PDA

Zobacz pełną wersję : Poradnik tuningu mechanicznego Honda Civic



Covvboy
14-09-10, 19:57
Witam.

Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic. Powoli zaczynam zastanawiać się nad tuningiem mechanicznym. Nie jestem jednak znawcą tematu i dla tego założyłem ten topic (jeśli taki już istnieje to przepraszam i proszę o linka).

Mianowicie moja honda to 3-drzwiowy civic VI z 1995r (kasta jak te od 96`) z silnikiem vtec 114km. Nie bardzo interesują mnie zmiany wizualne (przynajmniej na dzień dzisiejszy). Proszę o pomoc w przemyślanym i stopniowym (bo na wszystko na raz nie będę miał pieniędzy) tuningu.

Domyślam się że pierwszy krok to byłaby zmiana serca, no chyba że silnik, którym dysponuję jest dobrym materiałem do modyfikacji. Z tego jednak co wiem, to cywiki z mojego rocznika wychodziły z silnikiem vtec-e, a takie średnio nadają sie do podkręcania. Nie jestem jednak pewien, jaki ja mam, bo nie zaóważyłem, żeby gdziekolwiek było napisane vtec-e (jest samo vtec). Zakładając jednak optymistyczną wersję- że z tego sprzętu da się zrobić coś porządnego, to od czego powinienem zacząć - kolektor, układ dolotowy, wydechowy? Jeśli natomiast rozsądniejszym wyjściem będzie zmiana silnika to jaki wybrać (chciałbym uzyskać lekko ponad 140km) i ile będzie mnie to kosztować w przybliżeniu?

Bardzo proszę o profesionalny porady lub nawet mini przewodnik. Przepraszam z góry za mój laicki język, ale dopiero zaczynam się wdrażać. Pozdr/Łukasz

skolopendra
14-09-10, 20:15
Bardzo proszę o profesionalny porady lub nawet mini przewodnik. Przepraszam z góry za mój laicki język, ale dopiero zaczynam się wdrażać. Pozdr/Łukasz

przewodnikiem dla ciebie powinno być ,skorzystanie z opcji szukaj

http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
a znajdziesz w niej wszystko czego szukasz ,nawet krok po kroku maxi przewodnika

GT-R
14-09-10, 23:05
Tak na szybkiego: twój silnik nie nadaje się do modyfikacji, najlepiej brać od razu b16 lub b18 ale jeżeli chcesz uzyskać ''tylko'' 140km to d16z6 albo d16y8 chociaż polecał bym ten pierwszy.

radar333
15-09-10, 09:25
No i na ten pierwszy + hamulce + robocizna szykuj tak z 6000-7000 zł na dzień dobry.

Duff-1964
15-09-10, 10:10
Ja bym zostawił ten silnik, bo jest bardzo dobry i ma m.in. lepszą kompresję od "wspaniałych" D16Z6, które obecnie, w 90%, to trupy. SWAP to idziesz na łatwiznę, a podłubać w D-serii nie jest złe :). Wyciągniesz z tego silnika ok 140 KM, dalej to turbo albo kompresor.
BTW: śmieszny ten link http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf :D:D:D. Trochę też żałosny, bo dużo w nim błędów w pisowni, ale pośmiać się można :D

taz666
15-09-10, 10:20
przewodnikiem dla ciebie powinno być ,skorzystanie z opcji szukaj

I razem z tym stwierdzeniem temat powinien zostać zamknięty...

Cały dział "turbo / NA / SWAP" to jeden wielki poradnik.