Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : błąd nr.7 d16z6



tuscan0305
15-09-10, 22:47
Zrobiłem swap silnika na d16z6 z przepustnicą od h22 i wyskakuje mi błąd nr.7....czyli czujnik położenia przepustnicy. Wymieniłem go i dalej nic. Samochód niby jeździ normalnie, ma tylko trochę za wysokie obroty na luzie...i pali straszliwie dużo..Pytanie co to może być??

tuscan0305
17-09-10, 00:05
żadnych pomysłów??

Bogdan19
17-09-10, 00:16
a nie trzeba przypadkiem czujnika skalibrować po wymianie?

tuscan0305
17-09-10, 17:45
zrobiłem to... i potem reset kompa ale dalej nic....

tuscan0305
19-09-10, 16:49
Pomocy.........:(:(:(

maniak2007
19-09-10, 22:37
załóż seryjną przepustnice i zobacz czy błąd bedzie nadal. ja u siebie mam przepustnice od h22 i nic ustawiać przy niej nie musiałem. może gdzieś pin dobrze nie styka

ejzon
20-09-10, 09:23
zobacz czy gdzieś lewego powietrza nie łapie to po pierwsze, ściągnij dolot i ręką zakryj przepustnice silnik powinien zgasnąć jeżeli zgaśnie to znaczy że nie ciągnie lewizny a jeżeli zgaśnie to na pierwszym miejscu sprawdził bym zaworek FITV pod przepustnicą,

tuscan0305
20-09-10, 18:46
zatykałem nie gaśnie...... nie wiem trzeba będzie do jakiegoś magika jechać....

piroman
20-09-10, 18:54
jeżeli nie zgaśnie to znaczy że nie ciągnie lewizny a jeżeli zgaśnie to na pierwszym miejscu sprawdził bym zaworek FITV pod przepustnicą,

chyba raczej na odwrót: gaśnie - wszystko szczelne, nie gaśnie - ciągnie gdzieś na lewo ;)

co się dzieje gdy jedziesz sobie spokojnie i nagle wciśniesz pedał gazu do oporu, przyspiesza normalnie :confused:

Bogdan19
20-09-10, 19:20
lewe powietrze musi łapać, sprawdz silniczek krokowy i FITV. obstawiam te dwie rzeczy. może jeszcze być uszkodzona uszczelka pod przepustnicą.

Jawoks
24-09-10, 15:50
Jako iż jestem poprzednim właścicielem tego silnika to postaram się pomóc.
- krokowy i FITV były czyszczone na początku tego roku, z tym że śrubę w FITV wkręciłem do oporu (nie miałem wtedy warunków na zabawe w regulacje).
- przepustnica z h22a miała uszczelkę na wykończeniu, więc przesmarowałem ją klejem

Jak łapie lewe powietrze to od tego należy zacząć, sprawdź uszczelkę kolektora ssacego - jest tam heatshield, a ta uszczelka jest dosyć "twarda". Spróbuj dokręcić wszystkie nakrętki ssącego do głowicy. Od razu do tego nowa uszczelka przepustnicy. Wtedy jeszcze raz test czy nie łapie lewego powietrza ...

Ten błąd nr.7 dalej występuje? Sprawdź wiązkę, czy wszystkie wtyczki dobrze siedzą oraz, co ważne czy nie są pozamieniane (o ile pamiętam krokowiec i czujnik temp. w ssącym mają identyczne wtyki)