Covvboy
14-09-10, 19:57
Witam.
Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic. Powoli zaczynam zastanawiać się nad tuningiem mechanicznym. Nie jestem jednak znawcą tematu i dla tego założyłem ten topic (jeśli taki już istnieje to przepraszam i proszę o linka).
Mianowicie moja honda to 3-drzwiowy civic VI z 1995r (kasta jak te od 96`) z silnikiem vtec 114km. Nie bardzo interesują mnie zmiany wizualne (przynajmniej na dzień dzisiejszy). Proszę o pomoc w przemyślanym i stopniowym (bo na wszystko na raz nie będę miał pieniędzy) tuningu.
Domyślam się że pierwszy krok to byłaby zmiana serca, no chyba że silnik, którym dysponuję jest dobrym materiałem do modyfikacji. Z tego jednak co wiem, to cywiki z mojego rocznika wychodziły z silnikiem vtec-e, a takie średnio nadają sie do podkręcania. Nie jestem jednak pewien, jaki ja mam, bo nie zaóważyłem, żeby gdziekolwiek było napisane vtec-e (jest samo vtec). Zakładając jednak optymistyczną wersję- że z tego sprzętu da się zrobić coś porządnego, to od czego powinienem zacząć - kolektor, układ dolotowy, wydechowy? Jeśli natomiast rozsądniejszym wyjściem będzie zmiana silnika to jaki wybrać (chciałbym uzyskać lekko ponad 140km) i ile będzie mnie to kosztować w przybliżeniu?
Bardzo proszę o profesionalny porady lub nawet mini przewodnik. Przepraszam z góry za mój laicki język, ale dopiero zaczynam się wdrażać. Pozdr/Łukasz
Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic. Powoli zaczynam zastanawiać się nad tuningiem mechanicznym. Nie jestem jednak znawcą tematu i dla tego założyłem ten topic (jeśli taki już istnieje to przepraszam i proszę o linka).
Mianowicie moja honda to 3-drzwiowy civic VI z 1995r (kasta jak te od 96`) z silnikiem vtec 114km. Nie bardzo interesują mnie zmiany wizualne (przynajmniej na dzień dzisiejszy). Proszę o pomoc w przemyślanym i stopniowym (bo na wszystko na raz nie będę miał pieniędzy) tuningu.
Domyślam się że pierwszy krok to byłaby zmiana serca, no chyba że silnik, którym dysponuję jest dobrym materiałem do modyfikacji. Z tego jednak co wiem, to cywiki z mojego rocznika wychodziły z silnikiem vtec-e, a takie średnio nadają sie do podkręcania. Nie jestem jednak pewien, jaki ja mam, bo nie zaóważyłem, żeby gdziekolwiek było napisane vtec-e (jest samo vtec). Zakładając jednak optymistyczną wersję- że z tego sprzętu da się zrobić coś porządnego, to od czego powinienem zacząć - kolektor, układ dolotowy, wydechowy? Jeśli natomiast rozsądniejszym wyjściem będzie zmiana silnika to jaki wybrać (chciałbym uzyskać lekko ponad 140km) i ile będzie mnie to kosztować w przybliżeniu?
Bardzo proszę o profesionalny porady lub nawet mini przewodnik. Przepraszam z góry za mój laicki język, ale dopiero zaczynam się wdrażać. Pozdr/Łukasz