? One sie diametralnie roznia. Rozumiem ze chciales wsadzic ssaka z b16 do c4? Teoretycznie mozesz przespawac flansze, zadna filozofia. Praktycznie sie to nie oplaca i szedlbym w aftermarket.
Ewentualnie mozesz zalozyc glowice z kolektorem z b16, ale to juz byloby baaaaaaardzo glupie.
MaTeUsZ_V212
26-09-10, 22:02
Praktycznie to się opłaca i taki kolektor daje rade. Znam osobę, która zrobiła coś takiego i jest zadowolona. Koszta +-150-200zł ssak b16 i spawanie +-200zł. Aftermarketa nie kupisz za tylez
Dokładnie. I się zastanawiam co będzie lepsze dlatego zapytałem. I czy jest duża różnica.
kristico86
01-10-10, 17:52
ja robię takie coś obecnie tzn hybrydę ssaków b18/b16 i znam kogoś kto na tym jeździ i daje radę więc jak skończę to się podzielę wrażeniami ;D a koszta w poście są zawyżone (te podane wcześniej) za 300 da radę ogarnąć wszystko na tip top ;D
kristico86 czekam w takim razie na jakieś informacje i wrażenia:o
kristico86 ogarnełeś już ? Dużo z tym roboty ? Krokowy pasuje z c4 ?
Ja mam takie pytanko w sumie lame/noob.
Nie zależy mi na tym, zeby wypluło mi 200+ KM, tylko chciałbym:
-lepszy moment w środku
-zniwelowanie dołka VTEC (apropos - najpierw się IAB otwierają czy VTEC załącza?)
-uzyskanie lepszego dźwięku (jak to mówicie bardziej ITRowego)
AD.3 - CAI z filtrem duzym i odgrodzeniem stożka od komory silnika, wycięciem kata, wstawieniem twin-loopa i ogólnie poszerzeniem wydechu da jakiś fajny dźwięk?
Ja mam takie pytanko w sumie lame/noob.
Nie zależy mi na tym, zeby wypluło mi 200+ KM, tylko chciałbym:
-lepszy moment w środku
-zniwelowanie dołka VTEC (apropos - najpierw się IAB otwierają czy VTEC załącza?)
-uzyskanie lepszego dźwięku (jak to mówicie bardziej ITRowego)
AD.3 - CAI z filtrem duzym i odgrodzeniem stożka od komory silnika, wycięciem kata, wstawieniem twin-loopa i ogólnie poszerzeniem wydechu da jakiś fajny dźwięk?
Dołek nie zawsze wychodzi przy vtecu :
http://img713.imageshack.us/img713/6453/moc.th.gif (http://img713.imageshack.us/i/moc.gif/)
a cai i tak jest odgrodzony od komory silnika więc nie wiem co byś jeszcze chciał odgradzać, a jak chcesz lepszego dźwięku to zdejmij rezonator już będzie inaczej, bo domyślam się że masz serie dolot jeszcze, popatrz trochę w dziale nasze hondy jak ludzie robią i opisują to będziesz wiedział co i jak, zwiększenie układu wydechowego (w granicach rozsądku) będzie na plus.
ja przerobilem tak ssaka jakies 2-3lata temu, sordek i gora odczuwalnie lepsza, ale nie wiem jakby to bylo jakby iab chodzil, kosztowalo mnie to 150zl za kolektor i 250 przerobienie
crxd16 jeździsz na p9k czy stroiłeś to ? Osprzęt z kolektorów p&p ?
bylo na p30, ale bez strojenia byla juz poprawa, a nie wiem czy krokowy pasuje, bo kolektor byl juz z krokowym, ale chyba sa inne mocowania
kristico86
14-10-10, 17:17
bylo na p30, ale bez strojenia byla juz poprawa, a nie wiem czy krokowy pasuje, bo kolektor byl juz z krokowym, ale chyba sa inne mocowania
no na to wychodzi że krokowca trzeba szukać z b16 (dziś to sam sprawdziłem ) ...
crxd16 masz może foty tego w którym miejscu ciąć/spawać ??? bo mam dylemat czy samą flanszę odciąć czy zostawić trochę kanałów z c4 i dopiero kanały spasowywać
nie mam fot, ale mniej roboty jest bez odcinania flanszy, kanaly dolotowe i mocowania dolne pasuja, kanal dony mozesz poszerzyc zeby wchodzil na miejsce tego z b18c4
kristico86
15-10-10, 10:11
nie mam fot, ale mniej roboty jest bez odcinania flanszy, kanaly dolotowe i mocowania dolne pasuja, kanal dony mozesz poszerzyc zeby wchodzil na miejsce tego z b18c4
chodzi ci o przerobienie tego kanału wodnego?? czy po prostu przeciąć kanały dolotowe i je spasowywac???
przeciez pisalem juz 2x ze kanaly dolotowe pasuja idealnie i nic nie trzba w nich ciac
A co z IAB ? nie wywala błędu ?
iab nawet jak odłączysz kostke to nie pokazuje błędu w serii :)
ja mam pytanko z innej beczki do ilu km wydoli seryjny kolektor C4 ??
skolopendra
16-10-10, 13:19
z innej beczki
chyba dziekciu :rolleyes:
oczywiscie do ponad 200 .wszystko zależy od dołu i głowicy
oczywiscie do ponad 200 .wszystko zależy od dołu i głowicy
mówimy o N/A a głowica i dół na pewno wyrobią :)
skolopendra
16-10-10, 15:20
mówimy o N/A
ja również :D
kristico86
16-10-10, 16:08
już wiem o co Ci crxd16 chodzi nie mogłem dojść co znaczy w Twojej odpowiedzi "kanał dony" :D dzięki za podpowiedź :D
Kto pierwszy dorobi ssaka do silnika niech pstryknie fotkę :).
crxd16 wielkie dzięki za info
kristico86
26-10-10, 15:23
i pupa bo kanały pasuja ale trzeba przerabiać wszystkie mocowania :(
odległość między kanałem dolotowym a mocowaniem dolnym w c4 wynosi 17mm a w A2 14mm - fakt ktoś napisze przesunąc otwór ale sęk w tym że nie ma gdzie bo u dołu a A2 trzebaby było zrobić otwory półotwarte i tu putanie czy to będzie trzymać i czy przy dokręcaniu się nie urwie bo po przeróbce będzie strasznie mało miejsca...
teraz mam dylemat i jedynym sensownym rozwiązaniem zostaje cięcie i spawanie (-->flansza)
Wydumałem sobie żeby przyłożyć uszczelkę od c4 do kolektora z a2 i na podstawie tego przerabiać ssaka. Tylko jakoś brak czasu podjechać do IC po uszczelkę ;)
kristico86
27-10-10, 19:11
Wydumałem sobie żeby przyłożyć uszczelkę od c4 do kolektora z a2 i na podstawie tego przerabiać ssaka. Tylko jakoś brak czasu podjechać do IC po uszczelkę ;)
jak coś wydłubiesz daj foto na pw
ja tam zalozylem u siebie skunka bo osoba storjaca powiedzila ze to duzo lepsza baza pod dalsze modzenie np kompresor czy cos innego, fakt faktem ze jak jakis czas jezdizlem na skunksie i seryjnym kompie to efektu za duzo nie bylo wrecz pogorszylo sie troche ale po strojeniu jest odczuwalna roznica w wyzszym zakresie obrotow zdecydowanie lepiej sie dokreca no i dzwiek ale fakt faktem kolejny mod to sprzeglo i lekki zamach moze inne biegi ale to wyjdzie w praniu bo nie wiem czy isc w mocniejsze n/a czy kompresor
Bez cięcia, spawanie nie obędzie się żeby spasować ssaka z B16A2 do B18C4
http://images37.fotosik.pl/470/a65e36f18be0b1a3m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a65e36f18be0b1a3)
Zaraz po Sylwku zawiozę oba kolektory do kumpla spawacza i zobaczymy jak to połączyć, jakieś pomysły już mam.
hmm moze i ja zadam pytanko czy z kompletnie seryjnego silnika B18c4 czyli pełnej serii, mozna poprzez zmiane mapy na kompie cos osiągnąć w przyroście mocy?? czy po takiej ingerencji w silnik bedzie mniej zywotny? ile pln cos takiego ???
dodam ze silnik jest po remoncie i ma katalogową moc.
skolopendra
03-01-11, 12:40
jeśli był wcześniej zmieniony dolot i wydech ,to tak
kristico86
04-01-11, 20:19
Bez cięcia, spawanie nie obędzie się żeby spasować ssaka z B16A2 do B18C4
Zaraz po Sylwku zawiozę oba kolektory do kumpla spawacza i zobaczymy jak to połączyć, jakieś pomysły już mam.
ja tez mam dwa takie kolektorki w domu :) i wymyśliłem aby tą cześć co jest kanał wodny w b18 odciąć ładnie i dospawać odpowiednio do b16
to samo zrobić z mocowaniami dolnymi a górne poprzewiercać zgodnie z uszczelką - na koniec splanować płaszczyznę flanszy potem spasować kanały kolektora z głowicą i będzie śmigać...tylko spawacza Alu szukam....
widziałem kolektor taki ale zrobiony tak, że obcięta flansza z kawałkiem kanałów a w środek włożone te kanały z b16a2 i powiem że średnio mi się to widzi...ale auto na tym jeździ pytanie tylko co to dało...skoro są takie skoki w kanałach....
Ciekaw tylko jestem tych efektów, bo już to jakiś czas rzeźbicie, czy szybciej i efektywniej nie było by jakiegoś skunk`a zapodać, oczywiście nie mówię tu o $ bo na pewno w tej kwestii będzie różnicą na korzyść domowego produktu, ale czy na pewno ? Bo musisz chyba mięć 2 kolektory z których zrobisz jeden ?
Będzie taniej to na bank. Mi się nie śpieszy. Krystian jak coś urzeźbisz daj znać :)
kristico86
05-01-11, 19:47
po primo kolektor a2 kosztował mnie 70 zł:p
żeby nie zdejmować swego za 20zł kupiłem ten z c4:p
czekam na uszczelkę ssaka od peleta i zaczynam rzeźbę - na bank dla potomnych pokaże co i jak bo wystarczy przyspawać kanał wodny z c4 i poprzewiercać otwory na mocowania górne a dolne poprawić z deka ;) i ot cała filozofia :o
Tanie rozwiązanie jest to na bank, tylko np skunk2 ma ten do b18c4 na wzór z b18c6 a nie b16 więc żeby się nie okazało że pełno rzeźby i sztuka dla sztuki, shamuj to proszę tylko przed i po założeniu.
skolopendra
06-01-11, 11:02
żeby się nie okazało że pełno rzeźby i sztuka dla sztuki
również obstawiam taką opcję
kristico86
06-01-11, 11:07
zmierzę poprawę/pogorszenia dupohamownią :D bo najbliższa hamownię mam 150 km odemnie
tu jest temat takiego ssaka : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?92579-EG5-b18c4-Civ-V (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?92579-EG5-b18c4-Civ-V)
myślę że jednak jest szansa coś ugrać tym kolektorem a przynajmniej normalnie da się wystroić auto :D
zmierzę poprawę/pogorszenia dupohamownią :D bo najbliższa hamownię mam 150 km odemnie
Niestety ale średnio to będzie miarodajne, sam założyłem airboxa na stożek i powietrze ze zderzaka i dupohamownia wykazała znaczną poprawę .
O czym rozmowa ? Nawet jak skunka założysz to i tak trzeba to zestroić.
Jak zrobię ssaka to zmierzę czasy przed i po gtechem.
kristico86
06-01-11, 18:44
nawet jak skunka założysz to i tak trzeba to zestroić.
true :d
O czym rozmowa ? Nawet jak skunka założysz to i tak trzeba to zestroić.
Ale tak to ja mogę zrobić cały wydech i dolot i z seryjnym jechać na strojenie i też już będzie co innego. Więc zmiana na taki z b16 czy skunka po strojeniu da różny wynik, ale zróbcie jak chcecie może się ktoś trafi na skunku i na serii po strojeniu i będzie można mniej więcej porównać wyniki, choć najpewniej było by to samo auto, ta sama hamownia .
Szastal Ty rozumiesz sens wymieniania seryjnego ssącego w B18C4 ? Rozbierałeś go ? Widziałeś jak jest zbudowany? Chyba nawet puszka po piwie połączona kanałami z blokiem powinna dać lepsze efekty niż ssący z C4. Fabryczny ssący to ekonomia i ekologia.
Nie porównuj wymiany kolektora ssącego z wydechem. To całkiem inna baja
Rozumiem jak jest zbudowany ten od C4 (inaczej nie myślał bym o jego zmianie i nie czytał tego wątku), jednak jest pod C4 a my tu rozmawiamy o zamianie go na oem z b16 no to sorry ale efekt może być taka samo z dupy jak oem z C4 (jak nie gorzej).
kristico86
08-01-11, 00:08
fack...rozebrałeś c4 ever ??? ja tak i zobacz jaki to z dupy dupozowaty oem wymysł!!!! wez przeczytaj cały temat i zobacz opinie i tematy na temat ssaka z b16 i wtedy si,e wypowiadaj ...pier%*^$ć każdy umie...najgorzej jak się ludzie naczytają brawo sport i wstawiają co się opłaca a co n ie i dlaczego....włącz strojenia.pl i zobacz co i kto osiągnął w b18c4 na oem ssaku z iab......
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=6754&postdays=0&postorder=asc&start=0
Tutaj już rozkminiano sens przeróbki ssaka.
a co bedzie sie dzialo jesli zaloze edelborck victor pod b18c4 ktore w planach ma miec 210km i 190nm?
a co bedzie sie dzialo jesli zaloze edelborck victor pod b18c4 ktore w planach ma miec 210km i 190nm?
Pewnie jak wystroisz może być lepiej.
wyglada to tak ze w planach maja byc walki skunk2 stage 1 plus regulowane kolka Buddy Club, skunk2 lub toda, do tego wieksze wtryski od h22a plus regulator cisnienia i pompa walbro 255, parowa simoty, przepustnica skunk2, wydech 4-2-1 toda style , calosc 2,25cala i 2xmtech przeloty na koncu strojenie oczywiscie tylko czy taki edelborck victor bedzie dobrym rozwiazaniem pod taki setup? bo kazdy mowil mi ze lepiej performer x :>
na skunku tez da rade taka moc ogarnac. Przyklad SajmonLP :D
no wiem ze da :P ale niby trzeba go rozwiercac :/ a mi chodzi o performer x a victor :) ale z tego co sie dowiedzialem victor bedzie robil robote od 8000rpm w gore a mi pasuje od 5-8 tys rpm :( tak wiec musze szukac performer x jednak ;/
Widziałeś jak jest zbudowany? Chyba nawet puszka po piwie połączona kanałami z blokiem powinna dać lepsze efekty niż ssący z C4. Fabryczny ssący to ekonomia i ekologia.
Nie porównuj wymiany kolektora ssącego z wydechem. To całkiem inna baja
Poprzesz to jakimiś dowodami, czy wsadziłeś palec do dupy a potem z niego wyssałeś swoje mądrości?
Jak Ci każdy mówi to zakładaj:)
Viktor jest jak sam producent nawija naj.do turbo lub b.mocnego N/A z kolei performer do tego wolno ssaka jest najczęściej polecany i na twoim miejscu tego bym szukał,skunk2 to też b. popularny mod tego silnika i odrobinę tańszy i w sumie porównywany.
Poprę to takimi dowodami że każdy kto chce cokolwiek osiągnąć z B18C4 wypieprza tego ssaka na złom. Widziałeś jakieś mocne B18C4 z OEM ssącym? Jeśli tak to z chęcią to zobaczę. I nie lubię wsadzać palca do dupy, w sumie nawet nie próbowałem i nie zamierzam próbować. Ale jeśli Tobie sprawia to frajdę...
Ps. Po kim jak po kim ale po takim starym userze nie spodziewałbym się takich wypowiedzi. Są inni specjaliści od klepania takich zaczepek
Poprę to takimi dowodami że każdy kto chce cokolwiek osiągnąć z B18C4 wypieprza tego ssaka na złom.
To akurat prawda, a druga taka że nie czytałem jeszcze by ktoś zamontował od b16 więc jak najbardziej kibicuje takiemu rozwiązaniu, ponieważ jak nie wyjdzie to trudno, jednak jak będą bardzo dobre efekty to jesteście goście, a to że trochę pownerwiamy to powinno was tylko zmotywować do dokończenia projektu, oby tylko były jakieś wykresy z hamowni .
Poprę to takimi dowodami że każdy kto chce cokolwiek osiągnąć z B18C4 wypieprza tego ssaka na złom. Widziałeś jakieś mocne B18C4 z OEM ssącym? Jeśli tak to z chęcią to zobaczę. I nie lubię wsadzać palca do dupy, w sumie nawet nie próbowałem i nie zamierzam próbować. Ale jeśli Tobie sprawia to frajdę...
Ps. Po kim jak po kim ale po takim starym userze nie spodziewałbym się takich wypowiedzi. Są inni specjaliści od klepania takich zaczepek
Bo jak się czyta takie mądrości to aż się przykro robi.
Była kiedyś nawijka jednego stroiciela co IAB nie potrafił na kompie obsłużyć że skunk itd to jedyna słuszna droga i tak klienci łykali to jak młode pelikany. Widzę że legenda trwa.
Nie twierdzę że seryjny z C4 jest najlepszy itp, tylko branzlowanie się nad różnicą 3-4KM w peaku pomiędzy nim a skunkiem kosztem średnich jest dla mnie co najmniej niezrozumiała.
Nie patrz na wartości maksymalne mocy i momentu, patrz na ich przebieg.
skolopendra
12-01-11, 09:52
Była kiedyś nawijka jednego stroiciela co IAB nie potrafił na kompie obsłużyć że skunk itd to jedyna słuszna droga i tak klienci łykali to jak młode pelikany. Widzę że legenda trwa.
Nie twierdzę że seryjny z C4 jest najlepszy itp, tylko branzlowanie się nad różnicą 3-4KM w peaku pomiędzy nim a skunkiem kosztem średnich jest dla mnie co najmniej niezrozumiała.
Nie patrz na wartości maksymalne mocy i momentu, patrz na ich przebieg.
dokładnie ,ciągle to powtarzam lecz do mało kogo to dociera :cool:
kristico86
12-01-11, 20:14
skolopendra a jaki ty masz kolektor ssący ? hmmm ??? bo czytałem gdzieś na forum że cuda wyprawiałeś żeby 200 koni w n/a przekroczyć a bez kolektora się nie udało podobno....
nikt normalny nie wsadza aftermarketa dla lansu..liczę się z tym że na dole stracę KW i Nm ale od kiedy na torze używamy niskich obrotów???? przynajmniej ja po to eksperymentuję z tym kolektorem z b16 aby sprawdzić...
peace
skolopendra
12-01-11, 20:34
bo czytałem gdzieś na forum że cuda wyprawiałeś żeby 200 koni w n/a przekroczyć a bez kolektora się nie udało podobno....
a co to za forum? archiwum X ;) tak właśnie rodzą się mity :rolleyes:
a jaki ty masz kolektor ssący ?
seryjny rzecz jasna :cool: z iab
liczę się z tym że na dole stracę KW i Nm ale od kiedy na torze używamy niskich obrotów????
rozumiem, że masz auto stricte torowe i wszystkie modyfikacje robisz pod tor?
kristico86
13-01-11, 19:24
i wszystkie modyfikacje robisz pod tor?
kenny staram się ale jak wiadomo budżet mnie ogranicza...
seryjny rzecz jasna z iab
to może pochwal się projektem :D
przykładem c4 na seryjnym ssacym zrobiony wydech i dolot(wystrojone na iab-ie) jest gruszka i max-vti którzy mają po 190pare koni i jezdziłem z krzysiem i lata to całkiem dobrze w budzie mb6...
Ja swój miałem strojony na IAB i ładnie to teraz chodzi, ale zmieniam ssaka na Skunk2 Pro i przepustnicę 70 mm i CAI 3" i zobaczymy czy to opłacalny mod. Dodam, że teraz na OEM ssaku było 183 Km i 172 Nm. Generalnie jestem ciekaw czy nowy ssak coś da:rolleyes:
jak nie da jak da TYniu :)
maniak2007
15-01-11, 14:49
Ja swój miałem strojony na IAB i ładnie to teraz chodzi, ale zmieniam ssaka na Skunk2 Pro i przepustnicę 70 mm i CAI 3" i zobaczymy czy to opłacalny mod. Dodam, że teraz na OEM ssaku było 183 Km i 172 Nm. Generalnie jestem ciekaw czy nowy ssak coś da:rolleyes:
no faktycznie... za duzo to Ci tej mocy nie przybyło, można powiedzieć, ze trzyma serie
maniak2007 właśnie dobrze, że trzyma bo moc wyjściowa była 171 Km więc jakby nie patrzeć to jest lepiej niż seria troszkę. Czekam na ciebie mastrze:)
n1uniek oczywiście będzie dobrze:o
Ja swój miałem strojony na IAB i ładnie to teraz chodzi, ale zmieniam ssaka na Skunk2 Pro i przepustnicę 70 mm i CAI 3" i zobaczymy czy to opłacalny mod. Dodam, że teraz na OEM ssaku było 183 Km i 172 Nm. Generalnie jestem ciekaw czy nowy ssak coś da:rolleyes:
jak możesz, rozwierć serie z IAB i załóż ten przepustnik i CAI i zrób porównanie ze skunkiem, wtedy zobaczysz co daje skunk2 :)
Konrad84 ok, a zapłacisz mi za strojenie?? Bo samo rozwiercenie i reszta gratów bez strojenia to moim zdaniem słabo może być:) Do tego u nas koszt jednego Hamowania na MAHU to 150 zł ewentualnie grupowy 70 zł;)
wtedy zobaczysz co daje skunk2
Chodzi Ci, że gówno czy jesteś ciekaw??
w peaku coś da w środku coś zabierze :) jestem ciekaw bo dźwięk po kolektorze był super, a na hamowni nie byłem.
70mm to nie za duzo ? gdzies czytalem ze problem z obrotami jest .. :/ i lepiej rozwiercic oem ale do ilu MM?? Konrad wiem ze sie znasz na tym udziel paru rad panie :D
aftermarktowe przpustnice nie maja miejsca na fitv więc pojawiaja sie problemy z wolnymi obrotami na zimnym silniku czasem tez na ciepłym. Da się to ogarnąć. OEM od b czy h serii można rozwiercić do 65 mm, zdecydowanie tańszy zabieg. Przy przepustnicy 70 mm należy rozwiercić ssaka.
Konrad84 rozumiem, że każdego ssaka trzeba rozwiercać nawet Skunksa?? Ogarnąć to może np. stroiciel czy to już jest raczej mechaniczna sprawa??
maniak2007
20-01-11, 16:34
skunk ma otwór o srednicy 65mm, wiec chąc nie chac, musisz rozwiercić, bo jaki byłby sens zakładać przepustnice 70mm, a otwór w kol ma 65mm.
a to drugie pytanie, jezeli chodzi Ci o ssanie, to stroiciel raczej tego nie ogarnie.
maniak2007 dlatego zapytałem czy ogranie czy nie. Teraz już wiem, że to kwestia mechaniki. Masz rację co do rozwiercania kolektora. Po prostu nie poczytałem jaki tam jest wejście:)
kristico86
04-09-11, 20:18
a ja se zrobiłem kolektor bez cięcia i spawania kanałów - tzn przerobiłem ten z b16a2 pod b18c4 :P
http://desmond.imageshack.us/Himg714/scaled.php?server=714&filename=dsc00602h.jpg&res=medium
http://img52.imageshack.us/img52/3497/dsc00624b.jpg
ogólnie da się to rozkminic milion razy prościej niż ja to zrobiłem i bez spawania i ...ogólnie zamontowanie kolektora z b16a2/16b/b18c6/b18c w głowicy z b18c4 to bułka z masłem :) żałuje ze na ten pomysł wpadłem dopiero teraz, tzn po spawaniu swojego :/
Pustynniak
10-02-12, 10:23
ja troche odgrzeje kotleta, czytałem tu o różnych kolektorach skunk itp.
1. co to jest ta IAb jak działa itp?
2. Co wchodzi w skała dobrego dolotu tzn. kolektor jaki?+przepustnica jaka (seryjna rozwiercać czy co?)+no i Cai /parówa czy jeszcze coś innego?
dzieki
skolopendra
10-02-12, 14:09
co to jest ta IAb jak działa itp?
w kolektorze dolotowym jest system przepustnic,klapek
zależny od prędkości obrotowej
Pustynniak
12-02-12, 20:52
czyli seryjny kolektor z b18c4 ma ta Iab i na seryjnym ustawieniu ona jest obsługiwana tak wnioskuje, tak się zastanawiam czy zmieniać?? (mam w tym momęcie dolot short na stożku) czy rozwiercać przepustnice i czy zmieniać kolektor?? Wylot będzie toda albo dc sport 4-2-1 2,25 no i oczywiście strojenie
seryjny komp z b18 (p9k) obsługuje IAB, możesz seryjny kolektor rozwiercić jak robią to inni ale po tym zabiegu dobrze było by wystroić fure ale tu już będzie potrzebny inny komp, np p28 ale on nie obsługuje IAB
mozna kupic p28 przerobiony tak zeby obsługiwał IAB ale koszt ok 400-450 pln. jesli kupisz skunka lub victor`a styka p28 bez obsługi IAB.
niekiedy miozna uzyskac fajny wynik na dyno na seryjnym ssącym (lub rozwierconym), a le to tez zalezy chocby od kondycji silnika, jak masz kasę to rob jak uważasz. jeśli coś źle napisałem niech mnie ktoś poprawi ;]
skolopendra
13-02-12, 22:38
czy rozwiercać przepustnice
na silniku seryjnym sensu to nie ma
Pustynniak
14-02-12, 07:54
silnik nie dawno był remontowany (obruciło panewke) wiec poszedł nowy(używany wał troche pluje sobie w p... że nie kupiłem z b20 ) pierścienie uszczelniacze itp. (wszystko OEM), chyba wybiorę tą opcję z zakupem p28 z obsługą IAB (nie chodzi mi ot to by wydmuchała na ham. nie wiadomo co) żobaczymy co będzie. Chyba że ktoś ma jeszcze jaką opcje jestem otwarty na sugestie :p A tak pytanie z innej beczki orientujecie sie może gdzie w dobrych pięniążka można by kupić wylotowy toda 4-2-1??
z góry dzięki
orientujecie sie może gdzie w dobrych pięniążka można by kupić wylotowy toda 4-2-1?? z góry dzięki
sam jestem na kupnie i sledze temat od bardzo dawna. Jedyne co jest godne uwagi to http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?124151-Kolektory-Toda-style-B16-B18-wydechy-z-kwas%F3wki-t%B3umiki-twin-loopy-itd , póki co najlepsze co można mieć za taka kasę.
ps. Przemek zainwestuj w przełożenia z np. y21, mod najbardziej wart swojej ceny.
Pustynniak
15-02-12, 10:33
Thomas80 jakie koszta +/- w y21 dużo daje??
A co do tej repliki toda to właśnie chyba się zdecyduje jak zamówie i zamontuje dam Ci znać czy "robi"
skolopendra
15-02-12, 10:35
Jedyne co jest godne uwagi to
nie jest ,proponuję doczytać mój komentarz
p28 z obsługą IAB
coś koło 400 zł ma chyba na stanie Furious
Pustynniak
15-02-12, 10:49
skolopendr właśnie takie rozwiązanie wybrałem komp p28 z IAB, a kolega Thomas80 podesłał mi linka do wylotowego (repliki toda) chyba że masz lepszą propozycją nad wylotowym ??
skolopendra
15-02-12, 11:05
http://sklep.mdcarbon.pl/kolektor-wydechowy-honda-civic-9701r-p-547.html
:D
czasem widziałem fajne używki w dziale sprzedam
Pustynniak
15-02-12, 11:50
właśnie zamówiłem u Furious kompa , ostatnio coś te używki się nie pojawiały więc biorę tą replikę i zobaczymy co będzie (po strojeniu:))
nie jest ,proponuję doczytać mój komentarz
każdy wie lepiej, i to widać nawet na tym forum :) wiem ze były problemy z tym kolkiem ale z tego co wiem sa juz ok.
zresztą mała zmiana mocowania nie jest problemem jak dla mnie. pisząc "w tej cenie" miałem na myśli kwotę ok 1000zł co uważam ze jest w sam raz za taka replikę (choć mogła by być tańsza :) )
natomiast cena kolka z linka który przesłałeś jest lekka przesada, zresztą nie wiele by dołożyć do tej ceny i jest już ori TODA :D
ale jak juz pisałem kazdy wie lepiej i to co ktos kupi zalezy od tego na co go stac, takie moje zdanie. Sory za OT
odświeżę temat :) proste pytanie do głowicy B18C4 pasuje?
- Skunk2 Pro Series B18A-B LS Intake Manifold
- Skunk2 Pro Series Intake Manifold B18C1 GSR
- Blox Performance V3 B-series Intake Manifolds B18C1 GSR
- Blox Performance V3 B-series Intake Manifolds B18A/b LS
ogólnie pytając, który z powyższych wejdzie na zasadzie P&P.
bartkonator
25-03-12, 12:58
z tego co wiem to od GSR wchodzą do b18c4, poprawić mnie jak się myle :)
B18C1 = B18C4
B18C GSR to B18C4 na tyci wyższej kompresji i ciut ostrzejszych wałkach z tego co pamietam a budowa (szpilki w głowicy itd) na bank TAKIE SAME jak w C4
male pytanie w temacie
czy edelbrock victor x nadaje sie do N/A ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.